De passage van maag naar darmen is vrij nauw, en grienden zijn niet zo groot. Verteren is niet mogelijk.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 21:40 schreef Mr.Major het volgende:
Blijf me er toch altijd over verbazen dat het lichaam dit niet naar buiten kan werken. Zielig voor de walvis wel.
Vandaar dat ik zei "naar buiten werken". Ja klopt, maar toch...quote:Op zaterdag 2 juni 2018 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De passage van maag naar darmen is vrij nauw, en grienden zijn niet zo groot. Verteren is niet mogelijk.
Is niet zo vreemd denk ik. Plastic komt van nature niet voor, dus dieren zijn er niet op geëvolueerd om het te herkennen of ermee om te kunnen gaan.quote:Op zondag 3 juni 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei "naar buiten werken". Ja klopt, maar toch...
quote:
Het viel mij 20 jaar geleden in Turkije ook op, mensen gooiden ook gewoon afval van een klif de zee in.quote:Op zondag 3 juni 2018 09:16 schreef HSG het volgende:
Het valt mij wel op bij die Aziatische landen. Waar je ook komt overal zie je afval liggen.
Heel goed, en jammer dan dat de ouders van dat onopgevoede tuig er "ook niets aan kan doen" dat hun kinderen die teringbende achterlaten.quote:Op zondag 3 juni 2018 14:14 schreef Antaris het volgende:
Ze doen het nog ook!
https://www.ad.nl/riviere(...)-hangjeugd~ada6fd98/
Dat heeft er geen ruk mee te maken; dat mensen beschikking krijgen over wegwerpproducten terwijl er geen gereguleerde afvalverwerking is heeft er alles mee te maken.quote:
Goeie actie van de agenten.quote:Op zondag 3 juni 2018 14:14 schreef Antaris het volgende:
Ze doen het nog ook!
https://www.ad.nl/riviere(...)-hangjeugd~ada6fd98/
Mensen die afval op straat gooien mogen afgeschoten worden, maar die paar tasjes die op straat belanden omdat mensen geen zin om naar de prullenbak te lopen zijn natuurlijk niet echt het probleem.quote:Op zondag 3 juni 2018 14:29 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Goeie actie van de agenten.
Triest dat zo'n dier op een nare manier overlijdt omdat mensen deze planeet zo moeten vervuilen. Hopelijk wordt dit wereldnieuws en gaan we eens wat nadenken met zijn allen.
Maar ik vrees dat het glas, plas, was gaat worden.
Als je er over nadenkt is het inderdaad bizar.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mensen die afval op straat gooien mogen afgeschoten worden, maar die paar tasjes die op straat belanden omdat mensen geen zin om naar de prullenbak te lopen zijn natuurlijk niet echt het probleem.
Denk aan alle producten die je in huis hebt. Hoe gigantisch veel plastic en grondstoffen alles gekost heeft. Niet alleen het product maar de hele productielijn. Zelfs ons afval gaat voor een deel naar het buitenland. Je telefoon die je 5 jaar geleden weggooide ligt waarschijnlijk nu ergens in Bangladesh waar kinderen de waardevolle metalen moeten scheiden. Terwijl het afval gewoon de rivieren en de zee in waait.
Of als je telefoon daar niet ligt, dan wel de enorme motoren van afgedankte schepen die je producten vanuit China hierheen hebben verscheept.
Ik vind het altijd zo'n bizar idee dat er duizenden souvenirs uit China naar Nederland worden verscheept, om vervolgens met Chinese toeristen weer terug naar China te vliegen.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:29 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je er over nadenkt is het inderdaad bizar.
Hoe goederen gemaakt worden en over de wereld heen en weer gaan voor ze geconsumeerd worden. Het gaat gewoon echt nergens over wat daar een vervuiling en verspilling uit voort komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |