abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 12:20:15 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179173371
Gefeliciteerd onlogisch, dit topic is uitgeroepen tot de 'Meest terechte klacht van de maand' *O* - Vanillekwark



Nou jongons, gaat er maar eens voor zitten.

Komt ie :

TS heeft al jaren een simonly abonnement bij Simpel. Super tof want ik beschik over een hele toffe Xiaomi Mi5. Echt een bazendingetje. Gekocht voor 4 meiers maar deed 2 jaar geleden niet onder voor het vlaggenschip van Samsung & Iphone ( :') ) voor die tijd.

Anyway, terug naar het Sim only abonnement. Ik had dus 2 jaar lang voor 15 euro 4GB, 100 belminuten en 100 smsjes of zo. Afgelopen April verliep mijn 2 jarige abonnement. Dus kreeg ik een nieuwe aanbieding van Simpel. Ik kreeg bij een nieuw 2jarig abonnement maarliefst 5GB, 125 belminuten en 1000 smsjes. En dat voor maar ¤12,50 per maand.

Voor de rekenwonders onder ons is dat dus voordeel op voordeel. Meer mb's, meer belminuten meer smsjes en minder geld. DOEN DUS. Zo gezegd zo gedaan. Ik ben een nieuw contract aangegaan met Simpel welke op 1 mei in zou gaan.

Een goede 2,5 week later zie ik ergens een aanbieding voorbij komen van Youfone. Voor ¤13 per maand met 100 belminuten 0 smsjes maar mét 10GB per maand lijkt mij dit een beduidend betere deal. Ik was redelijk teleurgesteld in het feit dat ik geen gedegen onderzoek heb gedaan naar betere aanbiedingen buiten mijn eigen provider om. Maar hey, het was pas 19 april dus mijn nieuwe abonnement was nog niet in gegaan.

Echter, ik had helemaal geen zin om over te stappen eigenlijk. Dus ik denk ik bel even met Simpel en leg het die beste mensen even voor. Ik ben een goed betalende klant, al ruim 2 jaar. Kunnen jullie mij niet eenzelfde aanbieding doen als Youfone?

quote:
Medewerker Simpel : 'Meneer, we gaan even voor u kijken'
Medewerker Simpel : 'Oh, maar meneer IK ZIE HET VERSCHIL AL TUSSEN DE AANBIEDING VAN YOUFONE EN DIE VAN ONS!11!1!11'
Medewerker Simpel : 'Bij hen heeft u namelijk slechts recht op 100 belminuten'
Ik : 'Ik woon op een zolderkamer, ik bel nooit.'
Medewerker Simpel : 'Ja dat kan zo zijn meneer, maar bij ons heeft u 1000 SMSjes!!!!11!!'
Ik : 'Gast, mijn laatste SMS stamt uit 2009'
Ik : 'Ik krijg voor 2 kwartjes meer bij Youfone 2 keer zoveel GB als bij jullie.'
Ik : ' En eerlijk gezegd heb ik geen zin om over te stappen hoop gedoe (hoe gelijk ging ik krijgen :D ), doe mij dezelfde aanbieding als van Youfone.
Medewerker Simpel : 'Sorry meneer. Dat kunnen we niet doen.'
Ik : 'Dan wil ik per direct opzeggen bij jullie.'
Medewerker Simpel : ‘Dat is spijtig om te horen meneer. Maar wilt u gebruik maken van nummerbehoud?
Ik : ‘Jazeker.’
Medewerker Simpel ‘Nou dan hoeft u niks op te zeggen. Dit regelt Youfone dan.’
Ik : ‘Prima, bedankt. Doei.’
*klik*
En dat was het gesprek met Simpel.
Ik snel naar www.youfone.nl en het gewenste abonnement aangevinkt. Aansluitingskosten vast betaald. Alles in kannen en kruiken. Binnen 2 werkdagen ontvangt u een bevestigingsmail van ons.

*En hier ga ik zelf de fout in die er deels voor heeft gezorgd dat ik in de ellende kom die ik nu verder ga toelichten*


Die 2 werkdagen verstrijken namelijk. Sterker nog, het wordt 1 mei en ik ontvang een mailtje. Een mailtje van Simpel.

quote:
Beste onlogisch,

Gefeliciteerd met de ingang van je nieuwe abonnement! Deze wijziging is ingegaan op 1 mei 2018.
Met vriendelijke groet,
Simpel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1 mei
Ik bellen met Simpel. Ik vertelde haar over mijn gesprek op 19/4 met haar collega. Zij zag inderdaad dat ik met hen gebeld had en dat er op 19/4 ook een verzoek van Youfone tot nummerovername. Dit was door Simpel gewijzigd omdat ik een abonnement heb tot 1/5/2020.

Aangezien ik nog recht heb op een herroeping van mijn abonnement zette zij de contractstatus om. Youfone kon nu nummerovername in gang zetten.

1 mei 3 minuten na mijn gesprek met Simpel

Ik bellen met Youfone. Gevraagd hoe het zat met die bevestigingsmail. Daar kreeg ik een excuus voor. Zij hebben verzuimd te melden dat de nummerovername mislukte omdat ik nog een contract bij Simpel zou hebben. Ik legde haar de situatie uit en zij kon nu de overname alsnog in gang zetten. Zo gezegd zo gedaan. Binnen 2 dagen zou ik wat horen.

quote:
3 mei
Status aanvraag nummerovername : Afgewezen. U heeft een lopend abonnement bij Simpel tot 1/5/2020.
Ik bel teleurgesteld naar Simpel. Het hele verhaal herhaalt zich. De medewerkster verzekert mij dat het nu wel moet lukken.

quote:
7 mei
Status aanvraag nummerovername : Afgewezen. U heeft een lopend abonnement bij Simpel tot 1/5/2020.
Lichtelijk geïrriteerd bel ik naar Simpel, om te zeggen dat ik er een beetje simpel (hueueue) van word. De dame geeft aan dat haar voorganger alles volgens de regels gedaan heeft, maar omdat ik zo snel contact heb gezocht met Youfone kan het zijn dat de aanvraag nog niet volledig door het systeem is gegaan en daardoor de afwijzing alsnog volgt....

Dat klonk plausibel maar toch is het enorm vervelend. Waarom vertelde ze dit niet de eerste keer bedacht ik me nadat ik had opgehangen? Anyway, zij had de tip gegeven om, we schrijven inmiddels 7 mei, aan Youfone te vragen of zij het verzoek tot overname in kunnen dienen op 11 mei. Op die manier is het zeker dat mijn contractstatus bij Simpel volledig door het systeem is gewandeld in daadwerkelijk op 'vrij' staat.

Ik hoef 'm niet in te vullen toch? :) Nou ja omdat er hier wat zolderkamerautistjes zitten doe ik het toch maar even :

quote:
11 mei, 14.44 uur

Status aanvraag nummerovername : Afgewezen. U heeft een lopend abonnement bij Simpel tot 1/5/2020
Ik ben ondertussen zo boos geworden dat ik niet eens meer weet wie ik als eerste gebeld heb. Volgens mij was het Simpel. Daar boden ze excuus aan voor het gedoe, MAARRRRRR ik moest toch bij Youfone zijn want zij hebben geen overname verzoek gehad van Youfone op 11/5. Haar letterlijke woorden aan het einde van het gesprek 'Het spijt me enorm dat je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd'.

Enfin, ik bellen met Youfone. Boos ben ik niet echt op ze, ik wijt het meer aan de prutsers van Simpel. Hoewel Youfone mij vergeten zijn te mailen op 19/4 (wat ondertussen al weer een eeuwigheid geleden lijkt) én er volgens Simpel geen verzoek tot overname is geweest op 11/5 blijf ik rustig want ik wil nog steeds graag klant bij ze worden.

Echter, de mevrouw van Youfone heeft geen boodschap aan het verhaal van Simpel, want de mail die gestuurd is naar mij dat er weer is afgewezen komt niet uit de lucht vallen. Youfone weet nog niets van mij maar weet mij wel te melden dat ik een contract heb bij Simpel tot 1/5/2020. Zij zegt dat het toch echt aan Simpel ligt. Haar letterlijke woorden aan het einde van het gesprek 'Het spijt me enorm dat je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd'

Ja, dat zeiden ze bij de buren ook al. Ik wéér terug naar Simpel. (Ondertussen ken ik alle wachtliedjes uit mijn hoofd. Ik haat Bruno Mars nu) Ik krijg iemand aan de lijn en ik vraag direct naar de leidinggevende van die persoon. Want ik heb er 0 vertrouwen in dat het nog goed gaat komen. Uiteindelijk weet ze me een beetje kalm te krijgen en heeft ze na excuus toegezegd dat er nu toch écht een aanvraag door Youfone ingediend kan worden.

Boos, teleurgesteld en volledig uit het veld geslagen neem ik het voor waarheid aan. Ik heb geen zin meer om met ze te bellen. Ik wil ophangen. Ik vraag nog of het deze keer écht wel zo is.... En of het direct kan, niet dat ik weer een paar dagen moet wachten wat tóch weer fout ging.. Maar ze beloofde het me.

Ondertussen was het 17.30 geweest en waren ze dicht bij Youfone. Ik heb ze gemaild. Tot op heden nog geen antwoord van Youfone. Gisteren er nog een reminder uitgestuurd.....

quote:
*UPDATE 15/5 12:26 uur*
Beste onlogisch,

Helaas moet ik uw aanvraag voor het nummerbehoud afwijzen omdat u bij simpel een contract heeft t/m 30-4-2020.
Ok, ik ben vanavond te zien in Opsporing verzocht én RTL nieuws :r :r :r :r

En dit allemaal voor 2 kwartjes + 5GB _O- :D :'( :D

Klacht : Lijkt me duidelijk :( Bureaucratisch gedoe bij providers :r

TL;DR;

TS wil overstappen van provider A naar provider B. Maar TS komt maar niet los van provider A.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2018 10:54:36 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179173500
Had je die TL;DR niet bovenaan kunnen zetten?
pi_179173503
Terechte klacht, mooie opbouw, spannend plot. Ik geef dit topic een 8.2. En klantenservices van telecombedrijven zijn allemaal aids.

Net de edit gezien, ik wens je veel sterkte.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2018 12:28:03 ]
pi_179173520
Nee maar terechte klacht. Bij overstap van Telfort naar Ziggo ook soortgelijke situatie meegemaakt. :r
pi_179173534
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:27 schreef Uberkullie het volgende:
En klantenservices van telecombedrijven zijn allemaal aids.

Hear hear.
pi_179174169
Al die moeite voor 100 euro. Je kan beter je tijd in geld verdienen steken, je verlies nemen en een extra internetbundel kopen bij je huidige provider. Scheelt je de kopzorgen en je houdt er netto wellicht ook nog meer geld aan over.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2018 13:03:33 ]
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:59:14 #7
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_179175266
TS snapt het niet. Je moet eerst de verlenging ongedaan maken binnen 14 dagen. Dan pas gaat de oude contracttermijn in pas daarna kan je overstappen met inachtname van een maand opzegtermijn.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_179175395
Jezus Christus wat een goed verhaal!
Zonder wrijving geen glans
pi_179175570
Ben je dom ofzo? prutser.
Ich hock in meinem Bonker
pi_179176190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
TS snapt het niet. Je moet eerst de verlenging ongedaan maken binnen 14 dagen. Dan pas gaat de oude contracttermijn in pas daarna kan je overstappen met inachtname van een maand opzegtermijn.
Dit. Maar TS snapt dat inmiddels wel, zoals hij zelf ook zegt.
Somebody that I used to know
pi_179176273
Ik vind dit overigens geen bureaucratisch gedoe maar puur een logisch gevolg van de inrichting van de systemen. Is het rot? Ja. Wil je weer terug naar Miep de secretaresse die er persoonlijk zorg voor draagt dat je aanmelding omgezet wordt? Nee, dat is niet werkbaar meer. Mede dankzij deze automatisering kunnen abonnementen zo goedkoop worden afgesloten. Maar er komt wel een hoop rompslomp bij kijken op deze manier.

Overigens goed verhaal verder.
Somebody that I used to know
pi_179176404
Zéér terechte klacht. Goed verduidelijkt met quotes. Ik zag hier net al een 8.2 uitgedeeld worden door Uberkullie volgens mij.

Ik durf daar wel overheen te gaan, Uberkullie moet het er wel mee eens zijn.

Ook durf ik hoger dan een 8.2 te gaan, en geef een heuse 8.6 voor het drama dat zich heeft voltrokken op je zolderkamer.

Daarnaast heb ik dit topic genomineerd voor Topic van de maand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door robijntjestralendwit op 15-05-2018 15:05:44 ]
Weggegaan en opgerot
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:00:35 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179176424
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jezus Christus wat een goed verhaal!
Deze post kun je op meerdere manieren lezen. Ik heb direct contact opgenomen met TS, om te vragen of hij, zoals HK hierboven vermeldt, echt onze Verlosser is. Maar dat bleek niet zo te zijn. Ik kom tot de conclusie dat bovenstaande post pure godslaster is.

Geen gratis brood en wijn van TS.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:01:07 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179176436
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:
heuse 8.6 voor het drama dat zich heeft voltrokken op je zolderkamer.
_O-
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 15:10:34 #15
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179176616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:00 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Deze post kun je op meerdere manieren lezen. Ik heb direct contact opgenomen met TS, om te vragen of hij, zoals HK hierboven vermeldt, echt onze Verlosser is. Maar dat bleek niet zo te zijn. Ik kom tot de conclusie dat bovenstaande post pure godslaster is.

Geen gratis brood en wijn van TS.
Wel godverdomme.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 15:18:19 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179176787
Overigens lijkt er nu wel schot in de zaak te zitten.

Vanmiddag weer gebeld met Simpel. Ik kon me met moeite beheersen, maar aangezien die gast die ik aan de lijn had er ook niets aan kan doen heeft het weinig zin de emoties een rol te laten spelen. Dit schrijf ik makkelijker dan dat het was overigens.

quote:
Beste onlogisch,

We hebben onlangs telefonisch de issue uitporteren (nummerbehoud) besproken.

Wij beëindigen uw abonnement met klantnummer ****** op 22/05/2018. Tot die datum kunt u gebruik blijven maken van uw Simpel abonnement en die datum kunt u hanteren voor het overstappen met uw nummerbehoud.

Als u dit niet op tijd doorgeeft, wordt uw nummer op die datum afgesloten. Het is daarna niet meer mogelijk om uw nummer alsnog te behouden.

U ontvangt de laatste factuur in mei / juni. Deze eindfactuur wordt automatisch afgeschreven van uw bankrekening.

Met vriendelijke groet,
Simpel
Nu wordt ie mooi ook. Beetje dreigen dat ik mijn nummer kwijt kan raken :')
Zal je zien dat dat nog gaat gebeuren ook :{

Natuurlijk heb ik dit gelijk doorgezet naar Youfone.
Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontvouwen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179176879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Overigens lijkt er nu wel schot in de zaak te zitten.

Vanmiddag weer gebeld met Simpel. Ik kon me met moeite beheersen, maar aangezien die gast die ik aan de lijn had er ook niets aan kan doen heeft het weinig zin de emoties een rol te laten spelen. Dit schrijf ik makkelijker dan dat het was overigens.

[..]

Nu wordt ie mooi ook. Beetje dreigen dat ik mijn nummer kwijt kan raken :')
Zal je zien dat dat nog gaat gebeuren ook :{

Natuurlijk heb ik dit gelijk doorgezet naar Youfone.
Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontvouwen.
Ik heb de link van dit topic naar ze doorgemaild, ze gaan zo met een speciale aanbieding en excuusbrief komen..
pi_179177068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:59 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Zéér terechte klacht. Goed verduidelijkt met quotes. Ik zag hier net al een 8.2 uitgedeeld worden door Uberkullie volgens mij.

Ik durf daar wel overheen te gaan, Uberkullie moet het er wel mee eens zijn.

Ook durf ik hoger dan een 8.2 te gaan, en geef een heuse 8.6 voor het drama dat zich heeft voltrokken op je zolderkamer.

Ben ik het zeker mee eens door de updates van ts

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2018 15:33:37 ]
pi_179177074
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:32 schreef Uberkullie het volgende:

[..]

Ben ik het zeker mee eens door de updates van ts
En hoe sta je tegenover er "een keer overheen gaan"?
Weggegaan en opgerot
pi_179177100
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

En hoe sta je tegenover er "een keer overheen gaan"?
Iemand die hbo met hoofdletters schrijft komt mijn bed niet in.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 15:36:19 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179177161
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:34 schreef Uberkullie het volgende:

[..]

Iemand die hbo met hoofdletters schrijft komt mijn bed niet in.
Gelukkig schreef ik het met kleine letters. Wanneer zullen we?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 15:36:43 #22
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179177169
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:32 schreef Uberkullie het volgende:

[..]

Ben ik het zeker mee eens door de updates van ts
#Sterkerdoorstrijd
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179177311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:34 schreef Uberkullie het volgende:

[..]

Iemand die hbo met hoofdletters schrijft komt mijn bed niet in.
Au, terecht wel. Heb het meteen maar aangepast.

Maar het begon eigenlijk als woordgrapje, daarbij ben je ook te oud voor me.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weggegaan en opgerot
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:46:47 #24
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_179177392
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:27 schreef Uberkullie het volgende:
Terechte klacht, mooie opbouw, spannend plot. Ik geef dit topic een 8.2. En klantenservices van telecombedrijven zijn allemaal aids.

Net de edit gezien, ik wens je veel sterkte.
Ben jij dezelfde user of heb je een leukere zus?
pi_179177904
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:36 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Gelukkig schreef ik het met kleine letters. Wanneer zullen we?
App me op 22-05
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')