quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:04 schreef Poebes het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad over de Gemeente Groningen. Dat staat ook vermeld in de koptekst. En een groen dak is een laag bovenop het normale dak, dus dat kan op elk moment er bij geplaatst worden (mits het onderliggende dak dat toelaat). Daarnaast kost het inderdaad geld. Als dat een reden is om geen groen dak aan te schaffen, dan hoor ik dat ook graag, want dan moet de gemeente wellicht de subsidies verhogen. Uw antwoord is dus nuttig. Dank daarvoor!
Logisch dat ik eroverheen lees..quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:30 schreef Zolderkamer het volgende:
k ben bezig met mijn bachelorproject voor de studie Technische Planologie aan de RuG. Mijn onderwerp is de implementatie van groene daken in Groningen
Makkelijk wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:04 schreef Poebes het volgende:
Daarnaast kost het inderdaad geld. Als dat een reden is om geen groen dak aan te schaffen, dan hoor ik dat ook graag, want dan moet de gemeente wellicht de subsidies verhogen.
Het is een heel simpel/makkelijk voorbeeldje natuurlijk. Als je het interessant vindt en de uiteindelijke conclusie wil lezen, stuur me dan even een dm met je email! Dan mail ik het je als het af is.quote:
Check. Al twijfel ik over de mogelijkheid. Van ons nieuwbouwhuis zijn de dagen erg stijlquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:24 schreef Poebes het volgende:
Beste Fok'kers,
Ik ben bezig met mijn bachelorproject voor de studie Technische Planologie aan de RuG. Mijn onderwerp is de implementatie van groene daken in Groningen en het doel is om de implementatie van groene daken te bevorderen in Groningen. U heeft er dus hopelijk ook baat bij! Hiervoor moet ik wel wat data verzamelen, waaronder een enquête. Als u een eigen huis heeft, zou u dan zo vriendelijk willen zijn om de enquête in te vullen? Dat zou mij een heel eind op weg helpen. De enquête duurt hooguit een paar minuutjes en is volledig anoniem.
Dit is de link: https://goo.gl/XKKiWV
Bij voorbaat dank!
Dan heb je enkel een dorre kale plek.. Of je moet er woestijnplanten in zetten ofzo..quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:41 schreef nietzman het volgende:
Het schijnt dus de opbrengst van zonnepanelen juist te kunnen verhogen op -te- warme dagen. Zou het zelf best op het dak onder de panelen willen hebben.
Heb je dit aangegeven in de enquête? Dit zijn antwoorden waar ik naar op zoek ben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:41 schreef nietzman het volgende:
Het schijnt dus de opbrengst van zonnepanelen juist te kunnen verhogen op -te- warme dagen. Zou het zelf best op het dak onder de panelen willen hebben.
Het merendeel van de groene daken gebruikt inderdaad een soort van woestijnplant in de zin dat ze erg goed tegen zeer verschillende omstandigheden kunnen. Sedumplanten hebben namelijk erg weinig water en zon nodig en kunnen ook heel lang zonder. Als deze op een dak liggen warmt het dak een stuk minder op (kan wel 50 graden schelen op warme dagen), waardoor de zonnepanelen een stuk efficiënter zijn (tot 25%).quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan heb je enkel een dorre kale plek.. Of je moet er woestijnplanten in zetten ofzo..
Direct onder de panelen is het loeiheet.. (kennis dacht zelf even een indak systeem te maken.. die heeft nu een warmteprobleem op de bovenverdieping)
Ik ben nogal sceptisch over de staat van het dak onder de panelen bij langdurige droogte zoals we deze zomer hadden.. volgens mij word het hooi.. (en dan krijg je dus brandgevaar)quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:57 schreef Poebes het volgende:
Het merendeel van de groene daken gebruikt inderdaad een soort van woestijnplant in de zin dat ze erg goed tegen zeer verschillende omstandigheden kunnen. Sedumplanten hebben namelijk erg weinig water en zon nodig en kunnen ook heel lang zonder. Als deze op een dak liggen warmt het dak een stuk minder op (kan wel 50 graden schelen op warme dagen), waardoor de zonnepanelen een stuk efficiënter zijn (tot 25%).
Ik wou er al bijzetten: Misschien moet je er even een topic van maken of naar het zonnepanelen topic gaan..quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 21:13 schreef RickoKun het volgende:
Oooh dacht even dat dit topic over Groningen gingverkeerd gekeken!
Misschien als je vraagstelling beter was.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:57 schreef Poebes het volgende:
Heb je dit aangegeven in de enquête? Dit zijn antwoorden waar ik naar op zoek ben.
Het kan dan toch als antwoord op de vraag: 'Wanneer zou u bereid zijn een groen dak te nemen?'. Als het het dus het rendement van uw zonnepanelen verhoogt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 23:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien als je vraagstelling beter was..
Die jonge kerel met z'n luidspreker?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:22 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
t.h.v. anwb gevonden. Zit daar niet die dakloze gozer vaak ?
Ja die bedoel ik. Calimero wordt hij genoemd vgm. Maar goed kan natuurlijk ook gewoon een (jonge)man zijn die in elkaar gezakt is.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:37 schreef yosander het volgende:
[..]
Die jonge kerel met z'n luidspreker?
Ah. Zie hem wel flink achteruitgaan in de 1-2 jaar tijd dat ik 'm bij de Jumbo heb zien zitten .quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:50 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik. Calimero wordt hij genoemd vgm. Maar goed kan natuurlijk ook gewoon een (jonge)man zijn die in elkaar gezakt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |