abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179579912
Ik moet even klagen hoor, heerlijk.

Dinsdag via marktplaats een nieuw GPD xd plus gekocht. Verkoper boodt aan met gelijk oversteken te doen dus hoefde ik mij minder zorgen te maken, dacht ik.

Woensdag netjes track&trace ontvangen en toen begon het afwachten. Zowel donderdag, vrijdag als zaterdag veranderde de status niet van ‘zending is bij postnl’. Aan postnl zelf heb je niks behalve onderzoek laten starten en je moet maar afwachten.

Ineens komt er paar km van waar het pakketje is verstuurd een nieuwe advertentie met hetzelfde apparaat voor de helft van het geld. Met afzender van mijn pakket contact gehad en wat blijkt, het is iemand waar hij vrienden mee deelde op facebook. Na aandringen blijkt de 2e verkoper hem via via gekregen te hebben en kwam ook de aap uit de mouw dat het mijn aankoop was dat waarschijnlijk via postnl medewerker doorgesluisd is.

Nu vraagt de 2e verkoper geld van de orginele verkoper om hem terug te krijgen zodat het alsnog mijn kant op kan komen. Als ik de regels van gelijk oversteken mag geloven krijg ik zolang het pakket niet geleverd is uiteindelijk mijn geld terug maar het vraagt wel veel van mijn geduld.
Ik heb nu ook het idee dat de orginele verkoper wilt dat ik mee ga delen in de scam kosten maar of ik dat ga doen weet ik niet.

Ik laat grote aankopen bijna nooit verzenden en nu weet ik ook weer waarom. Zo dat was mijn geklaag.
pi_179580028
:')
  zondag 3 juni 2018 @ 14:22:18 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179580086
Dit is me nog nooit overkomen.

Ik zou de postbezorger opzoeken, en hem helemaal de tyfus slaan (en daarna zijn moeder neuken).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179580093
Goh PostNL doe iets jat, bijzonder hoor.
  PR/Manusje van alles zondag 3 juni 2018 @ 14:29:32 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179580239
_O-

via via uhuh.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179580280
Ik geloof het bijna, bijna..
Zonder wrijving geen glans
pi_179580355
Kwestie van geduld
.
  zondag 3 juni 2018 @ 14:49:50 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_179580613
Gewoon je geld terugvragen, de rest is het probleem van de verkoper.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_179580650
Nou kijk ik weet natuurlijk niet of de verkoper er zelf iets mee te maken heeft en hoe het pakket bij de 2e verkoper terecht is gekomen maar vind het zo raar. Hij is in de track en trace wel van aangemeld naar zending is bij postnl gesprongen dus neem aan dat hij dan wel opgehaald is van postkantoor.

Kreeg al te horen dat het een truc is om meer geld los te peuteren maar waarom zou verzender dan aangeboden hebben via gelijk oversteken te doen. Als ik namelijk even geduld heb komt het geld vanzelf naar mij terug en dan verdient hij niks.
pi_179580679
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:49 schreef MichaelScott het volgende:
Gewoon je geld terugvragen, de rest is het probleem van de verkoper.
Dat. Ik zou me er verder niet druk over maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179580950
Heeft iemand al eens gelijk oversteken gedaan en geld teruggevraagd? Heb aangegeven niks te hebben ontvangen en nu heeft verkoper een week de tijd om track&trace aan te leveren. Wil hem zo snel mogelijk elders bestellen maar hoe lang het terugstort proces duurt is mij een raadsel.
  zondag 3 juni 2018 @ 15:22:36 #12
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_179581205
Raar verhaal van de verkoper. Lijkt wel een aflevering van Alberto Stegeman.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_179581339
Ik vind het ook maar een vaag verhaal. Zelf ben ik huiverig om te verkopen met die service.

Ik zou je verder niet te druk maken of te veel ermee bemoeien en gewoon wachten tot ze je geld terugstorten.
pi_179582049
Het oorspronkelijke bedrag krijg je terug, extra betaald niet.
.
pi_179582080
Daarom altijd eerst het pakket versturen en daarna betalen, wie dat weigert is een oplichter.
In de supermarkt ga je eerst ook alles scannen dan zit het in je tas en daarna betaal je :)
Interessant he ?
pi_179582617
Ik geloof er weinig van. Hoe zou postNL medewerker dan moeten weten wat er in pakket zat?
Dat de 2e aanbieder in de kennissenkring van de eerste zit lijkt mij een logischer lijntje.
pi_179592462
Ik denk eerlijk gezegd dat ze voor elkaar wilde krijgen dat ik nog eens 50 euro over zou maken. Sinds dat ik ook heb aangegeven dat hij het maar uitzoekt geen reactie meer gehad. Ik wacht het nu rustig af, heb het verhaal ook bij het online betalen portaal neergelegd dus ga ervan uit dat ik mijn geld terugkrijg. In de regels staat immers als de status nooit op bezorgd komt in track en trace je het bedrag terug krijgt, daar hou ik mij maar aan vast.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:00:15 #18
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_179594325
Als dit een soap was, dan zou ik niet kijken.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_179594431
Niet gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')