Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?
Zomaar nieuwsgierig.
basgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....
quote:Bij Prog Rock bands als Dream Theater en Spock's Beard zie je steeds vaker een bas op de voorgrond treden. Kan er koele stukken opleveren. Dubbel-bass met een beukende bas is cool.
Op woensdag 25 december 2002 00:18 schreef DooZjUh het volgende:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koelbasgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....
Ik ze de bas meer als de 'rode lijn' door een nummer. Solo'en met een bas kan wel, maar klinkt er niet zo bovenuit door de lage klanken. Dat is gitarenwerk
Ik zat nog een tijdje te tweifelen of ik een electrische gitaar zou kopen of een basgitaar, maar ik denk dat bassen meer mijn stijl is. Ik ga zeker weten over een jaartje ofzo een electrische gitaar kopen, niet al te duur, en dan kijken hoe dat bevalt
quote:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...
Jij hebt zeker nog nooit van Marcus Miller gehoord of Les Claypool ofzo
quote:nee...
Op dinsdag 24 december 2002 22:52 schreef Shannara het volgende:
Zo ja, wat spelen jullie dan en op wat voor'n gitaar? Ik speel vooral punk/rock op mijn Washburn XB400 met een 150 Watt versterker. Dat vinden de buren leuk joh! Ik kon 't al niet vinden met mijn buren, maar nu hebben ze helemaal de zeik in me!Ik heb speel nog maar kort en eigenlijk vind ik dat ik 't wel aardig doe.
't schijnt dat er een enorm tekort is aan basgitaristen (kwam ik ook pas eergisteren achter) waarom is dat eigenlijk?Zomaar nieuwsgierig.
Ik had al minstens een jaar bas moeten spelen...
Volgens mij zijn er zoveel basisten tekort omdat veel mensen zichzelf graag willen horen. Zij het met gitaar, zij het met zang... Veel gitaristen waar ik tenminste mee gespeeld heb hadden altijd de irritante neiging om hun gitaar snoeihard boven de andere instrumenten te laten uitkomen....
De bassist wordt voornamelijk gezien als de "lijm" tussen de drums en de gitaar en ikzelf heb daar geen problemen mee. Maar een lekkere bas solo in een nummer kan op z'n tijd ook zeker geen kwaad nee...
quote:Een gemiddelde punkband bestaat uit 4 gitaristen. 2 Op gitaar, 1 op bass en 1 op drums.
Op woensdag 25 december 2002 20:08 schreef Zander het volgende:
Een goede bassist valt echt wel op in de muziek, het is alleen een beetje jammer dat veel bassisten gedegradeerde gitaristen zijn.
quote:Jup, de rhythm gitarist hoort daar ook min of meer bij. Maar ook al is je taart nog zo lekker, als je slagroom zuur is smaakt et nergens naar
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Als 1 van die twee loopt te sukkelen, heb je een slechte band.
Net als een huis. Een huis met een slechte fundering is een slecht huis!
quote:dont start that again...
Op woensdag 25 december 2002 23:28 schreef Mes het volgende:
Trouwens de bassist is samen met de drummer de belangrijkste figuur in een band.
Als 1 van die twee loopt te sukkelen, heb je een slechte band.
Net als een huis. Een huis met een slechte fundering is een slecht huis!
quote:Tja, als je referentiekader bestaat uit Nirvana en andere grunge, kan ik me voorstellen dat je een bassist overbodig vindt. Maar grunge is toch wel de meest minimale vorm van muziek die er bestaat, dus we gaan voor het gemak even uit van goed opgebouwde muziek.
Op donderdag 26 december 2002 00:36 schreef LenL het volgende:[..]
dont start that again...
Iemand enig idee hoe moeilijk het is om basgitaar op de 'funk' manier te leren spelen?
quote:Jij bent cker een gitarist! Op http://www.gitaarforum.nl is mij wel duidelijk geworden dat er een oorlog gaande is tussen bassisten en gitaristen... Zie 't maar zonder ons te redden dan, meneer gitarist
Op woensdag 25 december 2002 19:01 schreef LenL het volgende:
Ik zal mijn mening en verklaring waarom er een tekort aan bassisten is maar achterwege laten...
Owja, basistgeintjes weet ik ook nog wel
Q: How many rock bassists does it take to change a
lightbulb?
A: No one ever bothered to notice!
Q: How many acoustic bassists does it take to screw in
a lightbulb?
A: Two. One to do the job and another to complain that
it's electric.
Q: How many bass players does it take to change a light
bulb?
A: One, but the guitar player has to show him how to do
it.
Q: What's the range of a fretless six string?
A: 20 yards if you have a good arm
Q: Whats the definition of perfect pitch?
A: Tossing a Hondo bass into a dumpster from 40 feet without hitting the sides
Did you hear about the bassist who was so out of tune the audience noticed?
Q: How do you know a bass player is at your door?
A: Who cares?
Q: How do you get a bass player off your doorstep?
A: Pay for the pizza.
Son: "Daddy, I want to grow up and be a bass player."
Father: "Son, you can't have it both ways."
Q: Why are there four strings on a bass?
A: Three are spares.
Q: What do you call a bassist with half a brain?
A: Gifted.
As a birthday gift a father decided to get his son a bass
guitar and some lessons. After the first lesson the boy's
father asked him how his lesson went: "It went great
Dad, I learned to play on the first 5 frets on the top
string!" The father applauded his son's efforts. The next
week his father asked about the second lesson: "It was
great Dad, today i learned to play the first 5 frets on
the second string!" His father once again applauded his
son. The next week his father again asked about his
lesson. "I'm sorry Dad, I blew it off... I had a gig!"
Was dat ff lachen?
quote:vond die son/father wel sterk
Op donderdag 26 december 2002 01:22 schreef Shannara het volgende:
Was dat ff lachen?
Zeg ik kom binnekort even langs om te horen wat je er van bakt eeh basst
quote:ben je wel eens in de gitaarchat geweest? zo ja, was je nick misschien bassman?
Op donderdag 26 december 2002 01:22 schreef Shannara het volgende:[..]
Jij bent cker een gitarist! Op http://www.gitaarforum.nl is mij wel duidelijk geworden dat er een oorlog gaande is tussen bassisten en gitaristen... Zie 't maar zonder ons te redden dan, meneer gitarist
quote:Denk na, ik wou de discussie over de belangrijkheid van bepaalde instrumenten voorkomen.
Op donderdag 26 december 2002 01:11 schreef MrTorture het volgende:[..]
Tja, als je referentiekader bestaat uit Nirvana en andere grunge, kan ik me voorstellen dat je een bassist overbodig vindt. Maar grunge is toch wel de meest minimale vorm van muziek die er bestaat, dus we gaan voor het gemak even uit van goed opgebouwde muziek.
En ik ben het met je eens dat grunge een van de meest minimalistische vormen van muziek is die er bestaat als wij dezelfde definitie van minimalistisch hanteren, maar dat is compleet irrelevant. Ik denk echter dat veel grungers bassisten erg belangrijk vinden, want waar bestaat een gemiddeld grunge bandje uit: gitaar, vocalen, bas en drums. Mensen die een klassiek, barok of electronisch referentiekader hebben vinden het waarschijnlijk een stuk "overbodiger" en als je de contrabas ook nog apart gaat rekenen vallen er nog veel meer stijlen af.
quote:
WILLIAM
How would you describe your role in
Stillwater? What is the chemical that
you add to the chemistry?LARRY
I'm the bass-player.WILLIAM
Right. And when you take that away...
what would be missing? Stylistically?
What chemical?LARRY
The bass?
quote:Is goed, maar verwacht niet teveel
Zeg ik kom binnekort even langs om te horen wat je er van bakt eeh basst
quote:Nee, mijn nick daar is Shannara, net als hier. Bassman heeft zo te zien maar 1 post geplaatst daar en ik heb geen idee waar die staat. Ik post er niet zoveel omdat ik er (nog) niet zoveel vanaf weet, als iemand daar om advies vraagt kan beter iemand met meer ervaring antwoord geven. Naar mijn mening kun je natuurlijk altijd vragen! Daarbij heb ik alleen op 't basforum gepost. Sommige topics van 't gitaarforum lees ik wel, maar bassisten hebben meer humor!
ben je wel eens in de gitaarchat geweest? zo ja, was je nick misschien bassman?
quote:Ik heb mijn basgitaar nu 2 weken en het verbaaste me hoe snel ik het leerde. Tot nu toe heb ik alleen met Tabs gewerkt (dat is een simpele manier om muziek op te schrijven, dus je hoeft geen noten te leren).
Op donderdag 26 december 2002 01:18 schreef E_Motion het volgende:
* E_Motion wil het wel graag lerenIemand enig idee hoe moeilijk het is om basgitaar op de 'funk' manier te leren spelen?
http://www.mxtabs.net/ is trouwens een aan te raden bron voor (bass)tabs
quote:Roadtrippin' vond ik op zich wel te doen. Het zijn in ieder geval meer toonwisselingen dan je gemiddelde blueslijntje waar ik echt dood gegooid mee ben op les...
Op donderdag 26 december 2002 14:08 schreef Shannara het volgende:[..]
Ik heb mijn basgitaar nu 2 weken en het verbaaste me hoe snel ik het leerde. Tot nu toe heb ik alleen met Tabs gewerkt (dat is een simpele manier om muziek op te schrijven, dus je hoeft geen noten te leren).
Daarbij speelt de bas vaak vrij simpele stukken in een bandje. Als je meer opzoek bent naar solo's en ingewikkelde composities zou ik een gitaar nemen!
Ik ben nu bezig met Road Trippin' van de RHCP. Dit vind ik een vrij ingewikkeld stuk voor een bas. (Iemand anders nog meningen hierover?) Dit is de tab:
http://www.mxtabs.net/tabs.php?path=Bass,r,2468,Red+Hot+Chili+Peppers,Road+Trippin%5C%27,35461http://www.mxtabs.net/ is trouwens een aan te raden bron voor (bass)tabs
Red Hot Chili Peppers hebben trouwens hele toffe funky baslijntjes dus dat is altijd wel de moeite waard om te leren. Probeer later ook eens Around the World of Give it Away als je je vingers open wil halen aan de slides. Alleen ik heb nog geen enkele correcte tab gezien voor Give it Away.. in ieder geval klinkt het niet zo .. [en nee.. het ligt niet aan mij ]
quote:Funk is echt mijn favo style alleen ik krijg het er maar moeilijk uit. Voornamelijk dat slappen. Je moet echt heel behendig hierin zijn. Maar je hebt natuurlijk ook hele funky baslijntjes zonder slappen. Dus het vereist in ieder geval wat meer oefening dan je gemiddelde blues schema...denk ik
Op donderdag 26 december 2002 01:18 schreef E_Motion het volgende:
* E_Motion wil het wel graag lerenIemand enig idee hoe moeilijk het is om basgitaar op de 'funk' manier te leren spelen?
ik denk dat het vooral komt doordat bas spelen wat saaier is, dat vind ik tenminste, ik vind het leuker om gitaar te spelen dan bas.
natuurlijk kan je het zo leuk mogelijk maken als je zelf wilt, maar sommige muziekstijlen laten dat niet echt toe, of in mindere mate (punk, metal, standaard rock, blues)
als je inderdaad kijkt naar Flea of Les Claypool blijkt wel dat de bas ook wel op de voorgrond kan staan, en ook idd bij funkmuziek en reggae
en wat MrTorture zei is wel waar, het is belangrijkers dat de bassist en drummer strak spelen dan de gitarist/zanger.. als de basis maar goed is
quote:haha, bij ons is dat inderdaad ongeveer zo! ik speel bas maar ik ben dus eigenlijk gitarist.. en onze drummer speelde eerst cello en een beetje gitaar en bas ook.. maar hij was geen drummer
Op woensdag 25 december 2002 20:42 schreef MrTorture het volgende:Een gemiddelde punkband bestaat uit 4 gitaristen. 2 Op gitaar, 1 op bass en 1 op drums.
quote:sterk, de doorsnee gitaarversterker blaas je op als je er een bas in plugt.
Op vrijdag 27 december 2002 14:29 schreef edsuit het volgende:
ik speel op een Ibanez GSR 200, en ik heb geen basversterker maar ik speel over m'n Marshall VS65R
quote:Als je een beetje uitkijkt wat je doet kan je daar juist uiterst mooie resultaten mee bereiken. Klassiek voorbeeld: Chris Squire (van Yes) op Roundabout.
Op vrijdag 27 december 2002 15:13 schreef gewoon-jan het volgende:
sterk, de doorsnee gitaarversterker blaas je op als je er een bas in plugt.
quote:Onzin... er zijn zoveel bassisten die op gitaar versterkers spelen, of die gitaarspeakers in hun absversterker zetten.
Op vrijdag 27 december 2002 15:13 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
sterk, de doorsnee gitaarversterker blaas je op als je er een bas in plugt.
quote:Wat voor 'n gitaar heb je? Die je als icoontje hebt? Ziet eruit als een Cort, zijn goeie gitaren!
Op vrijdag 27 december 2002 17:39 schreef vicz het volgende:
*meld*
Sinds december ben ik begonnen... dus nogal newbie mbt basigitaren....
quote:Ik heb maar niet gelijk de duurste genomen...
Op vrijdag 27 december 2002 22:32 schreef Shannara het volgende:[..]
Wat voor 'n gitaar heb je? Die je als icoontje hebt? Ziet eruit als een Cort, zijn goeie gitaren!
http://www.austingtr.com/catalog/frameset.php?Item=Intruder&Section=Bass&View=Detail
quote:zijn user icon ziet er niet uit als een cort maar als een stingray (kloon)...
Op vrijdag 27 december 2002 22:32 schreef Shannara het volgende:[..]
Wat voor 'n gitaar heb je? Die je als icoontje hebt? Ziet eruit als een Cort, zijn goeie gitaren!
quote:Offtopic:
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koel
Ontoppic:
Sinds 4 maand heb ik een bas en ik heb geen les. Ik speel nummers die dan ook heel erg makkelijk zijn (Nirvana, Cranberries). Dat gaat me wel redelijk af. Ik heb nog geen les omdat dit eigenlijk m'n 2de instrument is en ik eerst het andere wil afmaken.
quote:Je moet es wat verder kijken dan alleen de standaard pop/rock..
hmm als je bas speelt...dat is niet om aan te horen solo...maar als je in een band speelt is het koel
basgitaristen staan meestal op de achtergrond en daar horen ze eigenlijk ook...het is een achtergrond geluid...voorop staat meestal zang enzo....
quote:Heb je wel 's een normaal rocknummer gehoord waar de bas met opzet is weggelaten? Klinkt voor geen meter. Je mist de bas dan gewoon, ondanks dat de bas niet echt opvalt als ie er wel is.
Op zaterdag 28 december 2002 23:36 schreef webfreak het volgende:[..]
Je moet es wat verder kijken dan alleen de standaard pop/rock..
Ik speel zelf ook bas, en ik kan je vertellen dat bas verdomd veel toevoegt aan de meeste muziek.
Ook als solo, 'k vind 't geweldig om te horen, en om, wat je bij een gitaar niet kan: voelen! Je voelt de bas, en dat maakt de muziek compleet!
Enne..mijn setje?
g-tars: LADO P-Bass & Fender Custom Steve Harris
Amps: 2 maal Hartke 3500 (350W) @ 4 maal 4x10" kabinets
Zet daar maar eens zo'n lullig cheap-ass Marshall Stackje naast
maar als ik me er in ga verdiepen en in een band ga spelen dan wordt het iets in de hoek van (experimentele) indie, jazz of crossover oid.
ff wat fijne fotografische afbeeldingen van hierboven genoemd object:
zie hier de hals die uit één stuk is gemaakt:
[edit]foto's toegevoegd[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door MonoSynth op 03-01-2003 16:26]
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:57 schreef Michaeltjuh het volgende:
g-tars: LADO P-Bass & Fender Custom Steve Harris
Amps: 2 maal Hartke 3500 (350W) @ 4 maal 4x10" kabinetsZet daar maar eens zo'n lullig cheap-ass Marshall Stackje naast
quote:Juist! Als ze dat maar weten
Op vrijdag 3 januari 2003 15:57 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ach gitaristen koop je per blik. Als bassist ben je gewoon DE MAN
Ik speel nog op een Yamaha BBN4-III
Speelt zeer ok trouwens, alleen jammer dat ik vooralsnog op een Peavey Microbass speel, 20 watt..... ok genoeg om je buren te rellen, maar toch
Maar jah een bass op zich klinkt leuk, maar idd in een band is het tich keer mooier, alleen ik krijg altijd na 20 minuten ofzow zulke moeie klauwen dat spelen dan neit meer lukt
Maar jah ik speel dan ook voornamelijk punk/metal/rock, die kant op, das toch meer ritme dan toonwisselingen
quote:jammer dat je zo uit de richting woont
Op vrijdag 3 januari 2003 16:08 schreef MonoSynth het volgende:
maar als ik me er in ga verdiepen en in een band ga spelen dan wordt het iets in de hoek van (experimentele) indie, jazz of crossover oid.
quote:hmm liev persoon
Op zaterdag 28 december 2002 23:36 schreef webfreak het volgende:[..]
Je moet es wat verder kijken dan alleen de standaard pop/rock..
Ik speel zelf ook bas, en ik kan je vertellen dat bas verdomd veel toevoegt aan de meeste muziek.
Ook als solo, 'k vind 't geweldig om te horen, en om, wat je bij een gitaar niet kan: voelen! Je voelt de bas, en dat maakt de muziek compleet!
ja bas voegt verdomd veel toe aan de muziek,
nau je kan het vegelijken met een trein, bas is de rails en daarop rijden allemaal verschillende treinen ( andere gitaren/drums/etc. )
en pipo ik luister heus geen standaard pop/rock
dus stfu .
quote:misschien klinkt het wel leuk,
Op woensdag 25 december 2002 19:16 schreef MrTorture het volgende:[..]
Jij hebt zeker nog nooit van Marcus Miller gehoord
of Les Claypool ofzo
maar het zijn ander soort solo's van met een gitaar of een drumstel
en ow btw
bassgitaristen zijn uber-geil
bijvoorbeeld twan van maladjusted en francis van lianan shee
bas van di-rect
Ben nu aan het home-recorden :P
Ik speel dus ook bas en gitaar
Helaas heb ik momenteel geen gave bas ;'(
Maar ik heb wel de beschikking over een coole leenbas van m'n drummert Rickenbacker 4002
met bartolini humbukker in de hals positie klinkt erhug kewl
quote:'k heb ook de Yamaha BBN4 III, geweldige bas.
Op vrijdag 3 januari 2003 19:05 schreef RelleR het volgende:
*Meldt*Ik speel nog op een Yamaha BBN4-III
Speelt zeer ok trouwens, alleen jammer dat ik vooralsnog op een Peavey Microbass speel, 20 watt..... ok genoeg om je buren te rellen, maar toch
Maar jah een bass op zich klinkt leuk, maar idd in een band is het tich keer mooier, alleen ik krijg altijd na 20 minuten ofzow zulke moeie klauwen dat spelen dan neit meer lukt
Wat bassen in een band betreft: Ach, als je gewoon ook thuis lang achter elkaar oefent, met de CD (zodat je niet lui wordt ) krijg je ook dikke klauwen in 't begin, maar naarmate je beter wordt krijg je eelt op je vingers, en ga je ook alles beter bijbenen, en dan wordt het een stuk simpeler.
quote:Danwel je speelt je bas met een dik plectrum, zoals oa Bruce Foxton (The Jam).
Op dinsdag 14 januari 2003 18:58 schreef Shannara het volgende:
Ook heb ik de nagels van mijn rechter wijsvinger en middelvinger wat laten groeien zodat ik daar ook mee kan spelen. Dat is misschien een tip voor de beginner, dat spaart de vingertoppen misschien een beetje. Maar beter is 't om gewoon door de pijn heen te bijten!
quote:Er zijn wel meer bassisten die met plectrum spelen hoor
Op dinsdag 14 januari 2003 19:06 schreef Litpho het volgende:[..]
Danwel je speelt je bas met een dik plectrum, zoals oa Bruce Foxton (The Jam).
Ik ga nou maar want ik ben bekaf!
Mijn Squier Jazz Bas, Candy Red
goed spul, niet duur
[Dit bericht is gewijzigd door Mutt op 14-01-2003 21:04]
quote:Ach, persoonlijk vind ik de standaard Squier-look niet zo heel speciaal, maar wie ben ik om daarover te oordelen.
Op dinsdag 14 januari 2003 20:56 schreef Mutt het volgende:
moooooie gitaarMijn Squier Jazz Bas, Candy Red
goed spul, niet duur
Ik heb wel dat stukkie plastic tussen de knoppen vandaan gehaald, dat was lelijk
quote:Ik vond het wel aardig om een voorbeeld te geven, maar ik had gedacht dat oa wel voldoende aangaf dat Foxton niet de enige was.
Op dinsdag 14 januari 2003 19:45 schreef webfreak het volgende:
Er zijn wel meer bassisten die met plectrum spelen hoor
Persoonlijk vind ik er nix aan.. Vind met vingers toch veel natuurlijker klinken. De klank tussen vingers en plectrum is echt een wereld van verschil.
quote:Sluit ik me bij aan..
Op woensdag 15 januari 2003 15:01 schreef Shannara het volgende:[..]
Ach, persoonlijk vind ik de standaard Squier-look niet zo heel speciaal, maar wie ben ik om daarover te oordelen.
DIT is mijn bas, mooie natural lakIk heb wel dat stukkie plastic tussen de knoppen vandaan gehaald, dat was lelijk
Officiële foto's:
Ik heb zelf nog even gauw een close-up van de achterkant van de kop gemaakt:
En nog een keer het bovenblad, waarop een extra schakelaartje te zien is, die schakelt tussen passief en actief. Met de meerstanden schakelaar ernaast kun je kiezen welke elementen ie op welke manier laat horen. Nek element, brug element, nek en brug in serie of nek en brug parallel.
De bovenste potmeter regelt het volume, met de onderste twee regel je de bass en trebel boost.
Beetje leip dat ik n dit topic ontdek terwijl ik er net eentje om hoog heb geschopt omdat ik zo enthousiast was over mijn nieuwe snaren
quote:Is wel erg pimp
Op woensdag 1 oktober 2003 18:47 schreef Zapje het volgende:
zijn er Fok!ers onder ons die op * gouden * snaren spelen ?
quote:Mag je hem op zich ook wel aan mij geven dan
Op dinsdag 14 januari 2003 21:35 schreef vincent20166 het volgende:
Ik heb een prachtige Warwick Corvette Standard vijfsnarige fretless bass, die ik helaas veeeeeel te weinig bespeel!
quote:Ik meede te horen dat gouden snaren beter geleiden.....maar hangt ook wel een prijsje aan denk ik...
Op woensdag 1 oktober 2003 18:52 schreef Scylla het volgende:[..]
Is wel erg pimp
Nee, speel er niet mee, heb ze wel eens gezien.
quote:Ik speel dus zelf niet, maar ze zouden dat systeem niet gebruiken als er niet op te spelen valt natuurlijk
Op woensdag 1 oktober 2003 18:45 schreef Scylla het volgende:
Het zal ongetwijfeld een hele goeie gitaar zijn, waar een heel mooi geluid uit komt en alles, en ja, hij ziet er ook mooi uit...maar hoe er met die frets op te spelen valt?
Van wat ik heb gehoord is het veel natuurlijker spelen dan normaal (pak in gedachten maar eens bovenaan de hals met deze schuine frets en onderaan, de stand van de frets maakt het je eigenlijk alleen maar makkelijker), maar wel even wennen. Het beste kun je niet teveel kijken, maar gewoon lekker spelen, met een minuut of tien ben je eraan gewend (en wil je niks anders meer aldus Dingwall ).
quote:Je maakt me zowaar nieuwsgierig
Op woensdag 1 oktober 2003 19:06 schreef TripleM het volgende:[..]
Ik speel dus zelf niet, maar ze zouden dat systeem niet gebruiken als er niet op te spelen valt natuurlijk
Van wat ik heb gehoord is het veel natuurlijker spelen dan normaal (pak in gedachten maar eens bovenaan de hals met deze schuine frets en onderaan, de stand van de frets maakt het je eigenlijk alleen maar makkelijker), maar wel even wennen. Het beste kun je niet teveel kijken, maar gewoon lekker spelen, met een minuut of tien ben je eraan gewend (en wil je niks anders meer aldus Dingwall
).
Is jou misschien ook bekend waar ik hem zou kunnen uitproberen en hoeveel hij moet kosten?
Edit: Ahja, 3000. Nevermind
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 01-10-2003 19:52]
quote:'Je hebt al een Dingwall vanaf' ongeveer 1700 euro, dan heb je een 4-snarige Afterburner (die hierboven is een Afterburner 2), de 5-snarige Afterburner (1) kost ongeveer 2000 euro. Dan heb je ook nog een 5-snarige met een flame-top voor ongeveer 2300 euro, zie de afbeelding hieronder. Flinke bedragen, maar dit is dan ook niet zomaar een bas
Op woensdag 1 oktober 2003 19:46 schreef Scylla het volgende:
Edit: Ahja, 3000. Nevermind
Omdat het een exclusief merk is en het om handgemaakte bassen gaat, is het ook maar bij een select aantal zaken te krijgen. Op dit moment zijn er Dingwalls te bespelen in Broek Op Langendijk, Den Bosch en Oisterwijk. Mocht je willen weten waar precies, dan moet je me maar even mailen, ik vind het een geweldige bas maar ik wil ook weer niet teveel reclame maken
En omdat ik het toch niet kan laten. Een kennis van me is producer en had een Musicman Stingray staan. Hij vond dat dat ding als een plank klonk vergeleken met de Dingwall. Da's nogal een verschil dus, en ik weet dat die Stingray ook erg duur was. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, het schijnt dat een Dingwall wel een redelijk moderne sound heeft, wat ze daar ook mee bedoelen
quote:Mja, ik heb de Dingwall site gevonden en er wat over gelezen. Lijkt me wel interesant, maar voorlopig niet te betalen voor mij. Ik heb wel eens in een winkeltje in Antwerpen op een handmade bass gespeeld, een helemaal gecustomisede P-bass, met Iron Maiden paintbrsh. Echt spermooi, en ook superduur. Bij Nexus Guitars, waar ook de monsterbass vandaan komt, die ik al eens eerder gepost heb, maar voorit:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:16 schreef TripleM het volgende:[..]
En omdat ik het toch niet kan laten. Een kennis van me is producer en had een Musicman Stingray staan. Hij vond dat dat ding als een plank klonk vergeleken met de Dingwall. Da's nogal een verschil dus, en ik weet dat die Stingray ook erg duur was. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, het schijnt dat een Dingwall wel een redelijk moderne sound heeft, wat ze daar ook mee bedoelen
Ik durfde deze toen niet aan te raken
In vergelijking met een Stingray als een plank? Wauw, dat beloofd wat. Die modernere sound...misschien zoiets als de bass op Return of the Space Cowboy, die sound vind ik echt geweldig. Dure Warwick in combinatie met Stuart Zender...
Zelf heb ik een mexicaanse jazzbass, 4string, waar ik erg tevreden mee ben. Geen extra's, gewoon inpluggen in m'n Laney DP 150w stack, en blazen/pompen/grooven/funken maar. Die is alleen vrij groot om telkens mee te nemen (hij past oa niet in de 406 van m'n pa ) ds speel ik thuis op mijn fender 25R versterker. Niet te dan, anders mol ik de cone. Als die nog niet gemold is
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 01-10-2003 21:48]
Ik wil over een tijdje overstappen op waarschijnlijk een Tobias Growler in combinatie met een warwick top+kast, ik denk de Profet III met 15 inch kast
Nou ja, dat zei de presentator van het laatste festival waar ik speelde met mijn band... Hier en daar een fijn bassolotje ertussen plakken... Ik speel op een ehm, vaag onbekend merk, maargoed dat maakt niet uit. Ik ben aan het sparen voor wat beters. De versterker heb ik al (Marshall Bass-state B150) en ik ben op zoek naar deze
gitaar... Een DanElectro DC!
Voor alle echt bassisten, verplichte kost: Marcus Miller komt naar Nederland! Ik weet niet of het al uitverkocht is, maar hij staat maandag 2 november in Paradiso (22,50) en vrijdag 17 oktober in de Lantaarn in Hellendoorn (24,50). Vanmiddag even kaartje halen
Ik heb ook nog nooit basles gehad, nuja, drie lesjes dan. Ik speelde wel al een hele tijd gitaar, en heb wel wat muziek kennis waaromheen ik mijn funky grooves en jazzlijntjes fabriceer. Ik zit er over te denken om wat effecten te gaan kopen, ik heb laatst de Boss GTB6 uitgeprobeerd, maar die vind ik toch net iets te duur. Wel een heel mooi ding overigens. Ik heb nu van een vriend een Behringer Virtalizer Pro geleend, ook daar komen absurde dingen uit, maar ik ben op zoek naar een soort distortion/overdrive, waarmee de toon echt heeeeel lang doorklinkt. Mijn jazzbass klinkt al lang door, maar dat de toon dezelfde sterkte behoud. Zoals...de bas in de life versie van Radiohead's "Packd like sardines in a crushd tin box". Iemand tips?
Supermooi, ook de kleur, zonde dat ik em niet kan bespelen
Beide basgitaren gaan nu naar de eerder genoemde producer, zodat ie kan kijken of ie liever de actieve/passieve heeft of toch gewoon de passieve.
Op bas speel ik blackmetal ,
met gitaar speel ik vanalles,
en met keyboard probeer ik klassiek te spelen (mozart, beethoven enz.)
quote:Habana habana...
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:47 schreef TripleM het volgende:
Gisteravond heb ik hier ook de gewone Afterburner (dus alleen passief) thuis gekregen, het is er één met een flame-top (adviesprijs in de winkel 2300 euro):Supermooi, ook de kleur, zonde dat ik em niet kan bespelen
Beide basgitaren gaan nu naar de eerder genoemde producer, zodat ie kan kijken of ie liever de actieve/passieve heeft of toch gewoon de passieve.
quote:Ze zijn inmiddels al naar de studio gebracht, alwaar ze volgende week uitgeprobeerd worden. Eén van de twee blijft daar achter, de andere gaat naar een klant in het noorden van Nederland, als ik me niet vergis.
Op zaterdag 4 oktober 2003 14:53 schreef Scylla het volgende:
Habana habana...End ie heb je zomaar liggen zonder dat jee r uberhaupt op kan spelen! tss! Ze zijn inderdaad errug mooi.
Zonde dat ik er niet op kan spelen inderdaad (want ik hoorde die kennis van me al meteen weer zeggen "en hij speelt ook weer als een Dingwall" iets met dat de snaren net zo laag liggen als bij een gitaar, althans zo voelt het aan.. ik heb er allemaal geen verstand van, dus misschien lul ik uit m'n nek ) maar ook al kon ik er op spelen, houden mag ik ze toch niet
alleen jammer dat mijn bassgitaar klinkt als een plank.
quote:Ampeg, das goeie shit!
Op maandag 6 oktober 2003 13:13 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
ik heeft een ampeg b4r top en een 1x15" 2x10" 1x 3" cabinet.alleen jammer dat mijn bassgitaar klinkt als een plank.
O ja die Trace top en cabinet zijn te koop
quote:Ik heb zo'n 7 jaar geleden wel eens op een dergelijk instrument gespeeld, volgens mij heette die iets van Voodoo-bas ofzo. Het geluid, zeker de laagste snaren, is erg goed. Je hebt wel enorme handen nodig, een walking bassline spelen op zo'n ding vond ik erg lastig.
Op woensdag 1 oktober 2003 19:06 schreef TripleM het volgende:
Van wat ik heb gehoord is het veel natuurlijker spelen dan normaal (pak in gedachten maar eens bovenaan de hals met deze schuine frets en onderaan, de stand van de frets maakt het je eigenlijk alleen maar makkelijker), maar wel even wennen. Het beste kun je niet teveel kijken, maar gewoon lekker spelen, met een minuut of tien ben je eraan gewend (en wil je niks anders meer aldus Dingwall).
quote:Daar heb ik ook het één en ander over gelezen. Geen idee of dat model is overgegaan in een ander model, de Voodoo is nu niet meer leverbaar in ieder geval. De vier series die leverbaar zijn, zijn de Prima, Z1, Z2 en de Afterburner.
Op maandag 6 oktober 2003 14:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb zo'n 7 jaar geleden wel eens op een dergelijk instrument gespeeld, volgens mij heette die iets van Voodoo-bas ofzo. Het geluid, zeker de laagste snaren, is erg goed. Je hebt wel enorme handen nodig, een walking bassline spelen op zo'n ding vond ik erg lastig.
Onder andere Mike Kroeger, bassist van Nickelback, speelt op Dingwall. Ik weet alleen niet meer uit m'n hoofd of ie nou op een Z1 of Z2 speelt...
-edit- Ah, de Z (Zebra) serie is de opvolger van de Voodoo: " The Zebra is the direct descendant of the original Voodoo Bass design"
quote:Die Stingray ontbreekt nog...... ik heb nu een imitatie fender jazzbass... bah. Als de centjes er zijn heeft mr smegma een stingray, hoezee!
Op maandag 6 oktober 2003 13:47 schreef TripleM het volgende:[..]
Ampeg, das goeie shit!
Je hebt een Musicman Stingray dus?
[Dit bericht is gewijzigd door surrealm op 07-10-2003 04:34]
quote:Ik dacht dat je dat zei omdat ik eerder noemde dat iemand zei dat die Stingray als een dooie plank klonk vergeleken met die Dingwall.. Neem gewoon een mooie Dingwall joh, als je toch aan t sparen bent
Op maandag 6 oktober 2003 23:35 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Die Stingray ontbreekt nog...... ik heb nu een imitatie fender jazzbass... bah. Als de centjes er zijn heeft mr smegma een stingray, hoezee!
Ik kreeg trouwens vandaag een foto van een nieuwe Afterburner, die hebben ze nu ook gemaakt van "Alder" hout (geen idee wat dat in het Nederlands is) met ik denk een blanke lak o.i.d. erop. Ik vind het in ieder geval een mooi ding om te zien, al vind ik de flame top mooier.
quote:Je zit wel heel erg reclame te maken voor dat merk. Heb je daar belang bij?
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:48 schreef TripleM het volgende:Ik kreeg trouwens vandaag een foto van een nieuwe Afterburner, die hebben ze nu ook gemaakt van "Alder" hout (geen idee wat dat in het Nederlands is) met ik denk een blanke lak o.i.d. erop. Ik vind het in ieder geval een mooi ding om te zien, al vind ik de flame top mooier.
Alder is trouwens elzenhout, dat is volgens mij een vrij zachte houtsoort maar dat maakt niet erg veel uit als je alleen de top daarvan maakt. Wat ik, zeker als Alembic-eigenaar, echt onbegrijpelijk vind is dat ze de top niet kwartier-gezaagd hebben waardoor je de nerf van het hout in de lengte-as gespiegeld ziet. De naad tussen de twee delen ziet er niet uit voor een dergelijk duur instrument.
quote:Ik ben niet zo weg van het design van die dingwall, en ik vind een stingray in combi met een vette amp echt wel lekker klinken, maar dat is een kwestie van smaak.
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:48 schreef TripleM het volgende:[..]
Ik dacht dat je dat zei omdat ik eerder noemde dat iemand zei dat die Stingray als een dooie plank klonk vergeleken met die Dingwall.. Neem gewoon een mooie Dingwall joh, als je toch aan t sparen bent
Ik kreeg trouwens vandaag een foto van een nieuwe Afterburner, die hebben ze nu ook gemaakt van "Alder" hout (geen idee wat dat in het Nederlands is) met ik denk een blanke lak o.i.d. erop. Ik vind het in ieder geval een mooi ding om te zien, al vind ik de flame top mooier.
quote:Nee eigenlijk niet. Ik heb er wel voor gezorgd dat ze in Nederland verkrijgbaar zijn maar of er 0 of 100 verkocht van worden maakt voor mij niets uit, ik verdien er niets aan. Ik vind het gewoon hele mooie instrumenten
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Je zit wel heel erg reclame te maken voor dat merk. Heb je daar belang bij?
quote:Het ontwerp daar moet je inderdaad van houden, net als de klank. Ik zeg overigens niet dat die Stingray slecht klinkt, maar die kennis van me (die voor in zijn studio een Stingray heeft gekocht en daar best het een en ander mee heeft opgenomen) zei dat het ding als een dooie plank klonk vergeleken met de Dingwall.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:00 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Ik ben niet zo weg van het design van die dingwall, en ik vind een stingray in combi met een vette amp echt wel lekker klinken, maar dat is een kwestie van smaak.
[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 07-10-2003 13:57]
quote:Heel veel gitaren worden van alder gemaakt: fenders, jacksons, ibanezzen etc. En als top wood wordt het bijna niet gebruikt, de top ziet er trouwens uit als esdoorn ook heb ik nog nooit alder met zo'n flame gezien.
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:56 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Je zit wel heel erg reclame te maken voor dat merk. Heb je daar belang bij?
Alder is trouwens elzenhout, dat is volgens mij een vrij zachte houtsoort maar dat maakt niet erg veel uit als je alleen de top daarvan maakt. Wat ik, zeker als Alembic-eigenaar, echt onbegrijpelijk vind is dat ze de top niet kwartier-gezaagd hebben waardoor je de nerf van het hout in de lengte-as gespiegeld ziet. De naad tussen de twee delen ziet er niet uit voor een dergelijk duur instrument.
En het hout is wel kwartier gezaagd, bij gitaren loopt de nerf altijd in die richting, en de spiegeling van de top heet een boomatch, je hebt dan een plank die je precies doormidden zaagt en open valt als een boek en je krijgt zo een mooie symmetrische top. De duurste gitaren met maple tops hebben dit: gibson, PRS, McInturf en IMO is dit een heeeele mooie gevlamde top, zo zie je ze niet vaak.
Voorbeelden:
Een gibson class 5 (eentje uit de gibson custom shop, vrijwel onbetaalbaar voor normale mensen met zon 'inferieure' top.
Een McInturf Taurus Custom, nog onbetaalbaarder met een goedkope naad.
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 07-10-2003 14:50]
quote:Wat moet die kosten?
Op maandag 6 oktober 2003 14:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Meldt zich. In bezit van een medium scale Alembic Spoiler OBS versterkt via Trace Elliot AH250 met nu nog maar één TE 15" speakercabinet.O ja die Trace top en cabinet zijn te koop
quote:Vaste prijs: 775 euro. Alleen als set te koop, incl. footswitch+diverse benodigdheden
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:40 schreef Scylla het volgende:[..]
Wat moet die kosten?
Het zijn daarnaast ook zeer betrouwbare versterkers maar toch moet je bij tweedehands kopen wel uitkijken. Ik heb de mijne nieuw gekocht maar heb onder garantie in het eerste jaar drie anderen versleten. Nummer 1 met een defect aan de voorversterker die na een uurtje bijgeluiden als een snelkookpan begon te maken, nummer 2 precies hetzelfde probleem, nummer 3 klonk gewoon heel anders en daar was ik niet blij mee en uiteindelijk heb ik mijn huidige, waar ik altijd zeer tevreden mee geweest ben.
quote:Check daarvoor tower of power met Francis Rocco Prestia
Op vrijdag 27 december 2002 14:07 schreef IsaacD het volgende:[..]
Maar je hebt natuurlijk ook hele funky baslijntjes zonder slappen.
Voor andere funky dingen zonder slappen moet je maar eens naar die goede oude motown luisteren.
marvin gaye - what's going on
marvin gaye - ain't nothing like the real thing
stevie wonder - i was made to love her
stevie wonder - for once in my life
four tops - reach out, i'll be there
four tops - bernadette
supremes - you keep me hanging on
james jamerson op al deze nummers. de uitvinder van de "fingerstyle funk". check ook www. standingintheshadowsofmotown.com
Ik speel eigenlijk alleen maar gitaar, maar had altijd basist willen worden. Al van jongs af aan, ik was altijd gek op de doffe lage tonen in menig jaren '80 hits.
Toen ik gitaar begon te spelen, moest ik zonodig op de stoerst mogelijke manier beginnen: op een electrische. Dat heeft mijn studie behoorlijk vertraagd, omdat ik moeite had dat de snaren wel dicht bij elkaar stonden en dat de gitaar best zwaar was. Ik ben altijd op het meest goedkoop model begonnen, en ik moet toegeven dat ik wat de aanschaf betreft altijd wind mee heb gehad. Een puike gitaar voor 100 euro gewoon nieuw in de winkel, wie doet me dat na?
Sinds niet al te lang, heb ik een 5snaars bas in huis gehaald. Oh the joy de vreugde, ik kom nu tijd en verse huidcellen tekort om te bassen en te slappen. Ook nu heb ik weer geluk gehad, de bas en een tas voor niet eens 100 euro, ik krijg zomaar 19 euro korting toe (als de verkoper meeleest en dit verhaal herkent krijgt ie nogmaals dank toegewenst).
Verder ik vind het ronduit belachelijk dat een basist niet zou opvallen, nou dan wordt er toch naar de verkeerde muziek geluisterd. Het moet altijd maar funk of jazz zijn, maar wat te denken van de modale (indie)rock. Een basist zoals Mike Joyce, ik hoop dat ik de goede naam te pakken heb van the Smiths, komt er echt bovenuit. En zonder die basist van queen, was er ook geen "another one bites the dust"
En het gaat er natuurlijk ook om hoe je naar muziek luistert, voor de een valt de bas meer op, zoals voor mij dus.
Ik heb altijd al met de liedjes zoals die van Red Box meewillen spelen, die lekker lage bastonen. Ik ga de buurt hier gek maken.
Ik heb trouwens laatst een pedaalte gekocht, de digitech BP200. Heb hem een paar dagen, enb hij bevalt me erg goed. Goede fuzz zit er in, tis een stevig dingetje en de whammy is helemaal heerlijk
Nog iemand die dit speeltje in huis heeft?
quote:Hehehe, ik heb een tijdje terug op een Fender Jazz uit 1967 mogen spelen, 1967 is mijn geboortejaar. JEZUS wat een vreselijk lekker geluid zat daar in. Vreselijk afgeragde bass, er was nogal wat verf vanaf, maar hij was helemaal perfekt te spelen nog en klonk als een opgevoerde Chevrolet V8 Big Block
Op dinsdag 24 december 2002 23:44 schreef SirPsycho het volgende:
ja ik heb een 1977 active jazz fender het beste wat er is:)
Naja, mijn eigen bass is ook niet gek. Een Music Man Sabre actieve bas uit 1979. Die is ook door Leo Fender gemaakt . Twee vette humbuckers doen het hem wel hoor! Dood aan die mietjes-Music Man Stingray's van Ernie Ball!
Damn, plaatje al weer 3 keer gerecycled vandaag, ik ben op een posting-spree!
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 03-02-2004 23:56]
quote:daar zal idd. best lekker geluid inzitten, die bas, maar qua design vind ik dit model
Op dinsdag 3 februari 2004 23:50 schreef RetepV het volgende:[..]
Hehehe, ik heb een tijdje terug op een Fender Jazz uit 1967 mogen spelen, 1967 is mijn geboortejaar. JEZUS wat een vreselijk lekker geluid zat daar in. Vreselijk afgeragde bass, er was nogal wat verf vanaf, maar hij was helemaal perfekt te spelen nog en klonk als een opgevoerde Chevrolet V8 Big Block
. Maar goed, hij was onbetaalbaar dus moest ik hem weer inleveren :'/
Naja, mijn eigen bass is ook niet gek. Een Music Man Sabre actieve bas uit 1979. Die is ook door Leo Fender gemaakt
. Twee vette humbuckers doen het hem wel hoor! Dood aan die mietjes-Music Man Stingray's van Ernie Ball!
Damn, plaatje al weer 3 keer gerecycled vandaag, ik ben op een posting-spree!
Oja, om ff te pimpen met apparatuur waar ik wel eens over gespeeld heb... in een muziekwinkel heb ik een keer over een Ampeg SVT Classic gespeeld (300W all-tube, echt mega-geluid
)
mooiste was dat dat ding midden in de winkel stond, moeilijk ingebouwd... Ik vraag of ik 'm ff kan proberen, 'Ja, dat is goed als je hem niet te hard zet'
quote:Lekkah, lekkah
Op maandag 6 oktober 2003 14:01 schreef Scrutinizer het volgende:
medium scale Alembic Spoiler OBS
quote:Mwoah, hij is dan ook al weer 25 jaar oud. Destijds kon je kiezen uit de Fender Jazz Bass, de Fender Precision Bass, de Music Man Stingray en de Music Man Sabre
Op woensdag 4 februari 2004 00:05 schreef bas-beest het volgende:
daar zal idd. best lekker geluid inzitten, die bas, maar qua design vind ik dit model
quote:Ow, apparatuur. Ik heb een Ampeg B-1 versterker. Buizen voorversterker en mosfet 150W eindversterker in een , 19" kastje van 1U hoog. Met een Hartke 4x10" basskast er aan vast, maar helaas is het een transporter (weinig geluidsdruk dus, hij gaat niet zo hard). Mijn rug is er aan de andere kant wel weer blij mee
Op woensdag 4 februari 2004 00:05 schreef bas-beest het volgende:
Oja, om ff te pimpen met apparatuur waar ik wel eens over gespeeld heb... in een muziekwinkel heb ik een keer over een Ampeg SVT Classic gespeeld (300W all-tube, echt mega-geluid )
Leuke versterker, maar ik denk dat ik de Hartke kast in ga ruilen voor een kleinere kast met 2x10" of 2x12" speakers. Maar dat gaat pas gebeuren als ik weer in een bandje speel. Voor thuis gaat het hard zat .
Jezus, ze achtervolgen me nu zelfs op de TV met die erectiepillen!
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 04-02-2004 00:45]
ow en bassisten vallen heus wel op hoor, als ze maar opvallend genoeg zijn!
Seb ?
quote:Om de kelder te behangen
Op woensdag 4 februari 2004 05:22 schreef surrealm het volgende:
waar heb je die bassist voor nodig?
Ik ben bezig een bandje te formateren en ik weet dat er een topic is ; V/A muzikanten zeg maar ..... ik kan hem alleen niet vinden
quote:* RetepV checkt profiel
Op woensdag 4 februari 2004 12:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben bezig een bandje te formateren en ik weet dat er een topic is ; V/A muzikanten zeg maar ..... ik kan hem alleen niet vinden
quote:Hmm, waarom vult bijna nooit iemand zijn profiel in? Het is toch wel belangrijk om te weten waar in de buurt jij ongeveer woont, bijvoorbeeld
ICQ Nummer -
MSN Adres
* verwijst *
quote:Jaaaaaaa... tnx !!
Op donderdag 5 februari 2004 19:52 schreef Kwark het volgende:
Ik maak maar even van de gelegenheid gebruik om subtiel naar mijn signature te verwijzen.
* verwijst *
quote:Oke .... ik heb een heel klein beetje van je commentaar aangetrokken.
Op donderdag 5 februari 2004 12:24 schreef RetepV het volgende:[..]
* RetepV checkt profiel
[..]Hmm, waarom vult bijna nooit iemand zijn profiel in? Het is toch wel belangrijk om te weten waar in de buurt jij ongeveer woont, bijvoorbeeld
.
quote:alleen maar de onderburen?
Op donderdag 5 februari 2004 12:59 schreef Krisso het volgende:
ik heb n washburn en een samick bas met een grote randaal versterker en als ik hard speel zijn de onderburen een beetje pissed maar ja ik speel dus een beetje punkrock
Alhoewel Sid Vicious natuurlijk meer beroemd is als icoon die toevallig wel eens een bas vast hield dan als basgitarist. De basgitaristen die uiteindelijk beroemder worden dan hun bandleden zijn over het algemeen toch degene die er zangpartijen en songwriting bij doen (Phil Lynott, Sting).quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:26 schreef Shandon_rules het volgende:
ff over dat basgitaristen niet opvallen: t valt mij op dat nogal wat basgitaristen (myself included) ook nogal rustige/verlegen jongens zijn. Maar als basgitarist kan je soms zelfs beroemder worden dan de andere bandleden. 2 voorbeeldjes: Sid Vicious (Sex Pistols) en Fat Mike (NOFX, maar k weet niet helemaal zeker of dat wel door z'n goede basspel komt)
Roger Waters en John Entwistle.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel Sid Vicious natuurlijk meer beroemd is als icoon die toevallig wel eens een bas vast hield dan als basgitarist. De basgitaristen die uiteindelijk beroemder worden dan hun bandleden zijn over het algemeen toch degene die er zangpartijen en songwriting bij doen (Phil Lynott, Sting).
Geweldige bassist maar ik denk dat de meeste mensen toch bij The Who moeten denken aan de 'helicopter-accoorden' van Pete Townsend.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:33 schreef TrenTs het volgende:
John Entwistle.![]()
Hallo, vriendelijke vriend. Het waren slechts een paar voorbeelden (en Entwistle is idd een goede)quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:33 schreef TrenTs het volgende:
Roger Waters en John Entwistle.![]()
Hallo, koole kameraad. Als je er wat niet opnoemt, maak dan wel een goeie keuze.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hallo, vriendelijke vriend. Het waren slechts een paar voorbeelden (en Entwistle is idd een goede).
Ja meer het theatrale.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Geweldige bassist maar ik denk dat de meeste mensen toch bij The Who moeten denken aan de 'helicopter-accoorden' van Pete Townsend.
Pete is sowieso weer behoorlijk 'hot' in de U.K. maar dat heeft helaas weinig met muziek te maken
Jaco Pastorius, Bootsy Collins, Marcus Miller, Stanley Clarke, Les Claypool, Flea, etc. etc.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:42 schreef TrenTs het volgende:
Maar het zijn denk ik wel zo ongeveer alle bassisten die ècht wat betekend hebben? Niet lullig bedoeld natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |