quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:23 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
Ben sinds gisterochtend definitief gestopt maar heb half uur geleden nieuwe pakje gekocht en nu al weer 2 gerookt.
Je stinkt toch wel een uur in de wind.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:31 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
Ja ik rook nu stiekem in het speeltuintje tegenover ons huis :’)
Dan zeg ik dat ff een stukje ga lopen
Klinkt alsof je nog steeds 12 bentquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:31 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
Ja ik rook nu stiekem in het speeltuintje tegenover ons huis
Dan zeg ik dat ff een stukje ga lopen
das wel smerig manquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je kan natuurlijk ook je scheerapparaat legen in je pakje shag. Maximaal drie peuken die je nog rookt dan.
Ja, bij mij is het ook een kansloze excercitie hoor. Ik heb het ooit 3 maanden volgehouden en dat was het wel weer.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:39 schreef Longcat. het volgende:
Ik geef TS groot gelijk. Stoppen met roken is een lastige taak.
Haha ja ik snap 't wel, maar stiekem roken in het speeltuintje is wel echt te ergquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:34 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
[..]
ja wat moet ik dan. Mijn vriendin word anders boos en dan mag ik ook geen seks voorlopig
Comedy goldquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Definitief gestopt sinds gisterochtend, inmiddels 2 sigaretten gerookt
Gelukkig is het leven geen wedstrijd wie het langst leeftquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, bij mij is het ook een kansloze excercitie hoor. Ik heb het ooit 3 maanden volgehouden en dat was het wel weer.
True. Alleen stikken in je eigen vloeistoffen en andere narigheid omdat je longen vol zitten met wildgroeiend vlees is ook niet echt heel jofel.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:46 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Gelukkig is het leven geen wedstrijd wie het langst leeft
ja heb ook geen tuin of wat dan ook. En er zitten bomen tussen de stoep en de speeltuin dus mijn vriendin kan me ook niet zien haha. Het werkt wel zo.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:43 schreef macuscam het volgende:
[..]
Haha ja ik snap 't wel, maar stiekem roken in het speeltuintje is wel echt te erg
Dat deed ik zelf toen ik 12 was ofzo. Ik ben alleen nooit verslaafd geraakt gelukkig, vond er weinig aan.
denken dat ik naar die plaatjes ga kijkenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:55 schreef Koelkastdier het volgende:
Zag laatst wat onsmakelijke teringzooi er tegenwoordig op zo’n pakje staatdat je daar dan nog steeds zin in hebt
Gewoon in één keer stoppen werkte voor mij het beste. Dat gezeik met afbouwen en pleisters en weet ik het wat is echtquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:06 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Ik ben 20 jaar geleden wel gestopt met roken, maar dat was niet eenvoudig.
Het is zowel een geestelijk als lichamelijk proces. Ik denk niet dat er één standaardprocedure is die werkt voor iedereen. Uiteindelijk komt het neer op zelfdiscipline, maar dat is het moeilijkste dat er is. Sommige zweren bij de coldturkeymethode, maar misschien kun je ook eens proberen om geleidelijk te stoppen.
Je begint dan bijvoorbeeld met 10 sigaretten per dag. Je mag die allemaal 's ochtends oproken, maar het is verstandiger om ze te spreiden over de hele dag. Je moet je er dan wel aan houden: 10 sigaretten per dag, niet 11 of 12, maar precies 10. Houd dat twee weken vol.
Lukt dat? Gefeliciteerd!
Dan gaan we naar 9 sigaretten per dag. Twee weken volhouden. Geef jezelf een beloning als het lukt. Of laat je vriendin jou die beloning geven...
Vervolgens bouw je stapsgewijs af naar 8,7,6,5,4,3,2,1,0.
Misschien besluit je ergens halverwege dit traject wel dat je helemaal niet definitief wil stoppen, maar gewoon de rest van je leven altijd 3 sigaretten per dag wil blijven roken.
Dat is dan ook een mooi resultaat. In elk geval een stuk beter dan nu, waarin je, neem ik aan, gewoon ongelimiteerd rookt.
Succes.
quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:30 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Nog even flink doorpaffen, dan houdt het vanzelf wel op.
Het klopt wel natuurlijk, als het geen zwakkeling was had ie nooit begonnen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:39 schreef Longcat. het volgende:
Mensen die zeggen dat je een zwakkeling bent terwijl ze zelf nog nooit hebben gerookt!!
Nooit gerookt hebben in je levenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:30 schreef ITrade het volgende:
Roken![]()
Niet kunnen stoppen met roken![]()
vanaf je 12de roken![]()
Anti klacht: elk jaar een goede dividend en het kost later weinig AOW.
ik heb al heel kalm. Ben ook 1 jaar verslaafd geweest aan pep toen ik 20/21 was maar koud kalkoen mee gestopt ookquote:
Nee hoor ik had gewoon zelfbeheersing en hoefde niet zo nodig "stoer" te doen om erbij te horen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:46 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
[..]
Nooit gerookt hebben in je leven
Jij bent ook zo’n figuur zeker die gaat stappen en alleen maar cola light besteldt en om half 1 naar huis gaat
Roken stoer vindenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:51 schreef ITrade het volgende:
[..]
Nee hoor ik had gewoon zelfbeheersing en hoefde niet zo nodig "stoer" te doen om erbij te horen.
Dit. Er is geen schande in hulp zoeken met het stoppen met een verslaving.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:24 schreef HenkieVdV het volgende:
Meld je bij je huisarts en laat je verwijzen naar stoppen met roken poli in een ziekenhuis in de buurt.
Groene smoothies en snoeptomaatjes met appel aan een stokje is dat ook nietquote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:48 schreef jogy het volgende:
[..]
True. Alleen stikken in je eigen vloeistoffen en andere narigheid omdat je longen vol zitten met wildgroeiend vlees is ook niet echt heel jofel.
1 op de 2 rokers raakt ernstig ziek, de zorgkosten die dit met zich meebrengt kosten de maatschappij veel en veel meer. Een roker die longkanker krijgt en nog 1-5 jaar met zijn gezondheid door kwakkelt kost de maatschappij 150.000 euro per jaar.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:30 schreef ITrade het volgende:
Roken![]()
Niet kunnen stoppen met roken![]()
vanaf je 12de roken![]()
Anti klacht: elk jaar een goede dividend en het kost later weinig AOW.
So? Make him stop!quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
1 op de 2 rokers raakt ernstig ziek, de zorgkosten die dit met zich meebrengt kosten de maatschappij veel en veel meer. Een roker die longkanker krijgt en nog 1-5 jaar met zijn gezondheid door kwakkelt kost de maatschappij 150.000 euro per jaar.
Omdat je steeds nieuwe peuken koopt.quote:
nee maar ik bedoel waarom blijft de drang maar komen. Ben vorige maand 3 weken gestopt maar stond strak van de pep en heb toen weer gerookt en zo is het weer begonnenquote:
Omdat je peuken onder handbereik bent en zo niet, nieuwe peuken koopt.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:39 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
[..]
nee maar ik bedoel waarom blijft de drang maar komen. Ben vorige maand 3 weken gestopt maar stond strak van de pep en heb toen weer gerookt en zo is het weer begonnen
Ik weet niet in hoeverre dit allemaal serieus is, maar het klinkt alsof roken niet direct je grootste probleem is...quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:39 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
[..]
nee maar ik bedoel waarom blijft de drang maar komen. Ben vorige maand 3 weken gestopt maar stond strak van de pep en heb toen weer gerookt en zo is het weer begonnen
ja oké ik zal nieuwe poging doenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat je peuken onder handbereik bent en zo niet, nieuwe peuken koopt.
Rook je pakje op en stop met nieuwe kopen.
Lees het boek van Allen Carr.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:44 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
[..]
ja oké ik zal nieuwe poging doen
Vind het ook helemaal niet meer lekker maar elke keer als ik weer pakje koop dan denk ik gadverdamme. Zo haat het consgant
Zet het geld dat je ermee bespaard opzij en ga er (nog meer) leuke dingen van doen!quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:44 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
[..]
ja oké ik zal nieuwe poging doen
Vind het ook helemaal niet meer lekker maar elke keer als ik weer pakje koop dan denk ik gadverdamme. Zo haat het consgant
Deze TS is een baas. Geeft gewoon nieuwe definities aan bestaande termen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Definitief gestopt sinds gisterochtend, inmiddels 2 sigaretten gerookt
Ik ben gestopt voor mijn toenmalige partnerquote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
De reden dat t niet lukt is omdat je het zelf niet wil. Stoppen voor een ander gaat nooit lukken.
Uitzonderingen daargelaten.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik ben gestopt voor mijn toenmalige partner
quote:Op zaterdag 19 mei 2018 00:24 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Het zegt trouwens wel wat over hoe je over je eigen gezondheid denkt.
De facto zijn rokers goedkoper dan niet rokers. Ik ben dan ook voorstander van om rokers korting te geven op hun zorgverzekering en eerder met pensioen te laten gaan zodat het allemaal een beetje eerlijk blijft.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
1 op de 2 rokers raakt ernstig ziek, de zorgkosten die dit met zich meebrengt kosten de maatschappij veel en veel meer. Een roker die longkanker krijgt en nog 1-5 jaar met zijn gezondheid door kwakkelt kost de maatschappij 150.000 euro per jaar.
Mooi verhaal is dat. Miljoenen mensen wereldwijd van het roken afgeholpen en dan zelf de pijp uit gaan aan longkanker. Dan heeft god (als die lamlul al bestaat) echt een teringhekel aan jequote:
Nu klinkt het alsof je vriendin ook twaalf is.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:34 schreef Hersenlozedebiel het volgende:
ja wat moet ik dan. Mijn vriendin word anders boos en dan mag ik ook geen seks voorlopig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |