FOK!forum / Klaagbaak / Storing bij de NS welke geen storing is
Basp1vrijdag 27 april 2018 @ 09:47
Ik moet vandaag naar schiphol. Het makkelijkst bereikbaar is dat met de trein, er is zelf een stukje hsl in gebruik tussen rotterdam en schiphol. Eerst had men op dat traject veel storingen met het materiaal, maar nu niet eens meer.

quote:
Storing
Amsterdam-Schiphol-Rotterdam (HSL)
Laatste update: 27 april 2018 06:30

Tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal rijden er minder Intercity direct treinen door problemen met de personeelsinzet.
De extra reistijd kan oplopen tot 15 minuten.
Dit duurt tenminste tot 15:00 uur.
:')

Wat een prutsers

Verder doet de intercity direct van rotterdam er 25 minuten over en een andere intercity met overstap 50 minuten dus mijn extra reistijd loopt op tot 25 minuten. :D
#ANONIEMvrijdag 27 april 2018 @ 09:48
met de trein reizen :')
Falcovrijdag 27 april 2018 @ 09:49
Echt fucking irritant gebruik van 'welke' in de TT :r

Derhalve onterechte klacht.
Falcovrijdag 27 april 2018 @ 09:49
Hoewel... klacht gaat over de NS. Okee, alsnog terechte klacht!!1
LurkJeRotvrijdag 27 april 2018 @ 09:56
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 09:49 schreef Falco het volgende:
Hoewel... klacht gaat over de NS. Okee, alsnog terechte klacht!!1
Dan doe 20 procent onterecht, 80 procent terecht.
kreevrijdag 27 april 2018 @ 10:00
ja idd, ik was vorig weekend ook gestrand, mededeling trein rijdt niet verder door incident.......

llekker dan, want had een dag kaart met qr die het natuurlijk na 12 uur niet meer deed
nieuw kaartje moeten kopen, heb ze gebeld, ja meneer mss kan het na 6 weken ofzo dat u uw geld terug krijgt.

Donder ff ;lekker op NS wtf, ik heb haast overnacht op schiphol door hun gekloot.,
Haagsvrijdag 27 april 2018 @ 10:01
Koningsdag he
kreevrijdag 27 april 2018 @ 10:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Koningsdag he
ja dus???
maken ze de kaartjes dan ook goed koper als ze falen om een dienst te leveren?
Haagsvrijdag 27 april 2018 @ 10:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:03 schreef kree het volgende:

[..]

ja dus???
maken ze de kaartjes dan ook goed koper als ze falen om een dienst te leveren?
Stuur een klacht naar ze via twitter. Krijg je een mooi net antwoord. Ik werk daar niet maar dit is wel iets wat al jaren zo is op deze dag.
Basp1vrijdag 27 april 2018 @ 10:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Koningsdag he
Dan melden wat extra medewerkers zich ziek, waardoor de klant een vertraging krijgt?
heywooduvrijdag 27 april 2018 @ 10:07
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 09:49 schreef Falco het volgende:
Echt fucking irritant gebruik van 'welke' in de TT :r

Derhalve onterechte klacht.
Wijze woorden welke helemaal juist zijn.
kreevrijdag 27 april 2018 @ 10:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Stuur een klacht naar ze via twitter. Krijg je een mooi net antwoord. Ik werk daar niet maar dit is wel iets wat al jaren zo is op deze dag.
had al gebeld, nu gaat het maar om een euro of 10 en 4 uur vertraging, dus krijg dat vast terug, maar het kost me al meer aan bellen als wat dat kaartje koste. maar het is wel een kut actie van NS

prima regering, ik ga wel weer met de auto, die doet het in ieder geval wel ;')
kreevrijdag 27 april 2018 @ 10:15
sorry hoor maar ben er nog pissed over, strand je ineens op amsterdam cs en zoek het uit, niks geregeld.

Nee trein gaat niet verder dat is wat je hoort en ik moest naar leiden dus nog 3 uur moeten wachten op amsterdam.

En dan kan ik het geld voor een kaartje wel terug krijgen, maar alleen het bellen kost al meer als het op gaat leveren.

thx ns :{w
Nobuvrijdag 27 april 2018 @ 10:18
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan melden wat extra medewerkers zich ziek, waardoor de klant een vertraging krijgt?
Correct. Ze zijn allemaal dronken vandaag.
kreevrijdag 27 april 2018 @ 10:19
nou dat is niet alleen vandaag hoor
volgens mij zijn ze altijd dronken met hoe ze die dienstregeling hebben.
Dit is van vorig weekend voor mij nl
fespovrijdag 27 april 2018 @ 10:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:00 schreef kree het volgende:
ja idd, ik was vorig weekend ook gestrand, mededeling trein rijdt niet verder door incident.......

llekker dan, want had een dag kaart met qr die het natuurlijk na 12 uur niet meer deed
nieuw kaartje moeten kopen, heb ze gebeld, ja meneer mss kan het na 6 weken ofzo dat u uw geld terug krijgt.

Donder ff ;lekker op NS wtf, ik heb haast overnacht op schiphol door hun gekloot.,
De dagkaart geldt van 00.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag. :W
kreevrijdag 27 april 2018 @ 10:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:24 schreef fespo het volgende:

[..]

De dagkaart geldt van 00.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag. :W
dus?

hun fout ik kwam nl niet verder en heb maar eten gehaald op schiphol, gaan ze dat ook vergoeden?
Red_85vrijdag 27 april 2018 @ 10:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Koningsdag he
Hun probleem. Zorgen voor genoeg mensen en niet zo knierterig zijn op de bezetting. Zij beloven de klant, de reiziger iets, moeten ze het nakomen ook.
kreevrijdag 27 april 2018 @ 11:06
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hun probleem. Zorgen voor genoeg mensen en niet zo knierterig zijn op de bezetting. Zij beloven de klant, de reiziger iets, moeten ze het nakomen ook.
juist, je betaalt er toch ook gewoon voor?

of is het dan even de helft van de prijs omdat het koningsdag is.....?
dacht het niet he
vogeltjesdansvrijdag 27 april 2018 @ 11:35
Ik heb ooit eens vier verschillende redenen gehoord op een traject om maar niet op tijd te hoeven rijden.
loni55vrijdag 27 april 2018 @ 11:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:03 schreef kree het volgende:

[..]

ja dus???
maken ze de kaartjes dan ook goed koper als ze falen om een dienst te leveren?
Als je meer dan 30 minuten vertraging wel.
Gr. Gr.
Webcare van NS
kreevrijdag 27 april 2018 @ 12:31
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:43 schreef loni55 het volgende:

[..]

Als je meer dan 30 minuten vertraging wel.
Gr. Gr.
Webcare van NS
ok webcare, 4 uur vertraging. gestrand op amsterdam, op schiphol maar wat gegeten.
QR werkte natuurlijk niet mer onderhand dus extra kaartje gekocht.

Zie de DM graag te gemoet. :')
Falcovrijdag 27 april 2018 @ 12:33
Die enkele keer dat ik eens met de trein ging, verkondigde de conducteur telkens bij het naderen van een station dat ze op tijd waren. Manmanman, alsof dat zo bijzonder hoort te zijn :'). Is toch niet meer dan normaal en waarvoor je betaalt.

NS :') x 100
#ANONIEMvrijdag 27 april 2018 @ 12:43
Haten op de NS :')

NS _O_ Niet beseffen dat de NS een van de meest punctuele spoorwegexploitanten ter wereld is. :') :')
kreevrijdag 27 april 2018 @ 12:44
echt, hierboven zal niet serieus zijn natuurlijk.
Maar hoe een bullshit is het dat ik in een trein zit op het nacht net. die gewoon van utrecht amsterdam schiphol leiden gaat.

En dan hoor je, we stoppen door incident. Ok nog tot daar aan toe, maar niks geen info of alternatief.
Nee jongens zoek het lekker uit, zit je dan in Amsterdam????

Toen er uiteindelijk wel weer een trein ging 3 uur snachts ofzo had ik al zoiets van stop op schiphol want was uitgehongerd onderhand.
Nu moest ik daar weer een nieuw kaartje kopen.....
Maargoed,er was 1 heel aardige conducteur die me gelukkig wakker maakte net 2 min voor leiden, want sliep onderhand en anders was ik in rotterdam uitgekomen ofzo :')
kreevrijdag 27 april 2018 @ 12:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:43 schreef wielrennerdt het volgende:
Haten op de NS :')

NS _O_ Niet beseffen dat de NS een van de meest punctuele spoorwegexploitanten ter wereld is. :') :')
Nou dan moet het in de rest van de wereld wel helemaal kut zijn :')
kreevrijdag 27 april 2018 @ 13:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:24 schreef fespo het volgende:

[..]

De dagkaart geldt van 00.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag. :W
Niet dus, want heb hier het kaartje en die heb ik toch echt voor 4 uur gekocht omdat die qr het toen niet meer deed.

Van utrecht naar Leiden dus.n
En ok gestrand op amsterdam.

Echt top die NS, en had ze al gebeld, maar dan was het weer pro rail die het probleem was.
kreevrijdag 27 april 2018 @ 13:08
haha voor ik helemaal over de zeik ga.
zal ze nog een keer bellen denk, het kost meer alsdat het op gaat leveren, maar nu wil ik mijn gelijk halen gewoon :)
Flitskikkervrijdag 27 april 2018 @ 13:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 10:03 schreef kree het volgende:

[..]

ja dus???
maken ze de kaartjes dan ook goed koper als ze falen om een dienst te leveren?
Nee, koperen kaartjes zijn te duur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:06 schreef kree het volgende:

[..]

juist, je betaalt er toch ook gewoon voor?

of is het dan even de helft van de prijs omdat het koningsdag is.....?
dacht het niet he
Nee, wel 20% minder: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/oranje-retour
kreevrijdag 27 april 2018 @ 13:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:11 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Nee, koperen kaartjes zijn te duur.

[..]

Nee, wel 20% minder: https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/oranje-retour
ja ok, die is handig voor mensen nu, maar dit ging om eerder voor mij ;)

En het is echt niet de eerste keer dat de NS de hele shit en dingen verziekt. Namelijk heel vaak met de trein geweest eerder. maarja toen had ik nog ov studenten kaart.
kreezaterdag 28 april 2018 @ 03:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:45 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dan moet het in de rest van de wereld wel helemaal kut zijn :')
moet hier gewoon nog even op terug komen.
Meest punctuele? echt?
Dan heb jij een traject waar nooit wat gebeurt?

mijn everaring met de NS is toch echt anders dan,.
Haagszaterdag 28 april 2018 @ 08:18
En vandaag is alles weer kommer en kwel bij de NS _O_
kreezaterdag 28 april 2018 @ 10:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 08:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En vandaag is alles weer kommer en kwel bij de NS _O_
haha nee, je moet goed lezen, Het is wel de dienst met de meest punctuele dienstregeling ter wereld he :')

hahahaha, het is wel zo dat je uiteindelijk met het OV zo overal kan komen, maar ik krijg echt deze gedachte erbij > :')