FOK!forum / Klaagbaak / Bellende energiebedrijven
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 20:49
De afgelopen 10 jaar ben ik ongeveer 3000 keer gebeld door iemand van een callcenter die me wat wil verkopen. Dit waren voornamelijk mensen die voor een energiebedrijf bellen. Dat zal ongeveer 1500 keer zijn geweest, dus 150 keer per jaar en dus 12,5 keer per maand.

Ze hebben allemaal het beste aanbod, dus het beste zou zijn om 12,5 keer per maand over te stappen van energiemaatschappij. Zouden de energiemaatschappijen daar gelukkig van worden?

Klacht: SODEMIETER NOU EENS OP MET DIE KUTTELEFOONTJES!!!!!!!!!
Jordy-Bwoensdag 30 mei 2018 @ 20:55
En dan na het gesprek krijg je zo'n bandje over het bel-me-niet-register.

Was er maar een manier om die telefoontjes een halt toe te zeggen! }:|
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 20:57
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:55 schreef Jordy-B het volgende:
En dan na het gesprek krijg je zo'n bandje over het bel-me-niet-register.

Was er maar een manier om die telefoontjes een halt toe te zeggen! }:|
Zakelijk gaat die vlieger helaas niet op.
Näsenbarwoensdag 30 mei 2018 @ 20:58
Zeg gewoon dat je energy krijgt van AH Basic wat slechts 45 cent per blikje kost. Daarna heel hard om jezelf lachen en ophangen.
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 21:00
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:58 schreef Näsenbar het volgende:
Zeg gewoon dat je energy krijgt van AH Basic wat slechts 45 cent per blikje kost. Daarna heel hard om jezelf lachen en ophangen.
Na 1000 keer is de grap daar ook wel van af.
Näsenbarwoensdag 30 mei 2018 @ 21:00
quote:
9s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:00 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Na 1000 keer is de grap daar ook wel van af.
Precies, en dan bellen ze niet meer.
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 21:04
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:00 schreef Näsenbar het volgende:

[..]

Precies, en dan bellen ze niet meer.
Was het maar zo'n feest ;(
Näsenbarwoensdag 30 mei 2018 @ 21:07
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest ;(
Probeer het nou maar gewoon een keer!

Je denkt veel te veel in problemen. Dat is een houding die je vaker ziet hier in KLB. Probeer in plaats daarvan te denken in 'oplossingen'. Je zal zien dat het dan bijna vanzelf gaat.
Jordy-Bwoensdag 30 mei 2018 @ 21:09
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:57 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Zakelijk gaat die vlieger helaas niet op.
Nee, alleen voor natuurlijke personen. Dus niet voor BV's en NV's.

kut ja. :{
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 21:09
quote:
3s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:07 schreef Näsenbar het volgende:

[..]

Probeer het nou maar gewoon een keer!

Je denkt veel te veel in problemen. Dat is een houding die je vaker ziet hier in KLB. Probeer in plaats daarvan te denken in 'oplossingen'. Je zal zien dat het dan bijna vanzelf gaat.
De oplossing zou zijn om de wet aan te passen.
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 21:10
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, alleen voor natuurlijke personen. Dus niet voor BV's en NV's.

kut ja. :{
Zakelijk mogen ze je onbeperkt lastig vallen ;(
#ANONIEMwoensdag 30 mei 2018 @ 21:15
Zeg dat je even wat gaat pakken om hun aanbod op te schrijven. Flikker ze in de wacht en ga weer wat nuttigs doen. Hangen vanzelf op en bellen na een paar keer niet meer terug. :W

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 21:16:03 ]
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 21:21
quote:
99s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:15 schreef CrashO het volgende:
Zeg dat je even wat gaat pakken om hun aanbod op te schrijven. Flikker ze in de wacht en ga weer wat nuttigs doen. Hangen vanzelf op en bellen na een paar keer niet meer terug. :W
Heb ik al een paar keer gedaan. Maar dan bellen anderen je gewoon alsnog.
Postbus100woensdag 30 mei 2018 @ 21:22
Dat administratief schuiven met klanten levert anders een hoop (nutteloze) werkgelegenheid op *O* :')
oranjevogel1woensdag 30 mei 2018 @ 21:25
Keuzemenu invoeren. Optie toevoegen voor energie gerelateerde zaken. Die optie doorverbinden met het nummer van een begrafenisondernemer.
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 21:34
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
Keuzemenu invoeren. Optie toevoegen voor energie gerelateerde zaken. Die optie doorverbinden met het nummer van een begrafenisondernemer.
Dat is wel een goeie ja! Ik zie mogelijkheden ^O^
Jordy-Bwoensdag 30 mei 2018 @ 21:36
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie ja! Ik zie mogelijkheden ^O^
laten doorverbinden naar je eigen 1-euro-per-minuut nummer voor telefonisch consult.
TheFreshPrincewoensdag 30 mei 2018 @ 21:39
Typisch gesprek tussen mij en energie-stalker:

"Nee, geen interesse".
"Maar meneer, weet u niet dat u heel veel kan besparen?"
"Oh, hoeveel kan ik besparen dan?"
"Wat is uw verbruik op dit moment?"
"Dat weet u niet?"
"Eh, nee, als u dat opgeeft kan ik voor u berekenen wat u gaat besparen"
"Net zei u dat ik heel veel kan besparen. Ik vind het maar ongeloofwaardig, tot ziens"
"Maar meneer, we....*klik*"
Postbus100woensdag 30 mei 2018 @ 21:42
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

laten doorverbinden naar je eigen 1-euro-per-minuut nummer voor telefonisch consult.
Of gewoon naar een klantenservice van eneco of essent.
TheFreshPrincewoensdag 30 mei 2018 @ 21:45
Sowieso altijd de informatie die ze hebben betwisten, dan worden ze onzeker.

"U zit nu bij Eneco zie ik".

"Nee, ik zit niet bij Eneco".

"Oh, volgens ons systeem, eh, bent u net overgestapt?"

"Nee, ik kan nog lang niet overstappen"

"Oh, volgens ons systeem kan u in augustus overstappen".

"Nee, ik heb net 3 weken een nieuw contract".

.... even stil ...

"Nee, ja, dan begrijp ik dat ik niet veel voor u kan betekenen nu".

"Dat dacht ik ook, daaaaag".

*klik*
Postbus100woensdag 30 mei 2018 @ 21:51
Gewoon zeggen dat je huurt inclusief energie. Daar kunnen ze ook niets mee.
-AMG-woensdag 30 mei 2018 @ 21:57
Zet ze in de wacht :)
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 22:05
Ik hang tegenwoordig gewoon meteen op.
TheFreshPrincewoensdag 30 mei 2018 @ 22:12
"Ik geef je even m'n oma, die gaat erover".

*drukt telefoon in handen van willekeurig dementerend vrouwtje
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 22:27
Maar wat een kutbaan heb je als je de hele dag mensen moet bellen die helemaal niet op je telefoontje zitten te wachten.
TheFreshPrincewoensdag 30 mei 2018 @ 22:28
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:27 schreef Hallojo het volgende:
Maar wat een kutbaan heb je als je de hele dag mensen moet bellen die helemaal niet op je telefoontje zitten te wachten.
Dat zou je ook letterlijk kunnen zeggen tegen iemand die belt :P
Catkillerwoensdag 30 mei 2018 @ 22:32
Ik had er pas een die vond mij erg onbeschoft omdat ik aan het werk was en het druk had en de lijn niet bezet wilde houden met zijn gezeik.
Hallojowoensdag 30 mei 2018 @ 22:53
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:32 schreef Catkiller het volgende:
Ik had er pas een die vond mij erg onbeschoft omdat ik aan het werk was en het druk had en de lijn niet bezet wilde houden met zijn gezeik.
Gewoon ophangen.
Erosjuhhhwoensdag 30 mei 2018 @ 23:00
Vragen of ze krachtstroom leveren voor de vibrator van je vrouw.
r_onedonderdag 31 mei 2018 @ 02:26
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:00 schreef Erosjuhhh het volgende:
Vragen of ze krachtstroom leveren voor de vibrator van je vrouw.
_O-
Haagsdonderdag 31 mei 2018 @ 05:27
Gewoon niet opnemen
Stichting_NoFapdonderdag 31 mei 2018 @ 08:51
Ik neem nooit op en bekijk later altijd het nummer om eventueel terug te bellen.
#ANONIEMdonderdag 31 mei 2018 @ 09:01
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:51 schreef Postbus100 het volgende:
Gewoon zeggen dat je huurt inclusief energie. Daar kunnen ze ook niets mee.
"Ja ik heb de beste aanbieding ever"

Ik huur inclusief.
"Oké nee dan niet inderdaad fijne dag."


Zou fijn zijn als dat bij de kvk registratie kan staan