abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2018 @ 13:35:47 #201
368283 ato
pi_178969057
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ze heeft weleens een poging gedaan in TVOH.

Juist, een poging. Je ramen blijven gewoon heel, dat dan weer wel. Zó erg was het ook weer niet.

Edit:
Maar zij won wel It takes 2 2017 :)
Life can be a bitch, so like it..
pi_178969066
Zaten vorig jaar heel veel favorieten in de eerste semi? Aangezien alle briefjes met 2th half voor de finale allemaal bijna weg waren..
pi_178969069
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:32 schreef TheVulture het volgende:
Die Blue Birds zie je ook overal opduiken tegenwoordig, maar die hebben zelf nog geen eigen nummer uitgebracht
Korte periode op radio 2 gedraaid.
Maar hebben alledrie al wat ingangen door hun eigen carriëre (Krystl en Elske zelf, Rachèl Louise als tweede stem bij Dotan) dus dan wordt je wat sneller opgebeld voor dit soort schnabbels
pi_178969121
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:36 schreef Zen90 het volgende:
Zaten vorig jaar heel veel favorieten in de eerste semi? Aangezien alle briefjes met 2th half voor de finale allemaal bijna weg waren..
Portugal, Zweden, België en uiteindelijk Moldavië.
Portugal en Moldavië pakten trouwens eerste helft finale.
Dus was 'gewoon' een gevalletje statistische pech dat er wat meer sf2 gepakt werd toen.
pi_178969125
Ze hebben vorige week gezegd dat ze wel naar het songfestival willen, maar even geen country hoor. :P
  zondag 6 mei 2018 @ 13:54:28 #206
476218 LovePeaceofMusic81
Love x2, Peace x2
pi_178969264
De afgelopen weken veel meegelezen en alle reacties m.b.t. de rehearsals gelezen. Vandaag in een schrijfmood dus hoppa…

Wat een heerlijk Songfestivalavond was het gisteren op TV met de quiz en daarna ‘het verhaal van … ‘Waylon”
Gisteravond had ik andere plannen maar thank God dat we programma’s terug kunnen kijken dus dat hebben we net dan ook gedaan.

De documentaire over Waylon deed mijn respect voor deze man groeien.
Vanaf zijn jeugd al in de ban van country-muziek. Dat waar zijn hart ligt.
Jarenlang geploeterd en gezocht naar een podium voor zijn muziek.
Dit zal, in de periode waarin hij opgroeide, niet gemakkelijk zijn geweest want de liefde voor country was/is niet iets waar je makkelijk voor uit kwam/komt. Denk dat hierin uiteindelijk, mede dankzij Ilse DeLange en Waylon zelf, echt wel een verschuiving heeft plaatsgevonden. Country ‘mag meer’.

Hij heeft een (internationale) uitstap gemaakt naar de soulmuziek, bij uitstek de muziek waar je je hart laat spreken. Dit resulteerde zelfs in een contract bij Motown wat geen enkele Nederlandse artiest eerder gelukt is. Respect! Uiteindelijk koos hij toch voor waar meer zijn eigen hart lag; de country en oh… wat werd dit met de plaat ‘The Common Linnets’ en natuurlijk door ‘Calm After The Storm’ tijdens ESF 2014 een succes! Iets waar we met z’n allen trots op zijn, toch?

Nu dan naar ESF met “Outlaw In ‘Em”. Wat mij betreft een topnummer, mijn persoonlijke favoriet ook van de 5 opties. Een nummer met veel power en waarin zijn vocale kwaliteiten goed naar voren komen. De muziekstijl die klopt en past bij Waylon. Waylon heeft volgens mij een doel en dat is countrymuziek op de kaart zetten en dat kan met dit grote ESF-publiek. Hij is wat dat betreft een pionier met een visie hierover. Hij doet weinig concessies en lijkt zijn doel voor ogen te houden.

Gaat dit hem lukken?

Kijk, dat is natuurlijk de vraag! Hij lijkt niet de hoge verwachtingen te hebben waargemaakt in de rehearsals. Vocaal natuurlijk wel maar is de vorm van deze act overtuigend genoeg? Ben van mening dat het oordeel pas te vellen is na het op camerabeeld te hebben gezien. Dan maakt Waylon contact met ons (als het goed is) en gaan wij wel of niet met hem mee.

Het zou jammer zijn als zijn (ogenschijnlijke) missie niet lukt vanwege een niet overtuigende act. Want in 2014 samen met Ilse was dit zo succesvol waarmee hij de lat natuurlijk voor zichzelf en ons (ondoenlijk?) hoog legt.

Toch kies ik ervoor om achter hem te staan. Ik ben trots op deze inzending. Ik ben trots op zijn lef om nog een keer mee te doen en het te doen op een manier waarvan hij overtuigd is dat het werkt. De kans om lager te eindigen dan in 2014 is ontzettend groot. Maar hij staat er wel weer!

Heb zelf weinig met country, ook niet heel veel met rock en heb geen CD/playlist van Waylon maar vind dat er wel een positiever geluid bij mocht en dus hierbij mijn bijdrage!

Laten we juichen voor Waylon en onze ‘outlaw-achtige’ inzending voor NL!

With love and peace;

Let’s support this motherf*cker *O*

-Amen- w/
But please feel free to try other alternatives. It's proven very helpful to go the exact opposite way - Petra Mede
pi_178969327
Amen w/
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2018 @ 14:00:12 #208
368283 ato
pi_178969336
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:59 schreef Momo... het volgende:
Hongarije is over NL heen in de odds
En flink gestegen ook zag ik naar nr 17).

Maar al de liedjes vanaf Hongarije staan op 100, dichtbij elkaar samen met Nederland t/m nr 24 dus.
Bij oddchecker.
Ook de liedjes boven de nr 17 staan op 66, oa Finland.

Wat ik wel apart, maar ook wel leuk vind is dat België blijft hangen op nr 12) Is dus niet ver weggezakt.

Dus er kan nog best veel veranderen aankomende week. Het wordt een spannende week.
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter zondag 6 mei 2018 @ 14:05:30 #209
87554 Cee
Welluk?
pi_178969403
LovePeaceofMusic O+
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2018 @ 14:10:10 #210
368283 ato
pi_178969459
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:05 schreef Cee het volgende:
LovePeaceofMusic O+
+1
Life can be a bitch, so like it..
pi_178969508
Ergens maak ik mij ook wel een klein beetje zorgen om de bookmakers en zo, juist omdat CATS na de rehearsels zo goed ontvangen werd en dan krijg je toch een beetje een hype, een soort sneeuwbaleffect.

Waarschijnlijk was CATS qua liedje en act op een bepaalde manier toch minder ‘gewaagd’ als Outlaw? Hmm. Outlaw is een nog groter buitenbeentje, lijkt wel.

Ik heb wel vertrouwen dat het uiteindelijke totaalplaatje heel heel heeeel erg tof gaat worden, al zullen veel kijkers de act en boodschap niet snappen, helaas.
Maar wat betreft camerawerk etc. weten Waylon & team perfect wat ze doen. Die bekijken elke milliseconde terug en gaan nog tussendoor veel oefenen. Op de avond zelf weet hij precies wanneer hij welke camera moet pakken, daar ben ik van overtuigd. De kritiek van afgelopen week was heftig en niet op een leuke manier gebracht, maar daardoor zal Waylon (hopelijk) nog meer gebrand zijn om een geweldige act neer te zetten.

w/ w/
pi_178969525
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:05 schreef Cee het volgende:
LovePeaceofMusic O+
Geweldige post inderdaad!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2018 @ 14:19:33 #213
368283 ato
pi_178969552
En Librani gaf het al eerder aan, TCL ging stijgen na de dressrehearsals.
Dan ziet men ook alle liedjes achter elkaar en hoe het in het geheel uit gaat zien.

Dus het wordt gewoon een zeer spannende maar ook leuke week.
En niet alleen voor Waylon, maar alle anderen. Mooi voorproefje is morgen.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 mei 2018 @ 14:30:11 #214
163650 Greys
pi_178969697
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Wij zitten Waylonduetten te kijken. Het dierenprintje dat ‘ie aan had toen ‘ie Chandelier zong met Marlijn vind ik wél tof trouwens :+

Maar ik denk dat ik hem optimaal in zijn kracht vind staan als hij anderen in hun kracht zet. En dat betekent dus niet per se het tweede stemmetje kwelen, maar ‘samen los gaan’. Toen ik hem net in duet zag gaan met outlaw in ‘em, dacht ik echt: winnend nummer toch? Er zou alleen iemand bij moeten staan. Kon die Bibi een beetje zingen? :+
Als het goed is kwam je ook veel Waylon Bibi duetten tegen van It Takes 2 :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2018 @ 14:38:47 #215
43556 miss_dynastie
pi_178969855
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Als het goed is kwam je ook veel Waylon Bibi duetten tegen van It Takes 2 :D
Nee die heb ik overgeslagen :@
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 mei 2018 @ 14:40:17 #216
163650 Greys
pi_178969883
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee die heb ik overgeslagen :@
_O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178970647
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:54 schreef LovePeaceofMusic81 het volgende:
De afgelopen weken veel meegelezen en alle reacties m.b.t. de rehearsals gelezen. Vandaag in een schrijfmood dus hoppa…

Wat een heerlijk Songfestivalavond was het gisteren op TV met de quiz en daarna ‘het verhaal van … ‘Waylon”
Gisteravond had ik andere plannen maar thank God dat we programma’s terug kunnen kijken dus dat hebben we net dan ook gedaan.

De documentaire over Waylon deed mijn respect voor deze man groeien.
Vanaf zijn jeugd al in de ban van country-muziek. Dat waar zijn hart ligt.
Jarenlang geploeterd en gezocht naar een podium voor zijn muziek.
Dit zal, in de periode waarin hij opgroeide, niet gemakkelijk zijn geweest want de liefde voor country was/is niet iets waar je makkelijk voor uit kwam/komt. Denk dat hierin uiteindelijk, mede dankzij Ilse DeLange en Waylon zelf, echt wel een verschuiving heeft plaatsgevonden. Country ‘mag meer’.

Hij heeft een (internationale) uitstap gemaakt naar de soulmuziek, bij uitstek de muziek waar je je hart laat spreken. Dit resulteerde zelfs in een contract bij Motown wat geen enkele Nederlandse artiest eerder gelukt is. Respect! Uiteindelijk koos hij toch voor waar meer zijn eigen hart lag; de country en oh… wat werd dit met de plaat ‘The Common Linnets’ en natuurlijk door ‘Calm After The Storm’ tijdens ESF 2014 een succes! Iets waar we met z’n allen trots op zijn, toch?

Nu dan naar ESF met “Outlaw In ‘Em”. Wat mij betreft een topnummer, mijn persoonlijke favoriet ook van de 5 opties. Een nummer met veel power en waarin zijn vocale kwaliteiten goed naar voren komen. De muziekstijl die klopt en past bij Waylon. Waylon heeft volgens mij een doel en dat is countrymuziek op de kaart zetten en dat kan met dit grote ESF-publiek. Hij is wat dat betreft een pionier met een visie hierover. Hij doet weinig concessies en lijkt zijn doel voor ogen te houden.

Gaat dit hem lukken?

Kijk, dat is natuurlijk de vraag! Hij lijkt niet de hoge verwachtingen te hebben waargemaakt in de rehearsals. Vocaal natuurlijk wel maar is de vorm van deze act overtuigend genoeg? Ben van mening dat het oordeel pas te vellen is na het op camerabeeld te hebben gezien. Dan maakt Waylon contact met ons (als het goed is) en gaan wij wel of niet met hem mee.

Het zou jammer zijn als zijn (ogenschijnlijke) missie niet lukt vanwege een niet overtuigende act. Want in 2014 samen met Ilse was dit zo succesvol waarmee hij de lat natuurlijk voor zichzelf en ons (ondoenlijk?) hoog legt.

Toch kies ik ervoor om achter hem te staan. Ik ben trots op deze inzending. Ik ben trots op zijn lef om nog een keer mee te doen en het te doen op een manier waarvan hij overtuigd is dat het werkt. De kans om lager te eindigen dan in 2014 is ontzettend groot. Maar hij staat er wel weer!

Heb zelf weinig met country, ook niet heel veel met rock en heb geen CD/playlist van Waylon maar vind dat er wel een positiever geluid bij mocht en dus hierbij mijn bijdrage!

Laten we juichen voor Waylon en onze ‘outlaw-achtige’ inzending voor NL!

With love and peace;

Let’s support this motherf*cker *O*

-Amen- w/
Goed gezegd! ^O^
pi_178970695
LPM81 w/ that's the spirit
~The present is all there is~
pi_178970908
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:00 schreef Momo... het volgende:
En inderdaad dat geschreeuw dat iemand naar het ESF moet nadat ze in een Nederlands programma waar veel mensen naar kijken een goede cover hebben gezongen van een nummer 8)7 8)7
Terechte klacht
pi_178973420
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:52 schreef grazz het volgende:

[..]

ESC2018NL twitterde op zaterdag 05-05-2018 om 19:26:06 Here is part one of the leaked rehearsal of Waylon!#Eurovision #AllAboard https://t.co/ialPXncauI reageer retweet
en er onder deel 2
bijna nader inzien vind ik het er toch wel cool uit zien... die dansers zijn minder prominent in beeld dan ik had verwacht... op de juiste momenten geven ze de act toch wel meer power

ik heb er wel vertrouwen in :-)
pi_178974820
quote:
In het perscentrum klinkt er opnieuw geen applaus na de tweede repetitie van Waylon. Cornald begrijpt het niet. Nederland blijft maar zakken bij de bookmakers. ‘Hoe kan dat nou?', vraagt hij zich hardop af. Tja, sommige songfestival-ditjes-en-datjes kan zèlfs Cornald Maas niet verklaren...
https://www.metronieuws.n(...)-cornald-maas-t-niet
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 mei 2018 @ 19:17:44 #222
163650 Greys
pi_178974867
quote:
We hebben het applaus toch zelf gehoord op de stream? :? En pers uit andere landen schreven 'his biggest applaus so far'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178974890
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:17 schreef Greys het volgende:

[..]

We hebben het applaus toch zelf gehoord op de stream? :? En pers uit andere landen schreven 'his biggest applaus so far'.
Denk dat dit over de eerste repetitie gaat
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 mei 2018 @ 19:19:41 #224
163650 Greys
pi_178974911
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:18 schreef Em31 het volgende:

[..]

Denk dat dit over de eerste repetitie gaat
Volgens mij was het Israël feest de avond voor z'n tweede repetitie. ;) En er staat in je quote ook tweede repetitie. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178974945
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij was het Israël feest de avond voor z'n tweede repetitie. ;) En er staat in je quote ook tweede repetitie. :@
:D :D wat dom. Totaal overheen gelezen omdat het me zo logisch leek dat het over de eerste repetitie ging. :@ Beetje vaag dan inderdaad _O-

Edit: en omdat hij dat interview wel voor de eerste repetitie had toch? :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')