Vragen ze wel borg....quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:50 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt toch ook gewoon ter plekke contant afrekenen.
Van die kleine autobedrijven kan je binnenlopen. Daar lukt het wel. Wel moet je dan contact een borg betalen en je paspoort inleveren.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:55 schreef Geertbakker24 het volgende:
Het betalen van de auto is het probleem ook niet, het gaat om de borg daarbij willen ze een creditcard hebben en die hebben we dus helaas niet
Okee dankjewel, hebben jullie toevallig ook een naam van zo n bedrijf?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 17:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Van die kleine autobedrijven kan je binnenlopen. Daar lukt het wel. Wel moet je dan contact een borg betalen en je paspoort inleveren.
Nopes, maar je hebt zat van die kleine autoverhuurbedrijven... vooral rondom de grote lage straat van Aagdir, waar je zeg maar aan de linkerkant alle discotheken hebt. Avenue Amal dacht ik. Of Avenue Hassen II.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 17:16 schreef Geertbakker24 het volgende:
[..]
Okee dankjewel, hebben jullie toevallig ook een naam van zo n bedrijf?
Nooit doen!!! Paspoort inleveren!!!!quote:Op vrijdag 1 juni 2018 17:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Van die kleine autobedrijven kan je binnenlopen. Daar lukt het wel. Wel moet je dan contact een borg betalen en je paspoort inleveren.
Zal moeten als je niet je borg via creditcard laat betalen.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:18 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nooit doen!!! Paspoort inleveren!!!!
Dat kan toch helemaal niet? Tijdens je reis heb je je paspoort gewoon nodig.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 17:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja heb 1 keer bij zo plaatselijke autoverhuur een auto gehuurd en dat moest toen. Kreeg het netjes terug. In Marokko gebruik in mijn Nederlandse identiteit nooit. Daar vragen ze nooit om, ze vragen altijd om mijn Marokkaanse bij controle of hard rijden.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 08:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet? Tijdens je reis heb je je paspoort gewoon nodig.
Niks moet. Sterker nog: het is zelfs verboden om zoiets te doen.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja heb 1 keer bij zo plaatselijke autoverhuur een auto gehuurd en dat moest toen. Kreeg het netjes terug. In Marokko gebruik in mijn Nederlandse identiteit nooit. Daar vragen ze nooit om, ze vragen altijd om mijn Marokkaanse bij controle of hard rijden.
Het zal je wellicht verbazen, maar de meeste mensen hebben maar 1 nationaliteit hé.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja heb 1 keer bij zo plaatselijke autoverhuur een auto gehuurd en dat moest toen. Kreeg het netjes terug. In Marokko gebruik in mijn Nederlandse identiteit nooit. Daar vragen ze nooit om, ze vragen altijd om mijn Marokkaanse bij controle of hard rijden.
Klopt, dan is het wat lastiger. Maar toch gaat dat gevraagd worden.quote:Op zondag 3 juni 2018 12:48 schreef heite het volgende:
[..]
Het zal je wellicht verbazen, maar de meeste mensen hebben maar 1 nationaliteit hé.
En dan is het advies om je paspoort achter te laten nog dommer, je wil toch wel dat je jezelf kunt legitimeren als je in buitenland rond rijdt.
En je bent niet goed wijs als je het ook daadwerkelijk afgeeft. Sowieso moet je geen auto willen huren bij het soort bedrijfjes die daarom vragen, daar moet je ver vandaan blijven.quote:Op zondag 3 juni 2018 13:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, dan is het wat lastiger. Maar toch gaat dat gevraagd worden.
Ja, in zijn geval niet handig, maar dan gaat er wellicht om een kopie gevraagd worden.quote:Op zondag 3 juni 2018 16:56 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het ook geen goed advies Maghrebijnse, je paspoort moet je gewoon nooit afgeven. Stel dat hij later aangehouden wordt en geen paspoort kan overleggen? Dan heb je een heel groot probleem.
En dat je met Engels niet uit te voeten kunt lijkt me onzin. Als je bij een autoverhuurbedrijf werkt kun je heus wel Engels. Ik ben meerdere keren in Marokko geweest en heb me er altijd goed kunnen redden met een combi van meerdere talen.
Jij hebt het beste met de mensheid voor. 🤜🏼quote:Op maandag 4 juni 2018 18:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, in zijn geval niet handig, maar dan gaat er wellicht om een kopie gevraagd worden.
Marokkanen spreken nauwelijks tot niet Engels. Echt niet voldoende om uit de voeten te kunnen, vind ik. Misschien dat je geluk had en mensen in hotels het wat beter spreken, maar een plaatselijk autohuurbedrijf. Maar goed, als ts oprecht wil huren dan kunnen we wellicht nummers wisselen en kan ik het voor hem regelen. Kleine moeite.
Je hebt zelf nooit in andere talen hoeven communiceren dus daar heb je niet echt ervaring mee. Ik heb altijd prima kunnen communiceren, in meerdere talen of met handen en voeten. En dan hebben we het over 10 tot 20 jaar geleden dus dat zal alleen maar beter zijn geworden lijkt mequote:Op maandag 4 juni 2018 18:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, in zijn geval niet handig, maar dan gaat er wellicht om een kopie gevraagd worden.
Marokkanen spreken nauwelijks tot niet Engels. Echt niet voldoende om uit de voeten te kunnen, vind ik. Misschien dat je geluk had en mensen in hotels het wat beter spreken, maar een plaatselijk autohuurbedrijf. Maar goed, als ts oprecht wil huren dan kunnen we wellicht nummers wisselen en kan ik het voor hem regelen. Kleine moeite.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:18 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nooit doen!!! Paspoort inleveren!!!!
Is ook gewoon wettelijk verboden. Dan maar geen auto huren, of zorgen dat je op tijd een credit card hebtquote:Op zondag 3 juni 2018 12:45 schreef heite het volgende:
Je gaat toch niet je paspoort achterlaten bij een autoverhuurder, en zeker niet bij één of ander lokaal bedrijfje..
Mensen reizen voortdurend naar landen waar weinig tot geen Engels wordt gesproken en redden zich desondanks prima, het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat het in Marokko dan ineens niet zou lukken. Gezien er nog best wat toeristen naar Marokko gaan, zal het wel meevallen.quote:Op maandag 4 juni 2018 18:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik niet, wel vrienden. Maar misschien dat ze in het zuiden beste Engels spreken. In jet noorden van Marokko ( Tanger, Tetouan, Chaouen) absoluut nietquote:Op dinsdag 5 juni 2018 22:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je hebt zelf nooit in andere talen hoeven communiceren dus daar heb je niet echt ervaring mee. Ik heb altijd prima kunnen communiceren, in meerdere talen of met handen en voeten. En dan hebben we het over 10 tot 20 jaar geleden dus dat zal alleen maar beter zijn geworden lijkt me
Ik weet niet precies wat je wil bereiken met je posts maar het klopt gewoon niet. Geef liever tips over wat TS kan gaan zien dan hier over door te blijven gaan.quote:Op woensdag 6 juni 2018 10:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik niet, wel vrienden. Maar misschien dat ze in het zuiden beste Engels spreken. In jet noorden van Marokko ( Tanger, Tetouan, Chaouen) absoluut niet
Goeie tip om het vanuit Spanje te doen! Misschien leuk om ook een reisverslag hiervan te maken?quote:Op woensdag 10 april 2019 14:47 schreef sgarci19 het volgende:
Hoewel dit onderwerp al een tijdje inactief is, laat ik mijn ervaring na op een vergelijkbare reis.
In mijn geval vond ik de autoverhuur in Malaga (vanaf het vliegveld), en vandaar reed ik naar het stadje Algeciras. Daar namen we een boot naar Marokko en maakten een route met de huurauto voor verschillende steden.
Op het vliegveld heeft u meer verschillende autoverhuurbedrijven met alle mogelijke opties.
Ik hoop dat ik je had kunnen helpen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |