abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179508430
In dit topic kunnen streamverslagen geplaatst worden.
Reacties op de verslagen kunnen in: UTO / Vragen/opmerkingen over Utopia, streamverslag en updates.

Vorige deel streamverslagen:UTO / Streamverslagen#27



[ Bericht 9% gewijzigd door Gizmogirl28 op 31-05-2018 12:45:10 ]
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 13:04:15 #2
388664 crew  Dotteke
pi_179509491
En daar zijn we weer, Hier eerste beelden uit Utopia 2
Om 13 uur gingen de streams online en konden we mee kijken over het terrein.
Wanneer de bewoners binnen komen is helaas nog niet bekend.



Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 13:10:20 #3
388664 crew  Dotteke
pi_179509688
De eerste inwoner is binnen, het is een man en hij verkent het terrein
Hoely mozes, zegt hij, dit is niet normaal, waar moet je beginnen,
Jezus, alleen maar zand, waar moet je beginnen, Jezus



Ook alleen, als eerste oei oei zegt hij
"Oei, dat duurt wel even voor er wat staat, er is helemaal niets hier", zegt hij.


[ Bericht 19% gewijzigd door Dotteke op 31-05-2018 13:24:51 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 13:14:49 #4
388664 crew  Dotteke
pi_179509870
"Ik ben de eerste, mijn land zegt hij
Of wachten tot we compleet zijn. We gingen het avontuur met zijn alle aan. Egoistisch kan ik altijd nog worden".

Wat een terrein he, Jezus zegt hij als hij doorgaat met het verkennen van het terrein.

"Eerst drogen het is echt helemaal verrot zegt de eerste inwoner van Utopia 2 als hij een plank verplaatst.
Hij heeft al een zwarte enveloppe in zijn handen. "Er is ook echt helemaal niets aanwezig", zegt hij,

Hij legt de zwarte enveloppe tussen de brandnetels.
"Back to basic met helemaal niks".
"Ja, nu ga ik een plekkie zoeken".

[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 31-05-2018 13:22:11 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 13:35:32 #5
388664 crew  Dotteke
pi_179510530
De eerste bewoner is de 29-jarige Mike hij is single en schijnt een echte vrouwenliefhebber te zijn zo kunnen wel lezen op de Utopia krant
Mike is hoofdmonteur elektricien, hij stuurt een team aan van jonge elektriciens
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 13:48:02 #6
388664 crew  Dotteke
pi_179510914
En dan komt een tweede inwoner het terrein op. Het is een dame.
"Jezus Christus, is dit het", zegt ze
He' een nieuwe, zegt Mike, ze stelt zich voor als Christel


Mike zegt dat hij al water gedronken heeft, hij heeft het water gezeefd.

"Dit kan je in je brein niet bedenken", zegt de nieuwe inwoonster

"'We zijn gewoon 1000 jaar terug", zegt Mike

Beiden hebben een hangmat mee genomen. Mike zegt dat hij zijn mat al op wilde hangen maar dat er allemaal beestjes op zaten.
Dieren heeft hij nog niet echt gezien, een vis en een vogel.


Dan komen ze de boom van Utopia 1 tegen en lezen wat er op staat. Ze zeggen dankbaar te zijn dat ze er mogen zijn. Christel zegt dat het zo gaat regen dus dat ze iets moeten doen om dingen droog neer te zetten. Vuilnis zakken klaar zetten voor als het gaat regenen, dat kunnen ze dan opvangen. Ze hebben dan water.
"Dit is ons thuis voor 15 maanden", zegt Christel.
"Langer", zegt Mike,
Mike heeft een hamer en spijker mee.
Christel geeft aan dat het moeilijk was een keuze te maken wat ze in moest pakken.

[ Bericht 23% gewijzigd door Dotteke op 31-05-2018 13:53:21 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 13:56:11 #7
388664 crew  Dotteke
pi_179511164
Mike vraagt wat zijn mede utopiaan nodig heeft om te overleven
“Samenwerking, water een dak boven haar hoofd en liefde”, antwoord ze.
Mike zegt dat hij al een enveloppe gevonden, zegt hij. Hij vraagt aan Christel wat hij moet doen, openen of wachten tot de andere er zijn.
Ze geeft aan te wachten, ze zou het ook niet leuk vinden als het al was geopend voor ze binnenkwam.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 14:02:08 #8
388664 crew  Dotteke
pi_179511344

Christel is 44 jaar en vrijgezel en is docente en heeft twee kinderen van 22. Ze maakt dingen en h eeft een atelier

Mike heeft zijn baan opgezegd, hij wilde wel eens wat anders.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 14:22:27 #9
388664 crew  Dotteke
pi_179511955
Dan komt de derde inwoner binnen lopen. Het is een man. Hij stelt zich voor als John.

John werkt in de bouw en is loodgieter
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 14:40:40 #10
388664 crew  Dotteke
pi_179512402
Ik heb even een stukje gemist, maar ik kom binnen als Christel om een taak vraagt aan John. Ze voelt zich een beetje het derde wiel aan de wagen.
De drie nieuwe Utopianen zijn bezig om een onderdak te maken voor als het gaat regenen.
Ze hebben een acccu boormachine bij, hoe lang zullen ze het daar mee redden zonder stroom!

Er wordt al druk gewerkt in het nieuwe Utopia land.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 15:05:37 #11
388664 crew  Dotteke
pi_179513032
En komt de 4de inwoonster binnen.
“’ Yes een meid”, zegt Christel,.
Ze stelt zich voor als Jessie. Christel loopt mee naar de poort en samen gaan ze de kist halen. Ze krijgt gelijk een rondleiding. Ondertussen zoeken ze allemaal takken voor een vuurtje.
John is druk bezig met het maken van een onderdak voor de kisten, mocht het gaan regenen. Het zagen valt hem moeilijk, het hout is allemaal nat.

Jessie komt uit het Westland verteld ze aan Christel/
Ze heeft allemaal zaden bij.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 15:09:00 #12
388664 crew  Dotteke
pi_179513112
Jessie werkt in de horeca en Christel heeft een eigen tassenlijn, ze maakt ook sieraden.

Jessie is 20, ze wordt volgende week 21

John is tot nu toe de enige die een relatie heeft, hij is getrouwd, heeft kinderen en kleinkinderen.
Het lijkt er op dat hij de leiding pakt, ook heeft hij een bouwplan zijn hoofd. Hij wil dat iedereen inwoner zijn eigen huisje krijgt en dat er een hoofdgebouw komt waar iedereen samen kan komen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Dotteke op 31-05-2018 15:15:20 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 15:19:46 #13
388664 crew  Dotteke
pi_179513393
Het geraamte om droog te zitten staat bijna
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 15:37:03 #14
388664 crew  Dotteke
pi_179513842
De dames hebben een bot met tanden gevonden.
Ze blijven het maar over de enveloppe hebben. Maar ze besluiten toch te wachten tot de laatste inwoner binnen is. Daarna gaan ze een voorstelrondje doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 15:58:05 #15
388664 crew  Dotteke
pi_179514432
De laatste inwoner is binnen gekomen, het is een jong knaapje en stelt zich voor op Brandon.


Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:33:27 #16
433045 Powervrouw
Niets is wat het lijkt.
pi_179515245


[ Bericht 100% gewijzigd door Powervrouw op 31-05-2018 16:43:13 (Verkeerde topic.) ]
De enige reden waarom ik wat dikker ben, is omdat al mijn persoonlijkheid niet in een klein lichaam past.
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 16:56:02 #17
388664 crew  Dotteke
pi_179515770
De tent is bijna af



[ Bericht 22% gewijzigd door Dotteke op 01-06-2018 08:08:52 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 17:24:10 #18
388664 crew  Dotteke
pi_179516259
Als alle bewoners binnen zijn wordt eindelijk de zwarte enveloppe open gemaakt


Beste Pioniers van Utopia, zo begint de brief.
Dit is de plek waar jullie letterlijk en figuurlijk gaan bouwen aan een nieuwe en hopelijk ideale samenleving. In de brief staat verder dat er helemaal niets is, geen bed, geen douche en ook geen dak boven hun hoofd.
Dat ze een telefoon met ¤25 beltegoed hebben en in de enveloppe zit ¤250 aan contant geld.
Ook wordt er gezegd dat ze nu met 5 bewoners zijn, maar dat dit niet zo zal blijven
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 17:57:35 #19
388664 crew  Dotteke
pi_179516919
Er moet geplast worden en dat is nogal een dingetje, Jessie is ook nog eens ongesteld dus ze wil een zeiltje er voor. Ze gaan gewapend met een stuk zeil op zoek naar een geschikte plek.
En dan vind Mike iets waar ze in kan zitten, Jessie vind het meer iets voor hout in te branden.

Maar Mike is er van overtuigd dat geschikt is en neemt het mee naar een geschikte plek op het terrein. Daar spijkeren ze een zeil tegen een paar bomen aan en het toilet is een feit.
Jessie is de eerste Utopiaan die er gebruik van maakt.



De eerste middag in Utopia hebben de bewoners een tent gemaakt en een toilet.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 18:38:44 #20
388664 crew  Dotteke
pi_179517777
Jessie roept iedereen bij elkaar. Ze moeten plannetjes maken nu doet iedereen maar wat.
Ze zegt dat ze beter even in de tent kunnen gaan zitten omdat je ook niet de hele tijd in de zon mag.
“Oke, we hebben en soort van onderkomen”, begint Christel. “Hier kunnen we wel slapen, sommige hebben een hangmat”. John zegt dat de tent niet sterkt genoeg is om een hangmat aan te hangen.
Mike wil zijn hangmat wel ophangen, kan hij lekker in gaan liggen. John zeg is een goed idee, ik ga me gang wel. Jessie zegt dat ze daarom bij elkaar gekomen zijn om te kijken hoe of wat.
Ze weet niet wat de plannen zijn van John, John zegt dat iedereen lekker van hem een dagje mag chillen als hij wil.
Jessie geeft aan dat ze niet veel water hebben, ze hebben maar 1000 chloor pillen.
John zegt dat ze iets moeten maken om een opvang voor water moeten maken, dat filteren dan kunnen ze drinken. Mike heeft wil een regenpijp maken zodat het water ergens in kan lopen.

Vuur, het is slim te kijken hoeveel hout we hebben, zegt Christel.
Jessie zegt dat het superfijn is dat ze er met zijn alle mogen zitten.

Christel vraagt hoe het met het eten moet. Mike zegt dat ze vandaag niet moeten eten want de maag moet je kleiner maken. Hij zegt een keer mee gedaan et hebben aan de ramandan, die lui eten gewoon s’avonds een bakkie yohgert
Ik ben John en ben loodgieter, ben getrouwd en al opa.
Brandon is 21 jaar en komt uit Arnhem. Hij is verkoopmedewerker. Het was Utopia op school. Hij wil graag een hardcell feest geven. John hoopt dateer dan wat jongeren voor hem binnen komen die het ook leuk vinden.
Jessie is 20 jaar en komt uit het Westland, is horecamanager. Ze heeft net een relatie van 2 jaar achter de rug. Ze was een fan van Utopia maar omdat ze een relatie had heeft ze zich nooit opgegeven. Ze wilde haar geluk niet op het spel zetten, maar kreeg ze de kans en heeft ze hem gepakt.
Christel is 44 jaar en docent op een MBO school. Heeft een eigen tassen lijn en maakt sieraden.
De dingen die ze vindt in het bos, daar maken ze leuke dingen van.
Ze heeft heel veel ideeën en ze vindt het leuk te horen wat andere voor ideeën hebben.
Het is een uitdaging niet te vervallen in Utopia 1 met markten en zo.
Jon zegt dat er natuurlijk een horde mensen binnen komen daar kan je goed verdienen dingen.
Dingen die je maakt kan je dan op de markt verkopen
Johan zegt als ze geen markt gaan doen ze een hoop geld gaan mislopen.
Christel wil families bij elkaar brengen, spelletje doen met de familie, lekker zonder mobiel.
Kinderen terug naar de natuur brengen.
John vraagt zich af of mensen die wel willen, volgens hem willen mensen gewoon komen kijken.
Ja, zegt Jessie hoeveel mensen willen wel niet zien wat we hier doen.

Ja een rondleiding voor een tientje en we wachten gewoon af wie bij de poort komt.
Ja als mensen ons geld willen geven zegt Mike.

Mensen betalen intree en mogen over het terrein struinen, zegt John Wel overal met je tengels afblijven. En als ze dan klaar zijn geven ze misschien wel extra geld. Daar zetten we dan een doos/kist voor neer.

Mike heeft 4 maanden geleden zijn baan opgezegd omdat hij denkt dat er wel iets anders in hem zit. Hij kan zo een baan krijgen maar dit was een nieuw avontuur voor hem. ZIjn relatie is 3 weken geleden uitgegaan. Hij heeft 3 broers en 2 zussen, we weten onze taken en dat moet hier ook gaan gebeuren. Alles draait om zetten, ik heb 4 maanden geen gas achter mij gehad en ik voel me heel relax
John kwam binnen vanuit zijn werk en ging bij binnen komst ook gelijk aan het werk terwijl ik al 2 uur aan het struinen was.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 18:43:49 #21
388664 crew  Dotteke
pi_179517904
We kunnen van ¤250 geen plan opstellen, zegt Mike.
Jessie geeft aan dat ze dingen wil gaan doen die nut hebben.
Ze vindt het fijn om mee te denken en weten wat ze gaan doen.

Wat is de prioriteit, bouwen, zegt John
We zitten nu met zijn 5en en er zullen er meer bij komen.
We moeten allemaal een plek hebben en een centraal gedeelte.
Hij stel voor om daar bij de stenen de boel kaal te maken en daar te beginnen.
Jessie vindt het fijn, en vraagt of mensen begrijpen wat ze bedoeld.

John komt op het idee om mensen te bellen of ze willen sponseren. Mike zegt dat dit niet mag, alles moet markt comfort zijn.
Jessie zegt dat er op de markt altijd veel weg gegooid wordt. Ze wil kijken of ze via de markt wat overblijft wat goedkoper kunnen kopen en of ze dat willen brengen. Etten voor weinig geld, zegt ze.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 18:55:12 #22
388664 crew  Dotteke
pi_179518232
Volgende week zaterdag mogen gasten naar het Utopia terrein
Ze noemen het de Utopa dag.
Je moet dan wel intree betalen. En john stelt dat ze maar een half uurtje mogen blijven.
Ze mogen helpen om de eerste steen van het huis te tillen.

De mensen vinden het supergaaf om het te zien met helemaal niets, niet over een maand
Brandon zegt dat je mensen dan in groepen moet verdelen.

John zegt dat je het ook anders kan doen
Hij gaat er van uit dat er 30/40 mensen komen.
Hij wil wel ¤15 euro intree vragen, de andere denken dat mensen dat niet gaan betalen zeggen de andere.
We zetten een kist neer met een gleuf dan kunnen mensen geld doneren, zegt John.
Brandon wil van de ¤15 ¤10 euro moeten gaan vragen. John is het er mee eens, alhoewel hij er van overtuigd is dat een fan het er wel voor over heeft.
Het voorstel wordt geopperd om te overnachten, maar omdat er nog geen sanitair is mag dat niet. Jessie heeft krijt en alles bij, dus ze gaan een evenementen kalender maken.
"We gaan der voor", zegt John.
Jessie gaat gelijk op zoek naar een zaag en gaat een bord maken/
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 07:03:17 #23
388664 crew  Dotteke
pi_179529316
Dag 2
De utopianen zijn al vroeg wakker, als ik om 6.15 uur even snel een blik op de streams werp zijn ze al wakker.
Mike probeert een vuurtje te maken en Christel zegt dat ze vandaag een toilet gaan maken.
Mike verteld dat hij bij zijn moeder op een camping woont.
Mike heeft iemand een bakkie thee beloofd zegt hij tegen John, maar hij had geen vuur meer.


"Je zit al met de hakbijl klaar" zegt John tegen Mike.
"Ja, ik heb er zin in ", zegt hij.

Ze hebben vannacht stenen gesjouwd, dat heeft nu zijn voordeel zegt John.
Er schijnt veel prikkeldraad te liggen, ze gooien het gelijk in de verkoop.
Voor ¤10. 00 mag je het ophalen, zegt Mike.
"Nee joh, wat de gek er voor geeft", zegt John
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 08:00:59 #24
388664 crew  Dotteke
pi_179529720
Terwijl de heren willen bouwen en dus hout/bomen nodig hebben vindt Christel het zonde van de bomen Ze vindt het jammer dat er een boompje gerooid moet worden.

Mike is moe, hij heeft niet veel geslapen vannacht hij gaat even in zijn hangmat liggen, maar lang houdt hij het niet uit, en loopt hij alweer rond.
Jessie kan haar deodorant niet vinden en zit met spiegel en al op de grond
Christel zit de zaadjes die ze meegenomen heeft te bekijken en Jessie staat iets zachtjes aan te drukken met haar vingers.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 08:42:28 #25
388664 crew  Dotteke
pi_179530198
Er wordt een toilet gemaakt, gisteren hebben ze er een voor nood gemaakt.
Hoe het er uit komt te zien geen idee.
Ondertussen is Brandon druk doende met het verzamelen/zagen van hout.
John vindt hem een harde werken voor zijn leeftijd(20), hij ziet wel eens andere knaapje die niets doen, Hij houdt niet zo van mensen die lui zijn.
Jessie stelt voor om plankjes te maken en te verkopen, ze is nog steeds bezig met het maken van een evenementen bord

De heren dus druk bezig met het maken van een toilet, Christel is water aan het verzamelen in zak waar ze het water in zuiveren.

"Ben ik al bijna jarig", zegt Jessie voor de zoveelste keer. "21 jaar worden zonder mijn ouders".
De dames denken dat er vanmiddag een nieuwe inwoner komt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 10:21:08 #26
388664 crew  Dotteke
pi_179531959
De Utopianen hebben overleg, ik val iets later binnen.

Utopa dag 9 juni van 13 tot 15 uur ¤10 intree. Mensen mogen niet bij de vijver komen.
Wel krijg je dan een beetje Utopia water.
9 juni hebben ze ingepland, ze hopen dat mensen die het zien zelf het adres weten, want dat weten ze zelf niet.

De Utopianen hebben internet nodig, ze denken er over om een dag internet te nemen. Dan kunnen ze dingetjes gaan opzetten. Ze willen hier iemand voor langs laten komen.

Een van de nieuwe inwoners zegt een bankpas te willen aanmaken en dan gelijk lenen.

En voor nu een vrijloop ¤ 10,00 voor ieder moment van de dag.

Volgens de heren gaat het lukken, mensen willen weten waar ze zitten en gaan ze zoeken.
Volgende voorstel komt van Brandon kippen, daar kan je je mee terug trekken, je weet wel (slachten denk ik) en je hebt er eieren van.

John zegt dat je eerst een kippenhok moet hebben.
Brandon wil iemand laten komen, maar ja het adres is niet bekend dus ze kunnen niets laten bezorgen.
Christel wil er een haantje bij, John ziet dat niet zo zitten, stel dat je slecht geslapen hebt en de haan gaat vroeg kraaien zegt hij.

Men oppert boer John, het zou toch gek zijn als hij het terrein op komt lopen zeggen ze.
John gaat kijken voor bouwmatrialen, maar hij weet nog niet welke. Christel heeft het over het beltegoed, ¤250 is niet veel. Ze hebben ook geen oplader, en geen electra. Ze kunnen de telefoon niet opladen. We moeten eerst geld zien te generen voor we uitgaan geven.
John vindt kippen goed, maar niet voor nu, “Lekker een gebakken eitje”, zegt Christel. “Kipfileteje”, zegt Brandon. Ze hebben wel eendeneieren gevonden, maar er zit een eend op. Christel wil het wel graag zien maar omdat het beestje er op zit doet ze het.

John heeft al een heel plan hoe het er uit moet komen te zien. Christel wil het graag zien.
John begint weer over een markt, een kraampje hier een kraampje daar. Kunnen ze ook zelf spullen verkopen en er mag 1 eettentje komen.

¤100 voor een kraampje, kom op het is Utopia, mensen betalen het er graag voor, zegt John.
Voor Utopa dag vindt hij 2 uur genoeg.
Toch blijven de andere aangegeven dat mensen ook zo mogen kopen.
Volgens mij moeten mensen gewoon richting Utopia 1 dan kom je vanzelf bij Utopia 2 zegt
"We moeten ff naar de supermarkt bellen om flesjes met water bestellen", zegt John.
Brandon gaat een lijstje maken, water, worstjes

[ Bericht 17% gewijzigd door Dotteke op 01-06-2018 10:28:00 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 10:34:33 #27
388664 crew  Dotteke
pi_179532264
Dan komt er een nieuwe bewoner binnen Adriaan. Hij weet al wie iederen is en wat hij of zij doet.
Hij zelf werkt in de Off shore
Hij heeft boeken bij zich. Hij gaat als een speer, hij is binnen gekomen en zijn mond nog niet dicht.
Hij heeft dingen voor een kas meegenomen en hij wil met Christel gelijk aan de gang. Een slijpbijl en hij houdt van sporten dus heeft hij sportschoenen bij. Hij is vegan maar heeft er geen moeite mee dat andere vlees eten. Hij is er van overtuigd dat de ziekenhuizen vol liggen door mensen die verkeerd eten. Hij eet het liefste raw.
Het is een nieuwe inwoner, een die moeilijk te verslaan is zo snel praat hij.


Hij heeft allemaal kruiden en eten mee genomen.
Hij gaat zich omkleden en wil een rondleiding en daarna gelijk met het tuintje beginnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 01-06-2018 10:44:55 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 10:53:10 #28
388664 crew  Dotteke
pi_179532732
Christel en Brandon gaan bellen. Adriaan ratelt maar door, het belangrijkste vindt hij een mobiel internet, hij is tegen technologie, maar ze hebben het nodig. Hij wil zo een gat gaan graven voor water, hij vraagt hulp. Maar eerst wil hij met het tuintje aan de gang. Adriaan vraagt wat ze als eerst gaan bestellen. Water een aardappelen, zeggen de andere bewoners.
We zitten onder zeeniveau he, dus een klein stukje graven en we hebben water even zuiveren en we hebben water genoeg, zal er zelf nog geen geld aan uit gaan geven.
. Amsterdam haalt hier ook water vandaag zegt hij. Of beter gezegd ratelt hij. Het houdt niet op er is geen speld tussen te krijgen.
Op de andere stream zijn ze bezig om nummers te achterhalen, ze moeten bellen voor eten en drinken.

Adriaan wil snel met zijn tuintje beginnen, hoe langer ze wachten hoe langer het duurt voor ze eten hebben.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_179533073
dank Dot *O* we kunnen werken en hoeven niets te missen
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 11:31:34 #30
388664 crew  Dotteke
pi_179533563
Brandon gaat bellen om een telefoon nummer op te vragen.
"Hallo, ik wil het nummer van boer John", vraagt Brandon.
"Wie", vraagt de vrouw aan de andere kant van de lijn.
"Boer John", zegt Brandon nog een keer.
"In welke plaats", vraagt de vrouw.Dat weet Brandon niet, dan vraagt hij maar voor het nummer van een supermarkt in Laren, en dat kan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 12:20:16 #31
388664 crew  Dotteke
pi_179534636
John en Brandon denken wat gevonden te hebben een bunker of zo.
John slaat er met een hamer op en hoort verschil in geluid, het lijkt er op sommige stukken hol zijn. Een tikje hier en een tikje daar. Brandon gaat een eindje verder gebukt zitten om te kijken of het doorklinkt.

Ondertussen zijn Adriaan en Mike bezig met het aanleggen van een tuintje.
Hier is John dan weer niet zo blij mee, die wil eerste bouwen.
Als er straks 15 man zijn dan is de tent niet groot genoeg. Maar ja, het inwendige van de mens wil ook wat en er zal toch gezaaid moeten worden. Het duurt natuurlijk even voor het gegroeid is.


Adriaan vindt het niet erg als mensen een vis vangen in Utopia en dan eten, het is wat anders als het in de buiten wereld is. Hier wordt de vis gelijk geslacht.
Hij blijft door hameren op het feit dat vlees eten niet goed is voor de mens, hij wil het planten eten promoten, hij wil mensen bijbrengen, weet wat je eet
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 12:32:30 #32
388664 crew  Dotteke
pi_179534846
Ondertussen zijn John en Brandon druk bezig een muurtje te slopen, wat gaan ze vinden?

Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 13:34:50 #33
388664 crew  Dotteke
pi_179536377
De eerste bezoeker is er. Hij heeft water mee genomen voor de Utopianen. Ze moeten er ¤5 voor betalen. Hij gaat met ze op de foto en mag het terrein verkennen.





Brandon is nog steeds met het boodschappen lijstje bezig
Adriaan had wat telefoon nummers uit zijn hoofd geleerd en geeft deze door.
Hij weet niet zeker of de namen bij de nummers kloppen, maar de nummers kloppen wel

[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 01-06-2018 13:59:23 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 14:23:45 #34
388664 crew  Dotteke
pi_179537683
Adriaan stelt voor om geld op een andere manier te verdienen.
Hij wil zelfvoorzienend zijn.
Hij stelt voor dat er 1 iemand is die eind beslissingen neemt
Hij stelt voor om 15 uur samen te komen om te kiezen.
Christel zegt dat als iemand een festival wil organiseren hij dat zelf moet doen.
Maar Adriaan wil het anders doen dan Utopia 1. Zo meteen komen er nog meer binnen eigenlijk al in een groep.

Mike geeft aan dat hij niet goed geslapen heeft vannacht, wat nu als ik dan een keer overdag wil gaan liggen is er dan een president die zegt dat het niet mag.

Adriaan zegt dat ze dit eerst een week aankijken.
Hij was lekker in zijn tuintje aan het werk, maar iemand had ook kunnen zeggen he Adriaan kom even helpen.
“De kijkers denken allemaal dat wij een slapaftreksel van Utopa 1 worden”, zegt Adriaan.
Tim zegt dat er ook iemand binnen kan komen die miljonair willen worden.
John zegt dat het ook niet de prioriteit was om het tuintje gelijk te gaan doen.
We zijn straks met 15 mensen en we hebben geen onderdak.
Adriaan wil graag dat iemand de boel gaat leiden.
John wil zien hoe ze zo snel mogelijk geld verdienen.
Christel zegt dat er strak ook mensen binnen komen die misschien anders willen.
Adriaan zegt dat het makkelijk is als er een leider is, die aan kan geven wat de prioriteit is.
Brandon zegt dat het nu goed gaat. Hij vindt het nu te vroeg om een leider te nemen.
Christel zegt dat de mannen soms ook geen hulp willen.

Adriaan blijft maar doorgaan over het leiderschap. Het blijft maar praten het is niet bij te tikken.
Brandon zegt nogmaals dat het veel te vroeg is, bij 15 man wil hij er wel over denken. Hij wil zijn eigen ding blijven doen
Ook John zegt dat hij al jaren mee loopt in de maatschappij en niet gaat luisteren naar een ander.
Maar niet gelijk nu al zeggen om een leider te willen.
Christel zegt wel in de ochtend bij elkaar komen om een planning van die dag te maken.
“In Utopia 1 zaten alleen mensen om mooi te wezen. Misschien krijgen we ook zo mode popje, kan ook een jongen zijn he”, zegt Adriaan.
“Als er toch leiding kiezen moeten we wel voor een man en vrouw kiezen.

John heeft er moeite mee als mensen druk binnen komen
Adriaan vraagt of John hoog in zijn emotie zit.
Maar jij toch ook. Jij bent ook druk gelijk toen je binnenkwam.

John kan er niet over uit dat Adriaan op internet
John heeft een terughoudende werking naar Adriaan, de drukte die hij meebrengt.
Ik heb zo iets van kalm man , zegt hij tegen de andere Utopianen.

John zegt als er straks 15 man zijn zie ik ons niet met zijn alle in dat tentje zitten
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 18:13:28 #35
388664 crew  Dotteke
pi_179542847
De Utopianen zijn nog allemaal druk bezig. Ik heb Christel een paar keer met dunne takjes zien lopen voor het vuur, dat willen ze aan houden, er moet ook op gekookt worden. Adriaan is al druk met zijn moestuin. Er is een toilet gemaakt. Er is bezoek geweest, mensen hebben aan de poort staan roepen. Adriaan wil morgen een salade maken van de eetbare planten van die op het Utopiaan terrein staan. Hij heeft boeken meegenomen om te kijken wat eetbaar. Jessie vraagt of ze ooit nog een brievenbus moeten maken, het antwoord, is ja en een bel.
Ze hebben contact gehad met de Jumbo maar daar kan je alleen betalen met een pin. Het beltegoed is bijna.

Momenteel zijn ze een boompje aan het verplaatsten. Er wordt een stukje van het terrein vrijgemaakt van planten en bomen. John hoopt dat de boom het haalt, volgens Brandon komt dat wel goed. Ze zijn ook een putdeksel tegen gekomen zegt Brandon tegen John.


[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 01-06-2018 18:28:47 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 06:20:35 #36
388664 crew  Dotteke
pi_179553209
Dag 3

Christel, Mike en Adriaan zijn wakker.
Ze zijn druk doende met het vuurtje.


"Een goeiemorgen', zegt John, die ook de tent heeft verlaten. Christel gaat een brievenbus fabriceren, zegt ze tegen de mannen.
"Is er echt geen plank hout meer voorradig waar we iets van kunnen maken, vraagt John.

Slapen is niet lekker in Utopia, draaien en draaien zegt John
De inwoners drinken koffie gedronken van regenwater.


[ Bericht 27% gewijzigd door Dotteke op 02-06-2018 06:29:28 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 07:03:57 #37
388664 crew  Dotteke
pi_179553685
Christel heeft niet goed geslapen.
John moet steeds aan Tristan denken, de man de gisteren als eerste op bezoek kwam.
De man heeft indruk op hem gemaakt. John vraagt aan Adriaan of die een boomstronk kaal wil maken voor het maken van een brievenbus.
Ze hebben gisteren de oud Utopianen van het terrein horen gaan, zegt Adriaan
Misschien heeft Jessie uit U1 er wel gestaan, zegt Adriaan en riepen ze hem en niet jou.
Hij denkt dat de tweeling heeft gewonnen.

John vindt het frisje, en Jessie heeft het koud gehad vannacht, zeggen de mannen.
Adriaan wil weer regenwater op gaan vangen, stel het wordt weer warm dan hebben ze wel veel water nodig. John zegt dat ze de batterij s’nachts uit de telefoon moeten halen dan gaan ze niet zo snel leeg. Adriaan zegt dat hij de opgeladen batterijen voor de zenders allemaal mee heeft genomen uit het bakkie. Ze hebben niet gezegd dat het niet mag. “We hebben nog 10 minuten en dan moeten we aan de bak”, zegt Tim. “7 uur is 7 uur”.


We willen hier de entree maken, zegt John tegen Adriaan.

Desnood met een trappetje omhoog. Het eerste gedeelte 3 meter hoog, daarboven op nog iets kan je een soort van zolder hebben. Maar er zullen er ook zijn die een eigen slaap plaats willen creeren.
Adriaan wil graag een BBQ en een pizzaoven.
Hij vraagt aan John of ze geen tekeningen moeten maken van de plannen om te gaan bouwen.
Hij geeft aan dat hij het een en ander op papier heeft gezet, maar misschien komt er iemand binnen die er wat van weet.
Hij legt aan Adriaan uit hoe hij het zich bedacht heeft.
We moeten eerst onze financiën in orde hebben voor we wat kunnen gaan doen,

We hebben nu de tent als onderdak, meer kunnen we er niet van maken
We zitten droog, het is niet de meest ideale maar ja
Gisteren hebben ze een gang gevonden, niet erg groot, Adriaan zegt als ze er een lampje hebben dan kunnen ze droog zitten.
Stiekem hopen de mannen dat er een kelder onder zit.
Adriaan wil te veel dingen gaan doen, het kriebelt. Hij wil met de boom bezig, met zijn tuintje en en en en.
Hij moet het rustig aan doen van John.
Gisteren hebben ze een stuk van het terrein kaal gemaakt, vandaag gaan ze de stenen verplaatsen naar dat stuk. Onder tussen staan ze te wachten tot het eten klaar is.
Het smaakt, maar het is niet iets wat ze normaal zouden eten.


Jessie en Brandon slapen nog.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 02-06-2018 07:17:46 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 08:38:59 #38
388664 crew  Dotteke
pi_179554274
Het is nog vroeg, maar Iedereen is lekker aan het werk.
"Wat voor type ben je John"? vraagt Mike

"Ik ben wel tevreden met mezelf hoor", zegt John
Hij geeft aan dat hij snel kan reageren op dingen, dat is typisch John.
Hij ziet vaak van te voren al dingen die moeten, hij vindt het dan jammer dat andere het niet zien.
Zijn vrouw noemt hem een perfectionist, ze vindt ook dat altijd alles moet gaan zoals hij wil. Hij vindt het lastig te luisteren als andere wat willen, maar zo zegt hij is hij ook wel meegaand. Hij hoeft niet altijd zijn zin te krijgen.
De heren hebben een brancard gemaakt en brengen daarmee de stenen van de ene naar de andere plek.


Mike trekt in bepaalde dingen zijn eigen lijn, maar hij is wel meegaand.
Maar je kan niet voor hem bepalen of de meterkast op een andere plaatst moet komen.
In ieder stuk wat we gaan bouwen kan iemand op gaan staan.
Als we gaan onder nemen weer een ander.
Als jij het zeker weet dat je het beter weet ga ik niet met jou in dicussie.
Als ik klaar ben met je ben ben ik ook klaar met je, zegt Mike.
John kan er moeilijk tegen als iemand hem wil veranderen.
Het is een kwestie van accepteren, kan je je vinden in wat die ander denkt, kan je er in mee gaan.
Ik laat me niet gauw omturnen, ik ben wie ik ben.
Brandon is ook iets aan het maken, weet alleen niet wat of waarvoor.

Mike heeft niet perse iemand nodig. Hij zal niet snel om hulp vragen als hij ergens mee bezig is.
Mike vraagt of het verwachtings patroon hoog is bij mensen. John zegt van niet, ook is hij niet vaak teleurgesteld in mensen.

Hij vindt het lekker om met elkaar samen te werken.
Als je het niet kan wees er dan gewoon eerlijk in.
Je moet niet gaan zeggen dat kan ik wel.
Gewoon lekker met zijn alle bezig zijn.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 10:22:25 #39
388664 crew  Dotteke
pi_179555437
De eerste steen ligt, het begin van de basis is er zeggen de heren.

Dan is het weer tijd voor een pauze, Christel gaat koffie zetten en pannenkoeken bakken.
John en Mike zuiveren wat water en Jessie is er klaar mee, iedereen moet alles maar in zijn eigen kist doen.

Christel stelt voor om een gat in de grond te makenm daar tegels in en daar alles te bewaren aan eten, dat deden ze vroeger ook.
“Volgens mij komt er iemand binnen zo”, hoor ik iemand zeggen.
“Jessie is aan het mopperen, ze wil niet meer dat iedereen iets in haar kist doet, “Ik laat me niet van me kast jagen”.
Christel zegt dat ze het zelf voorgesteld heeft. Wil ze het niet mee moet ze het aangeven.


9 juni, we willen water, een waterleiding, een internet aansluiting, help ons, zegt Christel 9 juni
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 10:50:37 #40
388664 crew  Dotteke
pi_179555786
Het vuur aan houden is bijna een dagtaak. Regelmatig zie je ze er mee bezig. Het hout is niet echt droog dus ze hebben heel veel rookontwikkeling.

Jessie heeft een inkak momentje en Brandon zegt dat ze dan lekker moet blijven zitten.

Adriaan is bezig met het vijlen van een boomstam.

Als John Adriaan, die nog steeds aan het vijlen is komt vragen of hij kan helpen zegt hij dat hij in zijn eigen tijd wel verder kan met het hout, Iedereen zit te wachten tot het vuurbrand en zo zegt hij. kan ik beter met me ding bezig zijn dan daar zitten. Maar er moet eerst gewerkt worden, dus hij gaat mee met John om verder te gaan met het bestraten van een stuk terrein.
Adriaan zegt dat ze niet door hebben dat ze geld moeten hebben voor de winter.
John zou wil eens weten hoe de mensen over hun denken. Hij heeft Utopia 1 gevolgd en de reactie gezien, vaak vroeg hij zich af waar de mensen zich druk om maken.
Adriaan wil het niet graag weten. Hij begint weer over het leiderschap. Iemand die kan zeggen wat iedereen moet doen. Ze kwamen binnen met goede ideeën en kijk ze nu zitten op de boomstam.

Dat even zitten is alweer bijna een uur hoor. Hij zegt dat hij de leider niet hoeft te zijn, Jij bent ouder, zegt Adriaan jij mag het zijn wat mij betreft. Wederom herhaalt hij dat ze geld moeten hebben voor de winter.

Christel die een eindje verder zit met de andere vraagt of John en Adriaan ruzie hebben.
De andere vinden het prima, ze zijn lekker ver weg en hebben er geen last van. Jessie blijft klagen dat ze het koud heeft.

Maar de heren hebben geen ruzie, ze zijn gewoon onder het bestraten door aan het praten.
Christel gaat aan de pannenkoeken beginnen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 12:36:36 #41
388664 crew  Dotteke
pi_179557053
John heeft aangegeven geen leider te willen zijn, wel wil hij aangever worden, iemand die taken aangeeft. Adriaan gaat het vanavond voor dragen aan de groep.
Ondertussen zijn de pannenkoeken op, en gaat iedereen weer verder met het opbouwen van Uopia Het bestraten blijkt de fundering voor een huis te zijn. Er wordt met stenen gesjouwd door Brandon en Jessie, John pakt de stenen en gooit ze op een hoopje. Christel is nog bij de vuurplaats en ruimt alles op.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 15:45:26 #42
388664 crew  Dotteke
pi_179560338
De Utopianen bouwen rustig door, Jessie doet de afwas en.
Er gebeurd niet zo heel veel, ze zijn ieder op hun manier bezig met het bouwen van hun Utopia.

Vanmiddag heeft Christel bij Brandon een teek verwijderd, deze zat bij zijn navel.

Adriaan denkt dat Jessie en Brandon een stelletje gaan worden zo verteld hij tegen Mike.

Dan wordt er gevraagd om samen te komen, wat moeten we met de boodschappen?
Hebben we iets nodig, “Ja de winter komt er aan”, zegt Adriaan.

Wat hebben we dan nodig? Beltegoed is bijna op, ze hebben bijna geen zakken meer voor water.
“Het is afwachten of er mensen langs komen die iets geeft, die ¤250 is noodgeld he.
Adriaan zegt dat er over een paar dagen een markt, hebben we wat te verkopen dan. Mensen komen om wat we maken, we hebben al dingen gemaakt.

John zegt dat het heel goed is het over dingen te hebben. De Utopianen besluiten het zo te bespreken. Het is afwachten wat mensen gaan meenemen. Mike denkt dat ze ze nog geen zorgen moeten maken. Hij hoopt dat er mensen binnen komen die en die hebben. Straks komen er mensen hier op dit stukje hun verjaardag te vieren. John denkt dat ze een andere manier moeten vinden, een snellere manier.
Vanavond gaan ze samen zitten en dingen bespreken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 17:49:16 #43
388664 crew  Dotteke
pi_179562449
Jessie wil douchen, dat roept ze eigenlijk al de hele dag.
De een zegt dat een beetje zeep geen kwaad kan voor de vissen, maar John is het daar niet mee eens.
Bij de vijver mag je je alleen maar ff afspoelen, wil je je haren wassen moet je ergens anders gaan staan.
Jon geeft aan dat privacy is wel belangrijk is om te douchen
“Ik heb maar een klein piemeltje, daar valt niet veel te zien”, zegt Adriaan.
“Nee”, zegt John, dat bedoel ik niet”.



John, Mike en Adriaan hebben het over de rondleidingen. Adriaan vindt het duur ¤10, stel je komt met een gezin met 2 kinderen, dan ben je al ¤40 kwijt en we kunnen ze niet eens een drinken geven.
Mike is het er niet mee eens, mensen willen zien wat er gebouwd en gedaan wordt/is. Adriaan is het er niet mee eens, mensen willen wat kopen. Hij begint weer over de winter. Mike zegt dat ze er nog maar drie dagen zijn, ze zijn met een straatje bezig waar de mensen droog kunnen staan als het regent. Adriaan blijft er bij dat ze dingen moeten maken om te verkopen. BV van hout rondjes maken met Utopia 2 er op. We kunnen wel zeggen we zitten hier niet voor die mensen, maar als die mensen niet kijken houdt het programma op. Volgens Mike hoeft er niet eens een loge op, dat het door ons gemaakt is is al genoeg.
“Als ik als eerste was binnen gekomen had ik gelijk die telefoon gepakt en gezorgd dat er een telefoonkaartje opgestuurd zou worden" zegt Adriaan, van Mike mag hij.


Adriaan blijft volhouden dat er geld verdiend moet worden, de winter komt er aan, zo blijft hij volhouden.
We hebben geen water en geen gas, dat gaat ¤40.000 Tot ¤50.000 euro kosten.
Mike stelt voor een tent te huren, een huis gaat niet lukken binnen een half jaar.
Het gaat over en weer de een wil dit de ander dat, ze komen er niet echt goed uit.
Ze gaan nu in overleg,
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 18:21:56 #44
388664 crew  Dotteke
pi_179563006
Overleg
Adriaan zegt dat dit geen ruzie is maar een discussie.
Hij vindt dat je alles mag zeggen.

Ik ben hier niet om vrienden te maken maar een samenleving op te bouwen.
Christel vindt het erg dat hij dit zegt.
Brandon wil het terrein eerst wat makkelijke maken en geld verdienen, maar er moet geen druk er op leggen.

1ste prioriteit voor hem is het terrein en geld verdienen er dicht tegen aan.
Mike vindt het super dat Adriaan dingen uit hout te maken.
Adriaan zegt dat hij zich ook wel de pleuris wil werken. Adriaan blijft maar bezig over het geld verdienen, hij ratelt aan een stuk door.
Hij stelt ook voor om eten en drinken te verkopen als mensen komen.
Christel stelt voor om iedereens prioriteit op de schrijven en dan de dag in te vullen.
Mike zegt dat ze zelf niet eens geld hebben voor eten en drinken hoe kunnen ze dan de gasten drinken geven.

Adriaan begint weer over de houtschijven.
Christel grijpt in en zegt dat ze eerst iedereen zijn prioriteit opschrijven.
Brando geeft aan dat ze over aankomen als een stelletje geld wolven. Hij zegt als je iets snel snel maakt zonder liefde en tijd er in mensen het niet willen kopen.
Jessie durft niet te zeggen dat haar prioriteit is, de mannen hebben er verstand van.
Ze weet het zelf niet, ze hebben gisteren geprobeerd te bellen voor boodschappen, dat is niet gelukt.

Het terrein vindt ze belangrijk en potjes maken.
Het terrein opknappen is voor haar belangrijk, ze hebben genoeg eten en drinken
Mike zijn prioriteit is overleven. Hij doet gewoon wat goed doet.
Als iemand vindt om iets mee te geven op een verjaardag gaan we dat maken.

We hebben onderdak, een toilet.

John vraagt of ze dingen moeten creëren voor de andere bewoners, John vraagt of ze middelen heeft voor andere bewoners. We hebben iets gecreëerd voor 6 bewoners. Mijn prioriteit is echt dat stuk terrein wat we daar aan het betegelen zijn dat wil ik.
Mike wil alles ruilen voor een stuk zeil om te gaan slapen, we moeten gaan ruilen met mensen die binnen komen.
Adriaan zegt dat de hele groepsdynamiek kan veranderen als er 1 of 2 andere binnen komen,

John zegt dat ze niet genoeg middelen om alles te doen, we kunnen een stuk grond creëren om een markt te houden. Jullie hebben dan tijd om dingen te maken. Hij is gekomen om te werken dingen neer te zetten. Ze willen een aparte bouwpot en levenspot.
Hij wil ook kijken wat een grote tent huren kost. We moeten wel evenementen organiseren maar dat we wel droog kunnen slapen. Je kan geen ijzer met handen breken, wat wil je met ¤250 doen?
Christel zegt dat ze niet in een villa hoeven te wonen.

Mike vraagt of Adriaan eens rustig kan doen, hij jaagt hem op. Je zit me te drukken. Ff serieus.

John heeft bijna weer het gevoel dat Adriaan weer net binnen komt.
Sommige kunnen niet echt goed met het drukke gedrag van Adriaan om gaan.
Het verbaasd John want hij en Adriaan hebben een goed gesprek gehad.
Christel zegt dat er ook druk van buiten af is.

John vraagt of Adriaan niet iets heeft wat hi j los moet maken.
Hier moet je waar maken en laten zien wat je kan.
John is van het samenwerken.

Ze blijven een beetje om elkaar heen en weer draaien.
De een zus en de ander zo.
Geld verdienen blijft wel een priotiteit
Het gaat weer over de Utopa dag,
Mike vindt het belachelijk als mensen geld gaan betalen voor streamen.
Hij kan zich niet voorstellen dat mensen dat doen, dus is het wachten tot het op TV wordt uitgezonden dan zien mensen dat ze een Utopadag hebben.

John gaat geen dingen voor de verkoop maken. Hij wil liever het terrein schoonhebben. Het moet klaar zijn als ze kunnen starten met bouwen.
Wil iemand iets gezaagd hebben doet hij dat.
Hij is een man die vooruit denkt.

Al met al heeft dit overleg niet echt iets opgeleverd ze besluiten meerder keren bij elkaar te komen om te overleggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 02-06-2018 18:34:40 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 11:10:05 #45
388664 crew  Dotteke
pi_179577046
Dag 4

De survivals zijn al weer vroeg wakker. Adriaan wil een lekkere douche nemen maar schrikt van het koude water.
Er wordt weer wat aan geklungeld met het vuur. John wil het hoger maken zodat ze niet steeds hoeven te bukken.

Stenen worden weer versjouwd en John laat weten dat hij gelooft in homeopathie en plantaardige kruiden.
Hoe gaan ze aan eten komen, de en wil groente die niet voor de verkoop bestemd is laten komen, of overblijfselen van een markt voor een paar. John heeft het er zelfs over om de voedselbank te bellen voor eten.

De utopianen hebben moeite met hun ontlasting. John heeft gisteren voor het eerste geplast en die was helemaal donker.

John vindt Adriaan maar een egoïst omdat hij alleen aan zichzelf denkt met koken.
En hij vindt het vies dat hij met een lepel waar hij van geproefd heeft weer in de pan gaat.
Christel tikt John op zijn vingers dat hij zelf met smerige handen zit te eten.
John proeft een beetje van het eten van Adriaan en vindt het toch wel lekker, dit lust hij wel.

John stelt voor vandaag relaxte dingen doen, hij gaat zo ff een fles met water maken en morgen weer volop er tegen aan.
John geeft heel snel zijn mening, maar hij vindt het wel heel fijn dat hij af en toe wordt terug gefloten.

Adriaan geeft aan het boeiend te vinden als ze moeten stemmen.
John zou niet iemand weg stemmen als hij iemand niet mag maar wel goed kan werken.
Hij zal wel zeggen dat zijn kop niet aanstaat.

Adriaan heeft iets met linzen gemaakt, “linzen is een soort vlees voor armen”, licht hij toe.

Iedereen eet met smaak zijn/haar rantsoen op, 2 lepels pp.

Beste allemaal, dit was mijn laatste verslag.
Ik ga er mee stoppen.
Dank allemaal voor alle bedankjes die ik in de afgelopen 4 jaar heb gekregen.
Hoop dat er iemand anders komt die live verslagen gaat maken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_179635121
Silvio is 25 jaar, uit Zwolle, werkt in een kringloopwinkel. Hij heeft 2 kinderen, 2 en 9 weken. Het Utopia avontuur trok hem heel erg. Zijn moeder heeft hem opgegeven. Hij heeft veel opgegeven.
Hij vindt het knus en gezellig en dat ze al veel gedaan hebben.
Voor Utopia 1 had hij zich niet opgegeven, maar dit wel.
Hij komt van het woonwagenkamp, daar is alles heel hecht. Dat wil hij daar ook. Het groepsgevoel moet echt goed komen. Christel heeft het moeilijk en we moeten achter haar staan. Iedereen gaat het moeilijk krijgen en we moeten achter elkaar staan.
pi_179635272
Silvio heeft een aerobed, slaapzak en kussen mee. Hij moet wel goed slapen, anders is hij heel chagrijnig. Hij wil niet uit een fles van een ander drinken. Hij wil een eigen woonwagentje, met vloerbedekking. Hij wil het in Utopia zo goed maken, dat iedereen die weg moet jankend de poort uitgaat.
Hij vindt dat ze eerst moeten sparen om mooie dingen neer te zetten, nu minimalistisch leven.
Silvio kan goed vissen.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 19:52:03 #48
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_179679396
Mike is aan het woord, ze hebben gegeten ( avondmaal ) hij wil niemand afvallen maar vind dat er wat moet gebeuren, hij spreekt niemand persoonlijk aan, maar iedereen zit er maar een beetje bij, Mike denkt dat er 200 a 300 bezoekersmorgen komen, en wat hebben we, er is niet eens een kistje om het geld in te ontvangen zegt Mike

Er zijn mensen die hier binnen kwamen met hun doelen, nou zegt Mike ik zie niemand werken aan zijn doelen hoor.
Adriaan zie ik de hele dag vegen maar zie niemand die zegt zal ik het even doen.
We leven niet morgen maar vandaag, zegt Mike,en gaat nu weer verder over dat er bonen weg wordt gegooid terwijl ze volgende week niks meer hebben.

Silvio oppert dat morgen iedereen de rondleiding geeft waar degene verstand van heeft.
Jessie zegt dat Silvio zijn mond moet houden, *Silvio * Omdat ik morgen weg ga mag ik dan niet meedenken met de groep.
Niemand heeft er verstand van wat Adriaan in zijn moestuintje uitspookt zegt Mike, hoe moeten we die mensen dan rondleiden.
Volgende week moet er wat staan zegt Mike ik ben alleen maar bezig het terrein aan het opknappen......

Jessie of Sanne ( welke van de 2 weet ik ff niet ) heeft eerder deze week gezegd dat er vrijdag naar het eten planning zou maken.

Mike, ik stond van de week met mijn ziel onder mijn armen, we moeten onze schouders eronder zetten, Adriaan staat al een paar uur te schoffelen, maar sommige zie ik alleen maar zitten.
Mike wil een Welkoms bordje.....

Mike * ik dacht dat je wel zou reageren erop *Sanne over haar Steentjes maken, klopt zegt ze tegen Mike, ik heb er maar 3 gedaan, maar weet je wat ik daarna gedaan heb, ik heb breinaalden gemaakt ook voor de verkoop en takken gezocht.

Sanne nu dat Mike zegt dat niemand hard werkt, Nee zegt Mike dat heb ik niet gezegd, ik pak niemand persoonlijk aan maar we moeten onze schouders eronder zetten.

En zo gaat dit overleg verder van wie er kneiterhard werkt of niet Mike * ik probeer iedereen te motiveren hoor *
Mike........we zijn met verschillende mensen maar we moeten op 1 lijn zitten, nu 80 % en dat moet 100 %

Morgen de entree 5 eurie pp dan kan je heerlijk kijken naar het tentje, het vuurtje en de wc *pot* en bramenstruik.........

John wil deze discussie NU stoppen, hij gaat een tafel maken, John gaat ook kistjes maken voor morgen, al moet hij tot 1 uur vannacht doorwerken......
John.....straks hebben we een grotere groep dus dan zal er meer irritataties zijn, we moeten goed overleggen de taken moeten goed verdeeld worden, John........laten we elkaar helpen en opruimen en weer wordt er op bosslakken zout gelegd door de dames, .......was moet weg zegt John, want ik vind het geen porum, er mag best wat blijven hangen .....er liggen plastic zakken op het terrein leggen die moeten ook weg.

Silvio gaat morgenvroeg om 8 uur naar huis.............voordat al die 100e bezoekers op de open dag afkomen :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Toverheks op 08-06-2018 20:17:42 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 9 juni 2018 @ 10:12:50 #49
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_179688399
Zaterdag 9 juni........Open dag.

Jessie is vandaag 21 jaar geworden en Silvio is voor 8 uur vanmorgen weer de poort uitgezwaaid

En los...........de eerste bezoekers zijn al binnen maar echt storm loopt het nog niet. ( er wordt nog niet voorgedrongen bij het hek)
Bezoekers betalen 5 euro om binnen te komen, ook gaat de verkoop van steentjes en een plakkie hout buiten verwachting ook wordt er geruild, werkhandschoenen van een bezoeker ( weet niet wat hij daarvoor terug heeft gekregen)
Jessie verkoopt goed, plakkie hout aan een draadje, een kettingkje, en zelf een kistje wordt verkocht, ondertussen wordt ze nog gefeliciteerd met haar verjaardag door bezoekers.
Ook wordt er in een plastic bekertje met Raak frambozesiroop of multivruchtensiroop uitgedeeld ( hoop niet met water uit de vijver >:) ) Ze hebben *gewoon* water en Uto water wat dat inhoud weet ik ook ff niet.

Ze hadden vannacht een speurtocht uitgezet voor Jessie haar verjaardag, en vanmorgen lagen er allemaal kadotjes voor haar.

Jessie vertelt aan een bezoekster......ze was van Uto1 een heel grote fan en haar relatie raakte uit dus gaf ze zich op voor Uto2....ze houd ook zoveel van deze plek zegt ze.
Ze blijft gewoon haarzelf vertelt ze.......iedereen sleept elkaar er door heen ( de bewoners )

Voor de rest gebeurt er nog weinig, beetje babbelen beetje verkopen beetje ouwehoeren en de bezoekers weer uitzwaaien.

Iets over half 11, er is toch aL aardig wat euro`s verdient met het entreegeld en de verkoop van de hebbedingentjes. Silvio heeft zijn matje achter gelaten Brandon heeft een beker van iemand gehad en er was ook een slaapzak die werd gelijk door Jessie gebedeld.

Ze hebben toch best aardig wat eten verzameld, sinasappelen en bananen maar heb nog geen zakjes yum yum gezien :P (noedels)
Ze hebben ook 4 pallets gehad waar ze mee verder kunnen bouwen.

Mensen bekijken ook de tent, ze staan ervoor of als het het * 4e wereldwonder is*

[ Bericht 7% gewijzigd door Toverheks op 09-06-2018 11:00:00 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 9 juni 2018 @ 15:37:11 #50
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_179692689
Half 4 in de middag.

Er is flink verkocht, en binnen gekomen, ik zag bananen appels sinassappelen grote fles zonnebloemolie, pakkie boter etc. en nog veel meer. er zijn meer bezoekers dan wat wij COSSERS hadden verwacht, van de pallets werden er o.a. houten kistjes van getimmerd en die gingen ook grof van de hand, ook spijkers werd er geruild............

Sanne met bezoeksters........ze is zo blij dat ze deze kans kreeg , ze was namelijk een modepopje, houd van make-up en was zwaar verslaafd aan haar mobieltje.....
Het meeste wat ze mist is muziek daar is ze ook aan verslaafd.....een dag voordat ze Utopia2 betrad is ze nog gedoopt,
Sanne is in de heer.................

Adriaan deeld zijn eigen handtekening uit er werd om gevraagd door een bezoeker en natuurlijk doet Adriaan dat, hij vertelt hij is veganis maar ik ga de andere niet helpen met wat ze koken.
Het sliertje mensen schuivelen achter Adriaan aan tijdens de rondleiding, hij wijst aan, daar is het kook gedeelte en daar is de keuken.
Adriaan voelt zich wel prettig met zo weinig bewoners, hij weet niet wat de andere toekomstige bewoners zijn, of ze komen werken of ze de hele dag op een boomstronk zitten, hij is er wel nieuwschierig na.

Er gaat een gerucht dat er onder de UTOPIA boom wat ligt, maar ze hebben de afspraak gemaakt dat als alle 15 bewoners binnen zijn ze gaan kijken WAT er ligt, maar Adriaan is erg nieuwschierig., mensen hebben het tegen hun gezegd, misschien is het wel een grap zegt Adriaan, ach we zullen zien.

Ondertussen staan Mike en Jessie de chocoladerepen op te peuzelen en kijken wel goed uit dat ze niet betrapt worden........verstopt in een donker bebost hoekje

Hoeveel geld er binnen is gekomen weet ik noch niet als ik het weet post ik de opbrengst van hun 1e Open kijkdag..............................Maar er is genoeg binnen gekomen dus als ze verstandig zijn bestellen ze de hoogst nodige dingen en gaan nu echt eens bouwen en planten en zaaien en koop er een panneset van.
Flessen water aardappelen er komt echt van alles binnen aan eten en drinken, ook hebben ze een kruiwagen gehad van een bezoeker.


Mike zijn relatie was beeindigd, hij heeft 3 weken geleden zich aangemeld voor Uto2 en nu zit hij er vertelt hij aan sommige bezoekers, het gaat nu over bij wie je eigenlijk niks hebt te vertellen als er een bewoner ala Jimmy binnen komt met zijn rooie Baret.
Mike heeft voor iedereen respect en zoals voor nu zal hij geen vlees bestellen omdat hij 1 voor Adriaan en 2 omdat hij nog geen trek heeft in vlees.

Mike vind het maar niks hoe er met het geld wordt omgegaan taxi bestellen etc en dat Sjon gisteren heeft gezegd als dit zo door gaat ben ik over 2 maanden weg......... ( eten en drinken)

Mike vind alles gaaf, de ene gaat op reis naar Amerika en ik zit hier.
Ik werp weer op een blik op de streams rinkeldekinkel maar de bezoekers drommen in bosjes bij een.......
Mike moet van een mannelijke bezoeker zijn handtekening op een gekochte steen zetten, jessie had het al volgeklad met hartjes en kusjes Meneer bedankt Mike netjes.

Sanne heeft de tussenstand getelt....199 betalende bezoekers , nu zitten ze al over de 200 wat Jessie niet verwacht had, het mocht niet van 1 tot 5 uur gehouden worden want dan werd het een evenement,( met vergunning ) daarom om iets voor half tien werd de poort geopend en daarom is het een open dag.................

Bezoekers vragen wanneer Mike gaat douschen en Sanne vind zich erg populair, mensen vinden haar leuk en gezellig vertelt ze aan Cristel, ze staan samen in de tent, Sjon is kapot echt Kapot zegt hij en gaat zich wat anders aantrekken, ook klaagd Sjon over zijn pijnlijke tenen 2 tenen dus......hij gaat zo *lekker* met de voetjes in de vijver zitten zegt hij daarna.

Sjon is blij met de gekregen pallets en hout en wil er een wc van gaan bouwen, er komt een bezoeker in de tent die ook een handtekening van Sjon wilt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toverheks op 09-06-2018 16:46:36 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')