abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179659528
Ik heb een schutting van 2 meter op de scheidslijn.
Ik heb 2 katjes die em aftaaien als ik ze in de tuin laat dus ik heb afrastering rond de schutting gezet.
Ik heb aan de buurMAN gevraagd of het goed was, die heeft mondeling akkoord gegeven, maar nu het staat is de buurVROUW helemaal over de flos en zegt dat ik het zo niet mag maken.

Zij zegt: je mag maar 2 meter hoog.
Nou ben ik aan het zoeken en ik kan wel vinden dat op de scheidslijn inderdaad een schutting mag van max 2 meter (tenzij anders afgesproken).

Maar de schutting is dus maar 2 meter hoog.
Het net, aan mijn kant, is hoger (ongeveer 2.70 meter)
Maar dat hangt dus aan mijn kant. Heeft zij daar iets over te zeggen?
Om kan ik haar gewoon negeren ?

Ik wil eigenlijk niet bij de gemeente informeren omdat die er dan misschien wind van krijgt en tot nu toe is het alleen welles/nietes :P

Dus: negeren?
Voorbeeld:
pi_179659705
Dit volg ik even. Weet het antwoord zo niet.

Vind dat je het overigens heel netjes hebt gedaan, ziet er keurig uit, ik zou daar als buur niet over klagen.
Alius aliud dicit
pi_179659792
Aan de buurvrouw vragen naar de bron. Zij weet blijkbaar van dit regeltje.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179659799
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:20 schreef Mrmime het volgende:
Dit volg ik even. Weet het antwoord zo niet.

Vind dat je het overigens heel netjes hebt gedaan, ziet er keurig uit, ik zou daar als buur niet over klagen.
Sterker, als mijn buurkatten twee keer in mijn tuin hebben gescheten adviseer ik het ze dringend.
pi_179659875
Deden mijn buren maar zon netje plaatsen. Ik heb niks tegen katten maar wel als ze in mijn tuin pissen, met modderpoten op mijn bed komen (tja in de zomer heb ik ook weleens een raam of deur open) of sowieso op bed of bank liggen. Mijn vriendin is ook allergisch dus dan kan je gelijk het bed verschonen.

Dus chapeau voor TS!!!
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:28:49 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_179659883
tokkies gonna tokkie.

maar dit mag gewoon.

en als ze nog steeds last hebben dan bellen ze maar de rijdende rechter
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:31:05 #7
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_179659927
De erfafscheiding mag 2 meter hoog zijn, dit is echter geen erfafscheiding maar een aangehangen object. Als je plantenbakken aan de scheiding hangt, komen de plantjes ook boven de schutting uit.
pi_179660032
Denk dat dit wel mag, anders zou een boom hoger dan twee meter ook niet mogen.

Prima oplossing trouwens al vind ik op die manier de tuin wel ietwat op een concentratiekamp lijken :X
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:40:43 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179660125
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:36 schreef spiritusbus het volgende:

Prima oplossing trouwens al vind ik op die manier de tuin wel ietwat op een concentratiekamp lijken :X
ik neem aan dat er geen stroom op staat.
Tot nooit .......
pi_179660218
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook geen wachttorens staan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179660223
Even volgen, zelf zijn we ook zoiets van plan, of zelfs de hele tuin met netten.
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:47:31 #12
208890 June.
Seriously?
pi_179660289
Maar goed je zou het net ook halverwege de schutting kunne hangen zodat het niet er bovenuit steekt. Al is dat wel lelijker.
Shine bright like a diamond.
pi_179660351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:47 schreef June. het volgende:
Maar goed je zou het net ook halverwege de schutting kunne hangen zodat het niet er bovenuit steekt. Al is dat wel lelijker.
Hoeft niet eens halverwege. Als TS het een of twee planken lager vastschroeft, dan steekt het er al een stuk minder bovenuit, en ligt het erboven uitstekende deel bovendien een centimeter of 20 van de schutting.
in a crowd you lose humanity
pi_179660412
quote:

[..]

Ja hihaho en er staat ook geen arbeit macht frei op z'n ingang naar de tuin.
pi_179661530
Die buren van jou mogen in hun handjes klappen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_179661883
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:36 schreef spiritusbus het volgende:

Mits de boom op 1,5m van de erfgrens afstaat ja.

2meter schutting is inderdaad de maximale hoogte, je zou het eventueel ook op kunnen googlen middels burenrecht schutting of iets in die geest.
pi_179661940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:47 schreef June. het volgende:
Nope, de katjes zijn 1 jaar oud en springen met gemak 1.60 hoog op de keukenkastjes.
Halverwege de schutting zal niet werken :P
  donderdag 7 juni 2018 @ 21:15:11 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_179662235
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja hihaho en er staat ook geen arbeit macht frei op z'n ingang naar de tuin.
en er ligt ook geen spoorlijn en er staat geen gasoven.

Maare OT: prima oplossing toch? Wat zou hierop tegen zijn? Het net komt immers niet op of over de scheidslijn/erfgrens?
pi_179662752
Ik denk dat de buurvrouw het niet mooi vind.
pi_179663754
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mits de boom op 1,5m van de erfgrens afstaat ja.
Dat lijkt me sterk, bij de oplevering van ons nieuwbouwhuis stond (net als bij de rest van de huizen in onze straat) een verplicht boompje in de voortuin die bij het opleveren van de de huizen al hoger dan 2 meter was. Deze staat op ongeveer een meter van de erfgrens.
pi_179663885
Alle schuttingdelen er uit en verticaal plaatsen ;) daar hebben katten het een stuk lastiger mee.

ON: Ik vind het een nette oplossing zo, denk ook dat het mag.
pi_179663964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:36 schreef Sorella het volgende:
Ja dat denk ik ook.
Ze is heel precies en controlerend.
  donderdag 7 juni 2018 @ 22:21:39 #23
142400 RedFever007
pi_179663980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:36 schreef Sorella het volgende:
nou en? :D
pi_179664015
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:15 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

en er ligt ook geen spoorlijn en er staat geen gasoven.

Maare OT: prima oplossing toch? Wat zou hierop tegen zijn? Het net komt immers niet op of over de scheidslijn/erfgrens?
Ik weet ook niet wat er op tegen is.
Het enige wat ze riep was: het mag niet hoger zijn dan 2 meter en anders moet je toestemming vragen en dan mag het misschien in overleg.

Maar ik HEB dus toestemming gevraagd en gekregen van haar man, alleen heb ik dat niet op papier en dat mannetje ontkent nu dat ie toestemming heeft gegeven omdat zij zo controlerend is.
Tis een hele aardige kerel dus ik wil ook niet dat hij teveel ruzie met die vrouw krijgt.

Het enige wat ik wil weten is of aan mijn kant van de schutting een net/beugel constructie hoger mag zijn dan die 2 meter.
pi_179664026
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:21 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

nou en? :D
Nou ja ik wil de buren nog wel een klein beetje te vriend houden.
Tis nog geen complete ruzie dus...
  donderdag 7 juni 2018 @ 22:27:58 #26
142400 RedFever007
pi_179664079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:23 schreef Noin het volgende:

[..]

Het enige wat ze riep was: het mag niet hoger zijn dan 2 meter en anders moet je toestemming vragen en dan mag het misschien in overleg.

Maar ik HEB dus toestemming gevraagd en gekregen van haar man, alleen heb ik dat niet op papier en dat mannetje ontkent nu dat ie toestemming heeft gegeven omdat zij zo controlerend is.
Tis een hele aardige kerel dus ik wil ook niet dat hij teveel ruzie met die vrouw krijgt.

Het enige wat ik wil weten is of aan mijn kant van de schutting een net/beugel constructie hoger mag zijn dan die 2 meter.
Wat je kunt doen is de netten horizontaal hangen ipv in de 45 graden hoek zoals ze nu op de foto staan. Dus in een 90gr hoek, wordt het niet hoger dan 2 meter en heb je je kattenverblijf :)
  donderdag 7 juni 2018 @ 22:29:54 #27
142400 RedFever007
pi_179664099
Of de netten wat lager hangen als je de 45 graden wilt aanhouden.
pi_179664311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:23 schreef Noin het volgende:

Normaal mag een erfafscheiding inderdaad 2 meter hoog zijn. Het bestemmingsplan kan iets anders toestaan, maar doet dat in een woonwijk meestal niet. Ik ken echter wel situaties waar drie meter is toegestaan, in een bestemmingsplan landelijk gebied.

Je kunt afwijking van het bestemmingsplan aanvragen. Dan moet je aantonen dat de belangen van de buren niet geschaad worden (b.v. zonlichttoetreding). Lijkt me hier niet zo heel ingewikkeld.

Ik kan me ook voorstellen dat dit wel mag, omdat het kattennet aan de binnenkant hangt. Je kunt contact opnemen met de gemeente met de vraag of het mag volgens het bestemmingsplan. En als het niet mag, kun je dus een afwijking aanvragen.

Ze gaan vanuit de gemeente (normaal gesproken) echt niet meteen een handhaver op je afsturen voor zoiets. En zelfs als ze dat wel doen, stellen ze je eerst in de gelegenheid om de overtreding op te heffen. Dat kan dan meestal op twee manieren: het eraf te halen, of een procedure doen om het te legaliseren.

Dus neem even contact op met het omgevingsloket bij de gemeente.
in a crowd you lose humanity
pi_179664521
De erfafscheiding mag zonder vergunning inderdaad, in dit geval als ik naar de foto kijk, maximaal twee meter hoog zijn. Door het gaas te plaatsen kan worden geredeneerd dat het geen erfafscheiding meer is maar een overig bouwwerk, geen gebouw zijnde. Daar lijkt in dit geval een omgevingsvergunning voor nodig te zijn. In dat geval komen de bouwvoorschriften van het ter plaatse geldende bestemmingsplan om de hoek kijken. Je kunt die raadplegen via www.ruimtelijkeplannen.nl. Een vergunning kun je vervolgens aanvragen via www.omgevingsloket.nl

Kom je er niet uit, neem dan toch contact op met je gemeente en dien eventueel een principeverzoek in. Dat is geen officiële vergunningsaanvraag, maar je vraagt of de gemeente eventueel wil meewerken aan het gaas (dat er dus al is). Bij een negatief antwoord weet je dat het gaas illegaal is geplaatst. Dan is het aan jou om het risico te nemen om het niet weg te halen en dat er vanuit de omgevingsdienst / gemeente, bijvoorbeeld na een klacht van de buurvrouw, gehandhaafd zal worden. Dat betekent uiteindelijk: gaas verwijderen. Bij een positief antwoord kun je dan een vergunning aanvragen. Risico bij een vergunningaanvraag is dat de buren bezwaar zullen maken en mogelijk alsnog de vergunning geweigerd zal worden. Dat betekent ook dat er eventueel handhavend kan worden opgetreden.

Tot zover de officiële weg. Je kunt ondanks alles, en in het belang van een goede relatie met de buren, toch verder in overleg gaan met de buren wat voor hen uiteindelijk wel acceptabel is. Is dat dan een geval “doen wat de zeikerige buurvrouw zegt”? Misschien wel, maar als je daarmee een redelijke tot goede verstandhouding met de buren kunt houden is het wel de moeite van het overwegen waard. Tenzij je liever een verstoorde relatie wilt, dat gaat dan meestal van kwaad tot erger. Zie voorbeelden bij de Rijdende rechter.
pi_179664546
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Wat je kunt doen is de netten horizontaal hangen ipv in de 45 graden hoek zoals ze nu op de foto staan. Dus in een 90gr hoek, wordt het niet hoger dan 2 meter en heb je je kattenverblijf :)
Nou...
Die beugels zijn 5mm staal, ik heb daar met mijn 60 kilo aan gehangen en die dingen bogen geen millimeter door.... maar het hout begon wel te kraken.
Ik zou niet weten hoe ik die beugels nog verder zou moeten buigen.

Maar ik wil eerst weten of ik dat ueberhaupt moet doen.
Of dat het een gunst van mij zou zijn als ik dat eventueel zou willen doen.
Ik wil weten of ik het zo mag laten.
pi_179664794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:54 schreef Noin het volgende:

[..]

Nou...
Die beugels zijn 5mm staal, ik heb daar met mijn 60 kilo aan gehangen en die dingen bogen geen millimeter door.... maar het hout begon wel te kraken.
Ik zou niet weten hoe ik die beugels nog verder zou moeten buigen.

Maar ik wil eerst weten of ik dat ueberhaupt moet doen.
Of dat het een gunst van mij zou zijn als ik dat eventueel zou willen doen.
Ik wil weten of ik het zo mag laten.
Als je dat zeker wilt weten, neem dan contact op met je gemeente. Dit is zo’n specifieke situatie die zonder meer informatie op dit forum moeilijk met 100% zekerheid is te beantwoorden.
pi_179664882
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:06 schreef Storpojke het volgende:

[..]

Als je dat zeker wilt weten, neem dan contact op met je gemeente. Dit is zo’n specifieke situatie die zonder meer informatie op dit forum moeilijk met 100% zekerheid is te beantwoorden.
Hmmm lastig :(

Ik wacht nog even.
We hebben nu afgesproken dat het 2 maanden zo blijft omdat ik op vakantie ga en daarna zij.
Misschien dat ze er daarna aan gewend zijn.
En anders zie ik wel.

Bedankt voor de antwoorden allemaal !
pi_179668133
Maar het simpele argument dat zij op deze manier ook geen overlast zal hebben van jouw katten is niet voldoende?

Er is trouwens een behoorlijk grote Facebook groep, afgeschermde tuin voor je katten en de inrichting daarvan. Er zijn daar veel mensen die deze constructie hebben, misschien kun je daar je vraag ook eens stellen om te zien of iemand soortgelijke ervaring heeft?
I had a signature once. It was awful.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 10:56:38 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_179670727
Ik zou als buur ook blij zijn, geen ontgewenste katten in mijn tuin! :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179670786
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou als buur ook blij zijn, geen ontgewenste katten in mijn tuin! :)
Dit idd. Is er eens een keer een huisdiereigenaar verantwoordelijk bezig, krijgt ie de wind van voren. Schande.
Zou ik zicht op een paar centimeter net op de koop toe nemen? Absoluut. Dat mens loopt gewoon dingen te zoeken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179672657
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 06:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Maar het simpele argument dat zij op deze manier ook geen overlast zal hebben van jouw katten is niet voldoende?

Er is trouwens een behoorlijk grote Facebook groep, afgeschermde tuin voor je katten en de inrichting daarvan. Er zijn daar veel mensen die deze constructie hebben, misschien kun je daar je vraag ook eens stellen om te zien of iemand soortgelijke ervaring heeft?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit idd. Is er eens een keer een huisdiereigenaar verantwoordelijk bezig, krijgt ie de wind van voren. Schande.
Zou ik zicht op een paar centimeter net op de koop toe nemen? Absoluut. Dat mens loopt gewoon dingen te zoeken.
Ik heb al vaker problemen gehad met de buurvrouw.
Met de buurman kan ik heel goed overweg, misschien daarom :?

Zij is gewoon heel erg controlerend.
Probleem is dat als ik iets aan haar vraag, ze meteen over de rooie is. Dus ik kan nooit met haar overleggen zonder dat ze extreem emotioneel wordt. Dus in de praktijk overleg ik dingen met haar man maar die is denk ik bang van haar als er iets is zoals dit zegt ze tegen hem: heb JIJ dat gezegd dat dat mocht????
En dan zegt hij: eeehhh nou eeh dat weet ik niet meer.
Das eigenlijk best wel zielig voor die man maar ja.

Het hangt nu.
Ik laat het zo en ik ga intussen wat nieuwe beugels bestellen die ik dan in een grotere hoek laat buigen. Die beugels op zich kosten niet zo veel.
En dan zie ik wel.

Tot nu toe werkt het.
Een van de poezen heeft onderin het net gehangen, helemaal om zich heen kijkend zo van: hoe nu verder???
En toen is ze er weer van af gesprongen. Dus het werkt wel :)

Alleen springt ze nu op mijn schouders als ik dicht bij de schutting sta en moet ik ze in de nek vastpakken anders springt ze via mijn schouder over het net :P
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:41:34 #37
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179673138
Je kan niet iedereen tevreden houden; ziet er allemaal prima uit. Wettelijk mag het misschien niet maar ik persoonlijk zal er geen problemen mee hebben.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 16:25:10 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_179676002
Mwa, ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een wet of verordening is die dit afkeurt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 juni 2018 @ 16:41:50 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179676211
Dat net is natuurlijk gewoon onderdeel van de erfafscheiding, dat je boven de twee meter met een ander materiaal bouwt maakt niet uit.
pi_179676800
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:41 schreef Nobu het volgende:
Dat net is natuurlijk gewoon onderdeel van de erfafscheiding, dat je boven de twee meter met een ander materiaal bouwt maakt niet uit.
Maar als ik een schutting tegen die schutting zet, op mijn eigen erf, en dan zo schuin omhoog bouw is het prima?
pi_179677062
Gewoon laten zitten zoals het is. Ze hebben bij de gemeente echt wel wat beters te doen dan zich druk maken over een paar netten.

En mochten ze er toch iets van zeggen sturen ze toch eerst een brief dat je het weg moet halen.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:28:51 #42
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_179690739
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook geen wachttorens staan.
wat nog niet is ...
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_179691854
Ik drop 'm nog maar eens...
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 19:25 schreef Ridocar het volgende:
Aan de buurvrouw vragen naar de bron. Zij weet blijkbaar van dit regeltje.
Had je dat al gevraagd?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179692263
Wat een [..] die buurvrouw.

Maargoed, als dit uiteindelijk toch eraf moet dan kun je evt nog een schikdraadje plaatsen TS. Heeft mijn moeder ook gedaan en dat werkt ook prima. Valt ook bijna niet op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 09-06-2018 19:01:51 ]
pi_179694357
Ja of met ronddraaiende buizen, is ook qua zicht erg subtiel:

I had a signature once. It was awful.
pi_179695654
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja of met ronddraaiende buizen, is ook qua zicht erg subtiel:

[ afbeelding ]
Oh dat is ook wel nice zeg :o Creatieve oplossing
pi_179695816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:20 schreef Noin het volgende:

[..]

Maar als ik een schutting tegen die schutting zet, op mijn eigen erf, en dan zo schuin omhoog bouw is het prima?
Dan is het geen erfafscheiding meer jah...
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')