abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179671974
U kent het wel, de treinen tussen het pa-rachtige Rotterdam en onze Brabantse buurtjes die tussen deze lijnen een railcatering hebben rondlopen.
Ergens wel handig natuurlijk als je geld teveel heb en dorst hebt of een driedubbele kin heb en de verleiding van zo'n smerig American cookie niet kan weerstaan, die vaak bij dit soort figuren ook nog door sociale centen zijn betaald.
Maar goed, ik wijk ietwat van mijn verhaal af.
Deze klacht gaat meer over de uitstraling van de railcateraars. Het hele idee van zo'n rugzak met van die flappen eraan er al best knullig uitziet, is het zielige hieraan dat ze, let op, hun arm heel onhandig moeten buigen, alle blikjes eruit moeten halen, want het desbetreffende blikje fris zit natuurlijk weer helemaal bovenaan de flap.
Ook zijn dit vaak dezelfde type mensen, bij jongens bruinig haar, vierhoekige bril, beetje overgewicht en totaal niet enthousiast. Als ze je aanspreken lijkt het alsof ze je vragen om een mooie investering te doen. :')
Kijk, ik wil hier niet railcateraars over één zaak scheren, ze werken er wel voor, krijgen van de zoveel klanten altijd wel 2 minimaal op zo'n dag die wat naar tegen ze doet, maar als klant moet de uitstraling mij toch aanspreken? Ik kan toch niet zeggen dat die gasten hun best doen? Uitstraling is alles bij dit werk, als het niet van je uiterlijk, kleding ed komt, moet het uit jou komen.

Dus mijn klacht: railcatering-mensen gedragen zich naar hoe ze zich kleden
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 juni 2018 @ 12:22:07 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_179671996
Vaak van die lui die dan de coupé binnen komen met zo'n overenthousiaste 'GOOOEDEMORGEN DAMES EN HEREN!!' ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_179671997
2 dagen gedaan, wat een ontzettend teringbende daar. Slecht betaald, zwaar werk en een kutleidinggevende.
pi_179671999
met de trein reizen :') wat een paupergeneuzel

onterechte klacht
pi_179672009
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:22 schreef heywoodu het volgende:
Vaak van die lui die dan de coupé binnen komen met zo'n overenthousiaste 'GOOOEDEMORGEN DAMES EN HEREN!!' ;(
Verwar je niet Gáston van de Postcodeloterij niet die toen het coupe binnen liep? :?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 juni 2018 @ 12:24:49 #6
284411 crew  heywoodu
pi_179672021
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:23 schreef Vasion het volgende:

[..]

Verwar je niet Gáston van de Postcodeloterij niet die toen het coupe binnen liep? :?
Nee. Altijd als ik het zie zijn het semi-hipsterachtige figuren die overdreven enthousiast hun halve assortiment opnoemen met daarbij hoe heerlijk het allemaal is.

Verder geen last van hoor, uiteraard :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_179672033
Ik heb juist vaak best veel respect voor de mensen die zo'n kutbaan willen doen en dat echt heel vaak gewoon heel enthousiast en gedreven invullen. Ik vind het opvallend hoeveel er vrolijk en leuk met de klanten omgaan. De mensen die niet enthousiast doen, die zijn een stuk oprechter. Want zeg nou zelf: het ís toch ook een kutbaan?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179672039
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:24 schreef heywoodu het volgende:

Nee. Altijd als ik het zie zijn het semi-hipsterachtige figuren die overdreven enthousiast hun halve assortiment opnoemen met daarbij hoe heerlijk het allemaal is.

Verder geen last van hoor, uiteraard :)
Wij hebben dezelfde ervaring 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179672040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:22 schreef Franknfurter het volgende:
2 dagen gedaan, wat een ontzettend teringbende daar. Slecht betaald, zwaar werk en een kutleidinggevende.
Ik heb het gehoord ja; je schijnt betaald te worden voor je ritjes die je maak, kom je thuis lekker douchen, dat pakkie wassen en heel je dag heb je nodig om bij te komen.
Eigenlijk verdienen ze het meest aan die sponsor op dat shirtje, drankjes en koekjes verkopen ze genoeg in die kiosks.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:26:12 #10
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_179672041
Openbaar vervoer :')__!
pi_179672047
quote:
Ik antwoord dan meestal zo chagrijnig mogelijk "Heb je nooit leren lezen!? "Stilte" en "Silence" betekenen allebei dat je je kop moet houden. Ga maar in de rest van de trein lawaai maken, maar niet hier" :(
pi_179672050
Ik vermijd altijd heel krampachtig oogcontact met ze.
pi_179672052
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:26 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Ik antwoord dan meestal zo chagrijnig mogelijk "Heb je nooit leren lezen!? "Stilte" en "Silence" betekenen allebei dat je je kop moet houden. Ga maar in de rest van de trein lawaai maken, maar niet hier" :(
Nee hoor, dat doe je niet.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 juni 2018 @ 12:27:47 #14
284411 crew  heywoodu
pi_179672061
quote:

[..]

Ik zit dan in een stiltecoupé, dus zeg ik dat niet en blijf ik stil.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 12:28:03 #15
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179672066
Met de trein reizen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179672099
quote:

[..]

Maar als jij dat zegt, overtreed jij toch ook de regels? En de persoon die jou weer moet aanspreken.. dit is een loop waar je nooit uit kan komen.
pi_179672104
Fok! heeft mij verpest, ik las ‘zielige radicalisering in de trein’
-nee-
pi_179672150
Gevulde koek voor maar 4 euro
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:37:20 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179672177
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:35 schreef Handleiding het volgende:
Gevulde koek voor maar 4 euro
Je moeders koek wordt gratis gevuld.
And so is the past
pi_179672226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb juist vaak best veel respect voor de mensen die zo'n kutbaan willen doen en dat echt heel vaak gewoon heel enthousiast en gedreven invullen.
Ja dit.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 12:44:03 #21
45833 crew  Fogel
pi_179672254
Gewoon leegkopen die rugzak, heeft die persoon wat minder rugklachten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_179672264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb juist vaak best veel respect voor de mensen die zo'n kutbaan willen doen en dat echt heel vaak gewoon heel enthousiast en gedreven invullen. Ik vind het opvallend hoeveel er vrolijk en leuk met de klanten omgaan. De mensen die niet enthousiast doen, die zijn een stuk oprechter. Want zeg nou zelf: het ís toch ook een kutbaan?!
Zoals forummod? :?
pi_179672289
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Je moeders koek wordt gratis gevuld.
jouw moeder lust alleen maar bifi worst ;(
pi_179672323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:20 schreef Vasion het volgende:
Uitstraling is alles bij dit werk, als het niet van je uiterlijk, kleding ed komt, moet het uit jou komen.

Dude, dit is niet bepaald een topbaan, in tegendeel het is een van de kutste banen die er is, fysiek zwaar, slechtbetaald, veel mensen reageren geirriteerd, waarom denk je dat een of andere knappe charismatische gast met verkooptalent dat zou gaan doen?

Mensen met wat minder uitstraling en talenten moeten ook werken, en dit is precies het soort werk dat ze dan doen.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:50:06 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179672327
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:46 schreef Handleiding het volgende:

[..]

jouw moeder lust alleen maar bifi worst ;(
Oh je bent al een tijd niet geweest hoor ik, ze is overgestapt op beef jerky.
And so is the past
  vrijdag 8 juni 2018 @ 12:51:51 #26
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_179672355
quote:
Altijd om 7 uur in de ochtend, als je net in slaap dommelt in die burgerrups.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_179672619
QI on customer service:

David Mitchell:
The thing that seems unfair to me is the number of people who are expected to pretend they care about jobs they don't care about. You should be allowed to say "Look, I'm fulfilling my contract. You can't put in the contract 'Also, you have to seem like you give a shit.'". I think that's expecting too much. That's why I really like the fact that we live in a country with such poor customer service. I've got respect for that. This is a horrible train, you're tearing tickets, of course you're in an awful mood.
Stephen Fry:
Now that you've put it like that, I shall feel better about it. Why have a cheesy grin on your face if you're working in an awful supermarket?
David Mitchell:
It's the sign either of a liar or a moron.

_O_
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:13:20 #28
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179672667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
QI on customer service:

David Mitchell:
The thing that seems unfair to me is the number of people who are expected to pretend they care about jobs they don't care about. You should be allowed to say "Look, I'm fulfilling my contract. You can't put in the contract 'Also, you have to seem like you give a shit.'". I think that's expecting too much. That's why I really like the fact that we live in a country with such poor customer service. I've got respect for that. This is a horrible train, you're tearing tickets, of course you're in an awful mood.
Stephen Fry:
Now that you've put it like that, I shall feel better about it. Why have a cheesy grin on your face if you're working in an awful supermarket?
David Mitchell:

_O_
Geniaal programma dat. _O_.
And so is the past
pi_179672668
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:44 schreef Fogel het volgende:
Gewoon leegkopen die rugzak, heeft die persoon wat minder rugklachten.
Ja, en dan alles op de grond gooien en er op gaan stampen.....
Dan zegt die verkoper: wat doe je nu en dan zeg jij weer: maar het is toch van mij want ik heb het toch gekocht..... hahahahaaaaawoehaha!!! _O-
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:15:55 #30
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179672700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:13 schreef DerekB het volgende:

[..]

Dan zegt die verkoper: wat doe je nu en dan zeg jij weer: maar het is toch van mij want ik heb het toch gekocht..... hahahahaaaaawoehaha!!! _O-
Wat een leuke (matige) grap.
And so is the past
pi_179672705
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Geniaal programma dat. _O_.
:Y
Misschien wel het beste programma ooit _O_
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 13:20:33 #32
45833 crew  Fogel
pi_179672771
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:13 schreef DerekB het volgende:

[..]

Is wel een 450 euro grap dit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_179672929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
QI on customer service:

David Mitchell:
Stephen Fry:
David Mitchell:

_O_
Das de spijker op zijn kop _O_
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:31:58 #34
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_179672960
quote:
'GOOOEDEMORGEN DAMES EN HEREN REIZIGERS!!' ;(
pi_179672991
Wel handig als je halve liters van de AH To Go op zijn _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_179673753
ik heb dit jaaaaren geleden als vakantiebaantje gedaan. met zo'n lompe grote kar die je in een dubbeldekker in de lift moest duwen :')
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:33:02 #37
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_179674376
quote:
Mensen die vrolijk en beleefd zijn. :') Wat denken ze wel niet.

Behalve als het overdreven nep is enzo.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_179681411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:49 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Dude, dit is niet bepaald een topbaan, in tegendeel het is een van de kutste banen die er is, fysiek zwaar, slechtbetaald, veel mensen reageren geirriteerd, waarom denk je dat een of andere knappe charismatische gast met verkooptalent dat zou gaan doen?

Mensen met wat minder uitstraling en talenten moeten ook werken, en dit is precies het soort werk dat ze dan doen.
Deze mensen kiezen er toch echt zelf voor.
pi_179681786
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:20 schreef Vasion het volgende:
U kent het wel, de treinen tussen het pa-rachtige Rotterdam en onze Brabantse buurtjes die tussen deze lijnen een railcatering hebben rondlopen.
Ergens wel handig natuurlijk als je geld teveel heb en dorst hebt of een driedubbele kin heb en de verleiding van zo'n smerig American cookie niet kan weerstaan, die vaak bij dit soort figuren ook nog door sociale centen zijn betaald.
Maar goed, ik wijk ietwat van mijn verhaal af.
Deze klacht gaat meer over de uitstraling van de railcateraars. Het hele idee van zo'n rugzak met van die flappen eraan er al best knullig uitziet, is het zielige hieraan dat ze, let op, hun arm heel onhandig moeten buigen, alle blikjes eruit moeten halen, want het desbetreffende blikje fris zit natuurlijk weer helemaal bovenaan de flap.
Ook zijn dit vaak dezelfde type mensen, bij jongens bruinig haar, vierhoekige bril, beetje overgewicht en totaal niet enthousiast. Als ze je aanspreken lijkt het alsof ze je vragen om een mooie investering te doen. :')
Kijk, ik wil hier niet railcateraars over één zaak scheren, ze werken er wel voor, krijgen van de zoveel klanten altijd wel 2 minimaal op zo'n dag die wat naar tegen ze doet, maar als klant moet de uitstraling mij toch aanspreken? Ik kan toch niet zeggen dat die gasten hun best doen? Uitstraling is alles bij dit werk, als het niet van je uiterlijk, kleding ed komt, moet het uit jou komen.

Dus mijn klacht: railcatering-mensen gedragen zich naar hoe ze zich kleden
Wauw al jaren heb ik het met een vriend erover dat de railcatering mij depressief maakt. Vaak breekt het mijn hart en zijn zij de enige die het pijnlijke besef van mijn leven uitlokken wanneer ik een leuk dagje uit heb en alles wil vergeten.
pi_179683065
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:09 schreef Vasion het volgende:

[..]

Deze mensen kiezen er toch echt zelf voor.
Nee nauwelijks dus, mensen die dat doen hebben de banen echt niet voor het oprapen, maar vooral: de NS (of wie die lui ook inhuurt) heeft gewoon niet de keuze uit duizenden cv's en honderd gesprekken om de knapste, slimste, de meest charismatische en gemotiveerde en beste verkoper uit te zoeken, en deze royaal kan betalen, zodat deze TS optimaal kan pleasen en deze een zakje pinda's voor 2,50 koopt. Nee, je zult gewoon genoegen moeten nemen met een niet-zo-perfecte treinverkoper. Als je er meer van verwacht dan begrijp je niet hoe de wereld werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')