Dan kunnen die ook eens een keer op vakantie!quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:15 schreef racerdkb het volgende:
iets van 1750 euro, moet de belasting terugbetalen over inkomstenbelasting 2017 dus 80% van vakantiegeld gaat daar heen
En je snapt er weer niets van. Geeft niets verder.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 11:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wat bijzonder smerig blijft omdat het ook al meetelt voor de maanden waarin je het "verdiend" hebt.En dan is de belasting nog vies hoog op vakantiegeld ook (42%)
natuurlijk telt het niet dubbel, je wordt alleen belast in de maand van uitkering. en aan het eind van de rit maakt het niet uit of het een bonus, 13e maand, vakantiegeld, toeslag of regulier salaris is, alles op 1 hoop en daarover betaal je belasting conform de schijven.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 11:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wat bijzonder smerig blijft omdat het ook al meetelt voor de maanden waarin je het "verdiend" hebt.En dan is de belasting nog vies hoog op vakantiegeld ook (42%)
Dit.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:33 schreef SuperwormJim het volgende:
Bijna een volledig maandloon, dit gaat op aan ..... let op, komt ie he .... vakantie!
Je verwacht 't niet.
Och, ik vind het altijd wel grappig hoe panisch mensen zijn als het om het gaat om het bekend maken van inkomen en/of vermogen. Waarom moet dat toch zo'n geheim zijn?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:39 schreef fotostarter het volgende:
Mensen die hier interesse in hebben
Sowieso mensen die bezig zijn met hoeveel geld andere hebben hebben vaak zelf een geld probleem.
Geen wonder ook met maar 600 euro vakantiegeld
Dit.quote:Op zondag 13 mei 2018 10:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Och, ik vind het altijd wel grappig hoe panisch mensen zijn als het om het gaat om het bekend maken van inkomen en/of vermogen. Waarom moet dat toch zo'n geheim zijn?
Mijn vakantiegeld zal iets van 2200 bruto zijn.
Waarom is het zo interessant om op een anoniem forum te weten wat men verdiend? dt terwijl de kans aanwezig is dat wanneer er een bedrag staat er een 'e-dick-factor' overheen is gegaan is beter te lijken dan in het echte leventje. Je weet dan alsnog niet wat je aan de getallen hebt.quote:Op zondag 13 mei 2018 10:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Och, ik vind het altijd wel grappig hoe panisch mensen zijn als het om het gaat om het bekend maken van inkomen en/of vermogen. Waarom moet dat toch zo'n geheim zijn?
Ja lekker je financiële gegevens verspreiden op een forumquote:Op zondag 13 mei 2018 10:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er is gewijzigd dat je nu minder belasting betaald over je reguliere loon en dit goed gemaakt zal worden met je vakantiegeld. Hierdoor hebben, vooral gezinnen die minder verdienen, het eenvoudiger om het einde van de maand te halen. Oftewel, verrekend zich in maart.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:03 schreef GereDathan het volgende:
Geen idee, veel minder dan een maandsalaris toch? Paar jaar terug is er van alles gewijzigd waardoor je bakken meer belasting betaald op het vakantiegeld
Het gaat naar de vakantie, dat is niet zo moeilijk.
Wel ruk dat ik het tegenwoordig over de periode 1-1 tm 31-12 krijg, in mei. Voorheen had ik de meer gebruikelijke periode van 1-6 tm 31-5. Als ik nu dus alles uitgeef en over een maand uit dienst zou gaan dan moet ik de helft terugbetalenAangezien het nu vooruitbetaald wordt, en in de andere optie achteraf.
Per saldo maakt het natuurlijk niet uit
Nou, dat heb ik nog nooit gehoord dat het verrekend wordt in maart en dat er een schifting is van regulier salaris naar vakantiegeld?quote:Op zondag 13 mei 2018 14:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Er is gewijzigd dat je nu minder belasting betaald over je reguliere loon en dit goed gemaakt zal worden met je vakantiegeld. Hierdoor hebben, vooral gezinnen die minder verdienen, het eenvoudiger om het einde van de maand te halen. Oftewel, verrekend zich in maart.
8%, ik denk in beleggingen
Zie de link in mijn bericht net voordat van jou. Aanvullende info is te vinden op: https://www.ondernemersplein.nl/artikel/vakantiegeld/quote:Op zondag 13 mei 2018 20:26 schreef eenjongen... het volgende:
Vraagje dat hierbij aansluit. Tot nu toe heb ik mijn vakantiegeld altijd in mijn loon gehad of als afrekening van voorgaande maanden. Nu ben ik net bij een nieuwe baan begonnen en heb ik gehoord dat ik het vakantiegeld vooraf voor een heel jaar krijg. Is dit vaker zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |