Nou, het werkelijke probleem is dat je olie omgestoten hebt en dat die geur door die vrouw als zorgwekkend genoeg werd opgevat om de hulpdiensten te bellen. Als je haar had gewaarschuwd, had ze die niet gebeld. Werkt 2 kanten op natuurlijk...quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:31 schreef Myrr het volgende:
Nou heeft dat natuurlijk niet veel van doen met opslag van een liter olie, want dat is waar werkelijk het probleem ligt.
Ja, zo is het de andere kant op weer dat ze meermaals haar vuur aan laat staan onder onze woning en wij wel zo schappelijk zijn om haar dan gewoon te blijven bellen tot ze opneemt, in plaats van de brandweer te bellen om haar pand binnen te breken. Het werkt inderdaad twee kanten op. Je ruikt het pas als je binnen treedt, niet als je voor de deur staat. Wij kunnen ook niet weten dat zij het twee deuren verder ook ruikt. Zal morgen wel merken hoe erg je het ruikt als we langs gaan in haar winkel. klanten met rode ogenquote:Op donderdag 7 juni 2018 01:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, het werkelijke probleem is dat je olie omgestoten hebt en dat die geur door die vrouw als zorgwekkend genoeg werd opgevat om de hulpdiensten te bellen. Als je haar had gewaarschuwd, had ze die niet gebeld. Werkt 2 kanten op natuurlijk...
een beetje olie op de grond gevallenquote:Op donderdag 7 juni 2018 01:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, het werkelijke probleem is dat je olie omgestoten hebt en dat die geur door die vrouw als zorgwekkend genoeg werd opgevat om de hulpdiensten te bellen. Als je haar had gewaarschuwd, had ze die niet gebeld. Werkt 2 kanten op natuurlijk...
Nope.quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Heeft de politie trouwens niet aangebeld bij je nadat ze de berging in zijn geweest trouwens?
Ze heeft kennelijk haar andere buren wel ingeseind.quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:44 schreef fespo het volgende:
[..]
een beetje olie op de grond gevallen![]()
moet ze ook gaat waarschuwen als ze haar fietsketting gaat smeren met wd40?
Dat klinkt erg ongeloofwaardig, om eerlijk te zijn.quote:
Klopt, deze betreden namelijk de aangedane ruimte waar je het echt ruikt. Zij heeft haar ingang in een heel andere straat, alleen heeft ze een deur die grenst aan ons portiek. Daar hebben we niet aan gedacht, die deur zit helemaal achterin de gang.quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze heeft kennelijk haar andere buren wel ingeseind.
Dan heeft zij hooguit haar verhaal overdreven en is er geen politie geweest?quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat klinkt erg ongeloofwaardig, om eerlijk te zijn.
Wat is er met de deur naar de berging gebeurd nadat deze is opengebroken dan? Staat die nog open? Hebben ze er een nieuw slot in gezet?quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:47 schreef Myrr het volgende:
Dan heeft zij hooguit haar verhaal overdreven en is er geen politie geweest?
Er was brandweer in de straat verderop vanmiddag, en ik begin een beetje te denken dat ze die gewoon heeft aangehouden om te komen checken. Volgens eigen zeggen heeft ze echter de hulpdiensten gealarmeerd.
pics? Ik geloof het niet helaaml, erg vaag verhaal...quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:45 schreef Myrr het volgende:
Ze hebben plakband over een bakje heen gedaan waarin ook een beetje olie lag (naast de olievlek) en dat was het.
Wat een onzin. Misschien is het niet de bedoeling dat je een timmerbedrijf begint in je schuurtje. Maar ik zou niet weten waarom je niet wat aan je fiets zou mogen klussen in je eigen huis/schuur.quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:31 schreef Myrr het volgende:
[..]
Goed, contract erbij gepakt, mag niet als 'werkplaats' gebruikt worden. Ik denk dat ik dan maar even met de huurbaas aan tafel moet, over wat daar precies onder wordt verstaan.
Heb voor mijn studie wel meer gedaan hier dan schroefjes losdraaien en gezien product design gaat dat ook wel heel wat meer worden dan dat.
Nou heeft dat natuurlijk niet veel van doen met opslag van een liter olie, want dat is waar werkelijk het probleem ligt.
Dit idd. hoezo zou je in vredesnaam niet aan een scooter mogen klussen? Hoezo is dit een issue?quote:Op donderdag 7 juni 2018 07:59 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Wat een onzin. Misschien is het niet de bedoeling dat je een timmerbedrijf begint in je schuurtje. Maar ik zou niet weten waarom je niet wat aan je fiets zou mogen klussen in je eigen huis/schuur.
Dat je moet betalen voor politie/brandweer is ook echt onzin.
Je hebt het een aantal keer over een 'vat' olie. Dat is 159 liter... geeft wat verwarring in dit topic.quote:Op donderdag 7 juni 2018 00:30 schreef Myrr het volgende:
- je mag best een liter olie in je schuur hebben staan
Ambulance is ook een hulpdienst en daar krijg je de rekening voor als blijkt dat er geen spoed nodig was.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:36 schreef Roces18 het volgende:
- Hulpdiensten betalen? Die zijn gratis.... daar betaal je belasting voor....
Maar de buurvrouw lijkt geen partij in de huurovereenkomst te zijn, dus een 'klusverbod' heeft daar niets mee van doen. Tenzij buurvrouw van dezelfde verhuurder huurt en een dergelijk verbod voor het buurpand heeft afgedwongen c.q. is overeengekomen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 09:11 schreef nanuk het volgende:
Maar als winkel geen fietsenmaker is dan wil je natuurlijk niet dat het naar olie stinkt, zeker niet als je parfum of etenswaren probeert te verkopen. Ik neem aan dat het de reden voor het klusverbod is.
Als ik de ambulance bel omdat jij hulp nodig lijkt te hebben, krijg jij (via jouw verzekeraar) de rekening.quote:Hulpdiensten mogen wel naar binnen bij noodzaak. Er moet er dan natuurlijk wel echte noodzaak zijn. Als de melding echt onterecht was kan de brandweer kosten in rekening brengen, maar dan waren ze ook niet naar binnen gegaan. Jij hebt echter niet gemeld dus lijkt mij dat je ook niet aansprakelijk kan zijn voor die hulpdiensten. Wel voor overlast/omzetverlies van de winkel.
Sterker nog. Je krijgt daar altijd een rekening voor.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ambulance is ook een hulpdienst en daar krijg je de rekening voor als blijkt dat er geen spoed nodig was.
Dat is natuurlijk leuk en aardig maar dan had de verhuurder moeten zorgen dat de winkelruimte hermetisch was afgesloten van externe opslagruimte. Ook zonder klusverbod ruik je gemotoriseerde voertuigen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 09:11 schreef nanuk het volgende:
Maar als winkel geen fietsenmaker is dan wil je natuurlijk niet dat het naar olie stinkt, zeker niet als je parfum of etenswaren probeert te verkopen. Ik neem aan dat het de reden voor het klusverbod is.
dan zou je dat terug moeten kunnen vinden op (bijvoorbeeld) http://www.112meldingen.nl/quote:Op donderdag 7 juni 2018 01:47 schreef Myrr het volgende:
[..]
.... Volgens eigen zeggen heeft ze echter de hulpdiensten gealarmeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |