abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:10:40 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_179214276
Olla.

Omdat ik in deze woeste digitale tijden probeer mijn gegevens zoveel mogelijk te beschermen, draai ik op mijn pc allerlei veiligheidsdingen. AV, anti-malware, vpn, browser-plugins, 2fa waar mogelijk, etc.

Zo'n beetje het enige dat ik nog niet helemaal goed scheen te doen, was alles doen met een administrator-account, want in het geval van boosaardige software zou alles toegang hebben tot alles.

Dus een non-admin-account aangemaakt en nu start mij pc daarmee op en als ik wil adminnen moet ik een pw invoeren.

So far so good. Nu is er alleen een probleem dat mijn vpn op mijn non-adminaccount niet wil opstarten, zonder dat ik mijn admin-password moet invoeren. Ik vind dat hinderlijk en mijn vrouw weet de passwords niet en als die gaat computeren dan gebeurt dat dus zonder vpn.

En het 'defeats the purpose', zoals de Engelsen zeggen; voor de veiligheid doe je een ander user-account, maar het wordt wel moeilijker gemaakt om dat optimaal veilig te doen -O-

Iemand een idee hoe ik de vpn zover kan krijgen dat hij gewoon opstart zonder de noodzaak van een pw (en zonder de UAC uit te schakelen)?

Alvast dank.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_179218581
vanuit de gebruiker zonder rechten het vpn account toevoegen en/of dan aangeven dat deze alleen voor die gebruiker is?

dat moet gewoon werken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')