quote:
Voor de doorsnee moslim is de Ramadan iets waar heel erg naartoe geleefd wordt en ook echt beleefd wordt. Diegene die roepen dat het een nachtelijk vreetfestijn is hebben het echt niet begrepen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
De ramadan lijkt mij ook niet iets plezierigs om eerlijk te zijn. Het suikerfeest komt daar meer voor in aanmerking.
Maar wees blij dat de ramadan voorbij is wanneer het WK voetbal begint, want op een lege maag topprestaties leveren lijkt me toch behoorlijk lastig.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:24 schreef praadje het volgende:
[..]
Voor de doorsnee moslim is de Ramadan iets waar heel erg naartoe geleefd wordt en ook echt beleefd wordt. Diegene die roepen dat het een nachtelijk vreetfestijn is hebben het echt niet begrepen.
Dat mensen roeptoeteren dat moslims dan moe zijn overdag en chagerijnig klopt ook al niet. Na een dag of 5 vasten komt er het stofje endorfine vrij dat juist maakt dat ze alert blijven.
Het nachtelijk eten is geen vreetfestijn. Om het vasten te breken eet men eerst een dadel, daarna een maaltijdsoep en coucous oid, dan koffie met wat zoetigheden. Daarna gaan ze weer slapen tot vlak voor zonsopgang voor een licht ontbijt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen die zich volvreten met vette troep en energydrankjes maar voor het overgrote deel gaat het zoals bovenstaand beschreven.
Ik heb er een hekel aan als mensen maar wat roepen op basis van onderbuikgevoelens. Verdiep je er dan eerst in.
En nee, ik ben geen moslima. Nou ja, mijn vader was Marokkaans maar die ken ik niet en ik weet ook weinig tot niets van de Islam. Ik heb een Nederlandse opvoeding gehad. Ik weet wel dat Moslims zelf niet veel hoeven na te denken want alles staat in de Koran. Zelfs op welke manieren je geen seks mag hebben. Niet mijn ideologie.
Maar dat over de Ramadan wilde ik toch even verduidelijken.
Geen idee. Kennelijk heeft hij het 3 jaar geleden wel gedaan. Waarom was er de afgelopen 2 jaar dan niks over in het nieuws dat hij het niet deed en nu ineens wel?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:40 schreef Ferdo het volgende:
Dat is ook echt iets waarover je verantwoording zou moeten leggen als je dat als MP niet doet...
Waren ze zo snel door wél zinvolle vragen heen, die journalisten?
Azarkan is dan gelukkig ook niet de "gemiddelde" moslim.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:25 schreef bamibij het volgende:
Dit boeit toch helemaal niemand?alsof de gemiddelde moslim ook zit te wachten op de gelukwensen van Rutte..
Bij sommige gelegenheden mag het vasten even gestopt worden en dan later ingehaald worden. Dat geldt ook als een moslim niet kan bidden, dan kan hij dat later inhalen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wees blij dat de ramadan voorbij is wanneer het WK voetbal begint, want op een lege maag topprestaties leveren lijkt me toch behoorlijk lastig.
Hij krijgt van mij er punten bij!quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:51 schreef Lothiriel het volgende:
Sow, enkel denken aan de christenen en niet aan de moslims, dat is een zware aftrek aan deugpuntjes Mark!
google even 'vasten gezondheid' en kijk wat meer hits heeft, slecht of goed. Je dikke onderbuik is geen bindende factor.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:00 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Ramadan is een achterlijk en primitief gebruik wat eigenlijk zou moeten verdwijnen. Het is slecht voor de volksgezondheid en het kan leiden tot allerlei onveilige situaties, bijvoorbeeld op het werk of in het verkeer. Waarom zou de premier überhaupt deze abjecte gewoonte willen aanmoedigen?
Dus Google geldt nu als het orakel van Delphi?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
google even 'vasten gezondheid' en kijk wat meer hits heeft, slecht of goed. Je dikke onderbuik is geen bindende factor.
Nee.Als je 's morgens en 's avonds voldoende drinkt, dan is dat geen probleem. Alleen onder extreme omstandigheden loop je het risico op uitdroging.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:29 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Dus Google geldt nu als het orakel van Delphi?
Kom nou zeg! Een dag zonder eten, dat is natuurlijk al slecht, maar voila, misschien kan een gezond mens daar tegen. Maar met opzet de hele dag geen water of iets anders drinken - dat is gewoon heel dom en slecht.
Maar waarom zou je dat doen? Je kunt toch gewoon water drinken overdag?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee.Als je 's morgens en 's avonds voldoende drinkt, dan is dat geen probleem. Alleen onder extreme omstandigheden loop je het risico op uitdroging.
Dan moet je denken aan mensen die in woestijnachtige gebieden leven waar de temperaturen veel hoger oplopen dan hier.'
Ik zorg altijd dat ik 1,5 liter extra vocht (naast mijn voeding) binnen krijg tussen zonsop en zonsondergang.wat mijn lichaam in 24 uur nodig heeft.
En nog heb je risico op flauwtjes die je anders niet had gehad als je even gegeten had.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee.Als je 's morgens en 's avonds voldoende drinkt, dan is dat geen probleem. Alleen onder extreme omstandigheden loop je het risico op uitdroging.
Dan moet je denken aan mensen die in woestijnachtige gebieden leven waar de temperaturen veel hoger oplopen dan hier.'
Ik zorg altijd dat ik 1,5 liter extra vocht (naast mijn voeding) binnen krijg tussen zonsop en zonsondergang.wat mijn lichaam in 24 uur nodig heeft.
Ik heb 25 jaar lang dat ik aan de Ramadan doe nergens last van in het verkeer. Helaas moet ik ook tijdens de ramadan oppassen voor misgunnende tokkiebusjes in het verkeer. Kamikazes zijn het, ook Poolse vrachtwagens zijn soms gevaarlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En nog heb je risico op flauwtjes die je anders niet had gehad als je even gegeten had.
Wel zo veilig in het drukke verkeer hier. En zeker nu de dagen bijna op z'n langst zijn.
Gewoon idioot en primitief gedrag. En dat allemaal voor je sprookje en je denkbeeldige vriendje.
Nee, is voor mij geen noodzaak. Mijn lichaam is ingesteld er op, als ik zou drinken zou ik juist honger krijgen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:37 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen? Je kunt toch gewoon water drinken overdag?
Ik werk hier met zware machines, vloeistoffen van 1400 graden en er vliegen hier gewichten van 450 ton door de hal. Ik zou het niet fijn vinden als een collega ramadan zou doen ivm veiligheid. Gelukkig doet mijn Turkse collega niet mee aan die onzin.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:41 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee, is voor mij geen noodzaak. Mijn lichaam is ingesteld er op, als ik zou drinken zou ik juist honger krijgen.
Jij misschien (nog) niet, het zijn meestal je medeweggebruikers of willekeurige voetgangers bij Amsterdam CS die er spontaan botbreuken van krijgen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 02:40 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik heb 25 jaar lang dat ik aan de Ramadan doe nergens last van in het verkeer. Helaas moet ik ook tijdens de ramadan oppassen voor misgunnende tokkiebusjes in het verkeer. Kamikazes zijn het, ook Poolse vrachtwagens zijn soms gevaarlijk.
Welke visie heeft de VVD dat goed is voor elke burger? Heeft die partij wel een visie over de toekomst? En gaat dat wel op voor de andere partijen die ook handelen uit macht en eigenbelang?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:50 schreef jogy het volgende:
Het past niet meer in de veranderende politieke visie van de partij natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |