abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 december 2002 @ 22:52:39 #1
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7527674
Zo ja, wat spelen jullie dan en op wat voor'n gitaar? Ik speel vooral punk/rock op mijn Washburn XB400 met een 150 Watt versterker. Dat vinden de buren leuk joh! Ik kon 't al niet vinden met mijn buren, maar nu hebben ze helemaal de zeik in me!

Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?

Zomaar nieuwsgierig.

If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
pi_7527802
-edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 24-12-2002 23:08]

Ik post om het posten.
pi_7528132
Ik vind een bas altijd wel leuk klinken, maar toch ga ik toch voor mijn elektrisch gitaar
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 24 december 2002 @ 23:44:12 #4
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_7528640
ja ik heb een 1977 active jazz fender het beste wat er is :)
  woensdag 25 december 2002 @ 00:18:16 #5
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_7529312
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koel

basgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....

Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_7529418
quote:
Op woensdag 25 december 2002 00:18 schreef DooZjUh het volgende:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koel

basgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....

Bij Prog Rock bands als Dream Theater en Spock's Beard zie je steeds vaker een bas op de voorgrond treden. Kan er koele stukken opleveren. Dubbel-bass met een beukende bas is cool.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
pi_7530438
D.Lewis Professional Series door een Condor DB-303 basversterker. Allebei absolute z-merken, maar ik krijg er heel redelijke geluiden uit en het is toch meer om even snel een baslijntje onder gitaarwerk te leggen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_7530586
ik bespeel een amerikaanse fender precision
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
pi_7533802
Tsja ik had een budget van 650 euro (inclusief versterker) dus een goeie fender zat er voor mij niet in. Misschien komt dat later nog wel.

Ik ze de bas meer als de 'rode lijn' door een nummer. Solo'en met een bas kan wel, maar klinkt er niet zo bovenuit door de lage klanken. Dat is gitarenwerk

Ik zat nog een tijdje te tweifelen of ik een electrische gitaar zou kopen of een basgitaar, maar ik denk dat bassen meer mijn stijl is. Ik ga zeker weten over een jaartje ofzo een electrische gitaar kopen, niet al te duur, en dan kijken hoe dat bevalt

If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
pi_7537453
Ik zal mijn mening en verklaring waarom er een tekort aan bassisten is maar achterwege laten...
  woensdag 25 december 2002 @ 19:16:21 #11
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7537605
quote:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...

Jij hebt zeker nog nooit van Marcus Miller gehoord of Les Claypool ofzo

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 25 december 2002 @ 19:22:37 #12
42293 his1
Pro-anti-VS'er/ Marxist
pi_7537673
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 22:52 schreef Shannara het volgende:
Zo ja, wat spelen jullie dan en op wat voor'n gitaar? Ik speel vooral punk/rock op mijn Washburn XB400 met een 150 Watt versterker. Dat vinden de buren leuk joh! Ik kon 't al niet vinden met mijn buren, maar nu hebben ze helemaal de zeik in me!

Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?

Zomaar nieuwsgierig.

nee...
werken > morgen dood , bidden > nooit dood , liefhebben > dood bestaat niet , haten > dood
pi_7538015
De skapunkband Rancid heeft een ontzettend goede en snelle bassist. De bas is bij hun muziek ook erg goed te horen. In het nummer Axiom zit een geweldige bassolo...
Ordinary people do fucked up things when fucked up things become ordinary
pi_7538040
Die van Napalm Death verricht anders ook knap werk .

Ik had al minstens een jaar bas moeten spelen...

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  woensdag 25 december 2002 @ 20:05:48 #15
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7538043
Ik speel zelf bas [ Warwick Streamer Std ---> BossBass Overdrive --> Trace Elliot Boxer 15 Watt ] omdat ik de lage tonen zo ontzettend tof vind klinken en dan voornamelijk "slappen" en "poppen" net als grootmeesters Flea en Stuart Zender. De baslijnen geven namelijk een karakter aan een nummer. De meeste mensen kiezen voor gitaar als ze een muziek instrument willen bespelen omdat je daar gewoon flink mee kan patsen. Want uit een gitaar kan je natuurlijk vette solo's toveren en je kan er "gemakkelijk" met een paar akkoorden een liedje van breien.

Volgens mij zijn er zoveel basisten tekort omdat veel mensen zichzelf graag willen horen. Zij het met gitaar, zij het met zang... Veel gitaristen waar ik tenminste mee gespeeld heb hadden altijd de irritante neiging om hun gitaar snoeihard boven de andere instrumenten te laten uitkomen....
De bassist wordt voornamelijk gezien als de "lijm" tussen de drums en de gitaar en ikzelf heb daar geen problemen mee. Maar een lekkere bas solo in een nummer kan op z'n tijd ook zeker geen kwaad nee...

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_7538074
Precies, het is maar wat je er zelf van maakt. De meeste bassisten volgen gewoon slaafs de gitaarriffs, waardoor de bas niet echt opvalt. Maar in sommige genres zoals reggae of funk is de bas juist veel belangrijker dan de gitaar, die meestal alleen maar *tjakka - tjakka* doet. Een goede bassist valt echt wel op in de muziek, het is alleen een beetje jammer dat veel bassisten gedegradeerde gitaristen zijn.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 25 december 2002 @ 20:15:30 #17
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_7538151
je kan ook nog altijd gitaarriffs op de bass pakken zoals geezer butler.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  woensdag 25 december 2002 @ 20:42:26 #18
26777 MrTorture
pi_7538419
quote:
Op woensdag 25 december 2002 20:08 schreef Zander het volgende:
Een goede bassist valt echt wel op in de muziek, het is alleen een beetje jammer dat veel bassisten gedegradeerde gitaristen zijn.
Een gemiddelde punkband bestaat uit 4 gitaristen. 2 Op gitaar, 1 op bass en 1 op drums.
Vis een optie?
pi_7540095
Ik speel al 8 jaar totaal geen basgitaar en al helemaal niet op de zwarte, zeer stoer en Metal uitziende en best cool klinkende Samick. En wat ben ik blij dat ik geen 2 jaar les heb gehad.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_7540402
Ik ben gitarist. Maar speel zo nu en dan ook bas. Niet op Miller's, Pastorius', of Clarck's niveau, maar op die van mij!
Ik heb een Challenge Beatle bas met echte hofner elementen.
En hij speelt als een speer.
Trouwens de bassist is samen met de drummer de belangrijkste figuur in een band.
Als 1 van die twee loopt te sukkelen, heb je een slechte band.
Net als een huis. Een huis met een slechte fundering is een slecht huis!
  woensdag 25 december 2002 @ 23:34:51 #21
26777 MrTorture
pi_7540524
quote:
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Jup, de rhythm gitarist hoort daar ook min of meer bij. Maar ook al is je taart nog zo lekker, als je slagroom zuur is smaakt et nergens naar dus ook leadgitarist en zang zijn belangrijk.
Vis een optie?
pi_7541498
quote:
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Trouwens de bassist is samen met de drummer de belangrijkste figuur in een band.
dont start that again...
pi_7542069
Hoe noem je iemand die graag met muzikanten optrekt?

Een bassist.

donderdag 26 december 2002 @ 01:11:56 #25
26777 MrTorture
pi_7542145
quote:
Op donderdag 26 december 2002 00:36 schreef LenL het volgende:

[..]

dont start that again...

Tja, als je referentiekader bestaat uit Nirvana en andere grunge, kan ik me voorstellen dat je een bassist overbodig vindt. Maar grunge is toch wel de meest minimale vorm van muziek die er bestaat, dus we gaan voor het gemak even uit van goed opgebouwde muziek.
Vis een optie?
pi_7542277
* E_Motion wil het wel graag leren

Iemand enig idee hoe moeilijk het is om basgitaar op de 'funk' manier te leren spelen?

donderdag 26 december 2002 @ 01:22:34 #27
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7542347
quote:
Op woensdag 25 december 2002 19:01 schreef LenL het volgende:
Ik zal mijn mening en verklaring waarom er een tekort aan bassisten is maar achterwege laten...
Jij bent cker een gitarist! Op http://www.gitaarforum.nl is mij wel duidelijk geworden dat er een oorlog gaande is tussen bassisten en gitaristen... Zie 't maar zonder ons te redden dan, meneer gitarist

Owja, basistgeintjes weet ik ook nog wel

Q: How many rock bassists does it take to change a
lightbulb?
A: No one ever bothered to notice!

Q: How many acoustic bassists does it take to screw in
a lightbulb?
A: Two. One to do the job and another to complain that
it's electric.

Q: How many bass players does it take to change a light
bulb?
A: One, but the guitar player has to show him how to do
it.

Q: What's the range of a fretless six string?
A: 20 yards if you have a good arm

Q: Whats the definition of perfect pitch?
A: Tossing a Hondo bass into a dumpster from 40 feet without hitting the sides

Did you hear about the bassist who was so out of tune the audience noticed?

Q: How do you know a bass player is at your door?
A: Who cares?

Q: How do you get a bass player off your doorstep?
A: Pay for the pizza.

Son: "Daddy, I want to grow up and be a bass player."
Father: "Son, you can't have it both ways."

Q: Why are there four strings on a bass?
A: Three are spares.

Q: What do you call a bassist with half a brain?
A: Gifted.

As a birthday gift a father decided to get his son a bass
guitar and some lessons. After the first lesson the boy's
father asked him how his lesson went: "It went great
Dad, I learned to play on the first 5 frets on the top
string!" The father applauded his son's efforts. The next
week his father asked about the second lesson: "It was
great Dad, today i learned to play the first 5 frets on
the second string!" His father once again applauded his
son. The next week his father again asked about his
lesson. "I'm sorry Dad, I blew it off... I had a gig!"

Was dat ff lachen?

donderdag 26 december 2002 @ 01:43:34 #28
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_7542685
quote:
Op donderdag 26 december 2002 01:22 schreef Shannara het volgende:
Was dat ff lachen?
vond die son/father wel sterk

Zeg ik kom binnekort even langs om te horen wat je er van bakt eeh basst

pi_7543268
quote:
Op donderdag 26 december 2002 01:22 schreef Shannara het volgende:

[..]

Jij bent cker een gitarist! Op http://www.gitaarforum.nl is mij wel duidelijk geworden dat er een oorlog gaande is tussen bassisten en gitaristen... Zie 't maar zonder ons te redden dan, meneer gitarist

ben je wel eens in de gitaarchat geweest? zo ja, was je nick misschien bassman?
pi_7543305
quote:
Op donderdag 26 december 2002 01:11 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Tja, als je referentiekader bestaat uit Nirvana en andere grunge, kan ik me voorstellen dat je een bassist overbodig vindt. Maar grunge is toch wel de meest minimale vorm van muziek die er bestaat, dus we gaan voor het gemak even uit van goed opgebouwde muziek.

Denk na, ik wou de discussie over de belangrijkheid van bepaalde instrumenten voorkomen.

En ik ben het met je eens dat grunge een van de meest minimalistische vormen van muziek is die er bestaat als wij dezelfde definitie van minimalistisch hanteren, maar dat is compleet irrelevant. Ik denk echter dat veel grungers bassisten erg belangrijk vinden, want waar bestaat een gemiddeld grunge bandje uit: gitaar, vocalen, bas en drums. Mensen die een klassiek, barok of electronisch referentiekader hebben vinden het waarschijnlijk een stuk "overbodiger" en als je de contrabas ook nog apart gaat rekenen vallen er nog veel meer stijlen af.

pi_7545644
Je hebt in Almost Famous een geweldige scene, waarin William, de hoofpersoon een interview doet met de bassist van Stillwater, de band waar het allemaal om draait:
quote:
WILLIAM
How would you describe your role in
Stillwater? What is the chemical that
you add to the chemistry?

LARRY
I'm the bass-player.

WILLIAM
Right. And when you take that away...
what would be missing? Stylistically?
What chemical?

LARRY
The bass?

donderdag 26 december 2002 @ 13:57:16 #32
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7546797
quote:
Zeg ik kom binnekort even langs om te horen wat je er van bakt eeh basst
Is goed, maar verwacht niet teveel Kom dan een keer 'snachts, dan zet ik m'n 150 Watt ff voluit om de buren te pesten
Wanneer koop jij nou 's ff een drumstel? (Kun je toch wel betalen? En op je kamer is er plaats genoeg voor! )Dan kunnen we een bandje beginnen! 't belangrijkste hebben we dan al! Gitaristen genoeg!
quote:
ben je wel eens in de gitaarchat geweest? zo ja, was je nick misschien bassman?
Nee, mijn nick daar is Shannara, net als hier. Bassman heeft zo te zien maar 1 post geplaatst daar en ik heb geen idee waar die staat. Ik post er niet zoveel omdat ik er (nog) niet zoveel vanaf weet, als iemand daar om advies vraagt kan beter iemand met meer ervaring antwoord geven. Naar mijn mening kun je natuurlijk altijd vragen! Daarbij heb ik alleen op 't basforum gepost. Sommige topics van 't gitaarforum lees ik wel, maar bassisten hebben meer humor!
Kom jij ook op dat forum dan?
  donderdag 26 december 2002 @ 14:08:12 #33
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7546957
quote:
Op donderdag 26 december 2002 01:18 schreef E_Motion het volgende:

Iemand enig idee hoe moeilijk het is om basgitaar op de 'funk' manier te leren spelen?

Ik heb mijn basgitaar nu 2 weken en het verbaaste me hoe snel ik het leerde. Tot nu toe heb ik alleen met Tabs gewerkt (dat is een simpele manier om muziek op te schrijven, dus je hoeft geen noten te leren).
Daarbij speelt de bas vaak vrij simpele stukken in een bandje. Als je meer opzoek bent naar solo's en ingewikkelde composities zou ik een gitaar nemen!
Ik ben nu bezig met Road Trippin' van de RHCP. Dit vind ik een vrij ingewikkeld stuk voor een bas. (Iemand anders nog meningen hierover?) Dit is de tab:
http://www.mxtabs.net/tabs.php?path=Bass,r,2468,Red+Hot+Chili+Peppers,Road+Trippin%5C%27,35461

http://www.mxtabs.net/ is trouwens een aan te raden bron voor (bass)tabs

vrijdag 27 december 2002 @ 14:03:33 #34
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7562289
quote:
Op donderdag 26 december 2002 14:08 schreef Shannara het volgende:

[..]

Ik heb mijn basgitaar nu 2 weken en het verbaaste me hoe snel ik het leerde. Tot nu toe heb ik alleen met Tabs gewerkt (dat is een simpele manier om muziek op te schrijven, dus je hoeft geen noten te leren).
Daarbij speelt de bas vaak vrij simpele stukken in een bandje. Als je meer opzoek bent naar solo's en ingewikkelde composities zou ik een gitaar nemen!
Ik ben nu bezig met Road Trippin' van de RHCP. Dit vind ik een vrij ingewikkeld stuk voor een bas. (Iemand anders nog meningen hierover?) Dit is de tab:
http://www.mxtabs.net/tabs.php?path=Bass,r,2468,Red+Hot+Chili+Peppers,Road+Trippin%5C%27,35461

http://www.mxtabs.net/ is trouwens een aan te raden bron voor (bass)tabs

Roadtrippin' vond ik op zich wel te doen. Het zijn in ieder geval meer toonwisselingen dan je gemiddelde blueslijntje waar ik echt dood gegooid mee ben op les...

Red Hot Chili Peppers hebben trouwens hele toffe funky baslijntjes dus dat is altijd wel de moeite waard om te leren. Probeer later ook eens Around the World of Give it Away als je je vingers open wil halen aan de slides. Alleen ik heb nog geen enkele correcte tab gezien voor Give it Away.. in ieder geval klinkt het niet zo .. [en nee.. het ligt niet aan mij
]

vrijdag 27 december 2002 @ 14:07:32 #35
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7562363
quote:
Op donderdag 26 december 2002 01:18 schreef E_Motion het volgende:

Funk is echt mijn favo style alleen ik krijg het er maar moeilijk uit. Voornamelijk dat slappen. Je moet echt heel behendig hierin zijn. Maar je hebt natuurlijk ook hele funky baslijntjes zonder slappen. Dus het vereist in ieder geval wat meer oefening dan je gemiddelde blues schema...denk ik
  vrijdag 27 december 2002 @ 14:29:07 #36
24606 edsuit
kind of blue
pi_7562737
ik speel op een Ibanez GSR 200, en ik heb geen basversterker maar ik speel over m'n Marshall VS65R

ik denk dat het vooral komt doordat bas spelen wat saaier is, dat vind ik tenminste, ik vind het leuker om gitaar te spelen dan bas.
natuurlijk kan je het zo leuk mogelijk maken als je zelf wilt, maar sommige muziekstijlen laten dat niet echt toe, of in mindere mate (punk, metal, standaard rock, blues)
als je inderdaad kijkt naar Flea of Les Claypool blijkt wel dat de bas ook wel op de voorgrond kan staan, en ook idd bij funkmuziek en reggae

en wat MrTorture zei is wel waar, het is belangrijkers dat de bassist en drummer strak spelen dan de gitarist/zanger.. als de basis maar goed is

quote:
Op woensdag 25 december 2002 20:42 schreef MrTorture het volgende:

Een gemiddelde punkband bestaat uit 4 gitaristen. 2 Op gitaar, 1 op bass en 1 op drums.

haha, bij ons is dat inderdaad ongeveer zo! ik speel bas maar ik ben dus eigenlijk gitarist.. en onze drummer speelde eerst cello en een beetje gitaar en bas ook.. maar hij was geen drummer
pi_7563244
Yo

- Squier P-Bass zwart met wit
- (helaas nog een) Peavey Microbass 20 Watt

pi_7563374
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 14:29 schreef edsuit het volgende:
ik speel op een Ibanez GSR 200, en ik heb geen basversterker maar ik speel over m'n Marshall VS65R
sterk, de doorsnee gitaarversterker blaas je op als je er een bas in plugt.
pi_7563402
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 15:13 schreef gewoon-jan het volgende:
Als je een beetje uitkijkt wat je doet kan je daar juist uiterst mooie resultaten mee bereiken. Klassiek voorbeeld: Chris Squire (van Yes) op Roundabout.
pi_7563420
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 15:13 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

Onzin... er zijn zoveel bassisten die op gitaar versterkers spelen, of die gitaarspeakers in hun absversterker zetten.
  vrijdag 27 december 2002 @ 17:37:05 #41
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7565648
Kan prima hoor, gitaarversterker aan je bas, ik zou 'm alleen niet voluit zetten.
pi_7565677
*meld*

Sinds december ben ik begonnen... dus nogal newbie mbt basigitaren....

vrijdag 27 december 2002 @ 22:32:30 #43
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7570528
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 17:39 schreef vicz het volgende:
*meld*

Sinds december ben ik begonnen... dus nogal newbie mbt basigitaren....

Wat voor 'n gitaar heb je? Die je als icoontje hebt? Ziet eruit als een Cort, zijn goeie gitaren!
pi_7570612
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 22:32 schreef Shannara het volgende:

[..]

Wat voor 'n gitaar heb je? Die je als icoontje hebt? Ziet eruit als een Cort, zijn goeie gitaren!

Ik heb maar niet gelijk de duurste genomen...

http://www.austingtr.com/catalog/frameset.php?Item=Intruder&Section=Bass&View=Detail

pi_7572579
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 22:32 schreef Shannara het volgende:

[..]

zijn user icon ziet er niet uit als een cort maar als een stingray (kloon)...
pi_7574212
quote:
Offtopic:
Dat ligt maar net aan de kwaliteit van bassist....

Ontoppic:
Sinds 4 maand heb ik een bas en ik heb geen les. Ik speel nummers die dan ook heel erg makkelijk zijn (Nirvana, Cranberries). Dat gaat me wel redelijk af. Ik heb nog geen les omdat dit eigenlijk m'n 2de instrument is en ik eerst het andere wil afmaken.

Trainer van mini voetballers!
pi_7589239
quote:
Je moet es wat verder kijken dan alleen de standaard pop/rock..
Ik speel zelf ook bas, en ik kan je vertellen dat bas verdomd veel toevoegt aan de meeste muziek.
Ook als solo, 'k vind 't geweldig om te horen, en om, wat je bij een gitaar niet kan: voelen! Je voelt de bas, en dat maakt de muziek compleet!
  zondag 29 december 2002 @ 00:24:32 #48
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7590139
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 23:36 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik speel zelf ook bas, en ik kan je vertellen dat bas verdomd veel toevoegt aan de meeste muziek.
Ook als solo, 'k vind 't geweldig om te horen, en om, wat je bij een gitaar niet kan: voelen! Je voelt de bas, en dat maakt de muziek compleet!

Heb je wel 's een normaal rocknummer gehoord waar de bas met opzet is weggelaten? Klinkt voor geen meter. Je mist de bas dan gewoon, ondanks dat de bas niet echt opvalt als ie er wel is.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:57:53 #49
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_7686905
Ach gitaristen koop je per blik. Als bassist ben je gewoon DE MAN

Enne..mijn setje?

g-tars: LADO P-Bass & Fender Custom Steve Harris
Amps: 2 maal Hartke 3500 (350W) @ 4 maal 4x10" kabinets

Zet daar maar eens zo'n lullig cheap-ass Marshall Stackje naast

Alles boven de rivieren is kut.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:08:36 #50
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_7687156
- Yamaha BB1000s (rood)
- Roland Bass Cube 60 Watt
- te weinig tijd
- te weinig ruimte

maar als ik me er in ga verdiepen en in een band ga spelen dan wordt het iets in de hoek van (experimentele) indie, jazz of crossover oid.

ff wat fijne fotografische afbeeldingen van hierboven genoemd object:

zie hier de hals die uit één stuk is gemaakt:

[edit]foto's toegevoegd[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door MonoSynth op 03-01-2003 16:26]

pi_7689447
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:57 schreef Michaeltjuh het volgende:
g-tars: LADO P-Bass & Fender Custom Steve Harris
Amps: 2 maal Hartke 3500 (350W) @ 4 maal 4x10" kabinets

Zet daar maar eens zo'n lullig cheap-ass Marshall Stackje naast

Dat is niet mis
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:57 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ach gitaristen koop je per blik. Als bassist ben je gewoon DE MAN
Juist! Als ze dat maar weten
Heb je naaste bassisten lief!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 19:05:19 #52
22421 RelleR
Goed fout is niet slecht!
pi_7690257
*Meldt*

Ik speel nog op een Yamaha BBN4-III

Speelt zeer ok trouwens, alleen jammer dat ik vooralsnog op een Peavey Microbass speel, 20 watt..... ok genoeg om je buren te rellen, maar toch

Maar jah een bass op zich klinkt leuk, maar idd in een band is het tich keer mooier, alleen ik krijg altijd na 20 minuten ofzow zulke moeie klauwen dat spelen dan neit meer lukt

Maar jah ik speel dan ook voornamelijk punk/metal/rock, die kant op, das toch meer ritme dan toonwisselingen

Life without music is the same as eating soup with your hands ;)
pi_7693172
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 16:08 schreef MonoSynth het volgende:
maar als ik me er in ga verdiepen en in een band ga spelen dan wordt het iets in de hoek van (experimentele) indie, jazz of crossover oid.
jammer dat je zo uit de richting woont
  zondag 5 januari 2003 @ 01:39:20 #54
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7713972
HAHA ik heb nog maar net een maand mijn bas, en nou kan ik van een vriend van me voor een vriendenprijsje een Ibanez EX 370 kopen! (dat is dus een electrische gitaar, geen bas). Ik kan 'm gewoon niet laten liggen, dus binnenkort (morgen) staan hier twee schoonheden te pronken!
Kan iemand mij een paar blikken tijd lenen? Ik heb 'r tekort!
  vrijdag 10 januari 2003 @ 13:33:25 #55
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_7818764
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 23:36 schreef webfreak het volgende:

[..]

hmm liev persoon

ja bas voegt verdomd veel toe aan de muziek,

nau je kan het vegelijken met een trein, bas is de rails en daarop rijden allemaal verschillende treinen ( andere gitaren/drums/etc. )

en pipo ik luister heus geen standaard pop/rock

dus stfu .

vrijdag 10 januari 2003 @ 13:37:09 #56
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_7818852
quote:
Op woensdag 25 december 2002 19:16 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nog nooit van Marcus Miller gehoord of Les Claypool ofzo

misschien klinkt het wel leuk,

maar het zijn ander soort solo's van met een gitaar of een drumstel

en ow btw

bassgitaristen zijn uber-geil

bijvoorbeeld twan van maladjusted en francis van lianan shee

bas van di-rect

pi_7818867
ik speel de gibastaar... schitterend instrument
Bigheadz R.I.P.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 13:40:33 #58
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_7818916
Check m'n topic effehuh !!!

Ben nu aan het home-recorden :P

Ik speel dus ook bas en gitaar

Helaas heb ik momenteel geen gave bas ;'(
Maar ik heb wel de beschikking over een coole leenbas van m'n drummert Rickenbacker 4002 met bartolini humbukker in de hals positie klinkt erhug kewl

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_7880758
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 19:05 schreef RelleR het volgende:
*Meldt*

Ik speel nog op een Yamaha BBN4-III

[afbeelding]

Speelt zeer ok trouwens, alleen jammer dat ik vooralsnog op een Peavey Microbass speel, 20 watt..... ok genoeg om je buren te rellen, maar toch

Maar jah een bass op zich klinkt leuk, maar idd in een band is het tich keer mooier, alleen ik krijg altijd na 20 minuten ofzow zulke moeie klauwen dat spelen dan neit meer lukt

'k heb ook de Yamaha BBN4 III, geweldige bas.
Het is mijn derde, en tot nu toe ook zeker mijn beste

Wat bassen in een band betreft: Ach, als je gewoon ook thuis lang achter elkaar oefent, met de CD (zodat je niet lui wordt ) krijg je ook dikke klauwen in 't begin, maar naarmate je beter wordt krijg je eelt op je vingers, en ga je ook alles beter bijbenen, en dan wordt het een stuk simpeler.

dinsdag 14 januari 2003 @ 18:58:44 #60
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7896470
Ja 't begin was wel ff doorbijten! Na mijn eerste uur spelen had ik al een dikke blaar op mijn middelvinger! Maar die heb ik doorgeprikt en gewoon verder gaan spelen. Nu kan ik gewoon uren spelen zonder zere klauwen, maar het is zeker niet zo dat ik een dikke eeltlaag op m'n vingertoppen heb!
Ook heb ik de nagels van mijn rechter wijsvinger en middelvinger wat laten groeien zodat ik daar ook mee kan spelen. Dat is misschien een tip voor de beginner, dat spaart de vingertoppen misschien een beetje. Maar beter is 't om gewoon door de pijn heen te bijten!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 19:05:15 #61
38547 Timmaculatee
uh.... middag !
pi_7896596
Nou uhhhh...... ik speel geen basgitaar, ennuh.. nou dan weet j edat , groetjes !
T.Stam
pi_7896625
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:58 schreef Shannara het volgende:
Ook heb ik de nagels van mijn rechter wijsvinger en middelvinger wat laten groeien zodat ik daar ook mee kan spelen. Dat is misschien een tip voor de beginner, dat spaart de vingertoppen misschien een beetje. Maar beter is 't om gewoon door de pijn heen te bijten!
Danwel je speelt je bas met een dik plectrum, zoals oa Bruce Foxton (The Jam).
pi_7897399
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Danwel je speelt je bas met een dik plectrum, zoals oa Bruce Foxton (The Jam).

Er zijn wel meer bassisten die met plectrum spelen hoor
Persoonlijk vind ik er nix aan.. Vind met vingers toch veel natuurlijker klinken. De klank tussen vingers en plectrum is echt een wereld van verschil.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 20:31:42 #64
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7898308
Ja idd! Met de vingers klinkt 't wat voller. Als ik met m'n nagels speel dan ligt de klank een beetje tussen vingertoppen en plectrum in. Dat is voor mij dé manier om te spelen

Ik ga nou maar want ik ben bekaf!

pi_7898849
moooooie gitaar

Mijn Squier Jazz Bas, Candy Red
goed spul, niet duur

[Dit bericht is gewijzigd door Mutt op 14-01-2003 21:04]

pi_7899688
Ik heb een prachtige Warwick Corvette Standard vijfsnarige fretless bass, die ik helaas veeeeeel te weinig bespeel!
Leven is perziksgewijs
  woensdag 15 januari 2003 @ 15:01:07 #67
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7910829
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 20:56 schreef Mutt het volgende:
moooooie gitaar

Mijn Squier Jazz Bas, Candy Red
goed spul, niet duur

Ach, persoonlijk vind ik de standaard Squier-look niet zo heel speciaal, maar wie ben ik om daarover te oordelen.
DIT is mijn bas, mooie natural lak

Ik heb wel dat stukkie plastic tussen de knoppen vandaan gehaald, dat was lelijk

pi_7910971
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:45 schreef webfreak het volgende:
Er zijn wel meer bassisten die met plectrum spelen hoor
Persoonlijk vind ik er nix aan.. Vind met vingers toch veel natuurlijker klinken. De klank tussen vingers en plectrum is echt een wereld van verschil.
Ik vond het wel aardig om een voorbeeld te geven, maar ik had gedacht dat oa wel voldoende aangaf dat Foxton niet de enige was.
Klank is uiteraard heel erg smaakgebonden (en een "natuurlijke" klank al helemaal). Er zijn stukken die ik speel met vingers en er zijn stukken die ik speel met plectrum op zowel gitaar als bas.
pi_7911134
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 15:01 schreef Shannara het volgende:

[..]

Ach, persoonlijk vind ik de standaard Squier-look niet zo heel speciaal, maar wie ben ik om daarover te oordelen.
DIT is mijn bas, mooie natural lak

Ik heb wel dat stukkie plastic tussen de knoppen vandaan gehaald, dat was lelijk

Sluit ik me bij aan..
Vind die standaard gitaren/bassen, met die witte plastic plaatjes echt lelijk. Zo lijken ze allemaal op elkaar. Gelukkig wel makkelijk los te schroeven
  woensdag 15 januari 2003 @ 15:17:18 #70
26741 Baronekke
Ohjee. Maiden Kikz0rtje! *aai*
pi_7911148
* Baronekke aanmeldt...

aan het sparen voor een Music Man Stingray 5 ;-)

Knuffelkikk0r
pi_8115455
Gisteren de eindejaarsbonus omgezet naar een lekker spelende bas. Het is een variatie van deze Epiphone EB-1, maar dan met frets.
pi_8116822
Ik speel soms ook wel is ff bass en wil het ook wel leren, maar ik vind een electrische gitaar toch wel leuker
  woensdag 1 oktober 2003 @ 18:29:30 #73
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13577616
Sinds een paar dagen is deze Dingwall in Nederland aangekomen. Handgemaakt in Canada, een ontzettend vette bas. Als het de mijne was, ging ik meteen op basles. Maar helaas, hijs veel te duur voor mij. Wel een ontzettend mooi instrument, tot in de puntjes afgewerkt en klinkt geweldig. Dit is één van de beste basgitaren ter wereld, zonder twijfel. Mag ook wel, voor ongeveer 3000 euro

Officiële foto's:

Ik heb zelf nog even gauw een close-up van de achterkant van de kop gemaakt:

En nog een keer het bovenblad, waarop een extra schakelaartje te zien is, die schakelt tussen passief en actief. Met de meerstanden schakelaar ernaast kun je kiezen welke elementen ie op welke manier laat horen. Nek element, brug element, nek en brug in serie of nek en brug parallel.

De bovenste potmeter regelt het volume, met de onderste twee regel je de bass en trebel boost.

pi_13577999
Het zal ongetwijfeld een hele goeie gitaar zijn, waar een heel mooi geluid uit komt en alles, en ja, hij ziet er ook mooi uit...maar hoe er met die frets op te spelen valt?

Beetje leip dat ik n dit topic ontdek terwijl ik er net eentje om hoog heb geschopt omdat ik zo enthousiast was over mijn nieuwe snaren

woensdag 1 oktober 2003 @ 18:47:36 #75
57719 Zapje
Who are you
pi_13578052
zijn er Fok!ers onder ons die op * gouden * snaren spelen ?
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_13578163
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 18:47 schreef Zapje het volgende:
zijn er Fok!ers onder ons die op * gouden * snaren spelen ?
Is wel erg pimp Nee, speel er niet mee, heb ze wel eens gezien.
pi_13578175
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 21:35 schreef vincent20166 het volgende:
Ik heb een prachtige Warwick Corvette Standard vijfsnarige fretless bass, die ik helaas veeeeeel te weinig bespeel!
Mag je hem op zich ook wel aan mij geven dan
  woensdag 1 oktober 2003 @ 19:02:02 #78
57719 Zapje
Who are you
pi_13578356
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 18:52 schreef Scylla het volgende:

[..]

Is wel erg pimp Nee, speel er niet mee, heb ze wel eens gezien.

Ik meede te horen dat gouden snaren beter geleiden.....maar hangt ook wel een prijsje aan denk ik...
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  woensdag 1 oktober 2003 @ 19:06:32 #79
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13578473
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 18:45 schreef Scylla het volgende:
Het zal ongetwijfeld een hele goeie gitaar zijn, waar een heel mooi geluid uit komt en alles, en ja, hij ziet er ook mooi uit...maar hoe er met die frets op te spelen valt?
Ik speel dus zelf niet, maar ze zouden dat systeem niet gebruiken als er niet op te spelen valt natuurlijk

Van wat ik heb gehoord is het veel natuurlijker spelen dan normaal (pak in gedachten maar eens bovenaan de hals met deze schuine frets en onderaan, de stand van de frets maakt het je eigenlijk alleen maar makkelijker), maar wel even wennen. Het beste kun je niet teveel kijken, maar gewoon lekker spelen, met een minuut of tien ben je eraan gewend (en wil je niks anders meer aldus Dingwall ).

pi_13579471
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:06 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik speel dus zelf niet, maar ze zouden dat systeem niet gebruiken als er niet op te spelen valt natuurlijk

Van wat ik heb gehoord is het veel natuurlijker spelen dan normaal (pak in gedachten maar eens bovenaan de hals met deze schuine frets en onderaan, de stand van de frets maakt het je eigenlijk alleen maar makkelijker), maar wel even wennen. Het beste kun je niet teveel kijken, maar gewoon lekker spelen, met een minuut of tien ben je eraan gewend (en wil je niks anders meer aldus Dingwall ).

Je maakt me zowaar nieuwsgierig

Is jou misschien ook bekend waar ik hem zou kunnen uitproberen en hoeveel hij moet kosten?

Edit: Ahja, 3000. Nevermind

[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 01-10-2003 19:52]

woensdag 1 oktober 2003 @ 20:16:28 #81
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13580236
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:46 schreef Scylla het volgende:
Edit: Ahja, 3000. Nevermind
'Je hebt al een Dingwall vanaf' ongeveer 1700 euro, dan heb je een 4-snarige Afterburner (die hierboven is een Afterburner 2), de 5-snarige Afterburner (1) kost ongeveer 2000 euro. Dan heb je ook nog een 5-snarige met een flame-top voor ongeveer 2300 euro, zie de afbeelding hieronder. Flinke bedragen, maar dit is dan ook niet zomaar een bas

Omdat het een exclusief merk is en het om handgemaakte bassen gaat, is het ook maar bij een select aantal zaken te krijgen. Op dit moment zijn er Dingwalls te bespelen in Broek Op Langendijk, Den Bosch en Oisterwijk. Mocht je willen weten waar precies, dan moet je me maar even mailen, ik vind het een geweldige bas maar ik wil ook weer niet teveel reclame maken

En omdat ik het toch niet kan laten. Een kennis van me is producer en had een Musicman Stingray staan. Hij vond dat dat ding als een plank klonk vergeleken met de Dingwall. Da's nogal een verschil dus, en ik weet dat die Stingray ook erg duur was. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, het schijnt dat een Dingwall wel een redelijk moderne sound heeft, wat ze daar ook mee bedoelen

pi_13580495
'k Speel hoofdzakelijk gewoon elektrisch gitaar, maar 'k heb ook een bas waar ik zo nu en dan wat doe. 'k Heb een Richwood Jazzbas... met een klein Trace Elliot Boxer15 versterkertje. Die amp gebruik ik overigens vaker voor m'n gitaar. De bas versterk ik meestal via m'n PA.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_13581880
Ibanez SR700-WNF en SR800F (allebei in B gestemd).
Beiden over een SWR Bass350/SWR Goliath III Jr.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_13582377
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:16 schreef TripleM het volgende:

[..]

En omdat ik het toch niet kan laten. Een kennis van me is producer en had een Musicman Stingray staan. Hij vond dat dat ding als een plank klonk vergeleken met de Dingwall. Da's nogal een verschil dus, en ik weet dat die Stingray ook erg duur was. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, het schijnt dat een Dingwall wel een redelijk moderne sound heeft, wat ze daar ook mee bedoelen

Mja, ik heb de Dingwall site gevonden en er wat over gelezen. Lijkt me wel interesant, maar voorlopig niet te betalen voor mij. Ik heb wel eens in een winkeltje in Antwerpen op een handmade bass gespeeld, een helemaal gecustomisede P-bass, met Iron Maiden paintbrsh. Echt spermooi, en ook superduur. Bij Nexus Guitars, waar ook de monsterbass vandaan komt, die ik al eens eerder gepost heb, maar voorit:

Ik durfde deze toen niet aan te raken

In vergelijking met een Stingray als een plank? Wauw, dat beloofd wat. Die modernere sound...misschien zoiets als de bass op Return of the Space Cowboy, die sound vind ik echt geweldig. Dure Warwick in combinatie met Stuart Zender...

Zelf heb ik een mexicaanse jazzbass, 4string, waar ik erg tevreden mee ben. Geen extra's, gewoon inpluggen in m'n Laney DP 150w stack, en blazen/pompen/grooven/funken maar. Die is alleen vrij groot om telkens mee te nemen (hij past oa niet in de 406 van m'n pa ) ds speel ik thuis op mijn fender 25R versterker. Niet te dan, anders mol ik de cone. Als die nog niet gemold is

[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 01-10-2003 21:48]

woensdag 1 oktober 2003 @ 22:17:21 #85
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_13583597
Ik speel in een metal band op een OLP Stingray (met bartolini element) over een Warwick Sweet 15 (150 wat)

Ik wil over een tijdje overstappen op waarschijnlijk een Tobias Growler in combinatie met een warwick top+kast, ik denk de Profet III met 15 inch kast

Trying is the first step towards failure
  donderdag 2 oktober 2003 @ 08:41:27 #86
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_13589297
Ik speel eigentijdse pretpunk met een hier en daar oud hollandse invloeden!

Nou ja, dat zei de presentator van het laatste festival waar ik speelde met mijn band... Hier en daar een fijn bassolotje ertussen plakken... Ik speel op een ehm, vaag onbekend merk, maargoed dat maakt niet uit. Ik ben aan het sparen voor wat beters. De versterker heb ik al (Marshall Bass-state B150) en ik ben op zoek naar deze

gitaar... Een DanElectro DC!

pi_13589717
Die Danelectro is wel chic

Voor alle echt bassisten, verplichte kost: Marcus Miller komt naar Nederland! Ik weet niet of het al uitverkocht is, maar hij staat maandag 2 november in Paradiso (22,50) en vrijdag 17 oktober in de Lantaarn in Hellendoorn (24,50). Vanmiddag even kaartje halen

pi_13611525
speel nu jaartje bas op m'n Ibanez Roadstar II met m'n Torque T100B 100watt versterkertje.. en ik heb nog nooit les gehad..
dat valt ook wel te zien aan m'n techniek :|..
ik ben nu Sepultura/Obituary/Slayer/Pantera aant oefenen en ik speel in een Thrash bandje..
tremelopicking vind ik het kutste, vooral als het geen constant ritme is.. maarja. oefening baart kinderen
Pray For Your Grave -- www.relentlessassault.com
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 00:23:38 #89
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_13612574
Tremolo picking? Wasda?

Ik heb ook nog nooit basles gehad, nuja, drie lesjes dan. Ik speelde wel al een hele tijd gitaar, en heb wel wat muziek kennis waaromheen ik mijn funky grooves en jazzlijntjes fabriceer. Ik zit er over te denken om wat effecten te gaan kopen, ik heb laatst de Boss GTB6 uitgeprobeerd, maar die vind ik toch net iets te duur. Wel een heel mooi ding overigens. Ik heb nu van een vriend een Behringer Virtalizer Pro geleend, ook daar komen absurde dingen uit, maar ik ben op zoek naar een soort distortion/overdrive, waarmee de toon echt heeeeel lang doorklinkt. Mijn jazzbass klinkt al lang door, maar dat de toon dezelfde sterkte behoud. Zoals...de bas in de life versie van Radiohead's "Packd like sardines in a crushd tin box". Iemand tips?

vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:47:06 #90
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13621274
Gisteravond heb ik hier ook de gewone Afterburner (dus alleen passief) thuis gekregen, het is er één met een flame-top (adviesprijs in de winkel 2300 euro):

Supermooi, ook de kleur, zonde dat ik em niet kan bespelen

Beide basgitaren gaan nu naar de eerder genoemde producer, zodat ie kan kijken of ie liever de actieve/passieve heeft of toch gewoon de passieve.

pi_13621645
Ik speel ook bas, naast gitaar en keyboard...

Op bas speel ik blackmetal ,
met gitaar speel ik vanalles,
en met keyboard probeer ik klassiek te spelen (mozart, beethoven enz.)

Demon to some, angel to others
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 22:26:37 #92
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_13634738
Ik speel basgitaar (Musicman Stingray kopie, actief en een Suzuki Jazzbas) en gitaar (Epiphone). In de band waarin ik speelde speelde ik bas, thuis speel ik veel meer gitaar. Ik kan zelf toch veel meer ideeen kwijt in de gitaar. Met de bas probeer ik toch meer een vette groove neer te leggen.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_13645023
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:47 schreef TripleM het volgende:
Gisteravond heb ik hier ook de gewone Afterburner (dus alleen passief) thuis gekregen, het is er één met een flame-top (adviesprijs in de winkel 2300 euro):

[afbeelding]

[afbeelding]

Supermooi, ook de kleur, zonde dat ik em niet kan bespelen

Beide basgitaren gaan nu naar de eerder genoemde producer, zodat ie kan kijken of ie liever de actieve/passieve heeft of toch gewoon de passieve.

Habana habana... End ie heb je zomaar liggen zonder dat jee r uberhaupt op kan spelen! tss! Ze zijn inderdaad errug mooi.
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:31:47 #94
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13647634
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 14:53 schreef Scylla het volgende:
Habana habana... End ie heb je zomaar liggen zonder dat jee r uberhaupt op kan spelen! tss! Ze zijn inderdaad errug mooi.
Ze zijn inmiddels al naar de studio gebracht, alwaar ze volgende week uitgeprobeerd worden. Eén van de twee blijft daar achter, de andere gaat naar een klant in het noorden van Nederland, als ik me niet vergis.

Zonde dat ik er niet op kan spelen inderdaad (want ik hoorde die kennis van me al meteen weer zeggen "en hij speelt ook weer als een Dingwall" iets met dat de snaren net zo laag liggen als bij een gitaar, althans zo voelt het aan.. ik heb er allemaal geen verstand van, dus misschien lul ik uit m'n nek ) maar ook al kon ik er op spelen, houden mag ik ze toch niet

maandag 6 oktober 2003 @ 13:13:46 #95
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_13686715
ik heeft een ampeg b4r top en een 1x15" 2x10" 1x 3" cabinet.

alleen jammer dat mijn bassgitaar klinkt als een plank.

Indoor swimming, suburban living.
  maandag 6 oktober 2003 @ 13:47:00 #96
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13687551
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 13:13 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
ik heeft een ampeg b4r top en een 1x15" 2x10" 1x 3" cabinet.

alleen jammer dat mijn bassgitaar klinkt als een plank.

Ampeg, das goeie shit! Je hebt een Musicman Stingray dus?
pi_13687905
Meldt zich. In bezit van een medium scale Alembic Spoiler OBS versterkt via Trace Elliot AH250 met nu nog maar één TE 15" speakercabinet.

O ja die Trace top en cabinet zijn te koop

pi_13687993
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:06 schreef TripleM het volgende:

Ik heb zo'n 7 jaar geleden wel eens op een dergelijk instrument gespeeld, volgens mij heette die iets van Voodoo-bas ofzo. Het geluid, zeker de laagste snaren, is erg goed. Je hebt wel enorme handen nodig, een walking bassline spelen op zo'n ding vond ik erg lastig.
  maandag 6 oktober 2003 @ 14:20:07 #99
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13688397
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb zo'n 7 jaar geleden wel eens op een dergelijk instrument gespeeld, volgens mij heette die iets van Voodoo-bas ofzo. Het geluid, zeker de laagste snaren, is erg goed. Je hebt wel enorme handen nodig, een walking bassline spelen op zo'n ding vond ik erg lastig.
Daar heb ik ook het één en ander over gelezen. Geen idee of dat model is overgegaan in een ander model, de Voodoo is nu niet meer leverbaar in ieder geval. De vier series die leverbaar zijn, zijn de Prima, Z1, Z2 en de Afterburner.

Onder andere Mike Kroeger, bassist van Nickelback, speelt op Dingwall. Ik weet alleen niet meer uit m'n hoofd of ie nou op een Z1 of Z2 speelt...

-edit- Ah, de Z (Zebra) serie is de opvolger van de Voodoo: " The Zebra is the direct descendant of the original Voodoo Bass design"

maandag 6 oktober 2003 @ 23:35:25 #100
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_13703163
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 13:47 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ampeg, das goeie shit! Je hebt een Musicman Stingray dus?

Die Stingray ontbreekt nog...... ik heb nu een imitatie fender jazzbass... bah. Als de centjes er zijn heeft mr smegma een stingray, hoezee!
pi_13705377
speelt vooral op z'n corvette pro (serienummertje 92-364; was volgens warwick zelf nog een prototype - die van mij is namelijk alleen maar actief) en torentje (hartke 3500, sennheiser 372, en korg dtr1000):

[Dit bericht is gewijzigd door surrealm op 07-10-2003 04:34]

dinsdag 7 oktober 2003 @ 12:48:31 #102
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13711096
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 23:35 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Die Stingray ontbreekt nog...... ik heb nu een imitatie fender jazzbass... bah. Als de centjes er zijn heeft mr smegma een stingray, hoezee!
Ik dacht dat je dat zei omdat ik eerder noemde dat iemand zei dat die Stingray als een dooie plank klonk vergeleken met die Dingwall.. Neem gewoon een mooie Dingwall joh, als je toch aan t sparen bent

Ik kreeg trouwens vandaag een foto van een nieuwe Afterburner, die hebben ze nu ook gemaakt van "Alder" hout (geen idee wat dat in het Nederlands is) met ik denk een blanke lak o.i.d. erop. Ik vind het in ieder geval een mooi ding om te zien, al vind ik de flame top mooier.

pi_13711291
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:48 schreef TripleM het volgende:

Ik kreeg trouwens vandaag een foto van een nieuwe Afterburner, die hebben ze nu ook gemaakt van "Alder" hout (geen idee wat dat in het Nederlands is) met ik denk een blanke lak o.i.d. erop. Ik vind het in ieder geval een mooi ding om te zien, al vind ik de flame top mooier.

[afbeelding]

Je zit wel heel erg reclame te maken voor dat merk. Heb je daar belang bij?

Alder is trouwens elzenhout, dat is volgens mij een vrij zachte houtsoort maar dat maakt niet erg veel uit als je alleen de top daarvan maakt. Wat ik, zeker als Alembic-eigenaar, echt onbegrijpelijk vind is dat ze de top niet kwartier-gezaagd hebben waardoor je de nerf van het hout in de lengte-as gespiegeld ziet. De naad tussen de twee delen ziet er niet uit voor een dergelijk duur instrument.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:00:34 #104
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_13711387
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:48 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik dacht dat je dat zei omdat ik eerder noemde dat iemand zei dat die Stingray als een dooie plank klonk vergeleken met die Dingwall.. Neem gewoon een mooie Dingwall joh, als je toch aan t sparen bent

[afbeelding]

Ik ben niet zo weg van het design van die dingwall, en ik vind een stingray in combi met een vette amp echt wel lekker klinken, maar dat is een kwestie van smaak.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:04:06 #105
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_13711471

dit is mijn amp in actie... beetje wazige pic maar ja.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:43:44 #106
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_13712668
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Nee eigenlijk niet. Ik heb er wel voor gezorgd dat ze in Nederland verkrijgbaar zijn maar of er 0 of 100 verkocht van worden maakt voor mij niets uit, ik verdien er niets aan. Ik vind het gewoon hele mooie instrumenten
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:00 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Ik ben niet zo weg van het design van die dingwall, en ik vind een stingray in combi met een vette amp echt wel lekker klinken, maar dat is een kwestie van smaak.
Het ontwerp daar moet je inderdaad van houden, net als de klank. Ik zeg overigens niet dat die Stingray slecht klinkt, maar die kennis van me (die voor in zijn studio een Stingray heeft gekocht en daar best het een en ander mee heeft opgenomen) zei dat het ding als een dooie plank klonk vergeleken met de Dingwall.

[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 07-10-2003 13:57]

pi_13714267
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Alder is trouwens elzenhout, dat is volgens mij een vrij zachte houtsoort maar dat maakt niet erg veel uit als je alleen de top daarvan maakt. Wat ik, zeker als Alembic-eigenaar, echt onbegrijpelijk vind is dat ze de top niet kwartier-gezaagd hebben waardoor je de nerf van het hout in de lengte-as gespiegeld ziet. De naad tussen de twee delen ziet er niet uit voor een dergelijk duur instrument.

Heel veel gitaren worden van alder gemaakt: fenders, jacksons, ibanezzen etc. En als top wood wordt het bijna niet gebruikt, de top ziet er trouwens uit als esdoorn ook heb ik nog nooit alder met zo'n flame gezien.

En het hout is wel kwartier gezaagd, bij gitaren loopt de nerf altijd in die richting, en de spiegeling van de top heet een boomatch, je hebt dan een plank die je precies doormidden zaagt en open valt als een boek en je krijgt zo een mooie symmetrische top. De duurste gitaren met maple tops hebben dit: gibson, PRS, McInturf en IMO is dit een heeeele mooie gevlamde top, zo zie je ze niet vaak.

Voorbeelden:

Een gibson class 5 (eentje uit de gibson custom shop, vrijwel onbetaalbaar voor normale mensen met zon 'inferieure' top.

Een McInturf Taurus Custom, nog onbetaalbaarder met een goedkope naad.

[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 07-10-2003 14:50]

dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:40:12 #108
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_13714358
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Meldt zich. In bezit van een medium scale Alembic Spoiler OBS versterkt via Trace Elliot AH250 met nu nog maar één TE 15" speakercabinet.

O ja die Trace top en cabinet zijn te koop

Wat moet die kosten?
pi_13714924
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:40 schreef Scylla het volgende:

[..]

Wat moet die kosten?

Vaste prijs: 775 euro. Alleen als set te koop, incl. footswitch+diverse benodigdheden
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:18:02 #110
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_13715385
Ik heb ooit eens op een TraceElliot gespeeld, in de Tagrijn Hilversum hebben ze hem staan, en bij de soundcheck voor ons optreden wilde ik maar blijven soundchecken Dat ding klonk in elk geval stukken beter dan mijn ouwe Laney DP150 blaasbak. Vandaar dat ik het vroeg, ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe versterker, maar op het moment heb ik het geld er niet voor, maar misschien over een paar maanden.
pi_13719536
Oké dan Scylla, misschien hoor ik dan later nog van je. Die Trace mag ook wel een beetje beter klinken dan een Laney, alleen de top kostte destijds al 2500 gulden.

Het zijn daarnaast ook zeer betrouwbare versterkers maar toch moet je bij tweedehands kopen wel uitkijken. Ik heb de mijne nieuw gekocht maar heb onder garantie in het eerste jaar drie anderen versleten. Nummer 1 met een defect aan de voorversterker die na een uurtje bijgeluiden als een snelkookpan begon te maken, nummer 2 precies hetzelfde probleem, nummer 3 klonk gewoon heel anders en daar was ik niet blij mee en uiteindelijk heb ik mijn huidige, waar ik altijd zeer tevreden mee geweest ben.

zaterdag 11 oktober 2003 @ 04:01:16 #112
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_13804431
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 14:07 schreef IsaacD het volgende:

[..]
Maar je hebt natuurlijk ook hele funky baslijntjes zonder slappen.

Check daarvoor tower of power met Francis Rocco Prestia op bas. zo snel zoveel korte nootjes achter elkaar. die kerel is net een machinegeweer, zo snel en enorm funky.

Voor andere funky dingen zonder slappen moet je maar eens naar die goede oude motown luisteren.

marvin gaye - what's going on
marvin gaye - ain't nothing like the real thing
stevie wonder - i was made to love her
stevie wonder - for once in my life
four tops - reach out, i'll be there
four tops - bernadette
supremes - you keep me hanging on

james jamerson op al deze nummers. de uitvinder van de "fingerstyle funk". check ook www. standingintheshadowsofmotown.com

woensdag 15 oktober 2003 @ 03:20:35 #113
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_13890766
Als ik ook even mag meepraten:

Ik speel eigenlijk alleen maar gitaar, maar had altijd basist willen worden. Al van jongs af aan, ik was altijd gek op de doffe lage tonen in menig jaren '80 hits.

Toen ik gitaar begon te spelen, moest ik zonodig op de stoerst mogelijke manier beginnen: op een electrische. Dat heeft mijn studie behoorlijk vertraagd, omdat ik moeite had dat de snaren wel dicht bij elkaar stonden en dat de gitaar best zwaar was. Ik ben altijd op het meest goedkoop model begonnen, en ik moet toegeven dat ik wat de aanschaf betreft altijd wind mee heb gehad. Een puike gitaar voor 100 euro gewoon nieuw in de winkel, wie doet me dat na?

Sinds niet al te lang, heb ik een 5snaars bas in huis gehaald. Oh the joy de vreugde, ik kom nu tijd en verse huidcellen tekort om te bassen en te slappen. Ook nu heb ik weer geluk gehad, de bas en een tas voor niet eens 100 euro, ik krijg zomaar 19 euro korting toe (als de verkoper meeleest en dit verhaal herkent krijgt ie nogmaals dank toegewenst).

Verder ik vind het ronduit belachelijk dat een basist niet zou opvallen, nou dan wordt er toch naar de verkeerde muziek geluisterd. Het moet altijd maar funk of jazz zijn, maar wat te denken van de modale (indie)rock. Een basist zoals Mike Joyce, ik hoop dat ik de goede naam te pakken heb van the Smiths, komt er echt bovenuit. En zonder die basist van queen, was er ook geen "another one bites the dust"

En het gaat er natuurlijk ook om hoe je naar muziek luistert, voor de een valt de bas meer op, zoals voor mij dus.

Ik heb altijd al met de liedjes zoals die van Red Box meewillen spelen, die lekker lage bastonen. Ik ga de buurt hier gek maken.

The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:50:50 #114
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_13990466
Mij vallen de baslijntjes ook meestal wel voldoende op...en anders draai ik de bastonen gewoon omhoog

Ik heb trouwens laatst een pedaalte gekocht, de digitech BP200. Heb hem een paar dagen, enb hij bevalt me erg goed. Goede fuzz zit er in, tis een stevig dingetje en de whammy is helemaal heerlijk

Nog iemand die dit speeltje in huis heeft?

pi_16866305
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 23:44 schreef SirPsycho het volgende:
ja ik heb een 1977 active jazz fender het beste wat er is :)
Hehehe, ik heb een tijdje terug op een Fender Jazz uit 1967 mogen spelen, 1967 is mijn geboortejaar. JEZUS wat een vreselijk lekker geluid zat daar in. Vreselijk afgeragde bass, er was nogal wat verf vanaf, maar hij was helemaal perfekt te spelen nog en klonk als een opgevoerde Chevrolet V8 Big Block . Maar goed, hij was onbetaalbaar dus moest ik hem weer inleveren :'/

Naja, mijn eigen bass is ook niet gek. Een Music Man Sabre actieve bas uit 1979. Die is ook door Leo Fender gemaakt . Twee vette humbuckers doen het hem wel hoor! Dood aan die mietjes-Music Man Stingray's van Ernie Ball!

Damn, plaatje al weer 3 keer gerecycled vandaag, ik ben op een posting-spree!

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 03-02-2004 23:56]

pi_16866807
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 23:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hehehe, ik heb een tijdje terug op een Fender Jazz uit 1967 mogen spelen, 1967 is mijn geboortejaar. JEZUS wat een vreselijk lekker geluid zat daar in. Vreselijk afgeragde bass, er was nogal wat verf vanaf, maar hij was helemaal perfekt te spelen nog en klonk als een opgevoerde Chevrolet V8 Big Block . Maar goed, hij was onbetaalbaar dus moest ik hem weer inleveren :'/

Naja, mijn eigen bass is ook niet gek. Een Music Man Sabre actieve bas uit 1979. Die is ook door Leo Fender gemaakt . Twee vette humbuckers doen het hem wel hoor! Dood aan die mietjes-Music Man Stingray's van Ernie Ball!

[afbeelding]

Damn, plaatje al weer 3 keer gerecycled vandaag, ik ben op een posting-spree!

daar zal idd. best lekker geluid inzitten, die bas, maar qua design vind ik dit model

Oja, om ff te pimpen met apparatuur waar ik wel eens over gespeeld heb... in een muziekwinkel heb ik een keer over een Ampeg SVT Classic gespeeld (300W all-tube, echt mega-geluid )

mooiste was dat dat ding midden in de winkel stond, moeilijk ingebouwd... Ik vraag of ik 'm ff kan proberen, 'Ja, dat is goed als je hem niet te hard zet'

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_16867590
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:01 schreef Scrutinizer het volgende:
medium scale Alembic Spoiler OBS
Lekkah, lekkah . Ikke ook wil, maar ikke maar 1 dure basgitaar kan betalen .
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:05 schreef bas-beest het volgende:
daar zal idd. best lekker geluid inzitten, die bas, maar qua design vind ik dit model
Mwoah, hij is dan ook al weer 25 jaar oud. Destijds kon je kiezen uit de Fender Jazz Bass, de Fender Precision Bass, de Music Man Stingray en de Music Man Sabre .
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:05 schreef bas-beest het volgende:
Oja, om ff te pimpen met apparatuur waar ik wel eens over gespeeld heb... in een muziekwinkel heb ik een keer over een Ampeg SVT Classic gespeeld (300W all-tube, echt mega-geluid )
Ow, apparatuur. Ik heb een Ampeg B-1 versterker. Buizen voorversterker en mosfet 150W eindversterker in een , 19" kastje van 1U hoog. Met een Hartke 4x10" basskast er aan vast, maar helaas is het een transporter (weinig geluidsdruk dus, hij gaat niet zo hard). Mijn rug is er aan de andere kant wel weer blij mee . Ik heb er ook nog een Boss ME-8B multieffect bij, maar die gebruik ik eigenlijk amper. De bas klinkt clean al erg goed. Misschien koop ik nog eens een hyperfuzz ofzo.

Leuke versterker, maar ik denk dat ik de Hartke kast in ga ruilen voor een kleinere kast met 2x10" of 2x12" speakers. Maar dat gaat pas gebeuren als ik weer in een bandje speel. Voor thuis gaat het hard zat .

Jezus, ze achtervolgen me nu zelfs op de TV met die erectiepillen!

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 04-02-2004 00:45]

woensdag 4 februari 2004 @ 02:20:56 #118
52050 Litowy
Freaking Freakje
pi_16869319
ow ik speel af en toe ook nog bas ja, hoewel et tegenwoordig weer meer gitaar is.

ow en bassisten vallen heus wel op hoor, als ze maar opvallend genoeg zijn!

I'm not that good but I'm not that bad
  woensdag 4 februari 2004 @ 02:22:21 #119
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16869333
Ik zoek een bassist !
Alleen ben ik het topic kwijt wat daarvoor gemaakt was.... anyone ?

Seb ?

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_16870345
waar heb je die bassist voor nodig?
  woensdag 4 februari 2004 @ 12:45:00 #121
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16876853
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 05:22 schreef surrealm het volgende:
waar heb je die bassist voor nodig?
Om de kelder te behangen

Ik ben bezig een bandje te formateren en ik weet dat er een topic is ; V/A muzikanten zeg maar ..... ik kan hem alleen niet vinden

pi_16907916
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 12:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben bezig een bandje te formateren en ik weet dat er een topic is ; V/A muzikanten zeg maar ..... ik kan hem alleen niet vinden
* RetepV checkt profiel
quote:
ICQ Nummer -
MSN Adres
Hmm, waarom vult bijna nooit iemand zijn profiel in? Het is toch wel belangrijk om te weten waar in de buurt jij ongeveer woont, bijvoorbeeld .
  donderdag 5 februari 2004 @ 12:59:02 #123
80107 Krisso
You all dont see
pi_16908888
ik heb n washburn en een samick bas met een grote randaal versterker en als ik hard speel zijn de onderburen een beetje pissed maar ja ik speel dus een beetje punkrock
Who needs society anyway, when we can create better things for the world instead of greed
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=80107
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:52:28 #124
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16921986
Ik maak maar even van de gelegenheid gebruik om subtiel naar mijn signature te verwijzen .

* verwijst *

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 03:34:47 #125
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16933966
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:52 schreef Kwark het volgende:
Ik maak maar even van de gelegenheid gebruik om subtiel naar mijn signature te verwijzen .

* verwijst *

Jaaaaaaa... tnx !!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 03:37:12 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16933978
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:24 schreef RetepV het volgende:

[..]

* RetepV checkt profiel
[..]

Hmm, waarom vult bijna nooit iemand zijn profiel in? Het is toch wel belangrijk om te weten waar in de buurt jij ongeveer woont, bijvoorbeeld .

Oke .... ik heb een heel klein beetje van je commentaar aangetrokken.
Ik kom er in dit weekend op terug in het betreffende topcic uit Kwark's signature.
pi_16963381
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:59 schreef Krisso het volgende:
ik heb n washburn en een samick bas met een grote randaal versterker en als ik hard speel zijn de onderburen een beetje pissed maar ja ik speel dus een beetje punkrock
alleen maar de onderburen?
ik kreeg pas geleden tijden s het spelen telefoon van mensen die 6 huizen verderop wonen, dat "hun vitrine meetrilde op de zware tonen die bij mij vandaan schenen te komen"
  zaterdag 7 februari 2004 @ 21:04:24 #128
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_16981339
Ben ik blij dat wij een eigen oefenruimte in een landelijke omgeving hebben Zo hard spelen als je wilt en wanneer je wilt
Trying is the first step towards failure
pi_20947467
ik heb gisteren een basgitaar gekocht (had al een drumstel dus ik heb ervaring met ritme)

stagg fusion:

in het echt is de houtkleur lichter
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:10:47 #130
69709 Shandon_rules
1,2,3..... SKA-BOOM!!!
pi_20948683
Speel met een Fender Squire Precision Bass op een Behringer Ultrabass XB600

En dan vooral ska, dat is leuk als je bas speelt!! heb je ook es wat te doen dan de heletijd t zelfde riedeltje te spelen
"Funeral" is an anagram for "Real Fun" <<>> "Ah, the middlefinger, the most communicative of fingers."
<<>> En in m'n vrije uurtjes ben ik een Skatanist.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:26:00 #131
69709 Shandon_rules
1,2,3..... SKA-BOOM!!!
pi_20948986
ff over dat basgitaristen niet opvallen: t valt mij op dat nogal wat basgitaristen (myself included) ook nogal rustige/verlegen jongens zijn. Maar als basgitarist kan je soms zelfs beroemder worden dan de andere bandleden. 2 voorbeeldjes: Sid Vicious (Sex Pistols) en Fat Mike (NOFX, maar k weet niet helemaal zeker of dat wel door z'n goede basspel komt )
"Funeral" is an anagram for "Real Fun" <<>> "Ah, the middlefinger, the most communicative of fingers."
<<>> En in m'n vrije uurtjes ben ik een Skatanist.
pi_20949255
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:26 schreef Shandon_rules het volgende:
ff over dat basgitaristen niet opvallen: t valt mij op dat nogal wat basgitaristen (myself included) ook nogal rustige/verlegen jongens zijn. Maar als basgitarist kan je soms zelfs beroemder worden dan de andere bandleden. 2 voorbeeldjes: Sid Vicious (Sex Pistols) en Fat Mike (NOFX, maar k weet niet helemaal zeker of dat wel door z'n goede basspel komt )
Alhoewel Sid Vicious natuurlijk meer beroemd is als icoon die toevallig wel eens een bas vast hield dan als basgitarist. De basgitaristen die uiteindelijk beroemder worden dan hun bandleden zijn over het algemeen toch degene die er zangpartijen en songwriting bij doen (Phil Lynott, Sting).
pi_20961287
Gear: Samick 5 string active bassguitar
Boss MB5 effects
Boss MT50 effects
Yamaha & Peavey amps
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:33:48 #134
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21095819
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Alhoewel Sid Vicious natuurlijk meer beroemd is als icoon die toevallig wel eens een bas vast hield dan als basgitarist. De basgitaristen die uiteindelijk beroemder worden dan hun bandleden zijn over het algemeen toch degene die er zangpartijen en songwriting bij doen (Phil Lynott, Sting).
Roger Waters en John Entwistle.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_21096266
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:33 schreef TrenTs het volgende:

John Entwistle.
Geweldige bassist maar ik denk dat de meeste mensen toch bij The Who moeten denken aan de 'helicopter-accoorden' van Pete Townsend.

Pete is sowieso weer behoorlijk 'hot' in de U.K. maar dat heeft helaas weinig met muziek te maken
pi_21096336
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:33 schreef TrenTs het volgende:
Roger Waters en John Entwistle.
Hallo, vriendelijke vriend. Het waren slechts een paar voorbeelden (en Entwistle is idd een goede) .
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:42:02 #137
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21097363
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hallo, vriendelijke vriend. Het waren slechts een paar voorbeelden (en Entwistle is idd een goede) .
Hallo, koole kameraad. Als je er wat niet opnoemt, maak dan wel een goeie keuze.

Maar het zijn denk ik wel zo ongeveer alle bassisten die ècht wat betekend hebben? Niet lullig bedoeld natuurlijk.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:47:27 #138
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_21097463
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:54 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Geweldige bassist maar ik denk dat de meeste mensen toch bij The Who moeten denken aan de 'helicopter-accoorden' van Pete Townsend.

Pete is sowieso weer behoorlijk 'hot' in de U.K. maar dat heeft helaas weinig met muziek te maken
Ja meer het theatrale. Altijd zonde natuurlijk.
pi_21115356
Het ligt eraan wat voor baslijnen er gespeeld worden in een band.
Als er alleen maar grondtoon E wordt mee geplukt ( bop bop boperdebop) dan valt de bassist
natuurlijk niet op.
Maar als je een beetje leuke loopjes doet en vooral een beetje aan je podium act werkt valt de bassist toch echt wel op hoor....
Het is wel zo dat de bassist vaak de meest stabiele persoon in de band is..maarja dat is zijn job ook....
T zooitje allemaal in goede banen leiden....
En ja ook de bassist heeft fans....
Als je ziet wat er op mijn site staat over de bassist ( ikke dus ) daar ga ik soms echt van blozen hoor
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_21120805
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:42 schreef TrenTs het volgende:
Maar het zijn denk ik wel zo ongeveer alle bassisten die ècht wat betekend hebben? Niet lullig bedoeld natuurlijk.
Jaco Pastorius, Bootsy Collins, Marcus Miller, Stanley Clarke, Les Claypool, Flea, etc. etc.

En Sid Vicious vind ik maar een prutser.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:32:14 #141
95046 keitel
waarvan akte...
pi_33542498
Sid Vicious wàs een prutser. Dat wordt zelfs door Zwitserse wetenschappers bevestigd, geen ontkomen aan.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7123164409752792753&q=paul+gilbert

FF laten laden en op play klikken. Zijn er nog die op deze manier hun avonden vullen?
Ontvang nu gratis een sociaal stigma van Hanenwurger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')