Wil dit zeggen dat hij zijn deel van de leningen met zijn vastgoed B.V. ondertekent dus zonder HA net als Kredirect B.V.? Of neemt hij de projecten inbox 3 in prive? Ik heb dit nog nooit in de contracten bekeken. Jij wel?quote:Op woensdag 30 mei 2018 15:47 schreef Red_arrow het volgende:
Zijn huidige bedrijf heet Lawsco vastgoed b.v.
Hier wat meer achtergrond over de heer Law:quote:Op woensdag 30 mei 2018 15:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als dit zijn B.V. was laat hij als ik het goed lees in het laatse curator verslag uit 2018 zo'n 600k schuld achter. Bovendien is nog in onderzoek of de eigenaar van de B.V. aansprakelijk is wegens slecht bestuur.
Waaruit maak jij op dat deze gefailleerde B.V. behoorde aan onze SIG mijnheer David Law?
Edit: Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt daar in een van de pitches de heer Law schrijft "Als ondernemer ben ik al jaren bezig met inkopen van grondstoffen." Lawsco van het faillisement was een grondstoffen firma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dat net even gecheckt bij het project Hilledijk 89d. Zowel op de hypotheekakte als op de offerte van sig tekent David Law als privé persoon.quote:Op woensdag 30 mei 2018 15:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wil dit zeggen dat hij zijn deel van de leningen met zijn vastgoed B.V. ondertekent dus zonder HA net als Kredirect B.V.? Of neemt hij de projecten inbox 3 in prive? Ik heb dit nog nooit in de contracten bekeken. Jij wel?
quote:Op woensdag 30 mei 2018 16:43 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Ik heb dat net even gecheckt bij het project Hilledijk 89d. Zowel op de hypotheekakte als op de offerte van sig tekent David Law als privé persoon.
Overigens kan ik mij herinneren dat er een paar jaar terug ook op dit forum een discussie gevoerd is over het failliet van het bedrijf van David Law. Wellicht kan iemand op een makkelijke manier die draadjes terugvinden.
Bedankt. Door één van de leden is er toen ook navraag gedaan bij Sig:quote:Op woensdag 30 mei 2018 16:54 schreef Red_arrow het volgende:
Hier staat sowieso iets:
WGR / [Crowdfunding] #130 Betere zekerheden, dat willen we zien in 2017!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://investeren.sameni(...)raat-39-ab-rotterdamquote:Beste Investeerder in het project Boekweitstraat,
De projecteigenaar van dit pand heeft de lening 28 mei vervroegd afgelost.
Hij heeft volgens de voorwaarden van dit project het uitstaand saldo, 1% boeterente en de verschuldigde rente voldaan.
Wij hebben dit vandaag aan alle investeerders in dit project uitbetaald in drie delen, te weten de maand rente, de boete rente en het uitstaand vermogen.
Het uitstaand vermogen is voor schijf 1 de inleg aan het begin van het project en voor schijf 2 de inleg minus de reeds ontvangen aflossing.
Mee eens. Heb het idee dat ze maar iets doen, met het geld van een ander. Ondertussen zorgen ze dat ze zelf niets tekort komen. Ik trap er niet in.quote:Op woensdag 30 mei 2018 13:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dit bedrijf op weg is naar de afgrond. Belachelijk dat deze tweede lening naar de crowd gaat en dat die jongens nog een jaar extra kunnen leven op de zak van de investeerder. Daarnaast erger ik me eraan dat er geen link is naar de eerdere pitch zodat je die als nieuwe investeerder kan lezen.
Rode kaart voor IVM!
Jammer. Weer een herinvesteringsprobleem. Het wordt steeds moeilijker om nog wat rendement te maken. Dan toch maar Italiaanse obligaties?quote:Op woensdag 30 mei 2018 18:44 schreef djh77 het volgende:
Vervroegde aflossing SiG:
[..]
https://investeren.sameni(...)raat-39-ab-rotterdam
Dank dhj77 voor het doorzetten van het bericht hier.quote:Op woensdag 30 mei 2018 20:11 schreef djh77 het volgende:
Wvjg: WEGENS EEN TECHNISCHE STORING TIJDELIJK GEEN MOGELIJKHEID VOOR INSCHRIJVING. AAN OPLOSSING WORDT GEWERKT
Het zal niet voor niets een E zijn. Je leent aan een B.V., maar krijgt evengoed een borgstelling in privé, dat kan natuurlijk. Maar ik denk eerder dat Fnc een vinkje verkeerd heeft gezet. De vlottende activa zal voor een deel wel voorraad bootjes zijn, taxatiewaarde hiervan is een slag in de lucht. Cijfers 2017 ontbreken, dus we weten niet wat de afgelopen anderhalf jaar is gebeurd. Kan best zijn dat er door herwaardering van de voorraad bootjes geen eigen vermogen meer over is. Ik passeer.quote:Op woensdag 30 mei 2018 21:05 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Wat vinden jullie van deze lening bij FundingCircle ?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40707
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. echt van start gaat?
Zou hij dit nou echt geloven?!quote:Risicospreiding is hoofddoel van het splitsen
Meer investeerders vergroot de kans dat een campagne wordt gevuld. Al ziet Jeroen vooral voordeel in het feit dat de risico’s nu over meer mensen kunnen worden verspreid. “Deze campagne was een pareltje waarin ik vooraf al veel vertrouwen had dat investeerders hier wel interesse in zouden hebben. Maar investeerders zijn soms extra kritisch over het leisure-segment, waar deze campagne ook in valt. Dan is het fijn als we de luxe hebben dat we de risico’s over een groter aantal investeerders kunnen spreiden.”
Ik ben het eens met de gemaakte opmerkingen mbt dit project. Ik denk wel dat ik hem meeneem. Wel viel mij in de pitch het volgende op:quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:46 schreef djh77 het volgende:
All-in bij CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/garagebedrijf-all-in/
Tja, zijn versie van Robin Hood.quote:
Ik lees het zo; een grotere vijver om in te vissen bevat meer makkelijk te vangen vissen dan een kleinere vijver. Risicospreiding heeft daar niets mee te maken inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2018 22:40 schreef Frandderouw het volgende:
[..]
Tja, zijn versie van Robin Hood.
Alles we van alle investeerders een beetje jatten, vinden ze het niet zo erg...
Het is zeer duidelijk dit statement, het gaat bij hem om de geldlener bij CF niet om de geldverstrekker.
quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:28 schreef Remond1977 het volgende:
Aub de pitch van de eerste keer Fromanteel van IVM :-)Dank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IvM zou gewoon een link beschikbaar moeten hebben zodat je de volledige pitch inclusief cijfermateriaal van het eerste project kunt inzien en vergelijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |