abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:06:54 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179506132
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:08:02 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179506147
Vraag ik gelijk even speciale aandacht voor de baby-wiki, die het volgen en meeleven in dit topic zoveel makkelijker maakt. Klik hier!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 10:14:30 #3
382129 crew  Donna
pi_179506245
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:08 schreef Lemijn het volgende:
Vraag ik gelijk even speciale aandacht voor de baby-wiki, die het volgen en meeleven in dit topic zoveel makkelijker maakt. Klik hier!
Mijn mini toegevoegd!
pi_179506283
Beetje jaloers hoor Mini dat O. al zelf kan zitten. Banaan zakt alle kanten op. Soms blijft hij aardig overeind maar dan is hij vastbesloten om voorover te buigen om zijn tenen te pakken. ;)
Het lijkt me vooral fijn zodat hij makkelijker met vast voedsel kan oefenen. Nu doen we dat vooral vanaf schoot en dan zitten we zelf dus ook onder het eten. :p

Banaan houdt van alle knuffels trouwens. Met een uitzondering voor de witte zeehond.

VitaBella wat een heerlijke eerste nachten! *O*

Tolstoi wat fijn dat het weer beter gaat. Wel jammer van het knuffelen. :D

Nanuke stom he, die onvoorspelbaarheid van baby’s. Ik hoop dat je in ieder geval hebt genoten van je avond. :)

Lemijn wat fijn dat Jacob wat makkelijker wordt onder de douche. Banaan ging gisteren kopje onder in bad. Hij probeert al tijden om te rollen wanneer hij in bad ligt en nou ging het toch een keer mis. Gelukkig hebben ze een prima reflex om dan niet in te ademen. Hij keek mij verschrikt aan of hij moest huilen of niet en ik wist mijn emoties gelukkig onder controle te houden. :D
Voorlopig gaan we hem maar zittend in bad doen, of onder de douche.

Fleur, ik begrijp dat je de makkelijke manier kiest. Slapen is belangrijk, voor iedereen in huis. :)

Vanochtend had ik een afspraak buiten de deur en mocht mijn man Banaan eens in slaap zien te krijgen. En het ging goed. *O*
Voor het eerst deze maand kreeg hij de fles, dat was geen probleem. En met klassieke muziek op en samen knuffelen ging hij heerlijk slapen. O+

Hij is wel weer beter te spreken. Het is heel erg afhankelijk van of hij zijn dutjes compleet doet of dat hij eerder wakker wordt. Als hij heel chagrijnig is dan vindt hij sprookjes nog wel prachtig. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179506307
Lemijn kan je helaas niet mobiel quoten uit het vorige topic maar je verwoordde het zoals ik het eigenlijk bedoelde haha :Y
Het is allemaal veel makkelijker nu ze ouder zijn.
Geen stress omdat hij honger heeft als je ergens bent en je nergens fijn een fles/borst kan geven.
Ze kunnen nu lekker met je mee eten en hoeven niet meer om de 2/3 uur melk.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:22:02 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179506344
Ja, dat vind ik ook fijn idd. Van de week was ik een ommetje aan het maken met mijn moeder en onverwacht gingen we ergens wat eten, dus voor M. had ik snel bij de bakker een bruin bolletje gekocht. Toen hij kleiner was, was het altijd timen qua eten. Of een goed plekje in een eetgelegenheid zoeken om bv te kunnen geven. Of warm water regelen, etc.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179506963
Ik krijg jullie niet bijgelezen, het is echt bijzonder druk. Ik heb zelfs BFD gemist :'( Poging tot mini-aanhaak hieronder.

Vergeleken met mini vind ik het veel makkelijker om met micro op stap te gaan :D Hop in de doek, altijd borst bij me, kan ik overal geven en hij slaapt veel. Mini heeft een eigen willetje, dutje moet net goed getimed worden, eten moet wel net zijn waar ze zin in heeft en als ze geen zin heeft, krijg je haar echt niet zomaar in beweging (andersom geldt het zelfde: als ze ze rustig 'moet' zitten, is ze natuurlijk net effe druk) Minstens zo leuk hoor, daar niet van O+

Da's schrikken PKM, dat omrollen in bad :o Hij leert er ook van, dat scheelt ;)

Ik doe ook even een probiotica-jompeltje *O* Ideaal dat spul.

Fleur, ik vind kiezen voor slaap niet per se eieren voor je geld kiezen hoor ;) Lijkt me voor iedereen tamelijk essentieel!

En ik las nog over de roller van rena O+
Make your own kind of music.
pi_179507373
Wat voor probiotica heb jij gebruikt, CE?

Boh, ik wil niet steeds in hetzelfde klaagpraatje vallen, maar weer zo'n slechte vacht achter de rug. Mini komt elke twee uur om te drinken, en steunt en kreunt daarna minstens een uur. Heel fijn. Soms vraag ik me af wat ik verkeerd doe, zeker in vergelijking met andere baby's. Ik kom overdag ook nergens aan toe omdat ik zo moe ben... Beuh.

Sorry voor de ego post! Ik lees en leef mee, maar reageren wil nog niet..
pi_179507410
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat voor probiotica heb jij gebruikt, CE?

Boh, ik wil niet steeds in hetzelfde klaagpraatje vallen, maar weer zo'n slechte vacht achter de rug. Mini komt elke twee uur om te drinken, en steunt en kreunt daarna minstens een uur. Heel fijn. Soms vraag ik me af wat ik verkeerd doe, zeker in vergelijking met andere baby's. Ik kom overdag ook nergens aan toe omdat ik zo moe ben... Beuh.

Sorry voor de ego post! Ik lees en leef mee, maar reageren wil nog niet..
je doet niet verkeerd, je hebt gewoon n hele kleine baby en dat is fokking vermoeiend en zwaar :* overdag doe je gewoon wat je kan en wat morgen kan doe je lekker morgen. Echt, wees niet zo hard voor jezelf :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179507425
Jagar, heeft hij geen reflux-achtige klachten? Micro steunde en kreunde ook wat af in het begin, dat bleken (verborgen) reflux-klachten. Rechtop slapen was hier de oplossing toen. Is er misschien een LK die even mee kan kijken?

Ik begrijp je frustratie, maar je hoeft nog nergens aan toe te komen he :* Mini is er pas net, je hebt er nu twee, je geeft voltijd bv, dat is allemaal niet niks. En andere baby's zijn andere baby's, die hebben een ander pad met andere uitdagingen (worden bijvoorbeeld draken van peuters ;) )

Ik gebruikte Orthiflor start (nam ik zelf, want redeneerde dat als mijn darmflora op orde is, mijn bv dat ook moet zijn) Wel opstart-reflux, maar nauwelijks krampjes.
Make your own kind of music.
pi_179507466
Jagar, precies wat LDG zegt, ik kan het niet beter verwoorden :Y

Wij zijn weer bij het CB geweest, ze weegt nu precies 8 kilo en is 67cm lang! Wel moeten we even naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes, want ze dacht een asymmetrische bilplooi (weet niet meer precies hoe ze het verwoordde :@ ) te zien :{ Meer mensen hier daar ervaring mee?

Hoe begonnen jullie met groente en fruithapjes toe te passen en daarvoor een fles te laten vervallen?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179507477
Wij waren net voor t eerste slaapje een kort rondje gaan doen door het aquarium en de vlindertuin bij de dierentuin hier om de hoek O+ we waren gewoon overal alleen. Het leek wel alsof we samen op vakantie waren :D superzen. Tot we weer naar de uitgang liepen en in busladingen schoolkinderen belanden _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:28:38 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179507547
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:23 schreef rena het volgende:
Jagar, precies wat LDG zegt, ik kan het niet beter verwoorden :Y

Wij zijn weer bij het CB geweest, ze weegt nu precies 8 kilo en is 67cm lang! Wel moeten we even naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes, want ze dacht een asymmetrische bilplooi (weet niet meer precies hoe ze het verwoordde :@ ) te zien :{ Meer mensen hier daar ervaring mee?

Hoe begonnen jullie met groente en fruithapjes toe te passen en daarvoor een fles te laten vervallen?
Hier ervaring. Mijn middelste was te oud voor een echo, dus daarom een foto. Was een lichte afwijking te zien en ze heeft dus een spreidbroekje gekregen.
M. moest om die reden ook een echo (nu was ik op tijd :'), dus wel een echo) en zijn heupjes zijn goed.
Ik zou niet zo laks zijn als ik was bij mijn middelste :@, daardoor was ze wat ouder toen ze dat spreidbroekje kreeg en werd ze er wat driftig van, want het beperkte haar in haar beweging :P

Echo zelf is zo gepiept, ze worden in zo'n kussen op hun zij gelegd, dan snel kijken en een fotootje voor het dossier. De arts had al snel gezien dat zijn heupen goed waren, maar om het goed op de foto te krijgen had hij wat moeite mee, want M. was er toen wel een beetje klaar mee :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179507549
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:23 schreef rena het volgende:
Jagar, precies wat LDG zegt, ik kan het niet beter verwoorden :Y

Wij zijn weer bij het CB geweest, ze weegt nu precies 8 kilo en is 67cm lang! Wel moeten we even naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes, want ze dacht een asymmetrische bilplooi (weet niet meer precies hoe ze het verwoordde :@ ) te zien :{ Meer mensen hier daar ervaring mee?

Hoe begonnen jullie met groente en fruithapjes toe te passen en daarvoor een fles te laten vervallen?
Nooit van gehoord die bilplooi, wat zou dat betekenen?

Hier gaat t vervangen van flessen door eten eigenlijk vanzelf. Op sommige momenten wil de kaptein geen fles maar bijvoorbeeld wel een stuk brood oid. Als hij ons ziet eten wil hij vaak ook wat en dan geven we hem wat wij hebben (als dat kan) of iets anders wat ie lust. Hij zit nu denk ik op drie of vier flessen overdag en over de rest van de dag wat hapjes (fruit/cracot/brood/krentenbol/yoghurt/vlees) groenten blieft meneer nog steeds niet :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:30:28 #15
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179507577
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nooit van gehoord die bilplooi, wat zou dat betekenen?

Als beide bilplooien niet mooi symmetrisch zijn, kan dat dus wijzen op heupdysplasie.
/eindekoudegrondgeneeskunde
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179507594
Jullie zijn lief...

Ik ga eens kijken naar reflux, CE. Slaapt Micro dan op je, terwijl jij zit? Ik denk trouwens dat het steunen en kreunen hier te halen heeft het lucht in z'n darmen die hij niet erg krijgt, hij is vooral aan het persen...
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:33:20 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_179507612
Oh en over hapjes en flessen enzo:
Hier begonnen met een paar kleine hapjes voor erbij, maar ik blijk een kliko gebaard te hebben, dus dat waren al snel hele potje of bananen.
Zijn schema is nu:
08.00 fles 180/6 + 2 el pap
10.00 fruit
12.00 brood (+evt. fruit als hij in de ochtend geslapen heeft)
15.00 fles 180/6
17.30 avondeten
19.00 fles 180/6 + 2 el pap
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_179507783
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Jullie zijn lief...

Ik ga eens kijken naar reflux, CE. Slaapt Micro dan op je, terwijl jij zit? Ik denk trouwens dat het steunen en kreunen hier te halen heeft het lucht in z'n darmen die hij niet erg krijgt, hij is vooral aan het persen...
Ik lag tegen een grote stapel kussens en hij sliep in mijn armen. Niet veilig, maar anders sliepen we niet. Het is vanzelf over gegaan, na een paar weken kon ik steeds platter en uiteindelijk plat gaan slapen en nu slaapt hij in de cosleeper. Hier was de LK echt van grote steun, zowel in praktische zin als emotioneel.
Make your own kind of music.
pi_179507956
Pkm, ze hoeven niet los te kunnen zitten voor ze in een kinderstoel kunnen. Zolang je hem er maar enkel voor het eten geven in zet. Daar worden zijn rugspieren ook juist sterker van en het eten geven gaat ook veel makkelijker dan.

Ik vind het qua vrijheid door eten nu juist lastiger, maar dat komt ook omdat ze nog amper 'vaste' dingen eten en ik dus er aan moet denken om op tijd hun eten te kopen/maken/af laten koelen. Maar ik ben wel heel blij dat ik niet alles meer hoef te timen, zeker bij uitjes.

Ik heb vandaag hun verjaardagsjurkjes uit de kast gepakt om eens te passen. Was een standaardmaat voor 1-jarigen en blijkbaar zijn mijn meiden twee maten te klein daarvoor. Hun handjes komen niet uit de mouw. Die moeten dus even verkort worden en dan maken we er gelijk maar helemaal korte mouwen van. Dat hij verder ook nog veel te ruim zit negeer ik maar.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_179508243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:28 schreef LadyS het volgende:

[..]

Hier ervaring. Mijn middelste was te oud voor een echo, dus daarom een foto. Was een lichte afwijking te zien en ze heeft dus een spreidbroekje gekregen.
M. moest om die reden ook een echo (nu was ik op tijd :'), dus wel een echo) en zijn heupjes zijn goed.
Ik zou niet zo laks zijn als ik was bij mijn middelste :@, daardoor was ze wat ouder toen ze dat spreidbroekje kreeg en werd ze er wat driftig van, want het beperkte haar in haar beweging :P

Echo zelf is zo gepiept, ze worden in zo'n kussen op hun zij gelegd, dan snel kijken en een fotootje voor het dossier. De arts had al snel gezien dat zijn heupen goed waren, maar om het goed op de foto te krijgen had hij wat moeite mee, want M. was er toen wel een beetje klaar mee :P
Goede uitleg, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten :Y Hoop dat het allemaal meevalt, maar we gaan het binnenkort zien.

En dat eetschema is ook een mooie graadmeter, wel een mooie omschrijving van die kliko _O- Foto dat hij bijna onder de bank ligt is prachtig O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179508723
Bedankt FF, ga ik zo de babyset voor Stokke opsnorren. :)

Jagar bij ons kwam het kreunen ook door refluxklachten, denk ik. Toen ik hem medicijnen gaf werd het beter in ieder geval. Bij Banaan klonk het ook vooral alsof hij moest poepen. Uiteindelijk zagen we dat hij overdag niet kon slapen omdat er zuur omhoog kwam, dat gaf de doorslag.

Met Banaan sliep ik ook op mijn rug en hij dan op mijn buik. Heel misschien dat gewoon buikslapen ook scheelt maar dat durfde ik niet.
En overdag dragen en zoveel mogelijk rechtop houden natuurlijk. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_179508977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:23 schreef rena het volgende:
Jagar, precies wat LDG zegt, ik kan het niet beter verwoorden :Y

Wij zijn weer bij het CB geweest, ze weegt nu precies 8 kilo en is 67cm lang! Wel moeten we even naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes, want ze dacht een asymmetrische bilplooi (weet niet meer precies hoe ze het verwoordde :@ ) te zien :{ Meer mensen hier daar ervaring mee?

Hoe begonnen jullie met groente en fruithapjes toe te passen en daarvoor een fles te laten vervallen?
Mijn dreumes had het ook, de vpk heeft de arts er toen bijgehaald en zij kon zo op het oog beoordelen dat de plooi inderdaad asymmetrisch was, maar de heupjes er verder gewoon netjes uitzagen. Het kan dus inderdaad op heupdysplasie duiden, maar het hoeft niet.
pi_179509387
Hier bij baby ook een vreemde bilplooi, een soort v-vorm bovenaan. Is door zowel kinderarts in het ziekenhuis als door CB-arts uitvoerig bekeken (ook vanwege chromosoomafwijking bij mijn broer), kon namelijk duiden op niet geheel gesloten rug. Maar dat was in orde.
Nu blijft het onder de aandacht ivm de heupen en ze hadden het over een echo als Mars drie maanden is geloof ik?

Heb vandaag de probiotica die Donna liet zien besteld bij de apotheek. Komt morgen binnen. Mars is vandaag 6 weken maar heeft deze week wat moeite met lucht in zijn buik/poepen/kramp. Dus in het kader ‘baat het niet....’ heb ik een flesje besteld. Komt morgen binnen.

Jagar: hier helpt het Mars om hem na de voeding rechtop te houden, zoals CE ook omschrijft nestel ik me met hem in een stapel kussens en dan dutten we samen. Na een tijdje word ik weer wakker en kan ik hem in zijn wieg leggen. Meteen wegleggen resulteert in kreunen.

FF, wanneer worden jouw meiden 1? Dat duurt toch nog wel even?

Misschien meer iets voor in het BV topic maar Mars drinkt nog steeds 7 voedingen. Overdag om de 3 uur en dan één nachtvoeding. Hij is 6 weken en weegt 5,5 kilo. Ik weet nog van Twix dat je het aantal flesvoedingen langzaam afbouwden. Is dat ook de bedoeling met BV?
pi_179509473
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Jullie zijn lief...

Ik ga eens kijken naar reflux, CE. Slaapt Micro dan op je, terwijl jij zit? Ik denk trouwens dat het steunen en kreunen hier te halen heeft het lucht in z'n darmen die hij niet erg krijgt, hij is vooral aan het persen...
M. heeft dat ook een hele tijd gehad. Poepte (voor een flesvoedingskind) ook erg weinig, zo’n 2/3 keer in de week. Uiteindelijk heeft de osteopaat gezorgd dat het over ging. Heel prettig, want hij zit eigenlijk zo goed in zijn vel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179510273
Malteser, ik ben zeker tot een half jaar niet minder gaan voeden. Dat werd pas minder toen er vast voedsel in ging. Om je productie op peil te houden wordt 8 voedingsmomenten per 24 uur aangeraden.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')