abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7538899
Ik wil samen met myn vriendin een rondreis maken door Egypte. Bij voorkeur de piramides en de sphinx bij cairo en vervolgens het zuiden zien (een cruise?) naar o.a. Aboe Simbel. Reguliere aanbieders als oad en zo zijn nogal duur, op internet hebben we al gekeken bij fox.nl. Die zijn wel wat goedkoper maar alles included kom je dan nog op 1100 euro per persoon. Zelf willen we er ongeveer 750 euro per persoon aan uitgeven. Heeft iemand misschien een tip? Eventueel zijn we bereid Marokko of iets dergelijks aan te doen.
pi_7538950
Kan iemand dit topic ff richting Travel kicken?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7538955
quote:
Op woensdag 25 december 2002 21:23 schreef pitbull2 het volgende:
Eventueel zijn we bereid Marokko of iets dergelijks aan te doen.
In de zin van: Als het dan ook echt moet, bij gebrek aan iets beters
pi_7539027
Als je graag naar Egypte wilt dan is Marokko zeker 2e keus ja. En dat heeft nix te maken met kwaliteit van het land. Maar met wat je wilt.
pi_7539029
Shoestring heeft reizen naar Egypte voor weinig geld.

Bijvoorbeeld een 15-daagse rondreis, prijs vanaf € 499:
http://www.shoestring.nl/reizen/egypte-1.htm

Of een 8-daagse introductiereis, prijs vanaf € 499:
http://www.shoestring.nl/reizen/egypte-3.htm

pi_7539056
Djoser heeft reizen naar Egypte vanaf € 795,-
pi_7539070
Het goedkoopste en tevens leukste is gewoon een last minute naar Egypte boeken.

Op vakantie gaan zo van: 'Ik zie het wel' vindt ik persoonlijk vele malen leuker als bij een georganiseerde reis.

Overigens 1 van de beste sites die hierover gaat is: http://www.kingtut.nl/

pi_7539094
Koning Aap, 15 dagen Egypte, vanaf € 695,-

Zakgeld is wel € 500,- voor de volledigheid.

pi_7539116
Summum reizen, 15-daagse rondreis - € 695,-
Zakgeld 200,- / € 250,- per week.
pi_7539139
Kortom, houdt er bij goedkope aanbiedingen wel rekening mee dat je nog wel kosten kwijt bent (zakgeld) aan eten en soms entree en zo.
pi_7539208
Ja we zoeken dus iets van allin 800 of zo, maar misschien is dit te weinig geld.Want bij de vorige kom je allin steeds uit op zo'n 1000 per persoon en bij 1tje dan 800, maar dies nogal karig. Last minute is niet echt fijn lijkt me want daar blijven toch meestal de strand vakanties over? En dat is nou net wat we niet willen...
pi_7539268
Je kunt inderdaad voor niet al te veel geld naar Egypte toe om daar rond te reizen. Nadeel is wel dat je overal nog entree geld moet betalen en dat er daarom dus nogal veel kosten bijkomen.

Een ISIC studentenkaart kan je kosten nogal beperken!

pi_7539324
800 euro is prima te doen, dan moet je alleen niet gaan stappen 's avonds.
pi_7539359
niet gaan stappen?? Tis een rondreis hoor, gewoon gaan sightsee-en en ik heb nog nix gevonden waar je en veel ziet en dat het ongeveer 800 all incl kost.
pi_7539371
quote:
Op woensdag 25 december 2002 22:09 schreef pitbull2 het volgende:
niet gaan stappen?? Tis een rondreis hoor, gewoon gaan sightsee-en en ik heb nog nix gevonden waar je en veel ziet en dat het ongeveer 800 all incl kost.
Ja, niet stappen alsin 'het 's avonds in een bar zwaar op een zuipen zetten'
  woensdag 25 december 2002 @ 22:17:59 #16
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7539415
Dan doe ik het wel:

Lucille bedankt voor de moeite die je genomen hebt.....:*

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_7539789
ey bedankt he maatje
pi_7638941
Ik zou op 9 februari met Djoser 15 dagen naar Egypte gaan maar die reis is gecancelled wegens te weinig aanmeldingen.

Weet iemand nog alternatieven? Ik ga met mijn moeder (56) dus schoestring is leuk maar dat slapen onder de sterrenhemel ga ik mijn moeder niet aandoen.

pi_7640285
Heb je Baobab al geprobeerd??
Of Afriesj? Die hebben vergelijkbare reizen.
Geen idee of ze in die periode ook gaan, maar je kunt het natuurlijk proberen!

Rosetta reizen heeft ook rondreizen daar. Ook redelijk betaalbaar!

Er moet nog wat leuks te vinden zijn!
Keep us posted!

pi_7644052
Blue planet is volgens mij nog goedkoper dan alle bovenstaande reisorganisaties. Ik ben zelf met die organisatie naar Egypte geweest.

www.blueplanet.nl

If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_7657122
dank jullie allemaal hartelijk, als je goed genoeg zoekt is er altijd een goedkoopste oplossing.
  Moderator woensdag 1 januari 2003 @ 22:46:56 #22
5428 crew  miss_sly
pi_7657444
Wij hebben heel toevallig 31 december onze reis naar Egypte geboekt
Aangezien het voor ons beiden onze eerste grote (vlieg-)reis is, wilden we wel met een reisorganisatie; zelf reizen kan later ook nog!
We hebben heel wat bekeken en vergeleken, maar volgens mij kom je, als je met een organisatie gaat, altijd wel rond de 1000-1200 euro uit. De reizen emt organisaties als Djoser en Baobab enzo lijken wel wat goedkoper, maar daar komen nog erg veel kosten bij. Natuurlijk heb je voor een deel zelf in de hand wat je aan eten en drinken enzo uitgeeft, maar de toegang tot de diverse bezienswaardigheden is ook niet mis, en je schijnt (volgens mijn ouders en mijn vriendin die respectivelijk vorig jaar sept en dit jaar oktober zijn geweest) nog wel voor veel dingen extra (fooi)geld te moeten betalen. Dus die 200-250 euro per week zakgeld lijkt niet overdreven. Kortom, als je dan dus kiest voor Djoser voor 795 euro en je telt daar dus 400 euro bij op, kom je ook uit op ongeveer 1200 euro.

Wij hebben nu voor 1200 euro een 15-daagse rondreis, incl nijlcruise, 4 dagen Cairo en 4 dagen Hurghada op basis van vol/halfpensioen en inclusief alle excursies (behalve Abu Simbel, die is facultatief).

* miss_sly kan bijna niet wachten en vindt het vooruitzicht van de eerste echte reis heeeeeel spannend

Toevoeging: het ligt er ook wel een beetje aan wat je per se wilt zien natuurlijk. Kijk anders een op www.skytours.nl daar zitten ook wel aardige aanbiedingen bij, alleen vonden wij daar niet de rondreis die we zochten in de periode dat we wegwilden.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_7665142
Wanneer ga je nu op vakantie?

En de foto's willen we natuurlijk daarna ook wel zien.

pi_7670243
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:16 schreef Lucille het volgende:
Wanneer ga je nu op vakantie?

En de foto's willen we natuurlijk daarna ook wel zien.

wij vertrekken 13 maart voor 15 dagen
het is misschien in de ogen van een ander nog erg ver weg, maar voor mij lijken die 11 weken heeeeeel kort als ik vooruit kijk...

foto's? zal kijken of de scanner dan inmiddels is aangesloten

pi_7680961
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 22:46 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben heel toevallig 31 december onze reis naar Egypte geboekt
Aangezien het voor ons beiden onze eerste grote (vlieg-)reis is, wilden we wel met een reisorganisatie; zelf reizen kan later ook nog!
We hebben heel wat bekeken en vergeleken, maar volgens mij kom je, als je met een organisatie gaat, altijd wel rond de 1000-1200 euro uit. De reizen emt organisaties als Djoser en Baobab enzo lijken wel wat goedkoper, maar daar komen nog erg veel kosten bij. Natuurlijk heb je voor een deel zelf in de hand wat je aan eten en drinken enzo uitgeeft, maar de toegang tot de diverse bezienswaardigheden is ook niet mis, en je schijnt (volgens mijn ouders en mijn vriendin die respectivelijk vorig jaar sept en dit jaar oktober zijn geweest) nog wel voor veel dingen extra (fooi)geld te moeten betalen. Dus die 200-250 euro per week zakgeld lijkt niet overdreven. Kortom, als je dan dus kiest voor Djoser voor 795 euro en je telt daar dus 400 euro bij op, kom je ook uit op ongeveer 1200 euro.

Wij hebben nu voor 1200 euro een 15-daagse rondreis, incl nijlcruise, 4 dagen Cairo en 4 dagen Hurghada op basis van vol/halfpensioen en inclusief alle excursies (behalve Abu Simbel, die is facultatief).

* miss_sly kan bijna niet wachten en vindt het vooruitzicht van de eerste echte reis heeeeeel spannend

Toevoeging: het ligt er ook wel een beetje aan wat je per se wilt zien natuurlijk. Kijk anders een op www.skytours.nl daar zitten ook wel aardige aanbiedingen bij, alleen vonden wij daar niet de rondreis die we zochten in de periode dat we wegwilden.

En bij welke organisatie heb jij geboekt ?
Dus ...
pi_7682763
Gewoon een reis boeken, en dan ter plekke vanalles regelen is vaak goedkoper dan een voorgekookte reis.

Marokko is overigens een stuk goedkoper volgens mij als Egypte, al valt er in Egypte meer te zien natuurlijk als je komt voor toeristische trekpleisters.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator vrijdag 3 januari 2003 @ 18:44:09 #27
5428 crew  miss_sly
pi_7689888
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 10:19 schreef Serum het volgende:

[..]

En bij welke organisatie heb jij geboekt ?

Holland International
  Moderator vrijdag 3 januari 2003 @ 18:47:47 #28
5428 crew  miss_sly
pi_7689944
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 12:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon een reis boeken, en dan ter plekke vanalles regelen is vaak goedkoper dan een voorgekookte reis.
dat zal zeker wel het geval zijn, maar voor ons beiden is het onze eerste echte reis, buiten Europa, vliegen, enz. Ons leek het toch wel pretig om de eerste keer reisbegeleiding te hebben, zodat we ons even nergens zorgen om hoeven te maken. In de toekomst willen we wel op eigen gelegenheid op reis, maar niet alle landen lenen zich daar ook even goed voor.
quote:
Marokko is overigens een stuk goedkoper volgens mij als Egypte, al valt er in Egypte meer te zien natuurlijk als je komt voor toeristische trekpleisters.
Als iemand nou naar Egypte wil, dan lijkt het me irrelevant dat Marroko goedkoper is
pi_7733515
[..]
quote:
Als iemand nou naar Egypte wil, dan lijkt het me irrelevant dat Marroko goedkoper is
Mij niet.
quote:
Eventueel zijn we bereid Marokko of iets dergelijks aan te doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7986523
Ik ben samen met mijn vriend ook van plan om naar Egypte te gaan. alleen omdat ik echt aan de schoolvakanties gebonden ben, en drie weken op vakantie wil, kunnen we alleen in augustus.

we zijn van plan om met djoser te gaan, leek ons wel redelijk goedkoop. het enige waar we een beetje mee zitten, is de warmte. Augustus is de warmste maand in egypte. Nou is mijn vraag of er mensen zijn die ervaringen hebben met de warmte in augustus.

pi_7986904
Vorig jaar in september was ik niet in Egypte, maar in Tunesië. Daar is het ongeveer even warm. Aan de kust was het nog wel te doen, maar tijdens tochten naar de woestijn was het echt niet leuk meer met meer dan 35 graden. Wij hoefden alleen maar in en uit te stappen en dat was meer dan genoeg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8011201
thanx
pi_16022148
Slotje wegens centralisatie Egypte topics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')