abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178911854
quote:

De tegenstanders van Wilders in het proces over de uitspraak ‘minder, minder, minder Marokkanen’ krijgen tóch hun advocatenkosten vergoed. Dat heeft de Raad van State besloten

Göran Sluiter, advocaat van een aantal tegenstanders, is ‘heel blij’ dat er eindelijk duidelijkheid over het geld is. Maar hij baalt dat het zo lang heeft geduurd.

AD 2018.
Klacht

Het is ook niet te geloven.

Rechters die mild straffen jegens onze landgenoten uit met name het rifgebergte op gronden die voor elk redelijk weldenkend mens onbegrijpelijk is, en dan nu een de Raad van State die de 'gutmenschen" in dit land nog even een steuntje in de rug geeft d.m.v deze uitspraak zodat men ongenegeerd door kan gaan een ieder, die niet welgevallig is voor hun linkse retoriek van politieke-correctheid en betutteling,aan te klagen omdat men weet dat diens advocaat kosten toch wel vergoed worden.

pi_178912010
Gerechtigheid, dat moeten we inderdaad niet willen in dit land.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:04:47 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178912120
Onder wat voor regelgeving kan je advocaatkosten laten vergoeden door de overheid?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_178912187
Lekker gebrabbeld weer pik
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:07:00 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178912188
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:04 schreef SpecialK het volgende:
Onder wat voor regelgeving kan je advocaatkosten laten vergoeden door de overheid?
Dat is de "het deksel op je neus krijgen" regeling.
And so is the past
pi_178912207
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:09:48 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_178912254
En terecht, werd tijd.
pi_178912275
Eens met iwanius. Ik heb me er niet in verdiept, maar vind het een vreemde uitspraak...
Weggegaan en opgerot
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:12:35 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178912334
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:09 schreef remlof het volgende:
En terecht, werd tijd.
En we hebben een "gedupeerde".
And so is the past
pi_178912636
quote:
^O^
pi_178912661
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:24 schreef bamibij het volgende:

[..]

^O^
Met dank aan Vanilleyoghurt. :)
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 13:33:40 #12
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_178912868
Terechte klacht
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:39:48 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178913037
Dat is een lange zin
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_178913348
Maar de klacht is dat we een open en eerlijk rechtsysteem hebben?

https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak
pi_178913403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:56 schreef ChrisCarter het volgende:

https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak
De klacht is dat er mensen zijn die het in hun hoofd hebben durven halen om een proces tegen de blonde messias aan te spannen.
pi_178913575
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:33 schreef Plompzakker het volgende:
Terechte klacht
pi_178919392
quote:
Daar zijn de meningen dus over verdeeld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:31:01 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_178925687
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De klacht is dat er mensen zijn die het in hun hoofd hebben durven halen om een proces tegen de blonde messias aan te spannen.
Nee want dat is hun goed recht. Totdat bleek dat er voorgedrukte aangifteformulieren klaar lagen en men in de moskee analfabeten liet tekenen, die dachten dat ze tegen het president worden van Wilders stemden.
pi_178926562
quote:

Rechtszaak kosten. Wie betaalt?
:') Lees eens goed alvorens je weer zo een domme conclusie trekt.

Het gaat erom dat deze Raad andermaal lieden die alleen als doel hebben zoveel mogelijk ons rechtssysteem te belasten voor eigen gewin, beloont worden. Daar gaat het om.
pi_178927330
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:') Lees eens goed alvorens je weer zo een domme conclusie trekt.

Het gaat erom dat deze Raad andermaal lieden die alleen als doel hebben zoveel mogelijk ons rechtssysteem te belasten voor eigen gewin, beloont worden. Daar gaat het om.
Dat jij niet snapt wat er staat betekent niet dat anderen een "domme conclusie" trekken he. :)

Wat is dan het eigen gewin in dit geheel? Wat hebben ze er aan verdiend?
Blijkbaar hebben ze aan de voorwaarden voldaan om die kosten vergoed te krijgen. Dezelfde rechten waar jij ook gebruik van zou mogen maken :Y
pi_178933705
quote:
4s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:56 schreef Iwanius het volgende:
Rechters die mild straffen
Ja dat klopt helaas niet.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-over-de-rechtspraak
pi_178933782
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:41 schreef Iwanius het volgende:
Hoe worden ze beloond dan? Ze krijgen alleen bepaalde kosten vergoed, ze houden er nog steeds niks aan over, het heeft hen alleen maar tijd (en wss geld) gekost.
pi_178967201
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 06:46 schreef ChrisCarter het volgende:

Dat jij niet snapt wat er staat betekent niet dat anderen een "domme conclusie" trekken he. :)

Wat is dan het eigen gewin in dit geheel? Wat hebben ze er aan verdiend?
Blijkbaar hebben ze aan de voorwaarden voldaan om die kosten vergoed te krijgen. Dezelfde rechten waar jij ook gebruik van zou mogen maken :Y
Je kent dit? Je hebt in Nederland een recht van een vrije meningsuiting. Maar nergens staat dat je altijd je mening dient te geven, ook als die negatief uitpakt.

In deze kan je natuurlijk gebruik maken van het recht je advocaatkosten vergoed te krijgen echter in deze gaat het erom dat de aanklacht jegens Wilders een zoveelste zotte aanklacht is die maar 1 doel heeft bij dit soort lui en wel zoveel mogelijk klachten indienen, ook als ze totaal ongegrond zijn en altljd op persoonlijke aversies of vooroordelen berusten, jegens een ieder die het niet eens is met hun mening/gedachtes en waarbij dus het rechtstsysteem onnodig belast wordt in tijd en geld.

Immers als je tocht weet dat jij je kosten vergoed krijgt dan heb je des te meer reden om voor elk wissewasje het rechtssysteem te belasten want.... wordt toch vergoed en ik kan procederen om te procederen.

Nou... volgens mij is ons rechtsysteem daar nou niet voor in het leven geroepen.

Daar gaat het om!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 11:33:51 ]
pi_178967275
quote:
Immers als je tocht weet dat jij je kosten vergoed krijgt dan heb je des te meer reden om voor elk wissewasje het rechtssysteem te belasten want.... wordt toch vergoed en ik kan procederen om te procederen.
Je weet vantevoren niet of je kosten vergoed krijgt dus zo vrijblijvend is het niet.

Verder is het makkelijk oordelen voor ons aan de zijlijn of een aangifte gegrond of ongegrond is. Wij zijn geen direct betrokkenen en missen de context, daarom hebben we dus een rechtssysteem.

Ik vond de aangiftes en het proces ook onzinnig maar ik ben verder geen rechter of OM.

De 'voordelen' gelden verder voor iedereen zodat iedereen indien nodig kan procederen. Zoals het hoort in iets dat op beschaving moet lijken.
pi_178987013
:') :')
  maandag 7 mei 2018 @ 14:05:27 #26
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178988555
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:40 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Ja dat klopt helaas niet.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-over-de-rechtspraak
Wat leuk, een propagandaverhaaltje dat zonder ook maar een enkele kritische vraag braaf wordt opgeschreven door de stagiair.
pi_178988593
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat leuk, een propagandaverhaaltje dat zonder ook maar een enkele kritische vraag braaf wordt opgeschreven door de stagiair.
Kom maar op met je bronnen die het tegendeel bewijzen.
  maandag 7 mei 2018 @ 14:09:32 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178988622
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:08 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Kom maar op met je bronnen die het tegendeel bewijzen.
Waarom? Zo werk het niet he. Jij komt met ongefundeerde stellingen, kom maar met een fatsoenlijke bron om ze te onderbouwen.
pi_178989593
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:09 schreef Nobu het volgende:

[..]

Waarom? Zo werk het niet he. Jij komt met ongefundeerde stellingen, kom maar met een fatsoenlijke bron om ze te onderbouwen.
Uh, ik heb ze dus al onderbouwd, zelfs CBS is genoemd als bron, met een linkje naar het betreffende rapport. Begrijp ik uit deze flauwe reactie dat je met je mond vol tanden staat? Ik kom met gefundeerde stellingen en jij hebt daar niets tegen in te brengen.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:04:19 #30
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178990131
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:47 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Uh, ik heb ze dus al onderbouwd, zelfs CBS is genoemd als bron, met een linkje naar het betreffende rapport. Begrijp ik uit deze flauwe reactie dat je met je mond vol tanden staat? Ik kom met gefundeerde stellingen en jij hebt daar niets tegen in te brengen.
Ik lees nog wel eens de bron in een artikel, zou je ook eens moeten doen. Als je dat gedaan zou hebben zou je hebben gelezen dat:
1. Het OM, in verhouding tot het aantal aangiften, in vergelijking met buurlanden erg weinig zaken krijgt aangeleverd.
2. Het OM in verhouding tot buurlanden in veel meer zaken besluit niet tot vervolging over te gaan
3. Het OM in verhouding tot buurlanden veel meer zaken zelf afdoet ipv ze aan een rechter voor te leggen.

Dat heeft als direct gevolg dat er in Nederland niemand voor een paar weken opgesloten wordt, die zaken halen de rechtbank nooit. Alleen in het uiterste geval gaat men over tot dagvaarding. Natuurlijk levert dat gemiddeld langere vrijheidsstraffen op, maar het betekent totaal niet dat er strenger gestraft zou worden.
pi_178994767
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:04 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik lees nog wel eens de bron in een artikel, zou je ook eens moeten doen. Als je dat gedaan zou hebben zou je hebben gelezen dat:
1. Het OM, in verhouding tot het aantal aangiften, in vergelijking met buurlanden erg weinig zaken krijgt aangeleverd.
2. Het OM in verhouding tot buurlanden in veel meer zaken besluit niet tot vervolging over te gaan
3. Het OM in verhouding tot buurlanden veel meer zaken zelf afdoet ipv ze aan een rechter voor te leggen.

Dat heeft als direct gevolg dat er in Nederland niemand voor een paar weken opgesloten wordt, die zaken halen de rechtbank nooit. Alleen in het uiterste geval gaat men over tot dagvaarding. Natuurlijk levert dat gemiddeld langere vrijheidsstraffen op, maar het betekent totaal niet dat er strenger gestraft zou worden.
Pff je hebt nog gelijk ook, dat onderzoek is echt waardeloos en ik vind ook niet direct iets beters, excuses! (overigens hebben punten 1 en 2 waarbij er niemand vervolgt wordt omdat er geen verdachte is / iets niet bewezen kan worden natuurlijk niets te maken met de strafmaat van mensen die wel voor iets veroordeeld worden)
pi_178999047
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:05 schreef Nobu het volgende:

5 misverstanden over de rechtspraak in Nederland.

Scherp!

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2018 21:05:02 ]
pi_178999269
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:14 schreef squatt3r het volgende:

[..]

_O- Het ging om de inhoudelijke opmerkingen, je taalfouten zijn te veel om bij te houden. Wel bijzonder dat je suggereert dat je taalfouten opzettelijk zijn. Zijn al die inhoudelijke missers ook opzettelijk?
Neuh.. dat is zijn persoonlijkheid.
pi_179041952
Ga eens even lekker buiten van de zon genieten met zijn allen ipv dat gezeik op elkaar!
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')