abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 mei 2018 @ 18:35:58 #276
40566 Ericr
Livewrong
pi_179137820
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:33 schreef TheArt het volgende:
De waardes waren niet echt spectaculair op de slotklim. O'Connor verloor maar 26 sec. en die zat op 5.79 w /kg.
De menselijke maat is terug! Maar volgens mij eerder door afwachtende houding dan daadwerkelijke krachtmeting. Dat Froome dan moet afhaken is voor hem wel een veeg teken.
pi_179137974
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:55 schreef Mani89 het volgende:
Tom sprankelt nog allerminst.
Het is belachelijk om te denken dat hij hier maar “even” wint, hele seizoen nog niks laten zien. Mag geluk hebben dat hij nog niet op meer achterstand staat.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 mei 2018 @ 18:47:41 #278
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_179138021
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:44 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Het is belachelijk om te denken dat hij hier maar “even” wint, hele seizoen nog niks laten zien. Mag geluk hebben dat hij nog niet op meer achterstand staat.
Het is belachelijk om te denken dat de rest van het seizoen echt iets boeit als je je op de Giro hebt gericht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 13 mei 2018 @ 18:52:58 #279
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_179138095
De fabel dat de Giro veel spectaculairder is dan de Tour kan ook weer even de ijskast in. Voorlopig nog nauwelijks op het puntje van mijn stoel gezeten.
  zondag 13 mei 2018 @ 18:54:49 #280
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179138117
Baart wel een muisje vooralsnog ja
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179138129
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is belachelijk om te denken dat de rest van het seizoen echt iets boeit als je je op de Giro hebt gericht.
Dan kun je nog wel fatsoenlijke uitslagen rijden in de wedstrijden die je wel rijdt.
pi_179138458
Wie gaat de giro winnen?
zie email 27 oktober
  zondag 13 mei 2018 @ 19:40:24 #283
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_179138828
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:52 schreef Chiappucci het volgende:
De fabel dat de Giro veel spectaculairder is dan de Tour kan ook weer even de ijskast in. Voorlopig nog nauwelijks op het puntje van mijn stoel gezeten.
Dat is toch ook wel al langer zo? Sinds Basso acht jaar geleden zijn de meeste Giri in mijn beleving niet geweest waarvan ik dacht: zó! Dat komt volgens mij mede doordat er heel vaak een renner is geweest die er echt ver bovenuit stak (Contador, Nibali, Quintana). Dan blijf je over met Hesjedal (wat ook een afschuwelijke Giro was, Purito bedankt), Kruijswijk die een sneeuwmuur inrijdt en een in de bosjes schijtende Dumoulin.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 13 mei 2018 @ 19:43:27 #284
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_179138874
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 19:40 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat is toch ook wel al langer zo? Sinds Basso acht jaar geleden zijn de meeste Giri in mijn beleving niet geweest waarvan ik dacht: zó! Dat komt volgens mij mede doordat er heel vaak een renner is geweest die er echt ver bovenuit stak (Contador, Nibali, Quintana). Dan blijf je over met Hesjedal, Kruijswijk die een sneeuwmuur inrijdt en een in de bosjes schijtende Dumoulin.
Het parcours is dit jaar ook gemaakt om te wachten tot de laatste 20 kilometer voor het spektakel losbarst. Dat is ook wel eens anders geweest.
  zondag 13 mei 2018 @ 19:52:31 #285
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_179139024
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 19:40 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat is toch ook wel al langer zo? Sinds Basso acht jaar geleden zijn de meeste Giri in mijn beleving niet geweest waarvan ik dacht: zó! Dat komt volgens mij mede doordat er heel vaak een renner is geweest die er echt ver bovenuit stak (Contador, Nibali, Quintana). Dan blijf je over met Hesjedal (wat ook een afschuwelijke Giro was, Purito bedankt), Kruijswijk die een sneeuwmuur inrijdt en een in de bosjes schijtende Dumoulin.
Ja, klopt ook wel. Zo mooi als in 2010 is het daarna niet meer geweest. Maar vanuit Nederlands oogpunt waren de laatste 2 edities wel erg boeiend om te volgen. En ik denk dat die edities voor de neutrale toeschouwer ook best prima waren, zeker door de spannende ontknoping.
pi_179139033
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:55 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dan kun je nog wel fatsoenlijke uitslagen rijden in de wedstrijden die je wel rijdt.
Heeft ook genoeg pech gehad, op weg naar ritwinst in Abu Dhabi was z’n fiets er klaar mee, anders was hij daar als leider aan de bergrit begonnen (waar hij ook weer pech had overigens.. ) En in de Tirreno begon hij al ziek (achteraf was starten in Strade Bianche geen slim idee) en ging hij er ook nog eens bij liggen. En verder heeft hij enkel LBL gereden voor de Giro..

Had hem in ieder geval beter verwacht, vorig jaar verloor hij bergop amper echt tijd, behalve in de slotdagen. Nu hoorde hij al 2x niet bij de beste 5 klimmers van de dag.
  zondag 13 mei 2018 @ 20:03:14 #287
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_179139257
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 19:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het parcours is dit jaar ook gemaakt om te wachten tot de laatste 20 kilometer voor het spektakel losbarst. Dat is ook wel eens anders geweest.
Zeker mee eens. Op de een of andere manier is er volgens mij het beeld aan het ontstaan bij de heren koersdirecteuren dat kleine verschillen gelijk staat aan spanning, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Wat ik heel erg goed vond aan de eerste week, was bijvoorbeeld de rit naar Caltagirone, maar dat gooi je dan min of meer weer weg met twee heel, heel matige etappes in het weekend en zit je uiteindelijk urenlang naar niets te kijken.

Het enorme gebrek aan multi-mountain-stages is ook iets wat me niet aanstaat en dan moet je er nog tot de slotweek op wachten ook. Het hoeft van mij niet elke dag Cortals d'Encamp te zijn, maar als je voor een beetje schifting wilt zorgen in de eerste week, heeft zo'n ____/ etappe naar de Etna natuurlijk niet veel zin. Maar goed, het is nog vroeg in de Giro en misschien hakt zo'n etappe als vandaag er wel genadeloos in en praten we over twee weken heel anders, maar heel vrolijk kun je er vooralsnog nog niet van worden.

Eén ding weet ik zeker en dat is dat er maar één ding opzit: #BringBackZomegnan
  zondag 13 mei 2018 @ 20:34:35 #288
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_179139966
Dumoulin is volgens de bookmakers nog steeds favoriet :o Geen idee eigenlijk waarop dat is gebaseerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179140324
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Dumoulin is volgens de bookmakers nog steeds favoriet :o Geen idee eigenlijk waarop dat is gebaseerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich niet zo heel raar toch? Yates steekt er nu bovenuit, maar kan me voorstellen dat veel mensen er alsnog vanuit gaan dat hij er nog doorzakt in de slotweek. En de rest is ook niet altijd even constant en staan ondanks alles nog steeds iets voor (Chaves) of achter Dumoulin met nog een lange tijdrit te gaan. Vind alleen het verschil in noteringen tussen Dumoulin/Yates en Pinot/Chaves wel heel groot, die had ik dichter achter Yates gezet.
pi_179140490
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:53 schreef showtimer het volgende:

[..]

DE etappe van de 21e eeuw niet noemen. ;(

[ afbeelding ]
Ja, dat was ook een mooie. Met de val van Bakelants die zwaar binnen kwam bij Sporza.
  zondag 13 mei 2018 @ 20:56:24 #291
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_179140528
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:47 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Op zich niet zo heel raar toch? Yates steekt er nu bovenuit, maar kan me voorstellen dat veel mensen er alsnog vanuit gaan dat hij er nog doorzakt in de slotweek. En de rest is ook niet altijd even constant en staan ondanks alles nog steeds iets voor (Chaves) of achter Dumoulin met nog een lange tijdrit te gaan. Vind alleen het verschil in noteringen tussen Dumoulin/Yates en Pinot/Chaves wel heel groot, die had ik dichter achter Yates gezet.
Er zijn momenteel vijf renners die bergop beter dan Dumoulin zijn (Yates, Chaves, Pozzovivo, Pinot en Carapaz)...het lijkt me sterk dat ze er alle vijf doorheen zakken de laatste week. Bovendien moeten we afwachten of Dumoulin daadwerkelijk verbetert. In voorgaande Vueta's en Giro's begon hij als een malle, waarna het in de slotweek steeds moeizamer ging. Verder heeft Yates een veel betere ploeg tot z'n beschiking. Dumoulin heeft eigenlijk alleen Sam.
pi_179140770
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Er zijn momenteel vijf renners die bergop beter dan Dumoulin zijn (Yates, Chaves, Pozzovivo, Pinot en Carapaz)...het lijkt me sterk dat ze er alle vijf doorheen zakken de laatste week. Bovendien moeten we afwachten of Dumoulin daadwerkelijk verbetert. In voorgaande Vueta's en Giro's begon hij als een malle, waarna het in de slotweek steeds moeizamer ging. Verder heeft Yates een veel betere ploeg tot z'n beschiking. Dumoulin heeft eigenlijk alleen Sam.
Klopt, maar ook Yates was niet altijd op z’n best in de slotweek. Zou hem op dit moment inderdaad hoger inschatten qua eindwinst, maar kan me voorstellen dat veel betters die zekerheid nog niet zien (en daar zijn die noteringen vooral op gebaseerd natuurlijk).. Dat is ook de reden dat Vroem nog steeds op 4 staat waarschijnlijk, dat blijven (samen met de nog meer falende Aru) de enige renners die een grote ronde hebben gewonnen..
pi_179140836
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vervaeke, Ten Dam en Oomen zitten nog wel bij de laatste 30 ongeveer, maar gaan er dan alle drie ongeveer tegelijk af. In de zwaardere bergetappes zal die wel alleen zitten als Yates nog met drie zit. Oomen overtuigt nog niet echt eerlijk gezegd.

Dumoulin heeft nu natuurlijk wel het voordeel dat ie nog heel weinig koersdagen heeft, misschien is verbetering daardoor mogelijk. Het zal inderdaad wel nodig zijn, want anders gaat ie het niet redden tegen het blok Mitchelton-Scott.
  zondag 13 mei 2018 @ 21:12:13 #294
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179140906
Eerste week vond ik prima. Sprintetappes horen erbij en daarna leuke muren gezien. Etna was ook wel okee al hadden ze daar Froome al veel meer pijn kunnen doen. Voor weekendritten had ik toch wat spectaculairder parcours verwacht dan nu.
pi_179142520
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bizar die kutdag
Die schijnt doorgereden te zijn op een kapotte fiets (lol)
pi_179142794
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Weten we iets van Yates over het vasthouden van deze vorm over 3 weken?
Voor wat het waard is, heeft Yates meestal wel een van Garderendag. Vorig jaar verloor hij nog in etappe 17 van de Tour meer dan 3 minuten.
pi_179142954
Vorig jaar redde Tom het maar net met 70 km tijdrit, dus dat het dit jaar lastig wordt om weer de Giro te winnen leek me van te voren al wel duidelijk. Het Mitchelton-duo is heel gevaarlijk, en Pinot is ook een grote kanshebber nu. Lijkt me sterk dat Tom ze alle 3 achter zich gaat houden.
Demain, on roule
  zondag 13 mei 2018 @ 22:19:52 #298
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_179142973
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:13 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]

Voor wat het waard is, heeft Yates meestal wel een van Garderendag. Vorig jaar verloor hij nog in etappe 17 van de Tour meer dan 3 minuten.
Op Roglic, de vluchter.
pi_179143276
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:19 schreef Mykonos het volgende:
Vorig jaar redde Tom het maar net met 70 km tijdrit, dus dat het dit jaar lastig wordt om weer de Giro te winnen leek me van te voren al wel duidelijk. Het Mitchelton-duo is heel gevaarlijk, en Pinot is ook een grote kanshebber nu. Lijkt me sterk dat Tom ze alle 3 achter zich gaat houden.
Wel inclusief 2 minuten tijdverlies die er dit jaar niet komt (als het goed is)

En Quintana/Nibali schat ik wel hoger in dan de tegenstand van nu (behalve Froome dan, maar die fietst achteruit)
  zondag 13 mei 2018 @ 22:33:41 #300
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_179143387
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Op Roglic, de vluchter.
Alsnog 2 minuten op 't groepje favorieten. Neem aan dat ie zich dat nu niet kan permitteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')