Op welke bijzondere plekken heb jij weleens een boek uitgelezen? Of bij welk boek scheen je de bijzonderheid van een plek ineens toe nadat je het daar had uitgelezen?
[Dit bericht is gewijzigd door Wez op 24-12-2002 22:51]
Maar wie weet test ik het eens, maar de vraag is natuurlijk, wat is een goede locatie voor het uitlezen van je boek. (is dit afhankelijk van het boek?)
Op een bankje bij een zwembad in Italie met 30 Graden , drankje erbij.
Maar of dat zo bijzonder is.
Amen.
quote:Okeej, maar het maakt niet uit waar je dit boek uitleest, het blijft een ervaring, zelfs als je het al gelezen hebt..
Op dinsdag 24 december 2002 22:31 schreef Antagonist het volgende:
Frank Herbert Dune , deel 1 in het engelsOp een bankje bij een zwembad in Italie met 30 Graden , drankje erbij.
quote:Hebben mensen de volgende antwoorden gegeven:
Op welke bijzondere plekken heb jij weleens een boek uitgelezen? Of bij welk boek scheen je de bijzonderheid van een plek ineens toe nadat je het daar had uitgelezen?
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 22:27 schreef Wez het volgende:
Heb "The Rats" uitgelezen op de bank. Van James Herbert als ik me niet vergis.
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 22:30 schreef stinkie het volgende:
In me nest of op de plee. Beiden bevielen goed.
quote:Ben ik nou de enige hier die ziet dat sommige mensen te stom zijn om een simpele vraag te interpreteren? Het boeit me geen fuck waar je zoal boeken heb uitgelezen, Ilsjuhh, Wez, Stinkie en anderen, maar of er bijzondere plekken waren waar je een boek heb uitgelezen of waar de bijzonderheid van een plek je ineens duidelijk werd voor jezelf. Is dit niet het geval dan plaats je hier dus géén post, of meldt anders dat dat niet het geval is. Is dat nou zo moeilijk?
Op dinsdag 24 december 2002 22:39 schreef Ilsjuhh het volgende:
euhm waar heb ik zoal boeken uitgelezen..
de meeste nog in me bed..
ook veel in de auto
op de camping..in tent, caravan en op t gras in de zon
en dat wassut wel...
Nazzgul stelt tenminste nog een vraag en toont tenminste het vermogen dat hij mijn vraag snapte. Chapeau Nazzgul, het niveau van sommige idioten hier noopt mij ertoe om je te complimenteren met het begrijpen van twee simpele vragen, .
PS: Overigens zijn je korzelige, oudbakken onelinerachtige posts echt hevig irritant aan het worden, tong80.
quote:Afschieten die hap.
Op woensdag 25 december 2002 00:06 schreef zodiakk het volgende:
PS: Overigens zijn je korzelige, oudbakken onelinerachtige posts echt hevig irritant aan het worden, tong80.
#()*#(#)(#)*#&*$^()@_@_@@
't Was trouwens één van de Foundation-boeken van Isaac Asimov.
quote:Die heb ik uitgelezen bij het licht van een kampvuurtje op een strand, rond een uur of 2 's nachts. Als je dan omhoog kijkt naar de sterrenhemel besef je pas goed wat voor een stel insignificante prutsers we hier zijn.
Op woensdag 25 december 2002 16:45 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer je op een warme zomermiddag, onder de grote open blauwe hemel, een boek uitleest dat gaat over de galactische ontwikkeling van de menselijke beschaving, dat een periode van honderdduizenden jaren beschrijft, dan besef je ineens weer wat beter dat je maar een miniem radertje bent, gelegen op een luchtbedje, op de oppervlakte van een piepklein planeetje...'t Was trouwens één van de Foundation-boeken van Isaac Asimov.
quote:Damn. Jouw locatie is veel beter!
Op woensdag 25 december 2002 16:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:Die heb ik uitgelezen bij het licht van een kampvuurtje op een strand, rond een uur of 2 's nachts. Als je dan omhoog kijkt naar de sterrenhemel besef je pas goed wat voor een stel insignificante prutsers we hier zijn.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 26-12-2002 02:31]
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 26-12-2002 13:43]
quote:Het blijft moeilijk om begrijpend te lezen he,
Op donderdag 26 december 2002 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Juist de plekken waar ik de mooiste boeken heb uitgelezen, herinner ik me niet meer. Door het lezen van zo'n boek doet waar je bent er immers niet meer toe.
Ik heb The windhover van Hopkins gelezen op een verhoging, die uitzag over de velden rond Assisi.
quote:Ik heb De ontdekking van de hemel gelezen onderweg naar Assisi, dat kan geen toeval zijn,
Op donderdag 26 december 2002 15:29 schreef SportsIllustrated het volgende:
zodiakk, blij dat je je decemberdip hebt omgezet in een sadistische Romanowenergie die zich tegen alle ongehoorzamen richt!Ik heb The windhover van Hopkins gelezen op een verhoging, die uitzag over de velden rond Assisi.
En The Last of the Mohicans uitgelezen toen we op een camping waren vlakbij Fort Henry. Dat moesten we dan ook wel even bekijken.
Wel mooi was het lezen van een boek in een botanische tuin in Coimbra, Portugal, maar dat kwam door de mooie omgeving.
quote:Ik durf het nog niet aan het laatste deel van De ontdekking van de hemel , ben bang voor de gevolgen
Op donderdag 26 december 2002 15:50 schreef MeneerTim het volgende:[..]
Ik heb De ontdekking van de hemel gelezen onderweg naar Assisi, dat kan geen toeval zijn,
. In ieder geval, dat vond ik wel speciaal.
En The Last of the Mohicans uitgelezen toen we op een camping waren vlakbij Fort Henry. Dat moesten we dan ook wel even bekijken.
Met kramp in de ziel van Simone de Beauvoir zat ik aan de oevers van de Seine in het lentezonnetje nippend aan mijne cocktail.
Moeder en zoon van Gerard Reve , bij de epiloog moest ik onbedwingbaar poepen en bij passage' Wie was dat dan ,Die daar, in zijn doodsangst.....door een engel gesterkt moest worden....?' Ik haalde diep adem. ' Wie anders was dat.....dan God Zelf, Die wanhoopte , en die aan Zichzelf twijfelde....?'
'Dat is wat de Kerk ons leert,' sprak professor Hemelsoet, was het toiletpapier op en stroomde dikke tranen en faecalien de wc-pot in, gelukkig had ik nog net genoeg koffiefilters.
quote:Zittend op puinhopen dus
Op donderdag 26 december 2002 16:26 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb de Puinhopen van Paars uitgelezen op een heuvel in Kos, met 30 graden en een ondergaande zon, zittend op een oud Grieks/Romeins ampfi-theater van 2500 jaar oud met als uitzicht het Turkse vasteland.
quote:Eigenlijk heb ik het uitgelezen naast het cheape zwembad van een derderangs hotel
Op donderdag 26 december 2002 17:20 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Zittend op puinhopen dus
.
quote:Mooi, ik dacht dat ik de enige leugenaar was.
Op donderdag 26 december 2002 17:29 schreef X-Ray het volgende:[..]
Eigenlijk heb ik het uitgelezen naast het cheape zwembad van een derderangs hotel
.
quote:Doe niet zo idioot, zodiakk. Ik kom niet met een antwoord in de trant van waar ik zoal gelezen heb. Ineens werd me iets duidelijk over de bijzonderheid van een plek.
Op donderdag 26 december 2002 14:23 schreef zodiakk het volgende:Het blijft moeilijk om begrijpend te lezen he,
.
Wellicht had je beter gedurende de kerstdagen in je nest kunnen blijven liggen?
quote:Ach, kom. Topics als deze nodigen tot dezelfde leugenachtigheid uit als 'noem je mooiste karaktereigenschap'-threads.
Op donderdag 26 december 2002 19:42 schreef SportsIllustrated het volgende:Mooi, ik dacht dat ik de enige leugenaar was.
quote:Wellicht had jij dit topic beter links kunnen laten liggen in plaats van je ziekelijke neigingen om je te onderscheiden weer eens ten toon te stellen?
Op donderdag 26 december 2002 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wellicht had je beter gedurende de kerstdagen in je nest kunnen blijven liggen?
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 26-12-2002 23:15]
Helaas las ik hem thuis in bed uit om vervolgens belachelijke dromen te krijgen.
quote:Inderdaad. En van de andere kant bekeken: als ik op een écht bijzondere plek ben ga ik daar van genieten en geen boeken lezen.
Op donderdag 26 december 2002 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Juist de plekken waar ik de mooiste boeken heb uitgelezen, herinner ik me niet meer. Door het lezen van zo'n boek doet waar je bent er immers niet meer toe.
quote:Een plek wordt ineens heel bijzonder als je een Mulisch-boek hebt uitgelezen. Zeker als men bedenkt wat voor warme smurrie die pseudo-intellectuele halfduitser je hoofd in gooit. Het is zuiver vergif wat je leest, elke zin. Het is daarom een hele prestatie dat je dat een heel boek hebt kunnen verdragen. De plaats waar je die kwelerige lijdzaamheid ondergaan hebt zal voortaan als een bijzondere plek doorgaan jah, een plek waar de kleverigheid van verloren onschuld voor altijd te voelen zal zijn. Dat jij daar vervolgens nog dag in dag uit nog gaat slapen doet bange vermoedens bij mij opwekken dat jij dit topic alleen maar gebruikt, ook al vind ik je omzeiling van de vraagstelling best fraai, om te zeggen dat je Mulisch hebt gelezen. Maar het zal mij verdommen als een slaapkamer een bijzondere plek wordt door Harry Mulisch!
Op vrijdag 27 december 2002 00:40 schreef CosmoKramer het volgende:
Ik had eigenlijk 'De Ontdekking van de Hemel' uit willen lezen in Rome.Helaas las ik hem thuis in bed uit om vervolgens belachelijke dromen te krijgen.
Godverdomme, mensen.. BIJZONDERE PLEKKEN. Lieg desnoods, laat het episch zijn, laat het een literaire ambiance hebben. De voorraadkast is geen bijzondere plek om een boek uit te lezen. Een bed ook niet. Maar bovenin de Eiffeltoren weer wel. Gesnopen, stomme idioten?
quote:Et tu, Bazyx...
Op vrijdag 27 december 2002 00:59 schreef Bazyx het volgende:
Inderdaad. En van de andere kant bekeken: als ik op een écht bijzondere plek ben ga ik daar van genieten en geen boeken lezen.
quote:Lieve zodiakk, ik heb De Ontdekking van de Hemel ook in bed uitgelezen, ik weet het nog goed, het was op een herfstige en regenachtige dag in oktober en ik dronk er thee met honing bij (ook in bed).
Op vrijdag 27 december 2002 01:06 schreef zodiakk het volgende:Godverdomme, mensen.. BIJZONDERE PLEKKEN. Lieg desnoods, laat het episch zijn, laat het een literaire ambiance hebben. De voorraadkast is geen bijzondere plek om een boek uit te lezen. Een bed ook niet. Maar bovenin de Eiffeltoren weer wel. Gesnopen, stomme idioten?
Ben je nu boos? .
Voor zodiakk: ik lees nooit boeken in bed of op de bank of op het strand.
The Green Mile heb ik uitgelezen in een land dat achterloopt in de ontwikkeling, alsof je terug gaat in de geschiedenis. Er waren veel oude mensen die veel vertelden. Door de kou kreeg ik regelmatig kippenvel, net zoals van de inhoud van het boek.
Ik heb in Florence, met uitzicht op de Arno, La Vita nuova gelezen, Dantes verheerlijking van de kuise liefde.
Dat wil zeggen, ik ben maar halverwege gekomen, omdat ik op een gegeven moment bloedgeil werd van de passerende Italiaanse meisjes.
quote:Dante zou je richting de 3e ring gestuurd hebben
Op vrijdag 27 december 2002 13:44 schreef SportsIllustrated het volgende:
Dit is maar half goed naar zodiakk-eisen, maar hoe dan ook:Ik heb in Florence, met uitzicht op de Arno, La Vita nuova gelezen, Dantes verheerlijking van de kuise liefde.
Dat wil zeggen, ik ben maar halverwege gekomen, omdat ik op een gegeven moment bloedgeil werd van de passerende Italiaanse meisjes.
quote:O, dat valt nog mee. Ik heb het op vakantie op terschelling uitgelezen terwijl ik ondertussen ook allemaal breezerbabes had kunnen neuken. Dat is pas zonde.
Op vrijdag 27 december 2002 03:01 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Lieve zodiakk, ik heb De Ontdekking van de Hemel ook in bed uitgelezen, ik weet het nog goed, het was op een herfstige en regenachtige dag in oktober en ik dronk er thee met honing bij (ook in bed).
Ben je nu boos?
.
Leukste is wanneer je weet dat je het gaat uitlezen in de trein en dr nog 1 mee hebt moet je dan eens om je heen kijken hoe je omgeving reageerd het ene boek klap je dicht en het ander doe je open
quote:Nou, wat een schik heb je dan! De mensen in je trein zullen denken dat je op z'n minst een briljant intellectueel bent. Wat valt er te genieten van de blik in de ogen dier mensen! Voor een kort ogenblik kun je de gedachte koesteren dat je bent waarvoor je je per ongeluk expres uitgeeft. En de mensen maar kijken. Is dat even genieten!!
Op vrijdag 27 december 2002 18:43 schreef Feanturi het volgende:
Leukste is wanneer je weet dat je het gaat uitlezen in de trein en dr nog 1 mee hebtmoet je dan eens om je heen kijken hoe je omgeving reageerd het ene boek klap je dicht en het ander doe je open
Prettige kerstdagen en een gezegend 2990.
Groetjes,
Dicky Palyama.
"Klaar!" riep ik nog.
Had niet tijdens de reis een jaargenoot van mij een nog noemenswaardiger incident op zijn naam geschreven, dit verhaal zoude zeker nog tot op de dag van vandaag de ronde hebben gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |