abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179446046
Het steunen van goede doelen is ieder voor zich natuurlijk. Soms zitten er wel goede doelen tussen waar ik ook daadwerkelijk wel geld aan wil geven. Helaas is het schenken van het bedrag wat ik wil geven niet mogelijk.

Voorbeeld 1:
Dan komt er iemand aan de deur met een heel mooi verhaal over een stichting en aan het einde van het verhaal dan komen ze aan met bedankt voor het luisteren en vragen nou een bijdrage van 8 euro. Het kan helaas geen ander bedrag zijn want voor 8 euro krijg je dit boekje erbij.

Voorbeeld 2:
Het steunen van onze organisatie kan enkel op abonnementsbasis. Ik zit echt niet te wachten om wederom een niet te door mij betalen bedrag op te hoesten en zeker niet op een manier waar je moeilijk vanaf komt. Een abonnement Is na een jaar weer afgelopen met uitzondering van een stichting en moet je op het juiste tijdstip weer opzeggen om te voorkomen je nog een jaar eraan vast zit.

Voor de mensen die het te warm vinden om alles te lezen hieronder de samenvatting

Samenvatting:
Wel een doel willen steunen maar wel met een bedrag wat ik zelf kan bepalen.
pi_179446095
De deur opendoen voor iemand :')

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2018 13:34:47 ]
pi_179447069
Ik steun geen enkel goed doel.
Zonder wrijving geen glans
pi_179447517
Herkenbaar wel. Denk je eens in een gulle bui: 'okee, ik zal ze een paar euro geven', kan het niet :')
Dan krijgen ze helemaal niks he, zo simpel is het.
  maandag 28 mei 2018 @ 14:51:33 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179447554
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:49 schreef LurkJeRot het volgende:
Herkenbaar wel. Denk je eens in een gulle bui: 'okee, ik zal ze een paar euro geven', kan het niet :')
Dan krijgen ze helemaal niks he, zo simpel is het.
Dit inderdaad. Ik heb me een paar keer laten overhalen om het dan toch te doen en met de toezegging dat je het makkelijk op kan zeggen maar dat was altijd weer gezeik en nabellen waarom ik nou weg wil blablabla. Ik wil het zelfs best overmaken maar dan wel een eenmalig bedrag. Maar dat is vaker wel dan niet onmogelijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_179447575
Ik heb zelf ooit wat dingen gedaan voor een goed doel, zoveel te weten gekomen dat ik nooit meer zoiets steun. :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 28 mei 2018 @ 14:58:56 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179447698
Voorbeeld 1 is inderdaad wel een dingetje de laatste tijd.
And so is the past
pi_179447736
quote:
14s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik heb me een paar keer laten overhalen om het dan toch te doen en met de toezegging dat je het makkelijk op kan zeggen maar dat was altijd weer gezeik en nabellen waarom ik nou weg wil blablabla. Ik wil het zelfs best overmaken maar dan wel een eenmalig bedrag. Maar dat is vaker wel dan niet onmogelijk.
En zelfs als je denkt: okee, dan doneer ik elke maand iets, dan mag je NOG niet zelf kiezen hoeveel! Ja nee, moet wel minstens 7.50 zijn per maand (ik noem maar wat.)
Zak erin met je zielige kindjes of diertjes of wat het is :(
  maandag 28 mei 2018 @ 15:06:07 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179447807
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:00 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

En zelfs als je denkt: okee, dan doneer ik elke maand iets, dan mag je NOG niet zelf kiezen hoeveel! Ja nee, moet wel minstens 7.50 zijn per maand (ik noem maar wat.)
Zak erin met je zielige kindjes of diertjes of wat het is :(
De enige die ik nu al 10 jaar vergeet op te zeggen en eigenlijk wel een beetje grappig vind zijn de clini-clowns en dan hoop ik wel dat ze minimaal een paar keer per maand zo'n kleine gebroken koter ff flink laten janken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_179447834
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:52 schreef MilkTea het volgende:
Ik heb zelf ooit wat dingen gedaan voor een goed doel, zoveel te weten gekomen dat ik nooit meer zoiets steun. :')
vertel eens?
pi_179447862
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:07 schreef CyberCow het volgende:

[..]

vertel eens?
Ik ga niet teveel in detail treden maar een leuk voorbeeld is wel dat boekje van 8 euro. Wij verkochten ook producten aan huis voor een bedrag van ruim 7 euro. uiteindelijk bleef van dat bedrag nog geen 13 cent over voor de doelgroep waar die mensen voor "doneerden"
pi_179447922
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:09 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Ik ga niet teveel in detail treden maar een leuk voorbeeld is wel dat boekje van 8 euro. Wij verkochten ook producten aan huis voor een bedrag van ruim 7 euro. uiteindelijk bleef van dat bedrag nog geen 13 cent over voor de doelgroep waar die mensen voor "doneerden"
Dat idee heb ik ook gekregen. Ik wil best wel een doel steunen betaal ik ook voor een ongewenst boekje. Het mooiste was toen dat het was voor een stichting die tegen onnodig houtkap was in de amazone. Maar mijn vooroordeel blijkt wel te kloppen. Wil je een goede daad doen blijkt je gewoon geld in een bodemloze put aan het dumpen bent.
pi_179447955
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:13 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook gekregen. Ik wil best wel een doel steunen betaal ik ook voor een ongewenst boekje. Het mooiste was toen dat het was voor een stichting die tegen onnodig houtkap was in de amazone. Maar mijn vooroordeel blijkt wel te kloppen. Wil je een goede daad doen blijkt je gewoon geld in een bodemloze put aan het dumpen bent.
+ Mensen die dus dat product niet wilde kopen en een vrijwillige bijdrage wilde doen belanden in de zak van de lopers :')
pi_179448022
Het komt bij mij ook over van graaien. Een donatie van een euro zijn ze niet mee tevreden want ze willen meer of vaker. Een klein kind wordt al geleerd om niet om een snoepje te vragen. Doet hij dat toch dan komt er geen snoepje.
pi_179448248
Lange tijd ben ik donateur geweest van een goed doel (6 euro per maand ofzo). Totdat ik werd opgebeld met de vraag of ik misschien niet wat meer wilde doneren. :')

Ik wilde al een tijdje opzeggen, dus dat heb ik toen maar gelijk in datzelfde telefoongesprek gedaan.
pi_179450568
Niet aan het einde van de avond de collectant beroven :')
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')