Die zitten standaard op de inbouwdozen. Je hebt ze ook met een deksel wat je later als er gestuct is, weer kunt detecteren met een speciale dozen zoeker.quote:Op dinsdag 24 april 2018 11:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Daar heb je van die dunne doorzichtige plaatjes voor.
Vaak tekenen de inbouwdozen zich zelf af als een donkere vlek op de muurquote:Op dinsdag 24 april 2018 13:10 schreef Dropkikker het volgende:
Maak van te voren een foto, dan weet je waar ze ongeveer zitten. En als er dan gestuct is, kun je ze makkelijk terugvinden door er met een duimstok of schroevendraaier zachtjes op te tikken.
Siliconen zijn voor badkamers en neptieten, dit gaat niet werken maar enkel meer problemen veroorzaken.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:00 schreef oranjevogel1 het volgende:
* opvullen met siliconen;
* ervoor zorgen dat er een dikke laag siliconen uitsteekt;
* om de siliconen heen stucken;
* siliconen wegsnijden.
Het gaat inderdaad om holle wand dozen en daar zitten geen afdekplaatjes bij inderdaad. Deze heb ik inmiddels zodat er geen stucwerk in de holle wanddozen komt. De holle wanddozen lopen inderdaad gelijk met de stuc/gipsplaten.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:49 schreef Nico987 het volgende:
Als het hollewanddozen zijn zitten de deksels er overigens niet bij.
Als het goed is (dat is het vaak dus niet) zit de wand doos nagenoeg gelijk met de stucplaat. Dan zie je hem gewoon. Ik heb het de laatste keer opgemeten. Maar dat lukt bij 1 niet. Dan kun je het horen wanneer je klopt.
Waarom pas na het stuken? Hoe krijg je dan alles goed in elkaar zonder het stukwerk te beschadigen? Nu kan ik er nog fatsoenlijk bij, als alles dicht zit en gestukt is krijg ik dat niet goed voor elkaar vermoed ikquote:Op woensdag 25 april 2018 13:48 schreef Rozendael het volgende:
Deze hoor je inderdaad pas na het stucen te plaatsen. Daarom zitten er ook geen afdekplaatjes bij.
Het klopt inderdaad dat ik er van de achterkant bij kan. Mocht het stukwerk te dik worden kan ik nog altijd opvulringen gebruikenquote:Op woensdag 25 april 2018 16:30 schreef Rozendael het volgende:
Mogelijk kan jij er in jouw geval van de achterkant nog bij maar normaal is dit niet het geval. Je maakt aan je buis aan het einde een flexibel stuk. Dan schroef je de wand dicht. Dan stuc erover. Vervolgens boor je de gaten. Je trekt het stuk flex eruit en duwt de doos door het gat.
Dat is waar hollewanddozen voor zijn bedoeld
Die ik heb passen wonderlijk precies. Zal wel toeval zijn 😊quote:Op woensdag 25 april 2018 17:05 schreef Nico987 het volgende:
Het kan gewoon wel eerder hoor. Alleen zul je je afdekroostertje mogelijk wat moeten bij knippen. Er zit nl een schroefje extra in je doos. Bij klemde het dekseltje niet heb ik er een klein drupje lijm op gedaan zat die ook vast
quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:43 schreef Juup© het volgende:
[..]
Sorry, niet inhoudelijke post maar ik moest gewoon lachen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |