Dus. Ik woon in een flatje in niet de beste buurt van m'n stad. Maar he, ik woon hier prima.
Met dit weer zat ik net lekker op m'n balkonnetje in de zon. Oortjes in, zodat niemand last heeft van mijn muziek. Zie ik op een veldje voor dat er een groepje allochtone mannen zit.
No big deal, gebeurt vaker.
Wat later hoor ik licht getrommel. Ramadan begint dinsdag pas geloof ik, dus dat is het niet.
Vijf minuten later zie ik wat het wel is. Nee, ik hoor het. Een stoet met (al dan niet gehuurde) auto's komt aanrijden, met veel getoeter en veel Turkse vlaggen. De muziek van de mensen op het veldje wordt ook harder, getrommel en een paar toeters.
Ik besluit over mijn hart te strijken en akkoord te gaan met deze overlast. Een bruiloft (want dat was het) is immers een mooie dag toch?
Na een kwartier begint het echter wel wat irritant te worden. En dan komt het: een paar feestvierders besluiten ook knalvuurwerk af te steken.
Op dat moment besluit ik toch maar even melding te doen bij de politie van overlast. Mevrouw van de politie geeft aan te kijken of er mensen naar hier gestuurd kunnen worden.
Nog geen minuut nadat ik heb opgehangen, zie ik dat ze weer in de auto's stappen en langzaam maar zeker wegrijden.
Klacht: politie voor niets gebeld hebben. Tegen de tijd dat ze hier zijn (mochten ze nog komen), is er niks meer te zien of horen en kan de politie niets meer doen.
Please consider the environment before printing this post.
Op
zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef
d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.