Budget is wel een beetje een ding.quote:Op zaterdag 28 april 2018 20:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Is budget een probleem? Zoek je gewoon zo goedkoop mogelijk een platenspeler?
Indien dat het niet is: er zijn gewoon harstikke goede platenspelers te koop, nieuw in doosHelemaal hip weer tegenwoordig.
ditquote:Op zaterdag 28 april 2018 20:58 schreef Vanillekwark het volgende:
Is budget een probleem? Zoek je gewoon zo goedkoop mogelijk een platenspeler?
Indien dat het niet is: er zijn gewoon harstikke goede platenspelers te koop, nieuw in doosHelemaal hip weer tegenwoordig.
Daar haak ik helaas afquote:Op zaterdag 28 april 2018 20:59 schreef steefann het volgende:
[..]
Budget is wel een beetje een ding.
Wat zijn bijv. goede (nieuwe) starters?
Dat heeft ook stiekem wel mijn voorkeur, maar ben als de dood dat er dan weer iets kapot is bij zo'n oud beest! Heb je een idee waar je zoiets bijv. met garantie kan vinden? Een winkel of iets?quote:Op zaterdag 28 april 2018 21:01 schreef Ik2 het volgende:
[..]
dit
Maar bij een jazzcollectie hoort natuurlijk wel een oude speler van een fatsoenlijk merk, direct drive, in te stellen naalddruk / gewichten en let erop dat je de pitch in kan stellen, lekker draaien!
2hands voor n tientje of misschien 2 kom je ze al tegen
nee, kijk op mp, hou t even in de gaten, kijk of alles werkt, vaak moet je tzt bij zo'n oud ding wel n naald kopen, kost ook paar tientjes, belangrijk dat ie zn toerental vasthoud, kan verder weinig aan kapot, snaaraandrijving zou ik niet pakken.quote:Op zaterdag 28 april 2018 21:08 schreef steefann het volgende:
[..]
Dat heeft ook stiekem wel mijn voorkeur, maar ben als de dood dat er dan weer iets kapot is bij zo'n oud beest! Heb je een idee waar je zoiets bijv. met garantie kan vinden? Een winkel of iets?
Foto van de cover please, en hoeveel wil of kun je besteden?quote:Op zaterdag 28 april 2018 20:55 schreef steefann het volgende:
Beste,
Het is misschien de omgedraaide wereld, maar vandaag kocht ik een LP zonder dat ik een platenspeler heb. Ik vond de cover namelijk wel één eurotje waard!
Nu begint het toch te kriebelen en wil ik dat plaatje eigenlijk ook wel afspelen, en misschien een bescheiden collectie van jazz LP's opbouwen.
Als totale leek weet ik niet echt waar ik moet beginnen. Via marktplaats lukraak iets kopen lijkt mij doodeng, want ik ben niet zo technisch dat ik wel even een platenspeler repareer.
De meeste reguliere webshops bieden al snel plastic rommel aan waar slechte reviews over worden gegeven.
Kortom; wie helpt mij op weg? Welke merken zijn het overwegen waard? Welke winkels kun je aanbevelen?
https://www.discogs.com/G(...)tory/release/1249215quote:Op zaterdag 28 april 2018 21:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Foto van de cover please, en hoeveel wil of kun je besteden?
Nopequote:Op zaterdag 28 april 2018 21:40 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je een versterker met een platenspeler ingang?
Kijk anders eens, om te beginnen, op marktplaats oid. naar platenspelers met USB.quote:
Zoiets had mijn zusje. Heb je tenminste geen versterker meer nodig.quote:Op zaterdag 28 april 2018 21:56 schreef steefann het volgende:
Beetje meer zitten neuzen op mp
Iemand enig idee of dit een goede aanschaf zou zijn?
https://tinyurl.com/y8e955qx
Oké. Wat waren verder de bevindingen? Ik hoef ook eerlijk gezegd geen kraakhelder audiofiele geluidsgolven door mijn woonkamer hoorquote:Op zaterdag 28 april 2018 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zoiets had mijn zusje. Heb je tenminste geen versterker meer nodig.
Geluidskwaliteit is meestal niet al te best. Maar dat zijn die USB-dingen die ik noemde ook niet echt.
Mijn ervaring is dat die platenspelers met ingebouwde speakers klinken als een setje PC speakers van ¤12,95quote:Op zaterdag 28 april 2018 22:07 schreef steefann het volgende:
[..]
Oké. Wat waren verder de bevindingen? Ik hoef ook eerlijk gezegd geen kraakhelder audiofiele geluidsgolven door mijn woonkamer hoor
Ben bang dat je bij een 44 jaar oude speler, zoals in je advertentie, snel last krijgt van gare snaren en andere uitgedroogde/versleten rubberen onderdelen.quote:Op zaterdag 28 april 2018 22:07 schreef steefann het volgende:
[..]
Oké. Wat waren verder de bevindingen? Ik hoef ook eerlijk gezegd geen kraakhelder audiofiele geluidsgolven door mijn woonkamer hoor
Dank! dan gaan we lekker afwachten tot er iets beters langskomtquote:Op zaterdag 28 april 2018 22:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben bang dat je bij een 44 jaar oude speler, zoals in je advertentie, snel last krijgt van gare snaren en andere uitgedroogde/versleten rubberen onderdelen.
Kwaliteit was om te beginnen al niet geweldig, ook niet van de versterker en boxjes.
sowquote:Op zaterdag 28 april 2018 23:44 schreef Amoeba het volgende:
Wat een bullshit lees ik hier zeg. Ook dat direct drive, alsof snaar minderwaardig is ofzo.
TS kijk eens naar een Marlux MX66 (volautomaat), Thorens 166 mk2 (manueel), of iets van Technics of Philips (lees je even in) en laat vooral alle usb meuk liggen.
Ga in ieder geval voor een aparte versterker met phono ingang ipv alles in 1 zooi, daar krijg je spijt van.
En meld je even in het vinyl topic, daar zitten luisteraars, krijg je niet zo'n koekoek advies
Ik kan hier eind in meegaan. Alhoewel de Thorens en zo mij iets teveel van het goede zijn voor iemand die start met vinylquote:Op zaterdag 28 april 2018 23:44 schreef Amoeba het volgende:
Wat een bullshit lees ik hier zeg. Ook dat direct drive, alsof snaar minderwaardig is ofzo.
TS kijk eens naar een Marlux MX66 (volautomaat), Thorens 166 mk2 (manueel), of iets van Technics of Philips (lees je even in) en laat vooral alle usb meuk liggen.
Ga in ieder geval voor een aparte versterker met phono ingang ipv alles in 1 zooi, daar krijg je spijt van.
En meld je even in het vinyl topic, daar zitten luisteraars, krijg je niet zo'n koekoek advies
Goeie linkquote:Op zondag 29 april 2018 00:26 schreef Housekeeper het volgende:
Dit is denk ik wel leuk voor je om te lezen: PLATENSPELER KOPEN VOOR BEGINNERS: DIT MOET JE WETEN-HiFi.nl
[..]
Ik kan hier eind in meegaan. Alhoewel de Thorens en zo mij iets teveel van het goede zijn voor iemand die start met vinylIk zie dat zelf meer als iets als een vervolgstap als je het virus echt te pakken hebt
![]()
Voor ongeveer 100-150 euro moet dat echt wel lukken. Als je er echt geen verstand van hebt, kun je het beste iemand die er iets meer kijk op heeft voor jou het kaf van het koren laten scheiden
Dan moet je wel zo iemand kennenquote:Op zondag 29 april 2018 00:26 schreef Housekeeper het volgende:
Dit is denk ik wel leuk voor je om te lezen: PLATENSPELER KOPEN VOOR BEGINNERS: DIT MOET JE WETEN-HiFi.nl
[..]
Ik kan hier eind in meegaan. Alhoewel de Thorens en zo mij iets teveel van het goede zijn voor iemand die start met vinylIk zie dat zelf meer als iets als een vervolgstap als je het virus echt te pakken hebt
![]()
Ga op jacht naar een goede vintage versterker uit de jaren 70-80 of kwaliteit uit de '90s met phono-ingang. En een net exemplaar van bijvoorbeeld een Philips-draaitafel (bv een 777) uit de gloriejaren dat heel Nederland Philips in huis had. Speakers kunnen bijvoorbeeld ook van Philips. Zo maar een voorbeeld. Sony en Akai hadden ook leuke tafels die nu voor 50-70 euro zijn te scoren.
Voor ongeveer 100-150 euro moet dat echt wel lukken. Als je er echt geen verstand van hebt, kun je het beste iemand die er iets meer kijk op heeft voor jou het kaf van het koren laten scheiden
Ik las dat er ook plantenspelers zijn die juist geen versterker behoevenquote:Op zaterdag 28 april 2018 23:44 schreef Amoeba het volgende:
Er zijn inderdaad wel platenspelers tegenwoordig die al een ingebouwde voorversterker hebben.quote:Op zondag 29 april 2018 19:42 schreef steefann het volgende:
[..]
Ik las dat er ook plantenspelers zijn die juist geen versterker behoeven
Als je deze twee samen zou koppelen dan zegt men dat daar voor starters toch leuk geluid uit komt. Zou je dat ook afraden voor een starter? Wat zijn de ups/downs?
https://www.bol.com/nl/p/(...)in/9200000029872212/
https://www.bol.com/nl/p/denon-dp-300f-zwart/9000000011600900/
voor dj's maakt het wel verschil uit en is direct drive echt nodig.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:44 schreef Amoeba het volgende:
Daar gaat het topic toch niet over? Denk je dat de gemiddelde dj hier komt vragen wat die moet kopen?quote:Op zondag 29 april 2018 21:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
voor dj's maakt het wel verschil uit en is direct drive echt nodig.
Ik weet niet wie 'men' is.quote:Op zondag 29 april 2018 19:42 schreef steefann het volgende:
[..]
Ik las dat er ook plantenspelers zijn die juist geen versterker behoeven
Als je deze twee samen zou koppelen dan zegt men dat daar voor starters toch leuk geluid uit komt. Zou je dat ook afraden voor een starter? Wat zijn de ups/downs?
https://www.bol.com/nl/p/(...)in/9200000029872212/
https://www.bol.com/nl/p/denon-dp-300f-zwart/9000000011600900/
nope ik zeg ook ga een random 2e hands zaak af.quote:Op zondag 29 april 2018 21:48 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Daar gaat het topic toch niet over? Denk je dat de gemiddelde dj hier komt vragen wat die moet kopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |