Ik kom uit een dorp, en rond mijn 20e zijn een aantal mensen in Amsterdam gaan wonen (want dat moet als je er écht bij wilt horen).
Nu is een groot deel van die groep alweer braaf teruggekeerd naar het platteland om een gezinnetje te stichten. Alleen de echte die-hards zijn overgebleven. En dat is te zien ook : baarden, hoeden, kortom: héle hippe vogels.
Het verbaast me dat sommigen überhaupt nog Facebook hebben, want dat is natuurlijk best commercieel en bovendien gedateerd : Meer iets voor Henk en Ingrid en niet voor Amsterdammers die natuurlijk op elk gebied voorop lopen.
Nu vind ik het wel eens leuk om op hun FB te kijken. Vooral omdat je vooraf al weet, hoe het er uit ziet : Ze volgen de pagina van groen-links, delen regelmatig artikelen tegen de gas- en olie industrie (Shell), zijn wars van alles wat commercieel is en vinden zichzelf moreel verheven boven de meeste mensen.
Ze maken zich ook heel erg druk om wat wel en niet ''hoort''. Als je naar een bepaald feest gaat dat in hun ogen niet in hun straatje past, zullen ze je daar ook op aanspreken. Zelf bezoeken ze alleen feesten die klimaat neutraal zijn, maar nog liever: Underground feesten.
Klacht : Dit soort dood enge mensen.