Sterker, als mijn buurkatten twee keer in mijn tuin hebben gescheten adviseer ik het ze dringend.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:20 schreef Mrmime het volgende:
Dit volg ik even. Weet het antwoord zo niet.
Vind dat je het overigens heel netjes hebt gedaan, ziet er keurig uit, ik zou daar als buur niet over klagen.
ik neem aan dat er geen stroom op staat.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:36 schreef spiritusbus het volgende:
Denk dat dit wel mag, anders zou een boom hoger dan twee meter ook niet mogen.
Prima oplossing trouwens al vind ik op die manier de tuin wel ietwat op een concentratiekamp lijken
Ik denk dat er ook geen wachttorens staan.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik neem aan dat er geen stroom op staat.
Hoeft niet eens halverwege. Als TS het een of twee planken lager vastschroeft, dan steekt het er al een stuk minder bovenuit, en ligt het erboven uitstekende deel bovendien een centimeter of 20 van de schutting.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:47 schreef June. het volgende:
Maar goed je zou het net ook halverwege de schutting kunne hangen zodat het niet er bovenuit steekt. Al is dat wel lelijker.
Ja hihaho en er staat ook geen arbeit macht frei op z'n ingang naar de tuin.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Mits de boom op 1,5m van de erfgrens afstaat ja.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:36 schreef spiritusbus het volgende:
Denk dat dit wel mag, anders zou een boom hoger dan twee meter ook niet mogen.
Prima oplossing trouwens al vind ik op die manier de tuin wel ietwat op een concentratiekamp lijken
Nope, de katjes zijn 1 jaar oud en springen met gemak 1.60 hoog op de keukenkastjes.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:47 schreef June. het volgende:
Maar goed je zou het net ook halverwege de schutting kunne hangen zodat het niet er bovenuit steekt. Al is dat wel lelijker.
en er ligt ook geen spoorlijn en er staat geen gasoven.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:52 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja hihaho en er staat ook geen arbeit macht frei op z'n ingang naar de tuin.
Dat lijkt me sterk, bij de oplevering van ons nieuwbouwhuis stond (net als bij de rest van de huizen in onze straat) een verplicht boompje in de voortuin die bij het opleveren van de de huizen al hoger dan 2 meter was. Deze staat op ongeveer een meter van de erfgrens.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mits de boom op 1,5m van de erfgrens afstaat ja.
Ja dat denk ik ook.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:36 schreef Sorella het volgende:
Ik denk dat de buurvrouw het niet mooi vind.
nou en?quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:36 schreef Sorella het volgende:
Ik denk dat de buurvrouw het niet mooi vind.
Ik weet ook niet wat er op tegen is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
en er ligt ook geen spoorlijn en er staat geen gasoven.
Maare OT: prima oplossing toch? Wat zou hierop tegen zijn? Het net komt immers niet op of over de scheidslijn/erfgrens?
Nou ja ik wil de buren nog wel een klein beetje te vriend houden.quote:
Wat je kunt doen is de netten horizontaal hangen ipv in de 45 graden hoek zoals ze nu op de foto staan. Dus in een 90gr hoek, wordt het niet hoger dan 2 meter en heb je je kattenverblijfquote:Op donderdag 7 juni 2018 22:23 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat er op tegen is.
Het enige wat ze riep was: het mag niet hoger zijn dan 2 meter en anders moet je toestemming vragen en dan mag het misschien in overleg.
Maar ik HEB dus toestemming gevraagd en gekregen van haar man, alleen heb ik dat niet op papier en dat mannetje ontkent nu dat ie toestemming heeft gegeven omdat zij zo controlerend is.
Tis een hele aardige kerel dus ik wil ook niet dat hij teveel ruzie met die vrouw krijgt.
Het enige wat ik wil weten is of aan mijn kant van de schutting een net/beugel constructie hoger mag zijn dan die 2 meter.
Normaal mag een erfafscheiding inderdaad 2 meter hoog zijn. Het bestemmingsplan kan iets anders toestaan, maar doet dat in een woonwijk meestal niet. Ik ken echter wel situaties waar drie meter is toegestaan, in een bestemmingsplan landelijk gebied.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:23 schreef Noin het volgende:
Ik weet ook niet wat er op tegen is.
Het enige wat ze riep was: het mag niet hoger zijn dan 2 meter en anders moet je toestemming vragen en dan mag het misschien in overleg.
Nou...quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat je kunt doen is de netten horizontaal hangen ipv in de 45 graden hoek zoals ze nu op de foto staan. Dus in een 90gr hoek, wordt het niet hoger dan 2 meter en heb je je kattenverblijf
Als je dat zeker wilt weten, neem dan contact op met je gemeente. Dit is zo’n specifieke situatie die zonder meer informatie op dit forum moeilijk met 100% zekerheid is te beantwoorden.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:54 schreef Noin het volgende:
[..]
Nou...
Die beugels zijn 5mm staal, ik heb daar met mijn 60 kilo aan gehangen en die dingen bogen geen millimeter door.... maar het hout begon wel te kraken.
Ik zou niet weten hoe ik die beugels nog verder zou moeten buigen.
Maar ik wil eerst weten of ik dat ueberhaupt moet doen.
Of dat het een gunst van mij zou zijn als ik dat eventueel zou willen doen.
Ik wil weten of ik het zo mag laten.
Hmmm lastigquote:Op donderdag 7 juni 2018 23:06 schreef Storpojke het volgende:
[..]
Als je dat zeker wilt weten, neem dan contact op met je gemeente. Dit is zo’n specifieke situatie die zonder meer informatie op dit forum moeilijk met 100% zekerheid is te beantwoorden.
Dit idd. Is er eens een keer een huisdiereigenaar verantwoordelijk bezig, krijgt ie de wind van voren. Schande.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou als buur ook blij zijn, geen ontgewenste katten in mijn tuin!
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 06:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Maar het simpele argument dat zij op deze manier ook geen overlast zal hebben van jouw katten is niet voldoende?
Er is trouwens een behoorlijk grote Facebook groep, afgeschermde tuin voor je katten en de inrichting daarvan. Er zijn daar veel mensen die deze constructie hebben, misschien kun je daar je vraag ook eens stellen om te zien of iemand soortgelijke ervaring heeft?
Ik heb al vaker problemen gehad met de buurvrouw.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit idd. Is er eens een keer een huisdiereigenaar verantwoordelijk bezig, krijgt ie de wind van voren. Schande.
Zou ik zicht op een paar centimeter net op de koop toe nemen? Absoluut. Dat mens loopt gewoon dingen te zoeken.
Maar als ik een schutting tegen die schutting zet, op mijn eigen erf, en dan zo schuin omhoog bouw is het prima?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:41 schreef Nobu het volgende:
Dat net is natuurlijk gewoon onderdeel van de erfafscheiding, dat je boven de twee meter met een ander materiaal bouwt maakt niet uit.
quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
wat nog niet is ...quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook geen wachttorens staan.
Had je dat al gevraagd?quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Aan de buurvrouw vragen naar de bron. Zij weet blijkbaar van dit regeltje.
Oh dat is ook wel nice zegquote:Op zaterdag 9 juni 2018 17:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja of met ronddraaiende buizen, is ook qua zicht erg subtiel:
[ afbeelding ]
Dan is het geen erfafscheiding meer jah...quote:Op vrijdag 8 juni 2018 17:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Maar als ik een schutting tegen die schutting zet, op mijn eigen erf, en dan zo schuin omhoog bouw is het prima?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |