Uit de OP:quote:
quote:(Vloer)verwarming aanzetten in de zomer vind ik eigenlijk niet echt kunnen - weet ook niet of dit zou werken.
quote:
Nog nooit in Duitsland, Oostenrijk Zwitserland geweest?quote:Op maandag 28 mei 2018 13:23 schreef TamVR het volgende:
Apart probleem. Verwarming vol aan in de snikhete zomer waar het 30C buiten is.
Niets. Alleen vloerverwarming door het hele huis.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:12 schreef Deshain het volgende:
Dan doe je het niet...
Maar buiten de vloerverwarming wat heb je nog meer aan verwarmingsinstallatie?
Ja, weet ook niet of het echt een probleem is - soms is het natuurlijk lekker als je thuis komt en even verkoeling hebt. Maar toen ik elke avond ineens een trui aan moest doen dacht ik wel "hé, hier klopt iets niet".quote:Op maandag 28 mei 2018 13:23 schreef TamVR het volgende:
Apart probleem. Verwarming vol aan in de snikhete zomer waar het 30C buiten is.
Je bedoelt dat dit vaak voorkomt?quote:Op maandag 28 mei 2018 13:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nog nooit in Duitsland, Oostenrijk Zwitserland geweest?
Bijna elke oudere woning daarja...de nieuwbouw niet meer natuurlijk...quote:Op maandag 28 mei 2018 13:39 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Niets. Alleen vloerverwarming door het hele huis.
Ik zal het wel eens proberen, maar volgens mij doet ie het in de zomer ook niet (want aangesloten op de centrale verwarming van het huis, welke in de zomer wordt afgesloten).
[..]
Ja, weet ook niet of het echt een probleem is - soms is het natuurlijk lekker als je thuis komt en even verkoeling hebt. Maar toen ik elke avond ineens een trui aan moest doen dacht ik wel "hé, hier klopt iets niet".
[..]
Je bedoelt dat dit vaak voorkomt?
17-18 graden ongeveer. Op zich niet stervens koud zou je zeggen. Ik ben ook helemaal geen koukleum, maar op de één of andere manier is het toch echt onaangenaam.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:41 schreef LCMS het volgende:
Over welke temperatuur binnenshuis spreken we eigenlijk ongeveer?
Logisch ja.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Bijna elke oudere woning daarja...de nieuwbouw niet meer natuurlijk...
Snap ik wel als het buiten warm is, het is ook net even te koud. Je kunt niet eenmalig de boel een beetje opstoken en dan kijken of het warm blijft binnen? Of wordt de warmte dan weer snel afgevoerd?quote:Op maandag 28 mei 2018 13:45 schreef Hojdhopper het volgende:
17-18 graden ongeveer. Op zich niet stervens koud zou je zeggen. Ik ben ook helemaal geen koukleum, maar op de één of andere manier is het toch echt onaangenaam.
Hm, zou ik eens kunnen proberen.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:48 schreef LCMS het volgende:
[..]
Snap ik wel als het buiten warm is, het is ook net even te koud. Je kunt niet eenmalig de boel een beetje opstoken en dan kijken of het warm blijft binnen? Of wordt de warmte dan weer snel afgevoerd?
Ik zou echt niet klagen heerlijk man....quote:Op maandag 28 mei 2018 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Antiklach in deze is dat het slapen wel echt heerlijk is bij 17 graden.
Die ben je zo weer kwijt want die wanden van 60cm zijn gewoon nog koud.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:48 schreef LCMS het volgende:
[..]
Snap ik wel als het buiten warm is, het is ook net even te koud. Je kunt niet eenmalig de boel een beetje opstoken en dan kijken of het warm blijft binnen? Of wordt de warmte dan weer snel afgevoerd?
Waarschijnlijk blijft er ook meer vocht in de lucht zitten en dan wordt het, ondanks de niet al te lage temperaturen, toch kil in huis.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:45 schreef Hojdhopper het volgende:
17-18 graden ongeveer. Op zich niet stervens koud zou je zeggen. Ik ben ook helemaal geen koukleum, maar op de één of andere manier is het toch echt onaangenaam.
Ventileren dus/stokenquote:Op maandag 28 mei 2018 13:52 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk blijft er ook meer vocht in de lucht zitten en dan wordt het, ondanks de niet al te lage temperaturen, toch kil in huis.
Ah natuurlijk, dan zou ik het zo gauw niet wetenquote:Op maandag 28 mei 2018 13:49 schreef Deshain het volgende:
[..]
Die ben je zo weer kwijt want die wanden van 60cm zijn gewoon nog koud.
http://www.joostdevree.nl/shtmls/warmteaccumulatie.shtml
Dat klopt idd ook wel. Zag gisteren dat de luchtvochtigheid zo'n 70% is. Heel de dag alle deuren/ramen (3x openslaande deuren van 140x200) open gehad - geen resultaat.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:52 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk blijft er ook meer vocht in de lucht zitten en dan wordt het, ondanks de niet al te lage temperaturen, toch kil in huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |