abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179561922
Acht kilo plastic

Tijdens de reddingsoperatie spuugde de walvis al vijf tasjes uit. Bij de autopsie bleek dat de walvis meer dan tachtig plastic tasjes in zijn maag had, in totaal zo'n acht kilo aan plastic.

Volgens persbureau AFP hoort Thailand bij de grootgebruikers van plastic tasjes. De tasjes komen ook in zee terecht. Elk jaar sterven daaraan honderden zeedieren. De overleden walvis past in dat rijtje.

Thon Thamrongnawasawat, maritiem bioloog en docent aan de Kasetsart-universiteit in het land, noemt het plastic een groot probleem. ,,Als jij tachtig plastic tasjes in je maag hebt, ga je dood." Het was voor de walvis onmogelijk om nog normaal voedsel binnen te krijgen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)tic-tasjes~a9091b5e/

Zijn ze daar nu echt niet verstandiger?
pi_179562043
Thailand kutland :r
pindazakje
pi_179562082
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:25 schreef Hyaenidae het volgende:
pi_179562170
quote:
Haten op Thailand :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_179562180
Moest ie maar geen plastic eten!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_179562195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:32 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Haten op Thailand :')
Neem nog een snickers Sjors
pi_179562207
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:34 schreef CrashO het volgende:

[..]

Neem nog een snickers Sjors
Mag het ook een Lion zijn?
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 2 juni 2018 @ 21:26:55 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179567099
quote:
The End Times are wild
pi_179567350
Echt fucking triest dit, dat mensen zo zwakzinnig zijn om overal plastic te dumpen. Ook hier in Nederland, van kinderen kan ik nog enigzins begrijpen maar van volwassenen totaal niet. Hoe achterlijk kun je zijn?

Ik zou het wel waarderen wanneer een volwassen persoon plastic dumpt en het wordt gezien door de politie of boas, een hoge boete geven en 500 kilo plastic afval dumpen bij hem of haar in de tuin, brievenbus is ook goed.
Niet opgeruimd? Elke dag een boete erbij.
pi_179567444
Blijf me er toch altijd over verbazen dat het lichaam dit niet naar buiten kan werken. Zielig voor de walvis wel.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 21:48:04 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179567653
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:40 schreef Mr.Major het volgende:
Blijf me er toch altijd over verbazen dat het lichaam dit niet naar buiten kan werken. Zielig voor de walvis wel.
De passage van maag naar darmen is vrij nauw, en grienden zijn niet zo groot. Verteren is niet mogelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179568185
Plastic is onze gift aan de aarde.
pi_179575120
Het valt mij wel op bij die Aziatische landen. Waar je ook komt overal zie je afval liggen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_179578736
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

De passage van maag naar darmen is vrij nauw, en grienden zijn niet zo groot. Verteren is niet mogelijk.
Vandaar dat ik zei "naar buiten werken". Ja klopt, maar toch...
pi_179578810
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Plastic is onze gift aan de aarde.
Plastic Fantastic. ^O^

Aliens, here we come!
  zondag 3 juni 2018 @ 13:22:00 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179579041
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zei "naar buiten werken". Ja klopt, maar toch...
Is niet zo vreemd denk ik. Plastic komt van nature niet voor, dus dieren zijn er niet op geëvolueerd om het te herkennen of ermee om te kunnen gaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179579146
En dan de EU:

Er gaan Walvissen dood aan plastic, die moeten we redden! Laten we in de welvarende landen waar er nog enigszins een beleid is op plastic gewoon een totaal verbod invoeren! Zodat plastic wat wij toch al niet in zee gooiden niet meer in zee gegooid zal worden!

O+

Terwijl de rest van de wereld nog met gedachtens uit de 18de eeuw rond loopt *O*
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 3 juni 2018 @ 13:36:14 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179579191
Sowieso is het bij landen waar ze qua besteding een inhaalslag gemaakt hebben vaak een probleem; normale vuilnisophaaldiensten zijn er niet, mensen zijn gewend alles van zich af te flikkeren en dat was niet zo erg, toen het gros van wat ze gebruikten nog natuurlijk was, en de zaken die dat niet waren hergebruikt werden.
Nu hebben ze allemaal wegwerprotzooi tot hun beschikking en doen daar nog steeds mee wat ze al eeuwen lang met hun afval doen; wegwerpen. Dat kan niet met plastic.

Dus nee, ze zijn daar echt niet verstandiger, maar ook de overheid heeft gewoon niet geanticipeerd op de veranderende gebruiksgewoonten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 juni 2018 @ 13:36:22 #19
455560 Logic91
Always stay rational
pi_179579193
quote:
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  zondag 3 juni 2018 @ 13:38:25 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179579224
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:16 schreef HSG het volgende:
Het valt mij wel op bij die Aziatische landen. Waar je ook komt overal zie je afval liggen.
Het viel mij 20 jaar geleden in Turkije ook op, mensen gooiden ook gewoon afval van een klif de zee in.
Hele vallei met alleen maar afval. Toen was daar die omslag al begonnen naar het veelvuldig gebruik van plastic, maar geen fatsoenlijke vuilnisdienst.

Het een kan nagenoeg niet zonder het ander bestaan.
Ik mag hopen dat ze in Turkije inmiddels wijzer zijn en de zaken beter geregeld hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_179579399
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 3 juni 2018 @ 14:20:29 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179580045
quote:
Heel goed, en jammer dan dat de ouders van dat onopgevoede tuig er "ook niets aan kan doen" dat hun kinderen die teringbende achterlaten.
Ik had de politie een bedankje gestuurd als het mijn kind was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 juni 2018 @ 14:28:44 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179580224
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:25 schreef Loekie1 het volgende:

Dat heeft er geen ruk mee te maken; dat mensen beschikking krijgen over wegwerpproducten terwijl er geen gereguleerde afvalverwerking is heeft er alles mee te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 04-06-2018 08:52:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 juni 2018 @ 14:29:24 #25
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179580233
quote:
Goeie actie van de agenten.
Triest dat zo'n dier op een nare manier overlijdt omdat mensen deze planeet zo moeten vervuilen. Hopelijk wordt dit wereldnieuws en gaan we eens wat nadenken met zijn allen.
Maar ik vrees dat het glas, plas, was gaat worden.
  zondag 3 juni 2018 @ 15:11:27 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179581013
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:29 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Goeie actie van de agenten.
Triest dat zo'n dier op een nare manier overlijdt omdat mensen deze planeet zo moeten vervuilen. Hopelijk wordt dit wereldnieuws en gaan we eens wat nadenken met zijn allen.
Maar ik vrees dat het glas, plas, was gaat worden.
Mensen die afval op straat gooien mogen afgeschoten worden, maar die paar tasjes die op straat belanden omdat mensen geen zin om naar de prullenbak te lopen zijn natuurlijk niet echt het probleem.

Denk aan alle producten die je in huis hebt. Hoe gigantisch veel plastic en grondstoffen alles gekost heeft. Niet alleen het product maar de hele productielijn. Zelfs ons afval gaat voor een deel naar het buitenland. Je telefoon die je 5 jaar geleden weggooide ligt waarschijnlijk nu ergens in Bangladesh waar kinderen de waardevolle metalen moeten scheiden. Terwijl het afval gewoon de rivieren en de zee in waait.

Of als je telefoon daar niet ligt, dan wel de enorme motoren van afgedankte schepen die je producten vanuit China hierheen hebben verscheept.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 3 juni 2018 @ 15:29:17 #27
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179581346
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mensen die afval op straat gooien mogen afgeschoten worden, maar die paar tasjes die op straat belanden omdat mensen geen zin om naar de prullenbak te lopen zijn natuurlijk niet echt het probleem.

Denk aan alle producten die je in huis hebt. Hoe gigantisch veel plastic en grondstoffen alles gekost heeft. Niet alleen het product maar de hele productielijn. Zelfs ons afval gaat voor een deel naar het buitenland. Je telefoon die je 5 jaar geleden weggooide ligt waarschijnlijk nu ergens in Bangladesh waar kinderen de waardevolle metalen moeten scheiden. Terwijl het afval gewoon de rivieren en de zee in waait.

Of als je telefoon daar niet ligt, dan wel de enorme motoren van afgedankte schepen die je producten vanuit China hierheen hebben verscheept.
Als je er over nadenkt is het inderdaad bizar.
Hoe goederen gemaakt worden en over de wereld heen en weer gaan voor ze geconsumeerd worden. Het gaat gewoon echt nergens over wat daar een vervuiling en verspilling uit voort komt.
  zondag 3 juni 2018 @ 16:59:43 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179582527
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:29 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Als je er over nadenkt is het inderdaad bizar.
Hoe goederen gemaakt worden en over de wereld heen en weer gaan voor ze geconsumeerd worden. Het gaat gewoon echt nergens over wat daar een vervuiling en verspilling uit voort komt.
Ik vind het altijd zo'n bizar idee dat er duizenden souvenirs uit China naar Nederland worden verscheept, om vervolgens met Chinese toeristen weer terug naar China te vliegen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179582672
En hoe veel van die rotzooi kwam uit Europa?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')