Ik moet even klagen hoor, heerlijk.
Dinsdag via marktplaats een nieuw GPD xd plus gekocht. Verkoper boodt aan met gelijk oversteken te doen dus hoefde ik mij minder zorgen te maken, dacht ik.
Woensdag netjes track&trace ontvangen en toen begon het afwachten. Zowel donderdag, vrijdag als zaterdag veranderde de status niet van ‘zending is bij postnl’. Aan postnl zelf heb je niks behalve onderzoek laten starten en je moet maar afwachten.
Ineens komt er paar km van waar het pakketje is verstuurd een nieuwe advertentie met hetzelfde apparaat voor de helft van het geld. Met afzender van mijn pakket contact gehad en wat blijkt, het is iemand waar hij vrienden mee deelde op facebook. Na aandringen blijkt de 2e verkoper hem via via gekregen te hebben en kwam ook de aap uit de mouw dat het mijn aankoop was dat waarschijnlijk via postnl medewerker doorgesluisd is.
Nu vraagt de 2e verkoper geld van de orginele verkoper om hem terug te krijgen zodat het alsnog mijn kant op kan komen. Als ik de regels van gelijk oversteken mag geloven krijg ik zolang het pakket niet geleverd is uiteindelijk mijn geld terug maar het vraagt wel veel van mijn geduld.
Ik heb nu ook het idee dat de orginele verkoper wilt dat ik mee ga delen in de scam kosten maar of ik dat ga doen weet ik niet.
Ik laat grote aankopen bijna nooit verzenden en nu weet ik ook weer waarom. Zo dat was mijn geklaag.