abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179526156
quote:
Organisaties die opkomen voor de belangen van transgenders hebben schoon genoeg van de wachtlijsten voor behandelingen van deze mensen, die zich niet thuisvoelen bij het geslacht dat hen bij de geboorte is toegedicht. Ze willen snelle en doortastende maatregelen van minister Bruno Bruins (Medische Zorg), zorgverzekeraars en het VUmc, het medische centrum in Amsterdam.

"Wanneer je in Nederland transgenderzorg nodig hebt is behandeling verder weg dan ooit. Het VUmc Genderteam heeft mensen op de wachtlijst laten weten geen inschatting meer te kunnen geven over wanneer hun behandeling start. Dit is het onvermijdelijke besluit nadat in een half jaar tijd de wachtlijst opliep van 52 naar 111 weken", zeggen Transvisie, Transgender Netwerk Nederland en COC Nederland.

Wachtenden kregen deze week een brief over nog langere wachttijden. De organisaties maken zich grote zorgen over het welzijn van de mensen op de wachtlijst van het VUmc. Ze "sluiten niet uit dat dit de pogingen tot zelfmoord onder deze groep zal doen toenemen."

Derde centrum

De drie organisaties vinden dat niet getalmd moet worden over het oprichten van nog een centrum, het derde na de centra in Amsterdam en Groningen. Bij met name Transvisie komen ook klachten binnen naar aanleiding van een failliet verklaarde kliniek in Schoonhoven. Van die kliniek hadden de patiënten nog lang niet allemaal elders onderdak kunnen vinden, soms terwijl hun behandeling al was begonnen.

Bij het VUmc kunnen jaarlijks negenhonderd mensen worden geholpen, maar op de wachtlijst staan volgens Lisa van Ginneken, voorzitter van Transvisie, nu duizend mensen. In Groningen worden jaarlijks circa 150 mensen geholpen.
Bron is de Frontpage
Transgenders slaan alarm

Ik vind dat je gewoon bij de spoedeisende hulp terecht moet kunnen als je als man tieten wil hebben. De transgenders hebben groot gelijk.
pi_179526213
Wachtlijst van één jaar, waar praten we over?
pi_179526224
Euhm wat dacht je van nee en gewoon wachten tot alles gecheckt wordt en alles in orde is? En ons proberen te chanteren met zelfmoord? _O- Pleeg maar zelfmoord gek mens _O- Zou ik ook moeten doen dreigen met zelfmoord om alles te krijgen :D

quote:
Ze "sluiten niet uit dat dit de pogingen tot zelfmoord onder deze groep zal doen toenemen."

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2018 23:47:41 ]
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:46:48 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179526232
Waarom spoedeisende hulp kameraad?

Ik vind dat als je jezelf wat aan wilt doen omdat het te lang duurt voordat je tieten krijgt, dan kun je je beter daar voor laten opnemen, want dat is echt niet gezond.

Een wachtlijst van 1 a 2 jaar is wel vrij lang, maar ook weer niet ontzettend lang.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179526236
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:45 schreef Nober het volgende:
Ja want laten we zulke dingen maar wachttijden geven van 1 dag om vervolgens verhalen te horen dat mensen er spijt van hebben _O- Er is een reden waarom dit soort dingen lang duren, er hoort een psychische proces erbij. Maar ja Nederland beeft omdat wat mentaal niet in orde mensen dreigen met zelfmoord, misselijkmakend eerlijk gezegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2018 23:51:33 ]
pi_179526304
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:46 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom spoedeisende hulp kameraad?

Ik vind dat als je jezelf wat aan wilt doen omdat het te lang duurt voordat je tieten krijgt, dan kun je je beter daar voor laten opnemen, want dat is echt niet gezond.

Een wachtlijst van 1 a 2 jaar is wel vrij lang, maar ook weer niet ontzettend lang.
Kameraad!

Ik loop uit mijn nek te lullen. Aan de ene kant begrijp ik de zorgen van transgenders. Aan de andere kant vind ik het hele gendergedoe bizarre vormen aannemen. Ik denk zelfs dat velen met psychische hulp meer gebaat zijn dan een of andere operatie. Door de tijd heb ik wel geleerd dat een groot deel van de transseksuelen labiel is.
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:53:35 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179526366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:50 schreef Somberling het volgende:

[..]

Kameraad!

Ik loop uit mijn nek te lullen. Aan de ene kant begrijp ik de zorgen van transgenders. Aan de andere kant vind ik het hele gendergedoe bizarre vormen aannemen. Ik denk zelfs dat velen met psychische hulp meer gebaat zijn dan een of andere operatie. Door de tijd heb ik wel geleerd dat een groot deel van de transseksuelen labiel is.
Heb me er niet zo veel in verdiept. Heb ook nooit een transgender ontmoet volgens mij. Weet niet zo goed wat er in het hoofd van die mensen omgaat.

Heb jij dus wel ervaringen met die mensen?
pi_179526371
Er zijn mensen die jaren op een wachtlijst staan voor een nieuw orgaan en deze sneeuwvlokjes hebben het o zo moeilijk met het wachten op voortzetting van hun bewust gekozen behandeling, sodemieter toch op.
pi_179526387
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:42 schreef Somberling het volgende:
Ze "sluiten niet uit dat dit de pogingen tot zelfmoord onder deze groep zal doen toenemen."
En wat is precies het probleem? Ik bedoel doorgaans zijn dat toch allemaal nogal labiele mensen (en dan druk ik mij voorzichtig uit).

Het is echt niet zo dat als die omgebouwd zijn dat ze ineens allemaal heel erg stabiele mensen worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2018 @ 23:54:46 #10
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179526397
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:45 schreef Nober het volgende:
Moet je niet eerst jaren psychologische onderzoeken doen om überhaupt in aanmerking te komen voor die lijst
:')
pi_179526444
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Moet je niet eerst jaren psychologische onderzoeken doen om überhaupt in aanmerking te komen voor die lijst
Mensen kunnen toch op het laatste moment beseffen dat ze zoiets niet willen. Maar dan is het al te laat als het gebeurt is.
pi_179526453
quote:
Dit is het onvermijdelijke besluit nadat in een half jaar tijd de wachtlijst opliep van 52 naar 111 weken", zeggen Transvisie, Transgender Netwerk Nederland en COC Nederland.
quote:
Bij het VUmc kunnen jaarlijks negenhonderd mensen worden geholpen, maar op de wachtlijst staan volgens Lisa van Ginneken, voorzitter van Transvisie, nu duizend mensen.
Dit strookt weer lekker met elkaar.

De wachttijd is meer dan 111 weken.
Jaarlijks worden 900 mensen geholpen.
Op de wachtlijst staan 1000 mensen.

Die laatst 100 mensen; gaat dat een jaar en 7 weken duren of wat is dit weer voor kolder?

Ze doen er in 2018 in totaal 1000 mensen;
Ze doen er in 2019 (en nog 7 weken in 2020) in totaal 100 mensen.

Ik weet niet, maar the numbers don't add up zegmaar.

Wat is deze?

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179526474
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:54 schreef vosss het volgende:

[..]

En wat is precies het probleem? Ik bedoel doorgaans zijn dat toch allemaal nogal labiele mensen (en dan druk ik mij voorzichtig uit).

Het is echt niet zo dat als die omgebouwd zijn dat ze ineens allemaal heel erg stabiele mensen worden.
Dat klopt, de zelfmoordcijfers blijven ongeveer hetzelfde zelfs na hun ingreep. Die mensen hebben mentale hulp nodig en niet cosmetische hulp. Daar zijn gewoon studies over gedaan en het moet eens klaar zijn met dit soort onzin.

http://journals.plos.org/(...)journal.pone.0016885

https://www.lifesitenews.(...)ng-the-wrong-answers

Veel van ze hebben ook nog eens spijt dat ze zoiets hebben gedaan:

http://www.newsweek.com/t(...)nment-surgery-676777

Daarom moet je gewoon niet gechanteerd worden met dreigementen als dat de zelfmoorden omhoog zal gaan. Ja dus? Moeten wij toegeven aan de wil van mentale niet in orde personen zodat zij blij zijn? Whats next?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2018 00:02:36 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2018 @ 00:08:25 #14
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179526619
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Mensen kunnen toch op het laatste moment beseffen dat ze zoiets niet willen. Maar dan is het al te laat als het gebeurt is.
Vandaar dat onderzoek, lang en intensief zodat iedereen zeker van zijn/ haar zaak is
:')
pi_179526763
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heb me er niet zo veel in verdiept. Heb ook nooit een transgender ontmoet volgens mij. Weet niet zo goed wat er in het hoofd van die mensen omgaat.

Heb jij dus wel ervaringen met die mensen?
Op eerdere accounts ben ik een tijdje actief geweest in het Genderdysforie topic op FOK! en daar heb ik enkele slechte ervaringen mee. Niet iedereen maar veel wel. Snel beledigd en haat en nijd (zelfs onder elkaar).
  vrijdag 1 juni 2018 @ 00:20:18 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179526813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 00:16 schreef Somberling het volgende:

[..]

Op eerdere accounts ben ik een tijdje actief geweest in het Genderdysforie topic op FOK! en daar heb ik enkele slechte ervaringen mee. Niet iedereen maar veel wel. Snel beledigd en haat en nijd (zelfs onder elkaar).
Erg veel frustratie dus.
Kan ik me best wel voorstellen.
pi_179527035
Volgens mij is het hele idee dat sommige mannen vrouw willen zijn en sommige vrouwen man willen zijn achterhaald. We stevenen toch af op een gender neutrale samenleving?

Iedereen kan de persoon zijn die men wil zijn zonder etiketjes er aan te hangen van man of vrouw.
Dat lijkt me de enige gezonde gedachte. Een operatie om van geslacht te veranderen lost geen enkel probleem op. Het is gebaseerd op een verwachtingspatroon dat niet meer van deze tijd is.

Tuurlijk lopen mensen die onconventioneel zijn nog tegen onbegrip aan maar dat los je dus niet op door je te laten opereren want dat heeft hetzelfde effect op de omgeving.

Beter kun je zorgen dat je mentaal sterk bent en met je eigen lichaam de persoon bent die je wil zijn.
Mannetje of vrouwtje doet er verder niet toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 01-06-2018 00:47:27 ]
  vrijdag 1 juni 2018 @ 00:47:09 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179527087
Zit vast een lading Aziaten tussen
pi_179527116
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja want laten we zulke dingen maar wachttijden geven van 1 dag om vervolgens verhalen te horen dat mensen er spijt van hebben _O- Er is een reden waarom dit soort dingen lang duren, er hoort een psychische proces erbij. Maar ja Nederland beeft omdat wat mentaal niet in orde mensen dreigen met zelfmoord, misselijkmakend eerlijk gezegd.
Er gaat een heel uitgebreid onderzoek aan vooraf. Ik denk dat je die tijd er nog bij op kunt tellen voor je op een wachtlijst komt. Dan ben je uiteindelijk dus 2 jaar verder.

Dat kan behoorlijk zwaar zijn als je suïcidaal bent vanwege de aandoening, maar bovendien is het vaak zo dat men op jonge leeftijd de puberteit stil legt. Dan is het gunstiger om zo snel mogelijk met de behandeling te kunnen beginnen zodat je een relatief normale puberteit doormaakt.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 00:58:48 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179527178
quote:

[..]

Het probleem is dus dat er voor begeleiding van dat psychische proces een wachttijd van onbepaalde tijd is, maar zeker meer dan twee jaar.
De transgenders dreigen niet met zelfmoord, het is een feit dat er uit psychische nood, door het ontbreken van zorg, de kans op zelfmoord toeneemt.
pi_179527198
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 00:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat er voor begeleiding van dat psychische proces een wachttijd van onbepaalde tijd is, maar zeker meer dan twee jaar.
De transgenders dreigen niet met zelfmoord, het is een feit dat er uit psychische nood, door het ontbreken van zorg, de kans op zelfmoord toeneemt.
Hoe verklaar je dat de nummers van zelfdodingen praktisch gelijk blijft na hun ingreep? Deze mensen zijn mentaal niet in orde. En jazeker was dat wel chantage middel. Oh nee als jullie dit niet doen zal de nummer zelfmoorden vast groter worden. Dat is gewoon chantage.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2018 01:01:14 ]
  vrijdag 1 juni 2018 @ 01:00:52 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179527203
quote:
Euhm wat dacht je van nee en gewoon wachten tot alles gecheckt wordt en alles in orde is? En ons proberen te chanteren met zelfmoord? _O- Pleeg maar zelfmoord gek mens _O- Zou ik ook moeten doen dreigen met zelfmoord om alles te krijgen :D

[..]

Misschien moet je het artikel eerst lezen voordat je reageert.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 01:03:32 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179527230
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat de nummers van zelfdodingen praktisch gelijk blijft na hun ingreep?
Wat dacht je van dat eeuwige gezeik van mensen als jij? Die weigeren een transvrouw als vrouw te behandelen? Of de felle discriminatie en voortdurende vernederingen die je moet ondergaan als transgender? Tot aan doodsverwensingen aan toe...
pi_179527233
Zelfmoord.

Het zal allemaal wel, en iedereen gun ik zijn eigen keuzes, maar als dit daadwerkelijk iets is dat niet door sociologische gedachtegangen is veroorzaakt; maar door biologische factoren; hadden deze mensen in het verleden, waar zelfs homo zijn een gigantische zonde was, ook zeldmoord gepleegd. Deze vorm van zelfbewust zijn is daarin niet anders dan andere identiteitsstoornissen; en zou dan ook maatschappelijk (medisch valt hier niet onder, zij doen dit volgens mij al) zo bekeken moeten worden.

Ik blijf erbij dat voor een deel van deze mensen dit een soort psychische instelling is, die wordt gestimuleerd door het gebrek aan maatschappelijke rolmodellen waarin iemand past.

Juist door al die genderindentiteiten, zijn de definities man en vrouw vernauwt. Als je als man van high teas houdt ben je niet een man die van high teas houdt, maar een genderfluid cis male.

Links zou tolerant zijn voor iedereen, maar door haar identiteitspolitiek, wordt men niet in hokjes geplaatst, maar kiest men zelf hun hokje uit, waaruit zij hun identiteit vervolgens aan ontlenen, en schreeuwen dat ze niet begrepen worden. Enige vorm van levensadvies wordt als discriminerende kritiek beschouwd en genegeerd.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 01:05:23 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179527242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:50 schreef Somberling het volgende:

[..]

Kameraad!

De wachttijd geldt voor de psychiatrische hulp voorafgaand aan de eventuele operatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')