abonnement Unibet Coolblue
pi_179203214
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:30 schreef kree het volgende:

[..]

Is dat zo? :D

En wie betaald dat, de overheid of de werkgever?
Werkgever maar dat is dan weer fiscaal voordelig voor zowel werkgever als werknemer. Het is gewoon een deel van je loon.
Edensnator over 'n out
pi_179204025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:49 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Werkgever maar dat is dan weer fiscaal voordelig voor zowel werkgever als werknemer. Het is gewoon een deel van je loon.
het is een deel van je loon waarover tot een euro of 6(?) geen loonbelasting hoeft te betalen :)
  woensdag 16 mei 2018 @ 20:16:23 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179204876
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, je hoeft geen armoede te hebben om gewoon goedkoop boodschappen te kunnen doen. In Duitsland loopt er ook heel ander volk in de LIDL dan bijvoorbeeld in Nederland.
Maar als je wèl armoede kent dan word je gedwongen om anders naar eten te kijken. Het gaat dan meer om zo voedzaam mogelijk voor zo weinig mogelijk geld. Grootverpakkingen die lang houdbaar zijn. Smerige, goedkope zooi lekker maken voor een prikkie.

Ik kom niet in de Lidl, in Nederland niet en in Duitsland niet.
pi_179205100
Niks mis met de lidl. De pindakaas met stukjes van de lidl is het alleen al waard om de winkel in te gaan. Beste pindakaas ooit.
  woensdag 16 mei 2018 @ 21:12:56 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179206225
Lidl heeft volgensmij ook het beste groente en fruit en de verse kaasbroodjes daar zijn ook gruwelijk lekker :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_179207730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:49 schreef 20100 het volgende:

[..]

ja maar dit zit niet in dit bedrag, alcohol en sigaretten beschouw ik niet als eten
Wat (en hoeveel) eet jij in hemelsnaam per week? :o
pi_179209029
Ugh 10,- per dag 310 per MAAND aan BOODSCHAPPEN?
Ik geef nooit meer dan 150,- per maand uit, woon ook alleen. En eet regelmatig verse producten, de vriezer is je vriend. Bezuinig op drank stop met bier wijn en ander ongezonde troep, scheelt enorm.
Interessant he ?
pi_179211709
Volgens mijn Daily Budgetapp gemiddeld 550¤ per maand voor 1 persoon, incl. (best veel) wijn en gedestilleerd, excl. kattenvoer. En gemiddeld 300¤ per maand aan eten buiten de deur cq laten bezorgen en 400¤ aan wijntjes en andere drank in de horeca. Bij elkaar meer dan een modaal bruto maandsalaris in dit land en ik besef dan ook vaak dat ik het goed heb. Houd van lekker eten (koken), goede wijnen, traiteurs... ja, dan kom je daar dus aan. Toen ik nog in NL woonde (>5 jaar geleden) was ik aan boodschappen voor mezelf ca. 400¤ kwijt, samenwonend was het rond de 650¤ als ik het me goed herinner. #langgeleden

Wil nog even toevoegen dat ik zelden eten moet weggooien, veel vooruit kook en invries. Maar een pan bouillon kun je van twee bouillonblokjes maken die samen 10 cent kosten of je laat schenkels, botten, mergpijpen, koppen of graten een nacht trekken met kruiden en bleekselderij. 100 keer lekkerder, maar gemiddeld ws wel 6-8¤ voor 2-3 liter.
pi_179211789
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit is een grap ja?
Moet eerlijk bekennen dat wij ook per een paar keer per week aan dit bedrag halen. Wel inclusief roken en met een kind en twee katten, maar toch... Leven is kut als je alleen maar kwaliteit wil eten. :')

Maargoed, tien euro per dag voor 1 persoon is best ruim ja, TS. Daar kun je wel een lekkere maaltijd mee op tafel zetten.

:Y)
pi_179214966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:30 schreef kree het volgende:

[..]

Is dat zo? :D

En wie betaald dat, de overheid of de werkgever?
Geen idee, maar als je een "cheque" krijgt van 8 euro draag je zelf 1e09 ofzo bij. Dit gaat wel van je loon af
pi_179215038
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:35 schreef Myrr het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat wij ook per een paar keer per week aan dit bedrag halen. Wel inclusief roken en met een kind en twee katten, maar toch... Leven is kut als je alleen maar kwaliteit wil eten. :')

Maargoed, tien euro per dag voor 1 persoon is best ruim ja, TS. Daar kun je wel een lekkere maaltijd mee op tafel zetten.

:Y)
Dat roken is killing voor je budget. Dat is zo duur geworden.
Vroeger kocht ik nog wel eens een pakje in het weekend. Maar tegenwoordig doe ik dat minder vaak. Ik schrik gewoon van wat het kost.

Als je iedere dag een pakje sigaretten koopt, kun je daar flink op leeglopen. :{
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 10:37:11 #162
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_179215519
Hier doen we 't met ¤480,- per maand (¤120,- per week, gepind) voor een huishouden van 2 volwassenen en 2 kinderen (4 en 6 jaar).
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:39:05 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179215556
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:35 schreef Myrr het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat wij ook per een paar keer per week aan dit bedrag halen. Wel inclusief roken en met een kind en twee katten, maar toch... Leven is kut als je alleen maar kwaliteit wil eten. :')

Maargoed, tien euro per dag voor 1 persoon is best ruim ja, TS. Daar kun je wel een lekkere maaltijd mee op tafel zetten.

:Y)
Het kan zeker wel hoor; maar goed ik heb het idee dat ik mn best moet doen om in mn eentje aan 30 euro per dag te komen. Dan vreet ik me dik of zo
pi_179226744
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 00:21 schreef Lunatiek het volgende:
Maar denk ook aan een luxe als echt lekker vers fruit en groente. Die winkels worden niet voor niets groentejuwelier genoemd.
Luxe? En als je in de grote stad woont, kun je groente en fruit voor prima prijzen kopen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_179227085
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Luxe? En als je in de grote stad woont, kun je groente en fruit voor prima prijzen kopen.
Ja dat vind ik dus van den zotte he. Staat er hier op de markt nog een overgebleven groente en fruit kraam met zo goed als supermarkt prijzen. Terwijl ze het hier uit de grond trekken. En toen ik in Rotterdam woonde kon ik alles goedkoop inkopen terwijl het daar helemaal de stad ingereden moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 20:26:48 ]
pi_179227253
Jimmyjoy kost ongeveer 6 euro per dag
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2018 @ 00:10:02 #167
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_179231885
Jaren terug meegedaan met een groepje of we fatsoenlijk eten op tafel konden zetten voor 50 euro voor een week. Een week is te kort om echt nut te hebben van bulk inkopen en heb het dan ook niet gered.

Normaal geef ik (alleen) ong. 140 euro uit per week inc. 1x per week markt en ex alcohol & rookwaar. Ik zie die, voor mij, lage bedragen voorbij komen en kan mij weinig anders voorstellen dan elke avond weer aardappels, wat drassige groente en een mini lapje vlees.

Als je op je centen wil letten lijkt mij voedsel wel een van de laatste dingen waar je op zou moeten bezuinigen.
Carpe Libertatem
pi_179232274
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 00:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Jaren terug meegedaan met een groepje of we fatsoenlijk eten op tafel konden zetten voor 50 euro voor een week. Een week is te kort om echt nut te hebben van bulk inkopen en heb het dan ook niet gered.

Normaal geef ik (alleen) ong. 140 euro uit per week inc. 1x per week markt en ex alcohol & rookwaar. Ik zie die, voor mij, lage bedragen voorbij komen en kan mij weinig anders voorstellen dan elke avond weer aardappels, wat drassige groente en een mini lapje vlees.

Als je op je centen wil letten lijkt mij voedsel wel een van de laatste dingen waar je op zou moeten bezuinigen.
Ik eet met een budget maar ik eet echt bijna nooit AGV.

Dingen die ik wel eet zijn bijvoorbeeld rijst met boontjes, champignons, een gekookt eitje, chilisaus en gebakken uitjes. Wel in een kom door elkaar geprakt. Makkelijke comfort food.

Of een vers soeppakket van de AH. Vaak maar 3 euro en je hebt soep voor 2 dagen. Een lekker broodje erbij.

Een Mexicaanse bonenstoof, soms vegetarisch, soms met kip, die je kan eten met rijst, of in een wrap, of voor een Nacho schotel.

Pasta met spinazie en vis uit de vriezer is ook niet zo duur. Beetje kruidenkaas laten smelten door je pasta. Klaar.

En zo kan ik nog wel even door gaan. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2018 00:38:35 ]
pi_179234905
35 euro. Dat geven we hier per week alleen al aan fruit en snoepgroente uit.
Zou er niet aan moeten denken om alleen maar appels en bananen ofzo te moeten eten.
pi_179237252
Als ik alles aan eten en drinken op een dag optel kom ik richting 20 euro uit. Komt omdat ik voor geen meter kan koken en wil het ook niet. Moet dus vaak kant en klare dingen kopen of wat bestellen. Zwaar klote maar tja..m
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_179237315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk, dat zie je niet of je moet er een studie van maken.
Maar het prijsverschil is zeer aanzienlijk, en dat verschil proef je er niet aan af.......
In de een zit alleen veel meer suiker meestal dan in de ander. Niet geheel onbelangrijk.
pi_179238156
Ik snap echt niet hoe je met minder dan ¤10 per dag aan boodschappen kunt leven. Ik sport 4-5x per week en heb een best hoge eetlust, misschien dat het daaraan ligt. Kwa luxe... eigenlijk niet zoveel. Ik eet veel groente en fruit en drink koffie, maar duurdere slechte "luxe" producten zoals alcohol, sigaretten, frisdrank, snoep, etc. koop ik niet.

Ben benieuwd wat mensen zoal op een dag eten. Dit is wat ik gisteren op heb:

1. 2x koffie (zelf gezet) - laten we zeggen, ¤0,50
2. 3x groene thee (thee zakjes) - ¤0,30
3. glas verse juice - ¤0,50
4. 2 handjes noten (pecan, walnoten, etc.) - ¤1,00
5. Blikje tonijn - ¤1,25
6. Bak rijst, 1x naan brood, 200 gram groeten - ¤2,00
7. Paar stukjes 90% donkere chocolade - ¤0,30
8. Eiwitshake - gemiddeld ¤0,30
9. 2x banaan - ¤1,-
10. 2x appel - ¤0,60
11. 2x komkommer - ¤1,-
12. 2x Cappuccino (thuis gezet) - ¤0,50
13. 3x kipfilet , 3 sneetjes volkoren brood - ¤0,70

Misschien een paar kleine dingen vergeten, maar dit komt neer op ¤9,95 - en dan tel ik hier nog niet eens andere uitgaven bij op, zoals cosmetica en hygiene producten, impuls aankopen, en uitgaven in cafes e.d. En meestal eet ik ook kip/vis voor het avondeten, gisteren toevallig niet, dus meestal zit ik echt tussen de ¤10-¤15 per dag aan eten.

En ik vind niet dat ik nou zo luxe eet of zo. Allemaal vrij standaard denk ik.

Per maand geef ik minstens ¤350,- uit aan voedsel als alleenstaande. Is waarschijnlijk een stuk hoger als ik het echt ga bijhouden / optellen.

Zoals iemand anders al zei; ik zou echt niet op voedsel besparen. Zeker niet als je kinderen hebt, want juist zij hebben goed eten nodig om te groeien en gezond te blijven. En gelukkig leven we in een rijk land, dus ik denk dat zelfs de laagste inkomens gewoon goed en gezond voedsel kunnen krijgen, zeker als je in de grote stad woont met dagelijkse markten (Amsterdam bijv.).
pi_179239001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk, dat zie je niet of je moet er een studie van maken.
Maar het prijsverschil is zeer aanzienlijk, en dat verschil proef je er niet aan af.......
De nutriënten vind ik toch wel erg belangrijk.
pi_179242524
Ik sta juist weer te kijken van hoeveel mensen wel niet uit kunnen geven aan boodschappen! Toen ik alleen woonde spendeerde ik rond de 40 euro per week (incl. 3 a 4 mee-eters in de week) en nu mijn vriend bij mij is komen wonen zitten we nog lager met 65 euro voor 2 man (incl. 2 mee-eters in de week).

Wat wij daarvoor zoal eten? Deze week bijv:

• ovenfriet met kaassouflé + mini-ovensnacks + restje chili van gisteren + salade en sauzen
• vegetarische luxe paddenstoelenrisotto met zongedroogde tomaatjes en walnoten
• kaastortellini met geroosterde aubergine en courgette, champignon-roomsaus, walnoten en salade
• tortillawraps met zalm (met huid), pittige tomaten-jalapeno salsa, frisse limoendip, gepofte zoete aardappel
• klassieke lasagne met bechamelsaus, rundergehakt, geserveerd met salade
• mexicaanse gebakken gehakt-zoete aardappel-peper burrito met mangosalade
• saffraan paella met chorizo en gamba’s

Wij lunchen en ontbijten dan wel weer vrij sober: havermout met diepvries-fruit en volle yoghurt, met de lunch crackers met zelfgemaakte spreads+komkommerplakjes / muhammara+geitenkaas / pindakaas+sambal. En ja...wij drinken ook redelijk wat alcohol - 10 euro wijn en bier per week.

Het kan dus heus wel op een budget. De magie zit hem in EEN keer per week boodschappen doen (mijn hemel wat blijft er veel onzin aan je vingers plakken als je vaker naar de supermarkt gaat) en zorgen dat je vooraf in grove lijnen hebt verzonnen WAT je wilt eten. Met een beetje oefening kun je flink veel geld besparen. De grote vraag blijft alleen of je bereid bent hier energie in te steken ;)

*edit: Dit is dus ook met schoonmaakmiddelen. Nu is het wel dat ik zo'n baking-soda-gekkie ben. De afwasmachine doet het al jaren fantastisch erop, vlekken krijg je ermee uit kleding, je krijgt je badkamer er blinkend mee, oude pannen weer in topvorm. Drogisterijspul koop ik eens in de zoveel tijd groot in in bulk bij dump-outlets...scheelt echt HEEL veel geld.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dragisa op 18-05-2018 15:45:22 (klein beetje uitleg) ]
pi_179243577
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:21 schreef Dragisa het volgende:
Ik sta juist weer te kijken van hoeveel mensen wel niet uit kunnen geven aan boodschappen! Toen ik alleen woonde spendeerde ik rond de 40 euro per week (incl. 3 a 4 mee-eters in de week) en nu mijn vriend bij mij is komen wonen zitten we nog lager met 65 euro voor 2 man (incl. 2 mee-eters in de week).

Wat wij daarvoor zoal eten? Deze week bijv:

• ovenfriet met kaassouflé + mini-ovensnacks + restje chili van gisteren + salade en sauzen
• vegetarische luxe paddenstoelenrisotto met zongedroogde tomaatjes en walnoten
• kaastortellini met geroosterde aubergine en courgette, champignon-roomsaus, walnoten en salade
• tortillawraps met zalm (met huid), pittige tomaten-jalapeno salsa, frisse limoendip, gepofte zoete aardappel
• klassieke lasagne met bechamelsaus, rundergehakt, geserveerd met salade
• mexicaanse gebakken gehakt-zoete aardappel-peper burrito met mangosalade
• saffraan paella met chorizo en gamba’s

Wij lunchen en ontbijten dan wel weer vrij sober: havermout met diepvries-fruit en volle yoghurt, met de lunch crackers met zelfgemaakte spreads+komkommerplakjes / muhammara+geitenkaas / pindakaas+sambal. En ja...wij drinken ook redelijk wat alcohol - 10 euro wijn en bier per week.

Het kan dus heus wel op een budget. De magie zit hem in EEN keer per week boodschappen doen (mijn hemel wat blijft er veel onzin aan je vingers plakken als je vaker naar de supermarkt gaat) en zorgen dat je vooraf in grove lijnen hebt verzonnen WAT je wilt eten. Met een beetje oefening kun je flink veel geld besparen. De grote vraag blijft alleen of je bereid bent hier energie in te steken ;)
De echte truc zit em gewoon in heel weinig eten. Net alsof jij als je 3x boodschappen per week doet ineens ¤100 per maand meer uitgeeft.

Jij kan voor ¤22,50 per week per persoon boodschappen doen omdat je gewoon heel weinig eet.

Voor veel mensen ziet het er toch gewoon vaak zo uit:
2x thee a ¤0,10 = ¤0,20
1x koffie a ¤0,10 = ¤0,10
1x melk a ¤0,20 = ¤0,20
2x fruit a ¤0,50 = ¤1
5x boterham a ¤0,05 = ¤0,25
5x beleg a ¤0,15 = ¤0,75
Dat is ¤2,50 per dag.

Dan heb je ongeveer 800 calorieën binnen. Het betekent wel dat je per week ¤17,50 kwijt bent voor ontbijt en lunch. Veel succes dan om zeven avondmaaltijden voor ¤5 te bereiden, zeker als je nog mensen wil uitnodigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')