abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7544963
ik had enkele dagen terug mijn beoordelings gesprek , ik kwam er top uit , geen enkel slecht punt en ik deed mijn werk uitmuntend goed alsuds de baas , het leverde me een loonbod van 2,5 % op . ik vond het wel best ( je wilt stiekem altijd meer) en tekende voor mijn beoordeling .
nu werd ik echter door een kennisje ingeseint dat ik te laag werd betaal en nu ben ik dat eens gaan uitzoeken.
over vorig jaar heeft mijn baas me ruim 400 euro te weinig betaald ( om aan het minimum te komen ) en bovendien moet mijn (huidige) salaris met bijna 8% omhoog om aan de minimum norm van volgend jaar te komen!
ik val echter niet onder een cao.
ik weet dat dit wettelijk niet mag maar hoe kan ik dit het beste bij de baas aanpakken?
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  donderdag 26 december 2002 @ 05:38:41 #2
34564 GuaPetona
Shizzle My Wizzle
pi_7545115
ga effe slapen
indo-mie!
pi_7545120
wat doe jij zo vroeg op kerel (vraagt ook aan zelf)
  donderdag 26 december 2002 @ 08:21:14 #4
33044 soulbrother
give me your soul !!!
pi_7545192
quote:
Op donderdag 26 december 2002 04:35 schreef ninja-mod het volgende:
ik had enkele dagen terug mijn beoordelings gesprek , ik kwam er top uit , geen enkel slecht punt en ik deed mijn werk uitmuntend goed alsuds de baas , het leverde me een loonbod van 2,5 % op . ik vond het wel best ( je wilt stiekem altijd meer) en tekende voor mijn beoordeling .
nu werd ik echter door een kennisje ingeseint dat ik te laag werd betaal en nu ben ik dat eens gaan uitzoeken.
over vorig jaar heeft mijn baas me ruim 400 euro te weinig betaald ( om aan het minimum te komen ) en bovendien moet mijn (huidige) salaris met bijna 8% omhoog om aan de minimum norm van volgend jaar te komen!
ik weet dat dit wettelijk niet mag maar hoe kan ik dit het beste bij de baas aanpakken?
lid worden van een vakbond en die erop af sturen.. is wettelijk verboden namelijk om onder het minimum te betalen

en als een bedrijf zich niet aan het cao houdt tja dan heeft dat bedrijf echt een probleem

[url=http://www.exsilia.nl] echte hosters overleven alles [/url]
pi_7545205
quote:
Op donderdag 26 december 2002 04:35 schreef ninja-mod het volgende:
De grote vraag hier is: Waar toetst die kennis van je aan dat je te weinig betaald zou krijgen? Verdien je minder dan het wettelijk vastgestelde "Minimum loon"? Of verdien je minder dan dat wat in de CAO van je kennis is vastgelegd?

Ik zou, als ik jou was, even op het Net rondneuzen wat nu precies het minimum loon is, en beginnen met je baas daar gewoon op aan te spreken. Gewoon eens aan je baas vragen hoe het nu precies zit. Als hij dan nog steeds niets weet te vertellen, ga dan eens kijken hoe het zit met een vakbond voor jouw branche.

Mag ik vragen wat je precies verdient (Bruto per maand? En eventuele toeslagen (onregelmatigheid, 13e maand, etc.)) dan kunnen we eens op het Internet snuffelen wat je precies te weinig verdient.

donderdag 26 december 2002 @ 10:22:39 #6
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_7545286
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  donderdag 26 december 2002 @ 11:04:07 #7
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7545364
quote:
Op donderdag 26 december 2002 05:38 schreef GuaPetona het volgende:
ga effe slapen
quote:
Op donderdag 26 december 2002 05:39 schreef EriX het volgende:
wat doe jij zo vroeg op kerel (vraagt ook aan zelf)
Niets beters te melden ofzow? Reageer dan niet, het is geen onzin waar je _moet_ reageren.

Het gebeurt gelukkig niet zo veel meer dat werkgevers onder het minimumloon zitten met betalen. Kijk eens goed naar wat je bruto verdient, hier zijn op internet en b.v. bij het arbeidsbureau foldertjes van te vinden waarin uitgelegd staat hoe salaris is opgebouwd en hoeveel je minimaal bruto moet verdienen. Als dit te weinig is zou je bij het arbeidsbureau kunnen informeren wat te doen, wat je ook kan doen is gewoon naar de administratie of je baas toe stappen om uitleg te vragen. (Doe dit alleen als je zeker weet dat het niet klopt.)

pi_7546824
even wat verhelderen dan maar ; ik heb op het internet uitgezocht wat het minimum loon over dit jaar was en wat dat voor aankomend jaar is.. op die manier zijn er wat getallen uit komen rollen. ook weet ik iig zeker dat ik niet in een cao ben ingedeelt.
kleine vraag ; moet ik lid zijn van een vakbond om dit aan te kunnen vechten als m'n baas er niet aan wil? zo ja , welke?
> BTi <
pi_7546879
quote:
Op donderdag 26 december 2002 13:58 schreef ninja-mod het volgende:
even wat verhelderen dan maar ; ik heb op het internet uitgezocht wat het minimum loon over dit jaar was en wat dat voor aankomend jaar is.. op die manier zijn er wat getallen uit komen rollen. ook weet ik iig zeker dat ik niet in een cao ben ingedeelt.
kleine vraag ; moet ik lid zijn van een vakbond om dit aan te kunnen vechten als m'n baas er niet aan wil? zo ja , welke?
Ik zou gewoon ander werk zoeken.

Naaibazen moet je niet mee discussieren.

Minimum lonen zijn wettelijk vastgesteld, heeft (dacht ik ) niet zoveel te maken met CAO's.

Als je zeker bent dat je op een ander een stuk meer kan krijgen, dan moet je daarvoor gaan.

Om wat voor werk gaat het eigenlijk ?

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 26-12-2002 14:04]

pi_7546901
quote:
Op donderdag 26 december 2002 13:58 schreef ninja-mod het volgende:
Stap 1: heb je wel gelijk?

dus:
Hoe oud ben je en wat verdien je bruto per uur, week of maand?

pi_7547114
dat is ook het kromme ; het werk is onwijs leuk en nu eindelijk eens dicht bij me flatje dus ikzelf wil daar echt niet voor weg... ik maak cd's en dvd's btw , zie de fotorepo ik ben nu 23 en word snel 24 , ik ving over het afgelopen jaar iets onder de 1200 bruto per maand terwijl dat 1218 had moeten zijn ( of iets in die buurt ) een paar tientjes te weinig iig..
> BTi <
  donderdag 26 december 2002 @ 14:24:52 #12
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7547226
quote:
Op donderdag 26 december 2002 14:17 schreef ninja-mod het volgende:
dat is ook het kromme ; het werk is onwijs leuk en nu eindelijk eens dicht bij me flatje dus ikzelf wil daar echt niet voor weg... ik maak cd's en dvd's btw , zie de fotorepo ik ben nu 23 en word snel 24 , ik ving over het afgelopen jaar iets onder de 1200 bruto per maand terwijl dat 1218 had moeten zijn ( of iets in die buurt ) een paar tientjes te weinig iig..
Als je wettelijk te weinig krijgt, kan je bezwaar maken bij de kantonrechter. Gewoon naar zo'n advocaat stappen die hulp biedt voor mensen die op het minimun leven. Daar kan je wel advies krijgen.
Deeply in Love!
pi_7547266
quote:
Op donderdag 26 december 2002 14:17 schreef ninja-mod het volgende:
Je komt in 2003 dus uit op 1200 * 1.025 = 1230 euro bruto per maand

Hmm dan zit je 19 euro onder het minimum er van uitgaande dat je 40 uur per week werkt.

donderdag 26 december 2002 @ 14:36:53 #14
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7547459
Ga gewoon naar je baas, en zeg dat je te weinig verdien. Als hij je ontslaat. Ga je rechtelijke stappen gaat ondernemen. Hij is dan tot een jaar verplicht om je uit te betalen zonder dat je werk hoeft te verrichten. Zoek dan gewoon ander werk. Als hij je vervolgens weer aanneemt, kan je met diverse situaties een beroep doen dat de relatie is verslechterd.
Deeply in Love!
pi_7614856
heb vanochtend het geheel aan mijn chef voorgelegd ; heb me netjes gehouden en 'm na afloop van een kort gesprekje een overzichtje gegeven waar ik in harde cijfers heb aangegeven hoe het exact zit. en nu maar afwachten hoe het kader reageert...
> BTi <
  dinsdag 7 januari 2003 @ 10:03:48 #16
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_7754970
YES! hebben! dat stelletje watjes van personeelszaken durfde me niet eens persoonlijk aan te spreken maar liet een briefje achter op me keyboard.
het achterstallig loon over 2002 is naar mijn rekening overgeboekt! tot op de laatste cent nauwkeurig! * blij hiermee is * // nu afwachten wat aankomend jaar gaat brengen...
> BTi <
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')