In Tour wordt vaak behoorlijk gecontroleerd gereden. In principe met Mitchelton ook deze Giro eerste 2 weken. Maar er gebeurde veel wat het wel leuk maakte. En listige heuveltjes vlak voor finish waardoor er toch volle bak werd gereden.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:30 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
De tour keek ik eerst altijd alleen, maar sinds 2 jaar ofzo ook giro en vuelta gaan volgen. Valt me op dat die twee vaak leuker zijn. Daarom vroeg ik het even.
Belangen zijn in tour denk ik ook het grootste?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In Tour wordt vaak behoorlijk gecontroleerd gereden. In principe met Mitchelton ook deze Giro eerste 2 weken. Maar er gebeurde veel wat het wel leuk maakte. En listige heuveltjes vlak voor finish waardoor er toch volle bak werd gereden.
Och tering dat is ook nog deze zomer.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:33 schreef PSVCL het volgende:
Lekker het WK kijken en met een shuin oog naar de tour
Zeker, veel meer aandacht, prestige en geld.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:33 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
Belangen zijn in tour denk ik ook het grootste?
Hoewel veel mannen bij je hebben voor temporijden bergop minder belangrijk is, klopt wat je zegt toch echt niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:30 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Als Froome de zwakke schakel is, dan maakt het niet uit met hoeveel man Sky erbij zit.
En de knechten het sterkst...in de Tour stelt ieder team zijn sterkste ploeg op. In de Giro zie je ook veel pelotonvulling.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:33 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
Belangen zijn in tour denk ik ook het grootste?
Nog maar 19 dagenquote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:34 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
Och tering dat is ook nog deze zomer.
Ik had een discussie gisteren over een eventuele Uruguay v Portugal in de tweede ronde. Dit geheel terzijde.quote:
Als Froome niet kan, dat kan het niet. Zo simpel is het. Anders zou een goede klimmer nooit gelost kunnen worden.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hoewel veel mannen bij je hebben voor temporijden bergop minder belangrijk is, klopt wat je zegt toch echt niet.
Als Dumoulin alleen rijdt, kunnen de mannen van Sky Froome uit de wind houden. Om de beurt. En dat scheelt Froome toch een paar km/u, ook bergop.
De giro en vuelta hebben normaal gezien een gevarieerder parcours, meer aankomsten berg op of op heuvels en sowieso de meeste dagen wel wat klimmetjes. Daarnaast is er simpelweg minder controle. De bergen die beklommen worden zijn meestal ook wat steiler, en vaak met stroken boven de 10%, een col als de Finestre of Zoncolan is er in de tour gewoon niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:30 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
De tour keek ik eerst altijd als enige ronde, maar sinds 2 jaar ofzo ook giro en vuelta gaan volgen. Valt me op dat die twee vaak leuker zijn. Daarom vroeg ik het even.
Dan haalt ie de tijdslimiet waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pinot op 20 min van favorieten koekoek
Waarom zitten die niet in de tour dan?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De giro en vuelta hebben normaal gezien een gevarieerder parcours, meer aankomsten berg op of op heuvels en sowieso de meeste dagen wel wat klimmetjes. Daarnaast is er simpelweg minder controle. De bergen die beklommen worden zijn meestal ook wat steiler, en vaak met stroken boven de 10%, een col als de Finestre of Zoncolan is er in de tour gewoon niet.
Maar het punt van 'niet kunnen' wordt wel flink uitgesteld als er mannen bij zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:38 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Als Froome niet kan, dat kan het niet. Zo simpel is het. Anders zou een goede klimmer nooit gelost kunnen worden.
In Frankrijk zijn er nauwelijks bergen met gemiddelde boven 10%quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:39 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
Waarom zitten die niet in de tour dan?
Ah oke. Dacht het een bewuste keuze was van organisatie, maar kan dus ook echt niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn er nauwelijks bergen met gemiddelde boven 10%
Geen idee, in de tour lijkt men de cols met goede wegen naar boven te prefereren. In principe zou de tour de Finestre ook aan kunnen doen, dat is geloof ik zo'n 40km van de Alpe d'Huez.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:39 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
Omdat de Tour een groot circus is en gigantisch uit de klauwen loopt qua omvang. Daarom moeten alle aankomsten zijn op plekken waar veel ruimte is. Op de mega steile en zware klimmen is die ruimte er vaak gewoonweg niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:39 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
En als je een hele steile wil naar Franse begrippen dan is wegdek vaak ook wel matig en laat ASO dat links liggen. Een rit zoals gisteren over onverharde wegen zie je minder snel in TDF.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:40 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
Ah oke. Dacht het een bewuste keuze was van organisatie, maar kan dus ook echt niet.
Kan wel.... Uitstapjes naar Italië zijn niet geheel ongebruikelijk.... Maar denk niet dat ze het willen, legendarische, eventueel beslissende, etappes op buitenlandse bodem. Bovendien horen de Zoncolan en de Finestre gewoon bij de Djiro, maar een Tour etappe naar de Kronplatz of de Rettenbachferner....quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:40 schreef KappenBakken het volgende:
[..]
Ah oke. Dacht het een bewuste keuze was van organisatie, maar kan dus ook echt niet.
Bedankt, thijs.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat de Tour een groot circus is en gigantisch uit de klauwen loopt qua omvang. Daarom moeten alle aankomsten zijn op plekken waar veel ruimte is. Op de mega steile en zware klimmen is die ruimte er vaak gewoonweg niet.
Ik kan je post goed volgen tot de laatste regels. Name dropping werkt niet als ik de naam niet kan!quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:43 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Kan wel.... Uitstapjes naar Italië zijn niet geheel ongebruikelijk.... Maar denk niet datze het willen, legendarische, eventueel beslissende, etappes op buitenlandse bodem. Bovendien horen de Zoncolan en de Finestre gewoon bij de Djiro, maar een Tour etappe naar de Kronplatz of de Rettenbachferner....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |