abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 18 mei 2018 @ 06:40:44 #51
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179234219
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 01:55 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Poe hè, dat zelfs een mod het verdedigd.. Ga jij het die mensen uitleggen dat de app niet meer werkt omdat ze op versie 9.3.5 zitten, en de app store doodleuk aangeeft dat je versie 10.0.0 nodig hebt, maar die versie kun je er dus niet opzetten. Dus is het wél een miskoop omdat ze de iPad niet kunnen gebruiken, waarvoor ze hem gekocht hebben.

Ja, je kan een Apple product langer gebruiken dan bijvoorbeeld een Android, maar voor een iPad zou ik niemand adviseren om een ouder model te kopen, krijg je alleen maar gedoe en niet werkende apps mee.

Tevens geldt dit niet alleen voor Apple, ik zou niemand aanraden om nu nog een Android toestel te kopen die al 2 jaar op markt is.

Dus het advies is inderdaad om wél een nieuwer model iPad te kopen, kost een bak met geld, maar dan kun je voorlopig wel vooruit.
Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt. Geef de OP alsjeblieft geen advies meer, want het is óf fout, óf vreselijk misleidend.

Of ¤175,- is voor jou een “enorme bak geld”. Kan ook natuurlijk, maar zelfs dan slaat je opmerking binnen de context van dit topic nergens op.

Nog één laatste keer, want je wilt het blijkbaar niet begrijpen: DE LEEFTIJD VAN DE IPAD MAAKT NIET UIT, HET GAAT EROM DAT JE EEN 64-bit IPAD HAALT.

Ik hoef niet eens te vragen of het nu we doordringt, want dat doet het toch niet.. Houd alsjeblieft op met die misinformatie verstrooien. Je helpt niemand daarmee.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 07:27:53 #52
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179234522
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 01:55 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Poe hè, dat zelfs een mod het verdedigd.. Ga jij het die mensen uitleggen dat de app niet meer werkt omdat ze op versie 9.3.5 zitten, en de app store doodleuk aangeeft dat je versie 10.0.0 nodig hebt, maar die versie kun je er dus niet opzetten. Dus is het wél een miskoop omdat ze de iPad niet kunnen gebruiken, waarvoor ze hem gekocht hebben.

Ja, je kan een Apple product langer gebruiken dan bijvoorbeeld een Android, maar voor een iPad zou ik niemand adviseren om een ouder model te kopen, krijg je alleen maar gedoe en niet werkende apps mee.

Tevens geldt dit niet alleen voor Apple, ik zou niemand aanraden om nu nog een Android toestel te kopen die al 2 jaar op markt is.

Dus het advies is inderdaad om wél een nieuwer model iPad te kopen, kost een bak met geld, maar dan kun je voorlopig wel vooruit.
Ja, imagine, een mod die een mening heeft. Whoo, wel eng natuurlijk. Als je zoiets erbij haalt in een discussie dan weet ik meteen dat we op het punt zijn beland waar het toch niet meer uitmaakt wat ik zeg.

Laten we het verder dus maar houden op: Agree to disagree :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179234739
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:42 schreef Onaniem het volgende:
Hoe lang blijft Apple apparatuur bruikbaar? Het schijnt nogal de neiging te hebben om (al dan niet geholpen door de fabrikant) snel te verouderen?

Een PC/Laptop van 10 jaar oud krijg ik nog wel aan de gang, desnoods via een 'lichte' Linux. Maar apparatuur die gebonden is aan IOS? En die (zo gaat het verhaal) kunstmatig vertraagd wordt?

Ik vraag dit omdat ik overweeg om een oudere iPad te kopen. Met tegenzin. En ik wil zéker niet mijn geld weggooien aan apparatuur die in de loop van de tijd aan bruikbaarheid inboet.
begin juni houdt Apple een bijeenkomst over hun software. Geruchten gaan dat Apple dan gaat aankondigen dat de iPad Air uit eind 2013, uitgebracht met iOS 7 ook volgend jaar wordt ondersteund met updates, tenminste met iOS 12.0, dat zou dan 6 jaar aan ondersteuning betekenen, het oude record was iets van 5,5 jaar met de iPad 2.

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 18-05-2018 08:09:09 ]
pi_179235051
Een nieuwe iPad kost tegenwoordig al ruim de helft minder dan destijds. 340 euro ongeveer, vinden mensen dit nog steeds (te) duur?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:59:25 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179240818
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:45 schreef Kloonhommel het volgende:
Een nieuwe iPad kost tegenwoordig al ruim de helft minder dan destijds. 340 euro ongeveer, vinden mensen dit nog steeds (te) duur?
Ik vind sowieso dat Apple te vaak het verwijt krijgt dat ze producten te duur op de markt brengen, terwijl dat in de meeste gevallen wel meevalt voor wat je krijgt en wanneer je het vergelijkt met de concurrentie (helemaal als er rekening wordt gehouden met het feit dat ze vrij waardevast blijven). Er zijn uitzonderingen uiteraard.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179245327
de helpdesk van Apple verdiend ook een pluim. Recent een probleem met m'n iMac, werd teruggebeld en op afstand geholpen, o.a. High Sierra erop gezet. Echt prima service.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:43:10 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_179245550
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 06:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

Nog één laatste keer, want je wilt het blijkbaar niet begrijpen: DE LEEFTIJD VAN DE IPAD MAAKT NIET UIT, HET GAAT EROM DAT JE EEN 64-bit IPAD HAALT.
Oftewel een iPad Air of nieuwer.
pi_179245863
Mijn excuses. Ik zag dat Apple niet consequent was met de uitfasering van 32-bit toen iOS 10 op de markt kwam. Een deel hadden ze wel laten zitten op 9.3.5, en andere 32-bits toestellen gingen wél naar iOS 10.

Ik dacht dat sinds iOS 10 alles wat überhaupt 32-bit was niet meer te upgraden was. Nogmaals sorry voor mijn misinformatie.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2018 18:01:53 ]
pi_179251995
Mijn eerste generatie iPad uit 2010, speciaal direct uit Amerika geïmporteerd, is deze maand officieel met pensioen. Het werd de hele tijd gebruikt door de kinderen om YouTube te kijken. Maar de app werkt officieel niet meer deze maand.

Een apparaat dat 8 jaar dienst doet. Prima koop.
pi_179257732
Ik heb liever een up to date besturingssysteem incl. beveiliging etc., dan dat ik nog oudere apps kan spelen/gebruiken/whatever.

Dat laatste ligt meer bij de ontwikkelaars van die apps, want je weet Apple houdt z'n apparatuur en software up to date jarenlang.

Iets wat me al jaren irriteerde van Samsung, als je nu iets koopt van ze (van bijv. begin dit jaar of vorig jaar) loop je al achter en kun je updates wel vergeten, tenzij nieuwste van het nieuwste.

Is dan ook de reden dat ik naar apple ben geswitched, wat ook niet perfect is merk ik, maar kwalitatief toch best ruim boven android wat ook maar een mengelmoesje is qua software en mogelijkheden.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 11:39:09 #61
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179259390
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Oftewel een iPad Air of nieuwer.
Precies. Of een iPad Mini 2.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:38:46 #62
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_179316959
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb liever een up to date besturingssysteem incl. beveiliging etc., dan dat ik nog oudere apps kan spelen/gebruiken/whatever.

Dat laatste ligt meer bij de ontwikkelaars van die apps, want je weet Apple houdt z'n apparatuur en software up to date jarenlang.

Iets wat me al jaren irriteerde van Samsung, als je nu iets koopt van ze (van bijv. begin dit jaar of vorig jaar) loop je al achter en kun je updates wel vergeten, tenzij nieuwste van het nieuwste.

Is dan ook de reden dat ik naar apple ben geswitched, wat ook niet perfect is merk ik, maar kwalitatief toch best ruim boven android wat ook maar een mengelmoesje is qua software en mogelijkheden.
Klopt niks van. Ik heb een S7 (2 jaar oud) en krijg deze maand de nieuwste update van Android 8.0 + ik krijg om de drie maanden een security patch (die je ook nog eens elke maand zelf handmatig kan updaten).

En hij is nog steeds snel
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_179317128
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:38 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Klopt niks van. Ik heb een S7 (2 jaar oud) en krijg deze maand de nieuwste update van Android 8.0 + ik krijg om de drie maanden een security patch (die je ook nog eens elke maand zelf handmatig kan updaten).

En hij is nog steeds snel
Niet alles wat ik zeg klopt altijd he. :P

Maar het is wel een veelgehoorde klacht over Samsung tot aan de EU aan toe.
Het sporadische en lang niet altijd hardware ondersteuning als het zo'n 2 jaar later / oud is.

Apple doet dat minimaal 5 jaar zover ik weet.

Maar goed, over beide kun je zowel positief als negatieve dingen vinden.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:51:30 #64
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179317154
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:38 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Klopt niks van. Ik heb een S7 (2 jaar oud) en krijg deze maand de nieuwste update van Android 8.0 + ik krijg om de drie maanden een security patch (die je ook nog eens elke maand zelf handmatig kan updaten).

En hij is nog steeds snel
8.0 is niet de nieuwste update, 8.1 is al sinds december uit. Android 8.0 sinds augustus, dus echt vlot heb je je update niet.
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:50:01 #65
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_179334112
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

8.0 is niet de nieuwste update, 8.1 is al sinds december uit. Android 8.0 sinds augustus, dus echt vlot heb je je update niet.
8.1* excuses. Nee dat niet, maar je krijgt hem wel.

Verschilt ook per merk, Samsung heeft natuurlijk touchwiz, maar One Plus bijvoorbeeld is vrij clean.

Dit is ook geen android vs apple bericht. TheOddDutchGuy zei gewoon iets wat niet klopt.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_179334678
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:50 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

8.1* excuses. Nee dat niet, maar je krijgt hem wel.

Verschilt ook per merk, Samsung heeft natuurlijk touchwiz, maar One Plus bijvoorbeeld is vrij clean.

Dit is ook geen android vs apple bericht. TheOddDutchGuy zei gewoon iets wat niet klopt.
:(
pi_179361705
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:42 schreef Onaniem het volgende:

Hoe lang blijft Apple apparatuur bruikbaar? Het schijnt nogal de neiging te hebben om (al dan niet geholpen door de fabrikant) snel te verouderen?

Een PC/Laptop van 10 jaar oud krijg ik nog wel aan de gang, desnoods via een 'lichte' Linux. Maar apparatuur die gebonden is aan IOS? En die (zo gaat het verhaal) kunstmatig vertraagd wordt?

Ik vraag dit omdat ik overweeg om een oudere iPad te kopen. Met tegenzin. En ik wil zéker niet mijn geld weggooien aan apparatuur die in de loop van de tijd aan bruikbaarheid inboet.
Alles vanaf iPad 2 ( of zelfs 1) kun je nog gebruiken maar je loopt wel tegen bepaalde beperkingen aan en dan heb ik het niet over opslag of flash o.i.d. De Batterij bijvoorbeeld.

Als je iets koopt, koop dan met name oudere refurbished Macs die ongeveer 2 jaar geleden zijn uitgebracht. Ga dus zeker niet voor types die hun Mac wegdoen en dan praktisch een prijs vragen waar je nu een nieuwe iPad voor hebt.

Ik zelf heb nog o.a.:

Iwanius: Macintosh toen Windows nog niet eens bestond.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 18:45:01 ]
pi_179366727
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Alles vanaf iPad 2 ( of zelfs 1) kun je nog gebruiken maar je loopt wel tegen bepaalde beperkingen aan en dan heb ik het niet over opslag of flash o.i.d. De Batterij bijvoorbeeld.

Als je iets koopt, koop dan met name oudere refurbished Macs die ongeveer 2 jaar geleden zijn uitgebracht. Ga dus zeker niet voor types die hun Mac wegdoen en dan praktisch een prijs vragen waar je nu een nieuwe iPad voor hebt.

Ik zelf heb nog o.a.:

Iwanius: Macintosh toen Windows nog niet eens bestond.
Dit moet ik ff tegenspreken, iPad 2 is momenteel niet vooruit te branden, los van de kortere accuduur. Als ik bij mijn ouders ben en ik moet wat opzoeken kan ik beter de Air 2 van mijn vader pakken. Air 2 is bij mijn weten erg betaalbaar. Zou mensen niet nog (veel) lager willen aanraden.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_179367826
Mijn laptop (MacBook Pro, 2012, laatste non-retina) heb ik laatst geupgraded. Het is ook de laatste versie van de MacBook Pro waarbij je de specs kan vervangen.

16 GB, i7 (uit 2012 nog weliswaar) en een SSD-schijf. Anno 2018 gelukkig nog retesnel met alle bijbehorende OS X updates! Thuis sluit ik hem ook via Thunderbolt aan mijn 1080p monitor, toetsenbord en muis als ik desktop style aan de slag wil en ik ervaar geen lag.

Voorlopig ga ik hiermee door :Y.
pi_179367898
quote:
19s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, klopt. heb nu pas de neiging om een iPad Mini 2 te vervangen. Al denk ik dat iOS-updates daar de grootste boosdoener zijn als het om de vetragende factor gaat.
het systeem wordt niet trager van langer gebruik, maar juist van nieuwere versie OS, nieuwere apps met meer gevraagde cpu/rekenkracht etc. dus in die zin heb je wel gelijk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 06:22:06 #71
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179370921
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:43 schreef TRON2.0 het volgende:
Mijn laptop (MacBook Pro, 2012, laatste non-retina) heb ik laatst geupgraded. Het is ook de laatste versie van de MacBook Pro waarbij je de specs kan vervangen.

16 GB, i7 (uit 2012 nog weliswaar) en een SSD-schijf. Anno 2018 gelukkig nog retesnel met alle bijbehorende OS X updates! Thuis sluit ik hem ook via Thunderbolt aan mijn 1080p monitor, toetsenbord en muis als ik desktop style aan de slag wil en ik ervaar geen lag.

Voorlopig ga ik hiermee door :Y.
Lag heeft betrekking tot online streams, dus het zou gek zijn als je daar last van hebt. Jij bedoelt slowdowns.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 22:03:09 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179408806
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

i7, ssd en 16 GB geheugen
Single core benchmark 3507
Multi core benchmark 11102

Ja, er zijn snellere maar zie nog geen reden te upgraden wat snelheid betreft
En grafisch kun je er nog net Spider Solitaire op spelen, vermoed ik. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 26 mei 2018 @ 22:07:43 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179408939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 08:45 schreef Kloonhommel het volgende:
Een nieuwe iPad kost tegenwoordig al ruim de helft minder dan destijds. 340 euro ongeveer, vinden mensen dit nog steeds (te) duur?
Het blijft natuurlijk maar een gadget.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 mei 2018 @ 00:00:33 #74
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_179412126
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 22:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk maar een gadget.
Hmm, op sommige middelbare scholen zou een iPad tegenwoordig verplicht zijn, omdat boekenleveranciers digitale lesvormen alleen op de iPad verstrekken
  zondag 27 mei 2018 @ 00:27:26 #75
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_179412977
Apple spul gaat lang mee.
Gisteren weer bewezen.

Heb een marantz versterker gekocht.
De marantz mcr510 met airplay en iOS ondersteuning.

Sluit mijn iPhone 2g 16gb aan (ja 2g Amerikaanse versie) op een dok.
Die dok sluit ik aan op de usb poort met Apple ondersteuning .
Met de marantz app kan ik gewoon alles bedienen.
Gewoon al me muziek weer beschikbaar van uit me luie stoel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')