abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 25 april 2018 @ 10:40:01 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178729827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:23 schreef lolnoob123 het volgende:
Probleem is dat je van mensen die je niet heel goed kent altijd alleen de uitkomst ziet en niet de weg daar naartoe. Het lijkt dus allemaal goed te gaan want iemand heeft een goede baan of een goed gezin of iets dergelijks. Maar wat je niet zoet is hoe hard iemand daar voor heeft gewerkt en de moeilijke weg die hij of zij heeft afgelegd.

Mensen vergeten ook vaak de mislukkingen van anderen als ze daarna weer goed bezig zijn terwijl je van jezelf alles onthoud.
Dit. Mooi gezegd.

Voor mezelf, ik hang er tussen in. Tenminste, als ik kan kiezen uit de 2 alternatieven die in de OP gesteld worden. Ik ben niet mijn vrouw op mijn 25e tegen gekomen, maar pas later, etc etc. Dus ik ben een samenraapsel van beiden denk ik.

Ik vraag me af waarom je je zo blind staart op andere mensen TS. Want je zet je zelf af tegen het plaatje waarvan je zou willen dat het de realiteit was voor jou, en concludeert dan dat je niet aan dat beeld voldoet, en dus heb je het 2e alternatief, en dat is waar je jezelf onder schaart.

Omdat wel meer van dit soort topics hebt, houdt dit je dus enorm bezig, maar het is altijd op een negatieve manier, in de zin van dat je, volgens je eigen gedachtengang, altijd niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

Vervolgens wil je achterhalen hoe dat bij andere mensen zit, maar met welk doel? Want je kunt er donder op zeggen dat er mensen zijn die in het ideaalplaatje gaan vallen, wat het voor jou alleen maar lastiger maakt, want je wil diep van binnen graag horen dat je niet de enige bent, en er meer mensen zijn die in jouw categorie vallen, zodat je wat meer gerust gesteld bent, maar je kunt er donder op zeggen dat er ook genoeg mensen in de eerste categorie vallen, en dat ga je ook lezen,en dan kun je dat niet loslaten, want stiekem weegt die groep mensen zwaarder voor jou, immers, die hebben dat wat je stiekem zelf ook had willen hebben.

Mijn vraag is dan; who cares? Je bent niet meer 25, je kunt de tijd niet terug draaien, je kunt wel continue bezig blijven over het ideaalplaatje en hoe jij daar vanaf wijkt, maar je kunt ook concreet iets gaan doen om te zorgen dat je alsnog bij je ideaalplaatje uit gaat komen, zij het dan niet meer op je 25e al, want immers, dat gaat niet meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178730678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:23 schreef lolnoob123 het volgende:
Probleem is dat je van mensen die je niet heel goed kent altijd alleen de uitkomst ziet en niet de weg daar naartoe. Het lijkt dus allemaal goed te gaan want iemand heeft een goede baan of een goed gezin of iets dergelijks. Maar wat je niet zoet is hoe hard iemand daar voor heeft gewerkt en de moeilijke weg die hij of zij heeft afgelegd.

Mensen vergeten ook vaak de mislukkingen van anderen als ze daarna weer goed bezig zijn terwijl je van jezelf alles onthoud.
pi_178731016
Imo is het verschil te vinden in mate van discipline, assertief zijn en het kunnen stellen van prioriteiten.

TS komt met een aantal 'huisje, boompje, beestje' voorbeelden die allemaal belangrijk zijn om structuur dan wel zekerheid in het leven op te bouwen. Het leven is echter veel meer dan dat.
Bij sommigen liggen de prioriteiten (onvrijwillig) nou eenmaal ergens anders, denk aan gezondheidsissues of de wens om dagelijks kacheltje lam in bed te kruipen. Ja, dan gaan andere zaken er onder lijden zoals een studie op tijd kunnen afmaken.

Een geschikte partner voor de lange termijn is voor bijna niemand vanzelfsprekend, maar dan moet je wel even uit je comfort zone kunnen stappen en deur uit gaan. Blijf je liever gamen en voetbal kijken? Ook prima.

Uiteindelijk is het ieder z'n meug. Sommige mogen zichzelf wel eens spiegel voorhouden (ik ook), maar het eigen leven gaan meten aan anderen of een één of ander ideaalplaatje, heeft over het algemeen toch geen meerwaarde. Het verleden kan je niet meer aanpassen, de toekomst heb je wel invloed op.
pi_178733612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:23 schreef lolnoob123 het volgende:
Probleem is dat je van mensen die je niet heel goed kent altijd alleen de uitkomst ziet en niet de weg daar naartoe. Het lijkt dus allemaal goed te gaan want iemand heeft een goede baan of een goed gezin of iets dergelijks. Maar wat je niet zoet is hoe hard iemand daar voor heeft gewerkt en de moeilijke weg die hij of zij heeft afgelegd.

Mensen vergeten ook vaak de mislukkingen van anderen als ze daarna weer goed bezig zijn terwijl je van jezelf alles onthoud.
Dit
  woensdag 25 april 2018 @ 15:18:47 #30
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_178733885
Het gaat bij niemand vanzelf. Je moet gewoon blijven proberen proberen proberen. En ook al ontken je het zelf, je plaatst jezelf wel degelijk in een slachtofferpositie.
pi_178742249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:23 schreef lolnoob123 het volgende:
Probleem is dat je van mensen die je niet heel goed kent altijd alleen de uitkomst ziet en niet de weg daar naartoe. Het lijkt dus allemaal goed te gaan want iemand heeft een goede baan of een goed gezin of iets dergelijks. Maar wat je niet zoet is hoe hard iemand daar voor heeft gewerkt en de moeilijke weg die hij of zij heeft afgelegd.

Mensen vergeten ook vaak de mislukkingen van anderen als ze daarna weer goed bezig zijn terwijl je van jezelf alles onthoud.
Post van de dag O+
Alius aliud dicit
pi_178743880
Alles op zijn tijd TS. Vergelijk jezelf niet zo. Ben ook wel van de omwegen, maar mijn tijd komt als ie komt. of niet. zal mij rotten. zolang je maar gelukkig wordt van wat je kan bereiken en hebt bereikt.

Overigens is het nog maar de vraag of je dat eerste scenario wel moet willen. Ik moet er echt niet aan denken om op mijn 28e opgescheept te zitten met een kind en een koophuis. Stel dat liever dan nog 5-10 jaar uit vanaf dat moment. Je ziet ook dat op een zeker moment al die zogenaamd ideale situaties helemaal niet zo ideaal waren. Heb onlangs twee langlopende relaties zien stranden, van 5+ jaar en 10 jaar respectievelijk. Leuk allemaal, maar jij ziet alleen de buitenkant. Terwijl de realiteit misschien helemaal niet zo leuk is als je zou denken. Zie het aantal scheidingen bij 30+ mensen met kinderen, plus het feit dat 1 op de 3 huwelijken geen stand houdt.
pi_178744990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:13 schreef Bogatell het volgende:
De eerste groep lijkt relatief gemakkelijk door het leven te gaan : komen ergens tussen 20-25 hun levenspartner tegen, kiezen een studie en maken die in één keer af (desnoods met een jaartje vertraging), vinden een baan en blijven daar meteen een jaar of vijf werken. Hebben geen gekke dingen gedaan met hun geld en hebben zo rond hun 28e genoeg spaargeld en een prima salaris om een aardige hypotheek te kunnen betalen. Samenwonen, kindjes, etc.
Bekijk het ook eens anders. Dit klinkt boring as fuck. Wees blij dat jouw leven vol interessante en spannende hobbels zit.
pi_178745426
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:23 schreef lolnoob123 het volgende:
Probleem is dat je van mensen die je niet heel goed kent altijd alleen de uitkomst ziet en niet de weg daar naartoe. Het lijkt dus allemaal goed te gaan want iemand heeft een goede baan of een goed gezin of iets dergelijks. Maar wat je niet zoet is hoe hard iemand daar voor heeft gewerkt en de moeilijke weg die hij of zij heeft afgelegd.

Mensen vergeten ook vaak de mislukkingen van anderen als ze daarna weer goed bezig zijn terwijl je van jezelf alles onthoud.
Wat dacht je van sociale media?

Iedereen laat zich toch vooral van zijn positieve kant zien. De promotie of het teamuitje zie ik wél voorbij komen, maar het aflopende contract en het persoonlijke faillissement niet.
pi_178749286
Verwacht op Fok vooral geen begrip. Vele dingen heb ik ook met grote omwegen moeten bereiken en er is weinig respect voor het doorzettingsvermogen dat dat vereist (als je met -40 punten start en je vervolgens naar +100 moet opwerken, terwijl de norm met minstens +20 het leven instapt). Laat staan dat ze je pijn begrijpen. Empathie en inlevingsvermogen gaan maar zo ver (vooral bij de meeste mensen) en raken amper de werkelijkheid. Maar velen denk dat ze met een korte voorstelling vanuit hun referentiekader daadwerkelijk kunnen leven wat jij hebt geleefd. Sure... :')

Tip: initiatief nemen, actief beziggaan met je doelen, doorzetten, de positieve kanten belichten van hoe jij doelen hebt bereikt. Onderneem actie! Niet afwachten en het aan het lot overlaten!
pi_178749314
Gewoon 0fux geven en lekker beetje chillen man _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_178761204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:23 schreef lolnoob123 het volgende:
Probleem is dat je van mensen die je niet heel goed kent altijd alleen de uitkomst ziet en niet de weg daar naartoe. Het lijkt dus allemaal goed te gaan want iemand heeft een goede baan of een goed gezin of iets dergelijks. Maar wat je niet zoet is hoe hard iemand daar voor heeft gewerkt en de moeilijke weg die hij of zij heeft afgelegd.

Mensen vergeten ook vaak de mislukkingen van anderen als ze daarna weer goed bezig zijn terwijl je van jezelf alles onthoud.
Onzin. Voor mij ging school bijvoorbeeld gewoon 'vanzelf', ik lette standaard, zonder veel moeite, goed op in de klas, hoefde weinig ervoor te doen en de goede punten kwamen vanzelf binnenrollen. Voor anderen niet.

Vrienden maken ging voor mij dan weer bijvoorbeeld totaal niet vanzelf. Ik ga bij een sportvereniging, ga naar feesten toe, introductieweekenden van de universiteit, etc. maar vrienden maken lukt gewoon niet. Voor andere gaat dit echter gewoon vanzelf.

Dat het 'vanzelf' gaat, betekent niet dat je er niet voor werkt of er geen moeite in stopt. Maar dat je het niet als moeizaam ervaart en al 'standaard' de goede dingen doet als het ware. En ook de motivatie en energie hebt om door te gaan.

Dit ontkennen door de Fok!ers hier toont een gebrek aan levenservaring aan. Wanneer je iets leuk vindt of er voldoening uit haalt, dan vliegt de tijd voorbij en gaat alles gemakkelijk. Als je er steeds maar weer tegenop ziet en het nut er niet van in ziet, maar het toch moet doen, dan schiet het niet op.

Jammer dit, zeer jammer. Dat je de 20 gepasseerd bent en dit verschil zelfs nog niet meegemaakt hebt in je leven.

Aan TS: Trek je niks aan van de Fok!ers hier. Niet iedereen zijn leven is even makkelijk. Mensen willen graag in een 'eerlijke wereld' geloven waarin zij daar gekomen zijn waar ze nu zijn, alleen door hun eigen harde werk. Dat ze dit daardoor 'verdiend' hebben, niet is minder waar. De een werkt hard en komt niet ver, de ander doet weinig en komt wel ver. Jezelf vergelijken met mensen waarvoor alles makkelijk komt, die je daarna ook nog eens gaan zeggen dat je gewoon niet hard genoeg werkt ( :') :') ) heb je niks aan. Dwazen zijn het.
pi_178761334
JaJammerJan is Guus Geluk? :D
pi_178762066
als ik kijk naar mijn 2ling broer en ik zou ik zeggen dat hij zijn succes helemaal zelf geregeld heeft, ik moet het nog steeds meer hebben van de gun factor... Dus opzich denk ik dat de doorzetter gewoon het succesverhaal word. Maar het leven is nog heeul lang en verschillen zijn ook altijd goed.
pi_178763232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:39 schreef Fripsel het volgende:
JaJammerJan is Guus Geluk? :D
Wie is dat?
pi_178764236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:32 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Onzin. Voor mij ging school bijvoorbeeld gewoon 'vanzelf', ik lette standaard, zonder veel moeite, goed op in de klas, hoefde weinig ervoor te doen en de goede punten kwamen vanzelf binnenrollen. Voor anderen niet.

Vrienden maken ging voor mij dan weer bijvoorbeeld totaal niet vanzelf. Ik ga bij een sportvereniging, ga naar feesten toe, introductieweekenden van de universiteit, etc. maar vrienden maken lukt gewoon niet. Voor andere gaat dit echter gewoon vanzelf.

Dat het 'vanzelf' gaat, betekent niet dat je er niet voor werkt of er geen moeite in stopt. Maar dat je het niet als moeizaam ervaart en al 'standaard' de goede dingen doet als het ware. En ook de motivatie en energie hebt om door te gaan.

Dit ontkennen door de Fok!ers hier toont een gebrek aan levenservaring aan. Wanneer je iets leuk vindt of er voldoening uit haalt, dan vliegt de tijd voorbij en gaat alles gemakkelijk. Als je er steeds maar weer tegenop ziet en het nut er niet van in ziet, maar het toch moet doen, dan schiet het niet op.

Jammer dit, zeer jammer. Dat je de 20 gepasseerd bent en dit verschil zelfs nog niet meegemaakt hebt in je leven.

Aan TS: Trek je niks aan van de Fok!ers hier. Niet iedereen zijn leven is even makkelijk. Mensen willen graag in een 'eerlijke wereld' geloven waarin zij daar gekomen zijn waar ze nu zijn, alleen door hun eigen harde werk. Dat ze dit daardoor 'verdiend' hebben, niet is minder waar. De een werkt hard en komt niet ver, de ander doet weinig en komt wel ver. Jezelf vergelijken met mensen waarvoor alles makkelijk komt, die je daarna ook nog eens gaan zeggen dat je gewoon niet hard genoeg werkt ( :') :') ) heb je niks aan. Dwazen zijn het.
Ik doelde er meer op dat iedereen wel punten in het leven heeft waar hij of zij moeilijkheden mee heeft. En dat het soms lijkt bij anderen alsof zij dat niet hebben, omdat je alleen de uitkomsten ziet en niet de weg daar naartoe.

Bij weinig mensen loopt alles hun gehele leven op rolletjes.
pi_178772644
Nog niet zo lang geleden gingen veel mensen dood aan honger, niet zeiken watje!
pi_178775642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:29 schreef Libertarisch het volgende:
Nog niet zo lang geleden gingen veel mensen dood aan honger, niet zeiken watje!
Nu gaan ze dood aan water tekort. Hoera!
pi_178776012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:32 schreef JaJammerJan het volgende:

Onzin. Voor mij ging school bijvoorbeeld gewoon 'vanzelf', ik lette standaard, zonder veel moeite, goed op in de klas, hoefde weinig ervoor te doen en de goede punten kwamen vanzelf binnenrollen. Voor anderen niet.

Vrienden maken ging voor mij dan weer bijvoorbeeld totaal niet vanzelf. Ik ga bij een sportvereniging, ga naar feesten toe, introductieweekenden van de universiteit, etc. maar vrienden maken lukt gewoon niet. Voor andere gaat dit echter gewoon vanzelf.

Dat het 'vanzelf' gaat, betekent niet dat je er niet voor werkt of er geen moeite in stopt. Maar dat je het niet als moeizaam ervaart en al 'standaard' de goede dingen doet als het ware. En ook de motivatie en energie hebt om door te gaan.

Dit ontkennen door de Fok!ers hier toont een gebrek aan levenservaring aan. Wanneer je iets leuk vindt of er voldoening uit haalt, dan vliegt de tijd voorbij en gaat alles gemakkelijk. Als je er steeds maar weer tegenop ziet en het nut er niet van in ziet, maar het toch moet doen, dan schiet het niet op.

Jammer dit, zeer jammer. Dat je de 20 gepasseerd bent en dit verschil zelfs nog niet meegemaakt hebt in je leven.

Aan TS: Trek je niks aan van de Fok!ers hier. Niet iedereen zijn leven is even makkelijk. Mensen willen graag in een 'eerlijke wereld' geloven waarin zij daar gekomen zijn waar ze nu zijn, alleen door hun eigen harde werk. Dat ze dit daardoor 'verdiend' hebben, niet is minder waar. De een werkt hard en komt niet ver, de ander doet weinig en komt wel ver. Jezelf vergelijken met mensen waarvoor alles makkelijk komt, die je daarna ook nog eens gaan zeggen dat je gewoon niet hard genoeg werkt ( :') :') ) heb je niks aan. Dwazen zijn het.
Mee eens. Beter om te vergelijken lijkt het me als mensen opnoemen welke onderdelen vanzelf gingen, en welke niet.
Bij mij:

Moeizaam:
- sociaal contact (nieuwe vrienden maken, vrienden behouden, leuk en gezellig overkomen, lol maken met anderen)
- school, opleiding en vinden en behouden van werk
- vinden en behouden van relatie
- overwinnen van angsten, bij rij angst heb ik nog steeds heb dan ook geen rijbewijs
- beslissingen maken

Wat gaat vanzelf:
- als ik eenmaal een doel voor ogen heb, ook de dingen doen waardoor ik het kan behalen. Focus. M'n tijd niet verdoen met onzin behalve fok
- me inleven in andere mensen en rekening houden met anderen. Hier heb ik soms alleen wel last van.
- genieten van het leven en gelukkig/tevreden zijn met wat ik heb
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178820266
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Zelfmedelijden to the max.
Het gaat ook niet vanzelf, heb je er ooit aan gedacht dat de mensen die "makkelijk" door het leven gaan misschien ook gewoon hard er voor werken? Die een studie hebben die ze leuk vinden en daardoor motivatie ervoor kunnen opbrengen en jij jouw studie gewoon kut vindt dus vertraging hebt? Dat zij tevreden zijn met een simpelere baan met lager salaris en jij te veeleisend en dus "minder snel" aan werk komt? Idem dito met een vriendin, voor zover jij die tegenkomt als je uberhaupt moeite ervoor doet.

Pity party voor jezelf, gefeliciteerd.
Heb je pms ofzo.

Uit eigen ervaring vermoed ik dat mensen die altijd wel de weg weten. hulp hebben van mensen die alles al weten. dat maakt het leven stukken makkelijker. op jezelf en dat weet ik ook moet je veel nieuwe dingen het wiel ervan opnieuw uitvinden zeg maar. ik weet niet of jij vaak alleen bent ik wel. dusja ik kom er ook wel met veel dingen. alleen het duurt veel langer en met een omweg.
pi_178827380
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:37 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Mee eens. Beter om te vergelijken lijkt het me als mensen opnoemen welke onderdelen vanzelf gingen, en welke niet.
Bij mij:

Moeizaam:
- sociaal contact (nieuwe vrienden maken, vrienden behouden, leuk en gezellig overkomen, lol maken met anderen)
- school, opleiding en vinden en behouden van werk
- vinden en behouden van relatie
- overwinnen van angsten, bij rij angst heb ik nog steeds heb dan ook geen rijbewijs
- beslissingen maken

Wat gaat vanzelf:
- als ik eenmaal een doel voor ogen heb, ook de dingen doen waardoor ik het kan behalen. Focus. M'n tijd niet verdoen met onzin behalve fok
- me inleven in andere mensen en rekening houden met anderen. Hier heb ik soms alleen wel last van.
- genieten van het leven en gelukkig/tevreden zijn met wat ik heb
Ik moet er wel bij zeggen dat het laatste in het begin heel erg moeizaam ging en daarna vanzelf, had ook met ervaringen en veranderende omstandigheden te maken
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')