Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht.quote:Oproep voor lawaaidemonstratie tijdens dodenherdenking
Op Facebook is een protest aangekondigd waarbij de demonstranten lawaai willen maken tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.
'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', is te lezen op de pagina. De organisator van het 'event' is Geen 4 Mei Voor Mij, een comité dat al jaren klaagt over de dodenherdenking. Op 4 mei worden niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht, maar ook militairen die sindsdien omkwamen. Dus ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.
Geen 4 Mei Voor Mij wil juist aandacht voor de slachtoffers in Indonesië. 'Nederland herdenkt echter wél de daders maar dus niet de slachtoffers van deze racistische volkerenmoorden.' Ook vindt de groep het raar dat de Indonesische slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog niet herdacht worden. 'Omdat wij dit soort hypocrisie zat zijn en een signaal aan de racisten die ons land regeren willen afgeven, hebben wij daartoe besloten om op 4 mei om 20.00 een (lawaai) manifestatie te organiseren.'
Racisten
Op de Facebookpagina geven tien mensen aan deel te zullen nemen aan de actie en zijn er nog enkele tientallen 'geïnteresseerd'. Er is ook kritiek. Iemand schrijft dat een dergelijke actie alleen maar negatief uitpakt voor de activisten en de steun voor rechtse politici versterkt. 'Ah, oké. Dus we moeten onze agenda's laten bepalen door wat racisten vinden?', reageert Geen 4 Mei Voor Mij op deze kritiek.
https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-strafbaarquote:Van Aartsen: ’lawaaidemonstratie’ strafbaar
Waarnemend burgemeester Van Aartsen van Amsterdam zegt dat ’alle noodzakelijke maatregelen’ worden genomen om de ’lawaaidemonstratie’ op de Dam tijdens de Nationale Dodenherdenking geen doorgang te laten vinden. Als dat toch gebeurt, zal worden opgetreden.
Volgens Van Aartsen is de herdenking op 4 mei een ’heilig moment’. „Het is heel duidelijk dat deze groep één doel heeft, het verstoren van de 4 mei bijeenkomst. Dat heeft niets te maken met demonstreren. Het effectueren is strafbaar”, aldus Van Aartsen.
Gisteren werd op Facebook door de groep ’Geen 4 Mei voor Mij’ aangekondigd de twee minuten stilte te doorbreken met geroep om een signaal af te geven aan „de racisten die ons land regeren.” Volgens Van Aartsen wordt getracht in contact te komen met de beweging. Er is nog geen kennisgeving bij de gemeente gedaan voor een demonstratie.
https://www.nu.nl/4-en-5-(...)dodenherdenking.htmlquote:Rechtbank beslist over lawaaiprotest tijdens Nationale Dodenherdenking
De activisten die de twee minuten stilte tijdens de Nationale Herdenking vrijdag met een lawaaidemonstratie willen verstoren, hebben een rechtszaak aangespannen om dat mogelijk te maken.
De rechtbank in Amsterdam bevestigt dat de zaak van actiegroep #Geen4MeiVoorMij donderdagmiddag dient. De groep eist dat het verbod dat de Amsterdamse waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen heeft afgekondigd tegen de betoging van tafel gaat.
Van Aartsen legde vorige week uit dat hij de Nationale Dodenherdenking op 4 mei als ''een heilig moment'' beschouwt. ''Dat verstoren is onacceptabel en respectloos en bovendien strafbaar", zei hij.
Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei deelt die mening en wil niet in gesprek met de initiatiefnemer van de aangekondigde demonstratie. ''Met zijn oproep de herdenking te verstoren, plaatst deze persoon zich buiten het maatschappelijk debat'', zegt het comité dinsdag in een verklaring. ''De oproep tot een lawaaidemo is respectloos.''
De actievoerders vinden dat de huidige herdenking ''racistisch" is en alleen stilstaat bij ''de 22.000 witte slachtoffers" tijdens de Tweede Wereldoorlog en niet ''de vier miljoen doden door oorlogsgeweld in Nederlands-Indië".
Verzoek
Na een gesprek met de gemeente Amsterdam die het protest heeft verboden, wilde de initiatiefnemer in gesprek met het Nationaal Comité 4 en 5 mei, dat de Nationale Dodenherdenking organiseert. Het comité weigerde op het verzoek in te gaan.
''Maandag was er in de Balie een debat over wie we herdenken, en waarom aan de hand van het boek De stilte en de storm van Ilse Raaijmakers over de geschiedenis van de herdenkingsdagen in Nederland. Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het debat was daar van harte welkom.''
Het comité benadrukte dinsdag dat er het hele jaar door nauw contact is ''met tal van groepen van nabestaanden en belangenorganisaties, ook met groepen uit de voormalig Nederlands-Indische en Indonesische gemeenschappen''.
Mwah, Er lopen een paar van die gasten rond die gewoon schijt hebben aan alles ja, maar ik zou niet zeggen dat het daar over het algemeen mensen wonen die schijt hebben aan onze samenleving.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Over het algemeen wonen daar weinig mensen die respect of weet hebben van onze slachtoffers, veel van die mensen leven buiten onze nederlandse maatschappij.
Van wie mag je deze doodswens niet zeggen ?quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag het natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar ik zou er geen traan om laten als hij toch ergens gaat demonstreren, hij dan wat klappen krijgt en per ongeluk met zijn hoofd een stoeprand raakt en dan een paar dagen later een begrafenis krijgt. Het zou Nederland er wel leuker op maken, gemiddeld genomen.
Van mijn eigen goed fatsoen mag ik het eigenlijk niet zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van wie mag je deze doodswens niet zeggen ?
Van Fok ? Van de rechter?
Je hebt het toch gezegd en je kiest voor een gewelddadige oplossing .
Anderen moeten een moord plegen die jij wenst
laf hoor...
Ik kom er regelmatig, als je die mensen spreekt krijg je niet de indruk dat ze weten wat er in nederland speelt, zich daar niet voor intresseren en vooral binnen hun eigen community levenquote:Op donderdag 3 mei 2018 15:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ken je dan al die mensen ?
Of spui je maar wat vooroordelen ?
schijt aan onze samenleving wil ik niet zeggen maar het verbaast me wel dat ze volledig binnen hun eigen community leven en slecht op de hoogte zijn van ons land.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, Er lopen een paar van die gasten rond die gewoon schijt hebben aan alles ja, maar ik zou niet zeggen dat het daar over het algemeen mensen wonen die schijt hebben aan onze samenleving.
Helemaal omdat de Bijlmer de afgelopen 10 jaar ook compleet veranderd is he, die flats staan er bijna niet meer.
twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:14:19Rechter tegen Meijerink: “Ik heb zo’n idee dat een #lawaaidemonstratie een averechts effect gaat hebben op wat u wilt: het op de agenda zetten van uw punt.” #lawaaidemonstratie reageer retweet
Hm dat is nieuw voor me. Surinamers staan juist bekend om de groep die juist goed geintegreerd is dacht ik. Mede omdat ze al zolang zelf Nederlands spreken.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig, als je die mensen spreekt krijg je niet de indruk dat ze weten wat er in nederland speelt, zich daar niet voor intresseren en vooral binnen hun eigen community leven
[..]
schijt aan onze samenleving wil ik niet zeggen maar het verbaast me wel dat ze volledig binnen hun eigen community leven en slecht op de hoogte zijn van ons land.
De bijlmer is oorspronkelijk natuurlijk gebouwd om vooral surinaamse rotzooi te kunnen huisvesten, deze hebben met hun eigen soort een community begonnen en zich slecht gemengd onder ons.
Het is jouw onzin ... Jij spreekt een wens uit dat iemand Meijerink moet mishandelen met de dood ten gevolge.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Van mijn eigen goed fatsoen mag ik het eigenlijk niet zeggen.
Ik kies niet voor een gewelddadige oplossing en ik zeg nergens dat iemand een moord moet plegen die ik wens. Waar haal je dit soort onzin toch vandaan?
Hmmm, poep praten is natuurlijk leuk.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig, als je die mensen spreekt krijg je niet de indruk dat ze weten wat er in nederland speelt, zich daar niet voor intresseren en vooral binnen hun eigen community leven
[..]
schijt aan onze samenleving wil ik niet zeggen maar het verbaast me wel dat ze volledig binnen hun eigen community leven en slecht op de hoogte zijn van ons land.
De bijlmer is oorspronkelijk natuurlijk gebouwd om vooral surinaamse rotzooi te kunnen huisvesten, deze hebben met hun eigen soort een community begonnen en zich slecht gemengd onder ons.
Intergreren houdt niet op bij de taal spreken en schrijven, wat de surinamers uiteraard goed kunnen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm dat is nieuw voor me. Surinamers staan juist bekend om de groep die juist goed geintegreerd is dacht ik. Mede omdat ze al zolang zelf Nederlands spreken.
Misschien moet je mijn post nog eens lezen en niet je eigen fantasieën erop loslaten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:16 schreef Bluesdude het volgende:
Het is jouw onzin ... Jij spreekt een wens uit dat iemand Meijerink moet mishandelen met de dood ten gevolge.
Je schrijft het een paar minuten geleden en nu ontken je het ..
Lafjes.... wees een vent en erken je wens
Als je ook echt in de bijlmer komt en niet doet alsof zoals die tjjwester, weet je ook dat wat hij schreef totale onzin is.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm dat is nieuw voor me. Surinamers staan juist bekend om de groep die juist goed geintegreerd is dacht ik. Mede omdat ze al zolang zelf Nederlands spreken.
Je komt er regelmatig en je ziet altijd je eigen vooroordelen bevestigdquote:Op donderdag 3 mei 2018 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen... Rotzooi is jouw vooroordelen.quote:De bijlmer is oorspronkelijk natuurlijk gebouwd om vooral surinaamse rotzooi te kunnen huisvesten,
Waarom denk je dat het meer dan 30 jaar een getho is geweest? Alle soorten hebben elkaar opgezegd, zijn aan elkaar blijven kleven en zich niet onder de nederlanders gemengd.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:18 schreef marsan het volgende:
[..]
Als je ook echt in de bijlmer komt en niet doet alsof zoals die tjjwester, weet je ook dat wat hij schreef totale onzin is.
Ja, gek hè, een juridische vraag in een rechtszaak. Die je nota bene zelf hebt aangespannen.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:18:56Meijerink wil geen antwoord geven op de vraag of het doel van zijn betoging vooral is om een andere betoging te verstoren. “Dat is een juridische vraag.” #lawaaidemonstratie reageer retweet
iemand doodwensen is jouw fantasie..quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien moet je mijn post nog eens lezen en niet je eigen fantasieën erop loslaten.
Geen idee, maar kom je er ook tegenwoordig weleens of vorm jij je mening op basis van nieuws van een jaar of 30 terug?quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het meer dan 30 jaar een getho is geweest? Alle soorten hebben elkaar opgezegd, zijn aan elkaar blijven kleven en zich niet onder de nederlanders gemengd.
Het is een enclave in nederland.
Quote me even waar ik iemand dood wens.quote:
Wat een faalhaas.twitter:SaskiaBelleman twitterde op donderdag 03-05-2018 om 15:20:44De rechter stelt Meijerink nog een vraag. Maar die kan even niet antwoorden. Moet nodig naar de wc. De rechter schorst 5 minuten. #lawaaidemonstratie reageer retweet
Nog eens dan.... wat je ineens niet meer weet... zogenaamdquote:Op donderdag 3 mei 2018 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Quote me even waar ik iemand dood wens.
quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik mag het natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar ik zou er geen traan om laten als hij toch ergens gaat demonstreren, hij dan wat klappen krijgt en per ongeluk met zijn hoofd een stoeprand raakt en dan een paar dagen later een begrafenis krijgt. Het zou Nederland er wel leuker op maken, gemiddeld genomen.
En waar wens ik iemand dood?quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog eens dan.... wat je ineens niet meer weet... zogenaamd
[..]
Ik kom er nog steeds regelmatig en ik zie naast alle andere culturen nog steeds een zeer sterke Surinaamse samenleving die in hun eigen cirkel leven.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Geen idee, maar kom je er ook tegenwoordig weleens of vorm jij je mening op basis van nieuws van een jaar of 30 terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |