Nee zeker niet, maar laten we wel wezen : het wordt er ook niet bepaald beter op.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:39 schreef Handleiding het volgende:
Je klinkt als een uitgebluste 50-er. Alsof het allemaal zo erg is na de 30
Op basis van deze stelling en jouw pohi kan ik dus concluderen dat je een relatie hebt?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:35 schreef Ruislip het volgende:
Maar, vooral diegenen met een relatie, man man wat lopen die te zeiken zeg.
Waarom zielig, laat mensen in hun waarde zeg.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:40 schreef Protoplanet het volgende:
Tja, dat eeuwige studentikoze gedrag wordt op een gegeven moment wel erg zielig
Je komt gewoon in een andere levensfase, dat moet je niet geforcerd tegen proberen te gaan
De hele wereld is gek, behalve ikquote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:41 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar laten we wel wezen : het wordt er ook niet bepaald beter op.
Snap gewoon niet waarom sommige figuren in hun twintiger / dertiger jaren al willen leven als een pensionado. Terwijl het verouderingsproces op veel punten onomkeerbaar is.
Ben zelf ook niet perfect hoor, leid volgens mij zelf een beetje aan het eeuwige student syndroom. Sommige leeftijdsgenoten vinden van mij misschien dat ik blijf hangen of vinden mij ''kinderachtig'', maar dat is nog altijd beter dan dat geneuzel van die zeiksnorren.
Je kunt best studentikoze dingen doen maar dan in de verbeterde versie, dus de scherpe randjes er af halen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:40 schreef Protoplanet het volgende:
Tja, dat eeuwige studentikoze gedrag wordt op een gegeven moment wel erg zielig
Je komt gewoon in een andere levensfase, dat moet je niet geforcerd tegen proberen te gaan
Gek is ook weer een groot woord, het leven is ook te gecompliceerd om over dit soort dingen echt eens te gaan nadenken. Want morgenochtend staat immers de loodgieter alweer voor de deur.quote:
Je maakt een grote denkfout. JIJ vraagt je dat af. Anderen hebben helemaal de behoefte niet om zich dat af te vragen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:46 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Gek is ook weer een groot woord, het leven is ook te gecompliceerd om over dit soort dingen echt eens te gaan nadenken. Want morgenochtend staat immers de loodgieter alweer voor de deur.
Maar als je er toch eens echt over gaat nadenken, zou je je toch af kunnen vragen ; Waar ben ik nu helemaal mee bezig?
Nee klopt, dat is nu juist het probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:47 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je maakt een grote denkfout. JIJ vraagt je dat af. Anderen hebben helemaal de behoefte niet om zich dat af te vragen.
Jij maakt er een probleem van, het is namelijk helemaal geen probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:48 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Nee klopt, dat is nu juist het probleem.
Een mongooltje weet zelf ook niet dat hij een probleem heeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:49 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Jij maakt er een probleem van, het is namelijk helemaal geen probleem.
Ik zie dat anders. Het zijn geen andere voorkeuren, maar het is gewoon gemakzucht en angst om de comfortzone te verlaten.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:57 schreef Protoplanet het volgende:
Accepteer gewoon dat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft
Het is niet zo dat alles wat jij leuk vindt het enige juiste is. Zij zijn zo het gelukkigst.
Tja, gelukkig bepaal jij dat dus nietquote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:57 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Ik zie dat anders. Het zijn geen andere voorkeuren, maar het is gewoon gemakzucht en angst om de comfortzone te verlaten.
quote:
Nee, maar over een jaar of 10 gaan we zien dat dit dus zo ''gelukkig'' niet is. Zie dat nu al non stop gebeuren onder 40-45 jarigen. Het is zo enorm voorspelbaar. Het zijn ook altijd de stelletjes zoals omschreven in de OP, veel minder vaak stelletjes die op jongere leeftijd wel meer uit het leven hebben gehaald.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:58 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Tja, gelukkig bepaal jij dat dus niet
Okequote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:02 schreef Ruislip het volgende:
Nee, maar over een jaar of 10 gaan we zien dat dit dus zo ''gelukkig'' niet is.
Je klinkt als een gefrustreerde boy.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:02 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Nee, maar over een jaar of 10 gaan we zien dat dit dus zo ''gelukkig'' niet is. Zie dat nu al non stop gebeuren onder 40-45 jarigen. Het is zo enorm voorspelbaar. Het zijn ook altijd de stelletjes zoals omschreven in de OP, veel minder vaak stelletjes die op jongere leeftijd wel meer uit het leven hebben gehaald.
Allemaal halsoverkop een gezin opgebouwd medio 20, nauwelijks iets anders gedaan dan zoals omschreven in de OP. En dan opeens komt dat moment: ''Is dit het nou''? Mijn man krijgt een dikke pens, mijn vrouw striae. We komen nauwelijks het dorp uit en elke zaterdagavond is het kijken naar ''Ik hou van Holland''.
Dat gaat een keer mis, tenzij je het IQ van zanger rinus hebt. Anders heb je als mens toch meer uitdaging nodig, dat houd je nooit decennia lang vol.
Hoezo? Je kunt toch niet ontkennen dat zo'n leven nauwelijks vol te houden is?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:05 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je klinkt als een gefrustreerde boy.
Nja het is niet voor niets dat hoger opgeleiden deze route vaak niet bewandelen en lager opgeleiden wel.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:05 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Oke
Jij zal het allemaal wel beter weten dan een ieder ander inderdaad
Wat mij stoort is dat ik alleen overblijf inderdaad, maar dan niet met het oog op vrouwen maar met het oog op vrienden.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:11 schreef CoolGuy het volgende:
Het echte probleem hier is dat jij niet met een meid thuis op de bank zit TS, in tegenstelling tot je vrienden die wel een vrouwtje kunnen regelen, en omdat jij moet gaan stappen om een vrouwtje tegen te komen maar je vrienden dat niet doen omdat ze hebben wat jij wil, hoe hard je ook roept dat dat niet zo is, ben jij degene die overblijft, en dat stoort je.
Niet alleen zijn vrienden, alle FOK!kers -behalve TS- zitten nu met een lekkere chick op de bank.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:11 schreef CoolGuy het volgende:
Het echte probleem hier is dat jij niet met een meid thuis op de bank zit TS, in tegenstelling tot je vrienden die wel een vrouwtje kunnen regelen, en omdat jij moet gaan stappen om een vrouwtje tegen te komen maar je vrienden dat niet doen omdat ze hebben wat jij wil, hoe hard je ook roept dat dat niet zo is, ben jij degene die overblijft, en dat stoort je.
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:09 schreef Ruislip het volgende:
Maar op een gegeven moment komt gewoon onvermijdelijk dat moment dat alles normaal wordt, en vervolgens een sleur. Dan kun je m.i. echt veel beter al die shit nog even 10 jaar uitstellen en wat langer genieten van je vrijheid, dat dat je halsoverkop zo jong mogelijk jezelf in al deze ellende moet storten.
Je bent het universum niets schuldig en het universum is jou niets schuldig. Doe met die grote speeltuin wat je zelf wilt.quote:Ga zitten want ik wil eens met je praten
Ik ben allang niet meer zo blij als toen
Nee schrik maar niet ik wil je niet verlaten
Er is iets en ik kan er niets aan doen
We komen niets te kort we hebben alles
'N kind 'n huis 'n auto en elkaar
Maar weet je lieve schat wat het geval is
Ik zoek iets meer ik weet alleen niet waar
Is dit alles
is dit alles wat er is
We zijn nu net een stuk in dertien delen
Aan het einde zijn we allemaal de klos
We leven trouw het leven van zo velen
Ik wil iets meer ik wil 'n beetje los
quote:Op een dag wordt je geboren en langzaam word je groot
Er komt ook nog gegarandeerd een dag, dan ga je dood
Daartussen mag je leven, da's alles wat je kan
Maar al duurt het even, we maken er iets van!
Hoop domme aannames. Daarbij wek je weer de indruk dat die mensen niet gelukkig zijn. Flikker gauw even een eind op met je slappe gelul zeg. Ga eerst zelf maar eens gelukkig worden, want het druipt er van af dat je zelf totaal niet gelukkig bent.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:09 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt toch niet ontkennen dat zo'n leven nauwelijks vol te houden is?
Het is allemaal leuk zolang het nieuw is. Je gaat samenwonen, je koopt een huis. De meesten laten zich toch verleiden tot die tophypotheek op twee salarissen, want wauw, als je dat ene huis toch kunt kopen, moet je dat zeker doen.
Daarom ben je al jaren single zekerquote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:14 schreef Ruislip het volgende:
Niet het niet hebben van een vriendin stoort mij, want ik weet dat dit objectief gezien niet zo'n probleem hoeft te zijn.
Wat moeten ze dan allemaal doen eigenlijk? Elke weekend nog tot diep in de nacht uitgaan, zuipen en veel rond neuken?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:54 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Een mongooltje weet zelf ook niet dat hij een probleem heeft.
Waarmee ik bedoel te zeggen: Als je niet weet wat je mist, dan mis je ook niets. Ik vind het oprecht zonde als ik sommige mensen zie, al vanaf 3 HAVO samen met hun vriendinnetje, nooit een studentenleven gehad, nooit een uitgaansleven, elk weekend op de bank, bij uitzondering een keer uit eten met broer en zijn vriendin (''Dubbeldate''). Elke zomer twee weekjes naar de camping in Frankrijk.
Doen ze er iemand kwaad mee? Nee. Zijn ze ongelukkig? Vast niet. Ze hebben vast en zeker hun shit ook eerder op het droge dan ik, maar ik vraag me dan echt af : Je leeft maar één keer, je bent opgegroeid in Nederland, alle fucking kansen van de wereld, en dan is dit wat je met je leven doet?
Vind dat echt dood zonde.
Er is een grote wereld tussen dat, en alleen maar omgaan met je broer, je (schoon) ouders.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan allemaal doen eigenlijk? Elke weekend nog tot diep in de nacht uitgaan, zuipen en veel rond neuken?
Mijn aannames zijn dom, maar vervolgens ga je zelf aannames doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:18 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Hoop domme aannames. Daarbij wek je weer de indruk dat die mensen niet gelukkig zijn. Flikker gauw even een eind op met je slappe gelul zeg. Ga eerst zelf maar eens gelukkig worden, want het druipt er van af dat je zelf totaal niet gelukkig bent.
Waarom zouden ze geen andere vrienden hebben? Misschien negeren ze jou omdat jij blijkbaar in een andere levensfase zit.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:24 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Er is een grote wereld tussen dat, en alleen maar omgaan met je broer, je (schoon) ouders.
Je vrienden hebben keuzes gemaakt die betekenen dat je ze niet meer in de oude hoedanigheid ziet en dat is een gemis. Kan ik me heel goed voorstellen, want verandering is niet altijd even fijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:14 schreef Ruislip het volgende:
Als ik nu mocht kiezen : Mijn vrienden die zijn ''verdwenen'' door een relatie terug, of zelf aan de vriendin, koos ik voor dat eerste. Dat is niet realistisch, dus ben ik zelf inderdaad ook wat meer op zoek naar een relatie. dit neemt niet weg dat ik me enorm aan die levenswijze kan storen, maar dat ik met mijn hand op mijn hart zweer dat dit geen jaloezie jegens hun relatie(s) is, maar meer frustratie over het uit die relatie voortvloeiend gedrag.
Geen speld tussen te krijgen, maar jouw post impliceert dat mensen ook altijd de goede keuzes maken, en dat is m.i. onjuist.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Je vrienden hebben keuzes gemaakt die betekenen dat je ze niet meer in de oude hoedanigheid ziet en dat is een gemis. Kan ik me heel goed voorstellen, want verandering is niet altijd even fijn.
Dat neemt niet weg dat het hun keuzes waren en zij zelf willen bepalen hoe ze hun leven leiden. Ook jij kan zelf je keuzes maken in je leven en de hele wereldbevolking mag daar het zijne van denken, maar het blijven jouw keuzes en jouw leven. Doe wat je gelukkig maakt.
Meestal komt dat geluk niet thuis aanbellen, met de post of zomaar aanwaaien. Dan is het waarschijnlijk een goed idee om het zelf te doen/maken.
Denk dat het eerder andersom is, want ze benaderen mij nog wel eens, maar omdat ik van hen niet meer ''krijg'' wat ik zoek / wat ik nodig heb, steek ik er zelf ook geen energie meer in om hen tegemoet te komen in de zaken die zij graag willen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:26 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen andere vrienden hebben? Misschien negeren ze jou omdat jij blijkbaar in een andere levensfase zit.
Geen idee, wellicht omdat je niet meer op dezelfde golflengte zit?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:32 schreef Ruislip het volgende:
Overigens, waarom zou je iemand negeren, omdat die persoon in een andere levensfase zit?
Welnee. Sterker nog: Mijn meeste keuzes zijn ronduit slecht. Mijn hele leven maak ik al hele hele domme keuzes. Vooral achteraf gezien.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 23:31 schreef Ruislip het volgende:
Geen speld tussen te krijgen, maar jouw post impliceert dat mensen ook altijd de goede keuzes maken, en dat is m.i. onjuist.
Whut? Hoezo moet er een vriend mee om te gaan stappen?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 22:35 schreef Ruislip het volgende:
Ja ik weet dat ik nu ook thuis zit, anders typ ik dit topic niet. Maar heb morgen ten minste wel plannen, en als er vanavond ook maar één vriend mee had gekund, stond ik vooraan in de rij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |