Iemand die jou moet motiveren, voor een nieuwe baan.quote:
Hehequote:Op zaterdag 28 april 2018 19:11 schreef VarkensHart het volgende:
Slaafjes hier. Gewoon uitkering trekken en zwart bij verdienen legaal of.illegaal
Zo werkte het voor mij niet. Ik heb altijd heel veel verschillende dingen leuk gevonden, dus sprong ik van het een op het ander en werd ik nooit ergens heel erg goed in. Ik liet me ook heel erg beïnvloeden door anderen.quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:18 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij vroeger deed, maar als ik iets niet leuk vond, dan deed ik het niet (of ik stopte er op een gegeven moment mee). Als het goed is sorteer je dan automatisch voor op de dingen die bij jou passen. Een doener zal meer naar buiten gaan, een denker zit meer in de boeken. Toch?
Dat is natuurlijk ook zo, bij 5 dagen werken en twee dagen vrij is de verhouding gewoon compleet scheef.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:15 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja hoe doe je dat zo onopgemerkt mogelijk op de werkvloer.![]()
Verder: eens met klacht. Ik werk 32 uur, vrijdags lekker vrij. Heerlijk!Zou voor geen goud 40 uur willen werken. En ja dat heb ik wel gedaan, maar daar werd ik echt niet goed van. 2 dagen weekend.
36 uur in 4 dagen vind ik prima. Maar aangezien ik nog een uur moet reizen, lijkt me dat ook niet fijn.
adhd?quote:Op zaterdag 28 april 2018 20:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zo werkte het voor mij niet. Ik heb altijd heel veel verschillende dingen leuk gevonden, dus sprong ik van het een op het ander en werd ik nooit ergens heel erg goed in. Ik liet me ook heel erg beïnvloeden door anderen.
Het onderscheid tussen denken en doen is ook niet zo helder bij mij. Ik kan uren lang boeken lezen, maar ook uren lang hardlopen, wandelen en fietsen. Ik kan uren lang gitaar staan te spelen, maar ook uren lang voor de computer zitten om zelf een muziekstuk te bedenken. Ik doe weleens interessant werk op kantoor, maar ik vind het vaak toch moeilijk om lang achter elkaar stil te zitten, dus wandel ik veel over de gang en door het trappenhuis terwijl ik nadenk.
![]()
Maar als je dat zo zegt, begrijp ik dan goed dat je nu werk doet dat je als kind al leuk vond om te doen?
je lijkt op mij, maar wellicht is het een muzikanten ding ofzoquote:Op zaterdag 28 april 2018 20:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zo werkte het voor mij niet. Ik heb altijd heel veel verschillende dingen leuk gevonden, dus sprong ik van het een op het ander en werd ik nooit ergens heel erg goed in. Ik liet me ook heel erg beïnvloeden door anderen.
Het onderscheid tussen denken en doen is ook niet zo helder bij mij. Ik kan uren lang boeken lezen, maar ook uren lang hardlopen, wandelen en fietsen. Ik kan uren lang gitaar staan te spelen, maar ook uren lang voor de computer zitten om zelf een muziekstuk te bedenken. Ik doe weleens interessant werk op kantoor, maar ik vind het vaak toch moeilijk om lang achter elkaar stil te zitten, dus wandel ik veel over de gang en door het trappenhuis terwijl ik nadenk.
![]()
Maar als je dat zo zegt, begrijp ik dan goed dat je nu werk doet dat je als kind al leuk vond om te doen?
Precies. Ik kan niet werken, ben een slachtoffer van de samenlevingquote:Op zaterdag 28 april 2018 19:51 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Hehe
Waarom zo jaloers doen om eckte bazen die hun inkomsten verwerven door middel van belastinggeld?
Ik zie dat zo vaak he... ik bedoel ga dan lekker zelf een uitkering trekken als je je baan haat... iedereen die inkomsten verwerft op zijn/haar/genderneutraal manier, en aangezien half NL toch al ambtenaar is dan maakt een of twee meer uitkeringen toch niet uit.
quote:
Ik moest lachen om deze volgorde van reacties.quote:Op zaterdag 28 april 2018 21:24 schreef kree het volgende:
[..]
je lijkt op mij, maar wellicht is het een muzikanten ding ofzo
Angst is een slechte raadgever kluunzoon mijn beste.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:15 schreef Kluun1985 het volgende:
^ Ik weet trouwens niet wat ik moet doen. Ben nog maar pas aan het solliciteren, maar ben bang dat als ik weiger...ik geen andere baan meer krijg.
Maar 40 uur is niet goed voor Kluun.
Kluun is een levensgenieter, geen werkpaard die carriere wil maken.
Vragen of ik minder mag werken? Dan nemen ze liever iemand aan die wel 40 uur wil lijkt me?
Zeker weten, ik heb een slide guitar gemaakt waarvan ik eigenlijk moet bekennen dat het fysiek te zwaar is om hem te bespelen. Niet te doen gewoon.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:02 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Ik moest lachen om deze volgorde van reacties.![]()
Muziek maken combineert het beste van beide werelden: je bent in beweging, het kan zelfs lichamelijk zwaar zijn, maar het is ook veel uit je hoofd leren, theorie begrijpen, geconcentreerd en doelgericht studeren.
Hoe lijk ik op jou?
Gast serieus? Kapot van 40 uurtjes werken?quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:55 schreef Kluun1985 het volgende:
1 ding is zeker, als ik het doe, dan krijg ik nooit meer een relatie. Wanneer zou ik moeten daten? In het weekend wanneer ik kapot ben en tot 13:00 ga uitslapen dan? Maar de rest van de wereld lijkt het prima aan te kunnen...
40/168 is geen 5/7, maar minder dat 24% van je week.quote:Op zaterdag 28 april 2018 21:26 schreef CaVaBien het volgende:
Terechte klacht.
Nooit nooit zeggen, maar ik ben niet van plan om ooit 40 uur per week te werken.
Je leeft maar 1x en natuurlijk moet je ook werken om goed te kunnen leven en jezelf te ontwikkelen, maar ik ga niet 5/7e van mijn week opofferen aan een werkgever.
32 uur is meer dan genoeg, het liefst nog 24 uur
Als je tussen 8:30 en 17:00 uur werkt, ben je ongeveer om 18 uur thuis.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:25 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
40/168 is geen 5/7, maar minder dat 24% van je week.
Daarom ook geen vrouwen, kinderen al die onzin..maja als je een eigen huis hebt gekocht of huur..kosten gaan er echt wel komen.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:40 schreef LXIV het volgende:
Mensen offeren hun hele leven van 20-70 op in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes. Werkt nog steeds. Alleen heten die spiegeltjes nu BMW, Rolex of Iphone. Maar het blijft troep die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Daarvoor besef je nog maar half wat je hebt en daarna ben je te oud om nog echt wat te ondernemen.
Je moet wel werken voor je huis. En je vrouw. En je kinderen. Maar niet voor alle overbodige rommel.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Daarom ook geen vrouwen, kinderen al die onzin..maja als je een eigen huis hebt gekocht of huur..kosten gaan er echt wel komen.
Maar dan ga jij het niet redden alleen met je 32 uur..quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet wel werken voor je huis. En je vrouw. En je kinderen. Maar niet voor alle overbodige rommel.
Ik wel hoor!quote:Op zondag 29 april 2018 00:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar dan ga jij het niet redden alleen met je 32 uur..
nou bedoel qua muziek.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:02 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Ik moest lachen om deze volgorde van reacties.![]()
Muziek maken combineert het beste van beide werelden: je bent in beweging, het kan zelfs lichamelijk zwaar zijn, maar het is ook veel uit je hoofd leren, theorie begrijpen, geconcentreerd en doelgericht studeren.
Hoe lijk ik op jou?
Spreek voor jezelf faalhaas.quote:Op zaterdag 28 april 2018 16:30 schreef BlauweHoofd het volgende:
Welk slavenhandelaar staat doe dat de mens gemaakt is om 40u per week te werken voor een baas?
En het is niet eens 40 uur.
Als je opstaan, douchen, reizen en boodschappen doen voor de lunch, wat je gewoon onbetaald doet voor je werk meerekent dan kom je gauw uit tot 50-60u per week.
Voor een hongerloon waar je niet eens een woning voor kan betalen.
Dat zou ik ook niet kunnen, gelukkig werkt mijn partner 3,5 dag dus nog steeds wintersport en zomervakantie elkaar jaar, 2 kinderen, beide een auto en nooit geldgebrek gelukkig.quote:Op zondag 29 april 2018 00:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar dan ga jij het niet redden alleen met je 32 uur..
Van je luie reet af komen en ook plezier maken in je werk lapzwans!quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:
Begrijp niet hoe mensen getrouwd zijn en kinderen hebben en sporten en soms zelfs nog studeren naast het 40 uur werken. Huis opruimen, boodschappen doen...blijft daar tijd voor?
Ik moet niet denken aan kinderen, laat staan een vrouw...ook al heb je geen gebrek aan geld etc en die vakanties...echt vrij zul jij nooit zijnquote:Op zondag 29 april 2018 00:38 schreef Lidl het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet kunnen, gelukkig werkt mijn partner 3,5 dag dus nog steeds wintersport en zomervakantie elkaar jaar, 2 kinderen, beide een auto en nooit geldgebrek gelukkig.
LXIV. Wijsheid.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:40 schreef LXIV het volgende:
Mensen offeren hun hele leven van 20-70 op in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes. Werkt nog steeds. Alleen heten die spiegeltjes nu BMW, Rolex of Iphone. Maar het blijft troep die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Daarvoor besef je nog maar half wat je hebt en daarna ben je te oud om nog echt wat te ondernemen.
Jij bouwt je eigen gitaar? Dat is awesome!quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zeker weten, ik heb een slide guitar gemaakt waarvan ik eigenlijk moet bekennen dat het fysiek te zwaar is om hem te bespelen. Niet te doen gewoon.
Ik weet het, ik vind het ook heel jammer dat we niet kunnen doen wat we het liefste willen.quote:Op zondag 29 april 2018 00:14 schreef kree het volgende:
[..]
nou bedoel qua muziek.
Het liefste zou ik alleen dat doen namelijk, maarja het betaalt niet echt de rekeningen of kosten
Haha, nee, integendeelquote:Op zaterdag 28 april 2018 20:38 schreef Drieklank het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:40 schreef LXIV het volgende:
Oké, op die fiets, zo kun je inderdaad wat inzoomen op waar je interesses liggen. Tegelijkertijd is 1% van heel veel interesses nog steeds heel veel. Bijvoorbeeld, stel dat muziek maken het enige is wat je leuk vindt, dan zijn er toch nog tientallen muziekinstrumenten om uit te kiezen.quote:Op zondag 29 april 2018 12:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Haha, nee, integendeelEn ben daar afgelopen jaren mee aan de slag gegaan, want ik was ook zo'n kind dat totaal geen focus leek te hebben, met alle winden meewaaide, en van alles en nog wat deed.
Maar toch, terugkijkend, zijn er toch dingen die ik pertinent niet deed. Ik had niets met toneel/drama of erg spannende dingen (groot verantwoordelijkheidsgevoel, risico-calculerend). Lopende bandwerk etc. kon mij niet bekoren, daar was ik na 1 uur al op uit gekeken (saai!), en met afhankelijkheidsverhoudingen had ik ook niets. Ik vond het leuk om mensen te helpen enzo.
En dat zegt toch ook wel wat.
Dat klopt wel denk.quote:Op zondag 29 april 2018 11:33 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Jij bouwt je eigen gitaar? Dat is awesome!
[..]
Ik weet het, ik vind het ook heel jammer dat we niet kunnen doen wat we het liefste willen.
Maar stel dat je geboren wordt met een muziekinstrument in je handen, je bent super getalenteerd, je oefent je hele jeugd en je kunt er je geld mee verdienen. Zou je er dan zoveel plezier aan beleven? Misschien had je wel een heel ander instrument willen leren, of toch liever schilder geworden, omdat dat je hobby is naast je werk als muzikant. Misschien heb je wel zoveel andere ervaringen gemist, zoals buitenspelen, omdat je altijd binnen zat om te oefenen.
Zo bekeken lijkt het onmogelijk om gelukkig te zijn met je werk.
quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:11 schreef Eindb44s het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo belangrijk dat je werk vind dat je leuk vind waar je je op je gemak voelt. Als je zo'n kneus wordt die op zondag al op Facebook post dat hij somber is omdat het bijna maandag is dan zit je verkeerd.
Na een tijdje word je effeciënter met je tijd je kan in 't weekend bv op de zaterdag je boodschappen, schoonmaak etc etc doen en dan de hele zondag relaxen etc. Als je door de weeks routine hebt kan je in de avonden nog sporten of juist netflixen. Je gaat je in elk geval niet meer vervelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige muzikanten vinden van niet, maar zelf zal ik het waarschijnlijk wel leuk vinden. Ik vind het bijvoorbeeld nog steeds leuk om dezelfde simpele power akkoorden/rock liedjes te spelen als vijf jaar geleden.quote:Op zondag 29 april 2018 17:55 schreef kree het volgende:
[..]
Dat klopt wel denk.
Wat ik me af vraag, stel je kunt van muziek maken je werk maken.
Denk aan spelen bij een grote musical productie oid,.
Zou het dan nog steeds zo leuk zijn als nu als je beroepsmatig elke dag in en uit hetzelfde moet spelen bv.
Ik denk dat ik het ook zou kunnen en willen, maargoed ik heb geen conservatorium etc.quote:Op zondag 29 april 2018 18:43 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Sommige muzikanten vinden van niet, maar zelf zal ik het waarschijnlijk wel leuk vinden. Ik vind het bijvoorbeeld nog steeds leuk om dezelfde simpele power akkoorden/rock liedjes te spelen als vijf jaar geleden.
Maar Hilary Hahn was het even zat om een van de beste klassieke violisten te zijn van de wereld, die ging even wat volksdeuntjes spelen op feestjes en partijen, in plaats van grandioze concerten in prachtige orkestgebouwen.
mjah dat heeft bijna iedereen en is het nog vrij laat, want ik moest vaak veel eerder weg.quote:Op zondag 29 april 2018 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Herkenbaar, ik werk nu 36 uur maar wil naar 32. Onthoud dat van hard werken nog nooit iemand rijk is geworden.
Het kuste vind ik trouwens dat ik om 715 moet opstaan dit terwijl mijn natuurlijke opsta tijd rond 830 en 900 ligt.
Elke ochtend dus shit wakker.
Burgers worden overal genaaid en uitgemolken en als de burger vervolgens zelf eens een keer de profiteur uithangt word er moord en brand geschreeuwd.quote:Op zondag 29 april 2018 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Herkenbaar, ik werk nu 36 uur maar wil naar 32. Onthoud dat van hard werken nog nooit iemand rijk is geworden.
Het kuste vind ik trouwens dat ik om 715 moet opstaan dit terwijl mijn natuurlijke opsta tijd rond 830 en 900 ligt.
Elke ochtend dus shit wakker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |