quote:
Op zondag 20 mei 2018 23:00 schreef Confetti het volgende:[..]
Dat hij krampachtig weigert een simpele felicitatie te geven.
Alsof men dan gaat denken dat hij die radicale Marokkanen wel gaat aanpakken.
Volgens mij sla je hier de spijker precies op zijn kop.
Als hij het wel zegt, loopt de helft naar rechts weg. Als hij het niet zegt, doen ze dat niet. Dus een groot deel zal dan inderdaad denken dat hij strenger is op de Islam dan het jaar ervoor.
Bij Rutte is alles doordacht, tot de spijkerbroek en de blauwe rolladejas aan toe. Ook hier zitten dus 20 spindoktoren achter. Het is onoprecht, en men ziet dat.
Het beste dat hij (in theorie) (of hij dit nu al doet of niet) kan doen, is beide. Op een of andere manier krijgt hij het niet voor elkaar om het kritische publiek daarvan te overtuigen. Ik behoor zelf tot dat kritische publiek, en ik denk dat dat komt doordat wat hij doet onoprecht is. Het is PVV-corvee.
De VVD moet dus of daadwerkelijk een rechtsere positie innemen, of accepteren dat zij stemmen verliezen aan de rechterzijde. Als je dat niet doet, zullen mensen zich van de politiek vervreemden doordat deze onoprecht overkomt. Als je het niet uit kan leggen, doe je het verkeerd. Daar kan je echt Wilders niet de schuld van geven, die maakt slechts gebruik van dit onvermogen.
Als Rutte zegt: ik wens mensen een fijne ramadan -en dan kan hij nog een kritische noot toevoegen: (ik noem maar iets) welke iedereen op zijn eigen manier mag invullen-;zou ik dat toejuichen. Hij is immers premier van alle Nederlanders. Ik denk dat deze boodschap er ook een is waar een gigantisch deel zich achter kan scharen, hoewel er wat polarisatie te overbruggen valt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 21-05-2018 00:29:19 ]