abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 april 2018 @ 18:23:41 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178841613
Zo af en toe heb ik dat.. Een gevoel van weemoed.
Het zal wel weer overgaan, maar het is gewoon een kutgevoel.
Wat zeg ik, dat vind ik misschien wel het kutste gevoel wat er bestaat.
Dit gevoel komt volgens mij voort uit een bepaalde vorm van jaloezie. Het idee dat het leven van iemand anders volmaakter is dan dat van jou en dat bij hen alles meezit.
Dit gevoel is vooral aanwezig als je singel bent, want als je een partner hebt kan je jouw ervaringen met iemand delen.

Afgelopen weekend naar een conferentie geweest waarbij je enorm veel wereldberoemde acteurs ziet.
Je weet dat ze geen fuck geven om fans (althans, zo neig je soms te denken), dat hun leven gewoon weer doorgaat. Belangrijk zijn, belangrijk voelen. Een terechte arrogant houding hebben. Status uitstralen. Een enorm avontuurlijk leven hebben. Veel money hebben. Een luxe leventje hebben. Een persoonlijk netwerk hebben zo groot als het internet zelf.

Dan is dat voorbij en gaat je kansloze leventje gewoon weer verder. Je 9 tot 5 baantje waar je eigenlijk vanaf wilt en dingen beseft die je eigenlijk niet wil beseffen.

Ik heb gesproken. Fijne avond.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator maandag 30 april 2018 @ 18:25:57 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_178841658
Vervelend voor je.
F.K.A. SuperwormJim
pi_178843720
ja jammer joh
  maandag 30 april 2018 @ 21:45:19 #4
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178848192
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  maandag 30 april 2018 @ 22:20:46 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178849565
quote:
waar heb je dit topic vandaan getrokken :D
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 30 april 2018 @ 22:21:44 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_178849604
Wat je beschrijft is geen weemoed, maar gewoon afgunst (en zelfverwijt (?)).

Weemoed is terugdenken aan iets fijns uit het verleden, dat waarschijnlijk (om wat voor reden dan ook) nooit meer zal gebeuren.
GNU Terry Pratchett
  maandag 30 april 2018 @ 22:22:49 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178849641
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Lod het volgende:
Wat je beschrijft is geen weemoed, maar gewoon afgunst (en zelfverwijt (?)).

Weemoed is terugdenken aan iets fijns uit het verleden, dat waarschijnlijk (om wat voor reden dan ook) nooit meer zal gebeuren.
nee weemoed.. overduidelijk weemoed
geen twijfel over mogelijk
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178850077
Ik doe wel eens popcorn maken in een pan zonder deksel dat is ook wel leuk haha
  maandag 30 april 2018 @ 22:36:52 #9
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178850114
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 22:20 schreef Onnoman het volgende:

[..]

waar heb je dit topic vandaan getrokken :D
Ken je de gezegde: hoe persoonlijker het probleem, hoe universeler?
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
  maandag 30 april 2018 @ 22:41:15 #10
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178850257
Fase 1: Denken dat je later filmster of iets dergelijks zal worden.

Fase 2: Opkijken naar miljonairs en realiseren dat je dat nooit zal worden. <<< TS zit hier

Fase 3: Realiseren dat je met hard werken en slimme keuzes best een leuk bestaan kan opbouwen.
  maandag 30 april 2018 @ 22:46:38 #11
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178850400
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 22:41 schreef BlauweHoofd het volgende:
Fase 1: Denken dat je later filmster of iets dergelijks zal worden.

Fase 2: Opkijken naar miljonairs en realiseren dat je dat nooit zal worden. <<< TS zit hier

Fase 3: Realiseren dat je met hard werken en slimme keuzes best een leuk bestaan kan opbouwen.
ik ga naar fase 4
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 30 april 2018 @ 22:49:14 #12
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178850486
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 22:46 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ga naar fase 4
Overdosis meth?
pi_178850797
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 22:49 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Overdosis meth?
:D

Wat Lod al schreef, dit heeft helemaal niks met (het gevoel van) weemoed van doen...

Verder sowieso volledig onherkenbaar voor mij, ik ben dolbij geen wereldberoemde acteur (actrice) te zijn! *O* Alleen het geld wil ik wel, voor de rest lijkt het mij een vreselijk leven...
Tails tell tales
pi_178850946
Heb soms echt het gevoel dat ik de enige persoon op aarde ben van <30 die geen leven als rijke flitsende Zuidas advocaat, filmster, profvoetballer, partner bij een big 4, vlogger of ander ''interessante'' levensstijl ambieert.

Wat is dat toch met deze generatie. Alsof gewoon zijn niet goed genoeg meer is. Denk zelfs dat 'gewone' mensen uiteindelijk, relatief gezien, het gelukkigst zijn.

Als ik het binnen redelijke termijn voor elkaar krijg om een middenmodel volvo te rijden, een hoekwoning met tuin op de zon te bewonen in een prettige buurt, goed kan eten elke avond en in de zomer naar Italië op vakantie kan, ben ik helemaal tevreden :) Als dit je insteek is, kan het leven een hele prettige ervaring worden in plaats van constant allerlei onrealistische shit nastreven waarvan het nog maar de vraag is of je er echt gelukkiger van wordt.
pi_178852278
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 18:23 schreef Onnoman het volgende: Een gevoel
Mag ik reageren? ;(
  dinsdag 1 mei 2018 @ 04:02:06 #16
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178853342
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 23:04 schreef Bogatell het volgende:
Heb soms echt het gevoel dat ik de enige persoon op aarde ben van <30 die geen leven als rijke flitsende Zuidas advocaat, filmster, profvoetballer, partner bij een big 4, vlogger of ander ''interessante'' levensstijl ambieert.

Wat is dat toch met deze generatie. Alsof gewoon zijn niet goed genoeg meer is. Denk zelfs dat 'gewone' mensen uiteindelijk, relatief gezien, het gelukkigst zijn.

Als ik het binnen redelijke termijn voor elkaar krijg om een middenmodel volvo te rijden, een hoekwoning met tuin op de zon te bewonen in een prettige buurt, goed kan eten elke avond en in de zomer naar Italië op vakantie kan, ben ik helemaal tevreden :) Als dit je insteek is, kan het leven een hele prettige ervaring worden in plaats van constant allerlei onrealistische shit nastreven waarvan het nog maar de vraag is of je er echt gelukkiger van wordt.
Alsof gelukkig worden het hoogste doel in het leven is :')
new-age hippie shit
pi_178854331
Dat hoort bij het ouder worden ;(
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 1 mei 2018 @ 06:03:19 #18
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178854360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 05:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat hoort bij het ouder worden ;(
Als je ouder ben dan rationaliseer je het eerder en accepteer je dat je uit je warme bed mag stappen om te werken voor wat centjes tegen je zin terwijl Lil Kleine de avond ervoor op stage net zoveel verdiend heeft als jij in een jaar met rappen over drank en drugs...

Jij uiteindelijk vroeg naar bed met een verzuurd vrouwke aan de zij want opstaan voor de baas.... terwijl diezelfde Lil Kleine orgies aan het beleven was met je zusjes
pi_178855890
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 04:02 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Alsof gelukkig worden het hoogste doel in het leven is :')
new-age hippie shit
Oja, de stoere zuidas- corporate taal. Jezelf de hele dag gedragen als een dichtgetikte baviaan die zogenaamd hard en gevoelloos is maar ondertussen non stop tegen een burn-out aanzitten.

En voor wie? Zodat je op je linkedin kunt zetten dat je bij Houthoff werkt en dus status hebt bij anderen. Zodra je mentaal zover bent gegroeid dat je er schijt aan hebt, kun je pas gelukkig worden imo :)

Dit natuurlijk behoudens de figuren die natuurlijk geboren zijn voor dat soort werk en kicken op die druk.
pi_178855979
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 06:03 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Als je ouder ben dan rationaliseer je het eerder en accepteer je dat je uit je warme bed mag stappen om te werken voor wat centjes tegen je zin terwijl Lil Kleine de avond ervoor op stage net zoveel verdiend heeft als jij in een jaar met rappen over drank en drugs...

Jij uiteindelijk vroeg naar bed met een verzuurd vrouwke aan de zij want opstaan voor de baas.... terwijl diezelfde Lil Kleine orgies aan het beleven was met je zusjes
Gast hoe oud ben je en wat loop je nou te lullen over liddol kleine :')

Ergens denk ik dat je nog onder de 20 bent of in ieder geval begin 20, dan kan ik je niets kwalijk nemen want was toen zelf ook zo naïef en keek een beetje tegen dat soort gastjes op.

Maar geloof mij dat vrijwel niemand met een volledig ontwikkeld brein graag zou willen ruilen met kleine of vergelijkbare figuren. Als je nog jong, naïef en onzeker bent zie je in hem misschien voorbeeldmateriaal, maar geloof mij, dit verdwijnt zelf met de jaren :)
pi_178855982
Dat leven van die sterren lijkt me nu ook niet zalig makend. Veel sterren heb drank en/of drugs problemen, 10 scheidingen achter de rug en als de 15 min of fame over zijn, dan zakken de meeste ook weg. Daarnaast de paparazzi die constant om je heen hangt. Nee bedankt.

Misschien leren om geen fuck om dat soort mensen te geven. Ik snap dat aanbid gedrag van sommige mensen ook niet. Realiseer je wel dat, dat volk er staat door een flink dosis geluk en dat ze ook gewoon op de plee schijten.

Als je ouder word, dan leer je je er bij neerleggen hoe je leven is en dat, dat ook niet veel gaat veranderen. Je kunt misschien iets meer verdienen dmv een cursusje erbij te doen, maar rijk zal je waarschijnlijk nooit worden. Het kan, maar de kans is gewoon erg klein. Probeer te genieten van de dingen die je wel hebt, dat is het enige wat je kunt doen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_178856062
Altijd als ik dat soort gevoelens op voel komen grijp ik naar de fles. Werkt best goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')