abonnement Unibet Coolblue
pi_179849371
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele moeite mee dat iemand het 498494 blijft proberen, je zou kunnen zeggen dat iemand zelfs toegewijd is, als het goed is heb je ook eerder gelezen dat ik het meer dan prima vind dat Ince zich nu eens direct verkiesbaar stelt. Wel heb ik moeite met het bepleiten van een verfrissing en dan uitgerekend met Ince komen. Ince zit feitelijk langer in het parlement dan Erdogan, een verfrissing is hij zeker niet voor het Turkse politieke landschap.
Ik zei niet een verfrissing voor “het politieke landschap” maar voor de duidelijkheid dan: ging over het presidentschap of een functie in de regering.

Het feit dat je politieke ervaring opbouwt in het parlement betekent niet dat je een verfrissing kunt zijn voor het landsbestuur.

Voor zover ik weet is Ince nooit eerder president of premier geweest, maar je mag me verbeteren.

Hij is overigens ook stukken jonger dan de huidige president.

Zoals ik al zei, weet zeker dat als hij een outsider was men zou zeggen “Niet genoeg ervaring om de huidige problemen aan te kunnen, etc”.

Dus ik zie dat niet echt als sterk punt om tegen hem te gebruiken.
Met extra vezels!
pi_179849394
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:38 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Aanvulling. Dat alle politiek uiteindelijk gewoon deels een masker is blijkt bijvoorbeeld ook uit standpunten van de huidige president.

Toen er werd onderhandeld met HDP zei hij dat hij nationalisme zou vertrappen.


En een paar maanden geleden deed hij een bozkurt symbool met zijn handen, vanwege alliantie met MHP(zie boven).

Ik denk dat beide standpunten niet zijn echte eigen mening zijn, maar gewoon politiek. Dus ik zie dat niet als argument tegen Ince.

Ince draagt gewoon een geluid uit over verzoening tussen religieuzen en niet-religieuzen en tussen de meerderheid en minderheden. En dat scoort blijkbaar dus men heeft er behoefte aan. Of hij het meent of niet op persoonlijk vlak, tja.

Hij zal daarop veroordeeld worden. Daarna zijn er gewoon weer verkiezingen toch ? :)
Hmm ja, de CHP was ook tegen de 'Kurt acilimi' en was zelfs toen in een bondgenootschap met de MHP daarin, een bondgenootschap wat zelfs heeft geleid tot een gemeenschappelijke presidentieel kandidaat. Erdogan daarop pakken zou dus vrij zwak zijn.

maar wat wel is :
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:38 schreef Triggershot het volgende:
Hehehehe

Uitspraken van Erdogan :
Parlement 2004:
Vervroegde verkiezingen vragen is landverraad, geef hen geen ruimte daarvoor

Vliegtuig naar de VS 2005
Als ik mijn volk bezighoud met onderwerpen als vervroegde verkiezingen, pleeg ik landverraad

2005, werkgelegenheid conferentie
Laat niemand dromen over vervroegde verkiezingen, wij zullen als regering nooit verantwoordelijk zijn voor zo een verraad. Nuchtere mensen willen geen vervroegde verkiezingen. Weten jullie waarom de mensen die vervroegde verkiezingen willen dat zeggen, zodat de partij niet uit elkaar valt. Vervroegde verkiezingen is een tactiek.

2006, Ankara
Niemand hoeft vervroegde verkiezingen te verwachten. We gaan niemand zo een kans geven om verraad te plegen. Het volk heeft ons de macht toevertrouwd, daar blijven wij trouw aan. We gaat het met passie tegemoet

2007, publieke meeting
Vervroegde verkiezingen is landverraad

2009, Bursa
Vervroegde verkiezingen is te vergelijken met landverraad

Bosnie 2010
De oppositie houdt er van om het water te vertroebelen, ze willen vervroegde verkiezingen, vervroegde verkiezingen is een klap voor de economie, is landverraad.

Griekenland 2010
We moeten vervroegde verkiezingen verwijderen van onze lijst, laten we het volk niet verraden.

in de beschaafde landen is er niet zoiets als vervroegde verkiezingen

2014,
Waarom is het onderwerp steeds vervroegde verkiezingen, ik snap dat niet. Ik zie dat als landverraad.

2018
Laten we niet stemmen op mensen die landverraad plegen.

voor de turk------.....---- verder blabla

Archieven zijn een bitch, damn Erdogan, op wie moeten ze dan stemmen. :(
:D
pi_179849418
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:52 schreef Triggershot het volgende:
Hmm ja, de CHP was ook tegen de 'Kurt acilimi' en was zelfs toen in een bondgenootschap met de MHP daarin, een bondgenootschap wat zelfs heeft geleid tot een gemeenschappelijke presidentieel kandidaat. Erdogan daarop pakken zou dus vrij zwak zijn.

Ja, alleen ik pak Erdogan er dus niet op.

Ik zeg dat "een masker" of niet-oprechte standpunten nou eenmaal onderdeel zijn van politiek. Je ziet toch ook waar die reactie op is. ;)

Ik heb er ook totaal geen romantisch beeld van, CHP-geschiedenis is bekend. Meer pragmatisch van "dit zou nu denk ik wel goed zijn".

Dus je bevestigt mijn punt alleen maar. :P
Met extra vezels!
pi_179849550
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:51 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ik zei niet een verfrissing voor “het politieke landschap” maar voor de duidelijkheid dan: ging over het presidentschap of een functie in de regering.

Het feit dat je politieke ervaring opbouwt in het parlement betekent niet dat je een verfrissing kunt zijn voor het landsbestuur.

Voor zover ik weet is Ince nooit eerder president of premier geweest, maar je mag me verbeteren.

Hij is overigens ook stukken jonger dan de huidige president.

Zoals ik al zei, weet zeker dat als hij een outsider was men zou zeggen “Niet genoeg ervaring om de huidige problemen aan te kunnen, etc”.

Dus ik zie dat niet echt als sterk punt om tegen hem te gebruiken.
Twee kanttekeningen: Erdogan is de eerste door het volk rechtstreeks gekozen president en daarmee ook een verfrissing te noemen, of vond je de zogenaamde premier Davutoglu en Yildirim wel verfrissend? Met betrekking tot andere politici/partijen een plek krijgen in de regering..

Ook de CHP had nog voor er überhaupt definitieve uitslagen bekend waren bij voorbaat al een coalitie met de AKP uitgesloten. De kans op regeren hebben ze zelf laten lopen.

Verder is wat ik zeg ook niet echt een bedoeld als argument tegen Ince, beiden zijn ze niet verfrissend. Beiden zijn meer van hetzelfde. In hoeverre Ince verder ook echt onafhankelijk en los van zijn partij zal zijn is ook maar de vraag waar ik mijn bedenkingen over heb.
pi_179849562
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:53 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ja, alleen ik pak Erdogan er dus niet op.

Ik zeg dat "een masker" of niet-oprechte standpunten nou eenmaal onderdeel zijn van politiek. Je ziet toch ook waar die reactie op is. ;)

Ik heb er ook totaal geen romantisch beeld van, CHP-geschiedenis is bekend. Meer pragmatisch van "dit zou nu denk ik wel goed zijn".

Dus je bevestigt mijn punt alleen maar. :P
Ik bekijk het dan ook niet in termen van jij en ik, jij doet dat, ik doe dat. Eerder in het geval van de wederzijdse campagnes die door de partijen worden gevoerd. Laat daar geen misverstand over zijn.
pi_179849578
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Twee kanttekeningen: Erdogan is de eerste door het volk rechtstreeks gekozen president en daarmee ook een verfrissing te noemen, of vond je de zogenaamde premier Davutoglu en Yildirim wel verfrissend? Met betrekking tot andere politici/partijen een plek krijgen in de regering..

Ook de CHP had nog voor er überhaupt definitieve uitslagen bekend waren bij voorbaat al een coalitie met de AKP uitgesloten. De kans op regeren hebben ze zelf laten lopen.

Verder is wat ik zeg ook niet echt een bedoeld als argument tegen Ince, beiden zijn ze niet verfrissend. Beiden zijn meer van hetzelfde. In hoeverre Ince verder ook echt onafhankelijk en los van zijn partij zal zijn is ook maar de vraag waar ik mijn bedenkingen over heb.
Niet mee eens.

Iemand die 16 jaar lang onafgebroken president/premier is geweest = niet verfrissend

Iemand die dat nog nooit is geweest (ook nog nooit kandidaat ervoor) = wel verfrissend voor die functie.

Hoe lang hij in het parlement heeft gezeten als kamerlid en/of fractievoorzitter (en NIET als partijleider of premier/presidentskandidaat dus) vind ik dus irrelevant.

Davutoglu en Yildirim haal je er zelf bij. :P
Met extra vezels!
pi_179849609
quote:
11s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik bekijk het dan ook niet in termen van jij en ik, jij doet dat, ik doe dat. Eerder in het geval van de wederzijdse campagnes die door de partijen worden gevoerd. Laat daar geen misverstand over zijn.
Uiteindelijk ben je een mens en zul je een deel van de discussie ook als "jij en ik" zien. Niemand kan daar 100% boven staan. Maar wel goed dat je dat in ieder geval probeert (doe ik ook) want zorgt voor een meer zuivere discussie. Maar heb niet de illusie dat jou, of mij, echt 100% lukt.

En onze voorkeuren spelen gewoon mee in de argumenten, laten we wel wezen. :P

Maar goed, terug naar het niet-persoonlijke inderdaad.
Met extra vezels!
pi_179849672
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:00 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Iemand die 16 jaar lang onafgebroken president/premier is geweest = niet verfrissend

Iemand die dat nog nooit is geweest (ook nog nooit kandidaat ervoor) = wel verfrissend voor die functie.

Hoe lang hij in het parlement heeft gezeten als kamerlid en/of fractievoorzitter (en NIET als partijleider of premier/presidentskandidaat dus) vind ik dus irrelevant.

Davutoglu en Yildirim haal je er zelf bij. :P
Omdat Davutoglu en Yildirim wel afwisselend met Erdogan leider en premier zijn geweest. Vond je dat dan wel een verfrissing of gewoon simpelweg wat het is... Een act. Als de gehanteerde definitie van 'verfrissing' iets anders is dan de huidige premier dan snap ik wel waar het vandaan komt.
pi_179849690
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:02 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Uiteindelijk ben je een mens en zul je een deel van de discussie ook als "jij en ik" zien. Niemand kan daar 100% boven staan. Maar wel goed dat je dat in ieder geval probeert (doe ik ook) want zorgt voor een meer zuivere discussie. Maar heb niet de illusie dat jou, of mij, echt 100% lukt.

En onze voorkeuren spelen gewoon mee in de argumenten, laten we wel wezen. :P

Maar goed, terug naar het niet-persoonlijke inderdaad.
Sure, maar ik ken je niet. Weet niet wat je standpunten zijn, dus het zou verdomd lastig zijn om jou ergens op aan te spreken. :P
pi_179849732
Maar even terug naar dat CHP-verhaal.

Kilicdaroglu heeft toch ook al de afgelopen jaren afgerekend met een groot deel van de streng-Kemalistische garde? Zijn vaak groepen mensen boos weggaan uit die partij. En het feit dat ze veel milder naar religie en zo zijn is ook al van echt minstens 5 jaar terug.

Dus ik denk eerlijk gezegd dat die interne strijd ook wel mee zal vallen. CHP was (in tegenstelling tot MHP) niet tegen het vredesproces, ze wilden alleen dat het in parlement zou zijn bijvoorbeeld.

Ince zegt helemaal niet zoveel nieuwe dingen. Wel in vergelijking met vroeger, maar die verandering is volgens mij wel eerder ingezet hoor.

En ben wel zo sportief genoeg (vind ik zelf :P ) om toe te geven dat dat wel gekatalyseerd is door de veranderingen ingezet door AKP sinds 2002. Maar toen was het ook nog een vrij liberale partij. ;)
Met extra vezels!
pi_179849737
quote:
11s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sure, maar ik ken je niet. Weet niet wat je standpunten zijn, dus het zou verdomd lastig zijn om jou ergens op aan te spreken. :P
True. :)
Met extra vezels!
pi_179850052
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:09 schreef Volkorenbrood het volgende:
Maar even terug naar dat CHP-verhaal.

Kilicdaroglu heeft toch ook al de afgelopen jaren afgerekend met een groot deel van de streng-Kemalistische garde? Zijn vaak groepen mensen boos weggaan uit die partij. En het feit dat ze veel milder naar religie en zo zijn is ook al van echt minstens 5 jaar terug.
Dat kan je volgens mij zelfs terugvoeren naar Baykal. Die gaat al een trend ingezet om te verzoenen met religieuze en conservatieve waarden ten koste van het ultra-Kemalistische. Denk aan gesluierde vrouwen die een 'rozet' van de CHP kregen etc.

quote:
Dus ik denk eerlijk gezegd dat die interne strijd ook wel mee zal vallen. CHP was (in tegenstelling tot MHP) niet tegen het vredesproces, ze wilden alleen dat het in parlement zou zijn bijvoorbeeld.
Dat lijkt me niet helemaal fair. Denk aan toen de CHP het parlement verliet en wegliep toen het ging juist over de thema van de Koerden-problematiek. Kilicdaroglu heeft daarna nog herhaaldelijk verschillende voorstellen tegengewerkt. De redenen die Kilicdaroglu jaren later persoonlijk heeft opgegeven waarom ze niet hebben meegewerkt heeft met name de inhoud van, "we weten niet, waren er geen onderdeel van en dingen kunnen beter".

quote:
Ince zegt helemaal niet zoveel nieuwe dingen. Wel in vergelijking met vroeger, maar die verandering is volgens mij wel eerder ingezet hoor.
Dat klopt.

quote:
En ben wel zo sportief genoeg (vind ik zelf :P ) om toe te geven dat dat wel gekatalyseerd is door de veranderingen ingezet door AKP sinds 2002. Maar toen was het ook nog een vrij liberale partij. ;)
De AKP is verder inderdaad veranderd naar een "En Erdogan weet het best" ( Allah Alem ) en What would Jezus Erdogan do" partij.
pi_179850614
Sorry voor de lange reactie.

quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:31 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Wat een eenzijdig verhaal zeg. Man man man.

En dit dan?


[ afbeelding ]

En met wie heeft de AKP nu een alliantie? Met de MHP die uit de grijze-wolven beweging voortkomt toch ?

Als je trouwens zo anti-racisme en liberaal progressief links, pro homohuwelijk en dat soort dingen ben kom je trouwens eerder bij HDP uit als je de standpunten zo onder elkaar zet.

Maar jij bent een super nationalistische macho conservatief dus ga je alsjeblieft niet met linkse standpunten dwepen die je niet hebt. Dankjewel.

Eens dat het heel jammer is dat Ince deze subtiele retoriek gebruikt om wat stemmen binnen te hengelen. Het “anti-Koerdische”-gezicht is hij overigens nooit geweest en hij is nu juist voor hele liberale politiek richting de Koerdisch sprekende minderheid.
In tegenstelling tot Kiliçdaroglu heeft Erdogan nooit het grijze wolven-teken getoond. Het lijkt wel zo, maar hij was eigenlijk bezig met het Rabia-teken, zie filmpje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu je het toch over de grijze wolven hebt; m.i. worden zij ten onrechte beschilderd als de grote boze wolf voor wie vrouw en kinderen op de vlucht moeten slaan.

Ik heb nog nooit een grijze wolf over een tsunami van testosteronbommen horen praten, in tegenstelling tot 'keurige' Nederlandse centrumpartijen. Ik heb een grijze wolf nooit horen zeggen dat een bepaalde minderheid een etnisch monopolie op overlast heeft, terwijl een linkse Nederlandse partij dat wel zei over Nederlandse Marokkanen. Keurige Nederlandse huisvaders bepleiten het lekschieten van vluchtelingenboten; heb je dat ooit gehoord uit de mond van 1 Turk?

Het Turks nationalisme is heel inclusief: zo lang je maar loyaal bent aan de Turkse staat, maakt het niets uit waar je wieg stond, welk dialect je spreekt of welk kleurtje je hebt. Maar als je disloyaal bent aan de Turkse staat, ja dan ben je de sigaar. Turks nationalisme is geen etnisch nationalisme zoals in Nederland, maar meer een onvoorwaardelijke vaderlandsliefde. Het haakt aan bij Ataturks 'ne mutlu Türk'üm diyene". Dat is genoeg. Noties over verheven Turks bloed zijn altijd marginaal gebleven omdat Turkije als nazaat van het ingestorte Ottomaanse Rijk heel divers is. En is het niet logisch en rationeel om loyaliteit (of op zijn minst geen disloyaliteit) van je burgers te verwachten? Dat is de reden waarom ik nooit van mijn leven op HDP zal stemmen.

Wat doet jou denken dat Ince's woorden slechts retoriek zijn en geen voorgenomen beleid? Wishful thinking?
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Links lullen, rechts vullen. Hij is vooral hypocriet. Zullen we maar alles gratis maken? Geweldig toch! Waar moet dat geld vandaan komen? De Turkse economie staat op springen en nog sinterklaas blijven spelen?
Het is wat overdreven om iedereen gratis zorg en onderwijs (tot aan de schoolboeken aan toe) te geven. Een inkomensafhankelijke steun zou ik prefereren. Maar het is werkelijk schandalig dat in een rijk land als Nederland zorg en onderwijs zo duur zijn dat armen deze mijden.
quote:
Dat zijn ze allemaal. In het buitenland leven, maar ondertussen beslissen over een land waar je niet woont. Het stemrecht zou wat mij betreft alleen mogen gelden voor Turken die daadwerkelijk in Turkije wonen. Ik heb om die reden nooit gebruik gemaakt van mijn Turkse stemrecht.
Zo zwart wit is de situatie van Turken buiten Turkije niet. We hebben daar allemaal familie, vrienden, bezit, herinneringen, we kennen de taal, cultuur, geschiedenis, volgen het nieuws, velen van ons plannen om te remigreren, ouderen wonen meestal 6 maanden van het jaar in Turkije, en het blijft sowieso een backup-land voor het geval hier de pleuris uitbreekt.

Als buitenlandse Turken kunnen wij het Turkse beleid contrasteren met het beleid van het land waar we wonen. Dit leidt juist tot een beter gefundeerd oordeel dan dat van een Turkse Turk die geen weet heeft van de wereld om hem heen. Onze stemmen zouden juist dubbel moeten tellen. :7
quote:
Daar mag wat mij betreft meer aandacht aan besteed worden. De westerse pers is daarentegen vrij, dus het staat je vrij om zelf om hierover te schrijven, al dan niet als opiniestuk in een krant. Maar het zou Turkije sieren om ook andersom toe te staan zonder dat je aangemerkt wordt als terrorist als een opiniestuk tegenstaat.
Ach, een vrije markt met een monopolie is feitelijk hetzelfde. Alsof ik met mijn schrijven tegen het dominante discours kan opboksen. Zelfs Professor Dries Lesage lukt dat niet.
quote:
Een gevaarlijke ontwikkeling waar ik ook niet achter sta, maar het hele gedoe in Syrië is een strategisch spel dat zich vooral richt tegen Rusland. Daar is de gehele NAVO, dus ook Turkije net zo schuldig aan.
Je hebt de ontwikkelingen in Syrië kennelijk niet gevolgd. De opstand begon in 2011, maar de Russische interventie was pas in 2015 (nadat Obama in ruil voor de Iran-deal Syrië opgaf en zijn rode lijnen omtrent het gebruik van chemische wapens toch niet zo rood bleken).
quote:
Het uitzetten van alle Syriërs zie ik als populistische retoriek. Het lukt Europa niet eens om ongewenste vreemdelingen uit te zetten en dat zie ik Turkije ook niet even doen. De angst dat ze naar Europa zullen trekken is terecht, maar ook weer hypocriet. Waarom zou Turkije opgezadeld moeten worden met een probleem waar de gehele NAVO mede schuldig aan is?
In bepaalde Europese landen is het weldegelijk gelukt. Hoeveel vluchtelingen zitten er in Hongarije, Polen of Tsjechië? Je kunt vluchtelingen wegpesten en het leven onmogelijk maken.

Uiteraard hoort Turkije deze last niet alleen te dragen (ik ben dan ook tegen de vluchtelingendeal, tenzij er in het geheim meer tegenprestaties waren dan die 3 miljard euro). Mijn punt was meer: terwijl het in het belang van Europa is om de vluchtelingenstroom te beperken en dus Erdogan wat dit betreft credits te geven en de oppositie te berispen, blijft dit in de Westerse pers bijna onbenoemd. Ik verbaas me hierover.
  zondag 17 juni 2018 @ 17:37:25 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_179851551
over tien jaar staan de Turken net zo te janken als de Venezuleanen en Cubanen


geld niks waard een brood kost meer dan een maandloon
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_179851818
Over 20 jaar zitten mensen nog steeds op FOK! te janken dat Turkije over X jaar een Venezuela gaat worden.
pi_179851948
Over 5 jaar moeten alle buitenlanders uit Nederland oprutte!!1!
Met extra vezels!
  zondag 17 juni 2018 @ 18:15:25 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_179852341
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
Over 5 jaar moeten alle buitenlanders uit Nederland oprutte!!1!
maar een nationaliteit toegestaan en trouw zweren aan de koning Willem - Alex
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 17 juni 2018 @ 19:38:32 #293
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_179854134
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:58 schreef Bilge het volgende:
Je hebt de ontwikkelingen in Syrië kennelijk niet gevolgd. De opstand begon in 2011, maar de Russische interventie was pas in 2015 (nadat Obama in ruil voor de Iran-deal Syrië opgaf en zijn rode lijnen omtrent het gebruik van chemische wapens toch niet zo rood bleken).
Ik vrees dat je alleen de buitenkant ziet en niet weet wat er allemaal op de achtergrond gebeurt. Rusland steunt om strategische redenen al jaren het regime van Assad, een strategie die zich rechtstreeks tegen Turkije en de rest van de NAVO keert. Er moest iets verzonnen worden om Assad weg te krijgen, dus zijn regime was aan de buitenkant een mooie stok om mee te slaan. In werkelijkheid zal het een rotzorg zijn dat er ergens een dictator aan de macht is, maar o wee als hij je plannen dwarsboomt. En zo werd ISIS geboren, Islamitische Staat Irak Syrië, maar waarom uitgerekend Irak Syrië :? Het had toch ook ergens anders gekund? Ja ja, dat zit er wel erg dik bovenop, laten we de naam veranderen in IS. Een groep met zogenaamd een islamitische ideologie :') In werkelijkheid een proxy van Saudi Arabië, onze 'bondgenoot' van de NAVO, omdat ze olie en gas hebben. En vooral dat gas, daar ging het om. De pijpleiding van Turkije naar Qatar moest o.a. door Syrië wat aanvankelijk leek te lukken, totdat Putin Assad inpalmde en daarmee de weg voor een pijpleiding werd gedwarsboomd. En zo stond de NAVO schaakmat, want nu bleven we afhankelijk van Russisch gas waarmee Putin een politiek instrument in handen had om Europa in de kou te zetten als hij zijn zin niet kreeg. Daarnaast betekent het een geldstroom naar Rusland wat uit strategisch oogpunt onwenselijk is.

Het verdrijven van Assad ging niet om de persoon Assad, maar de Russische invloed waarin hij verkeert. IS moest die klus klaren en kon jaren lang z'n gang gaan terwijl de NAVO hoopte dat het zou lukken en ze zodoende tot 2015 geen strobreed in de weg lag. Het plan mislukte, Assad bleef overeind, miljoenen Syriërs sloegen op de vlucht en IS werd een zeskoppige draak waar naïeve moslims zich aansloten omdat ze werkelijk dachten dat ze voor een islamitische staat streden. Toen werd het minder leuk, want IS keerde zich sindsdien tegen het westen met aanslagen in Europa tot gevolg. Pas toen gingen er stemmen op om IS actief te bestrijden. Tot die tijd was het een ver-van-mijn-bed-show waar de gemiddelde westerling z'n schouders ophaalde.

Pas in 2015 werd de invloed van Rusland zichtbaar waarvan jij denkt dat de Russische interventie in 2015 begon. Rusland bombardeerde IS en FSA omdat ze tegen bondgenoot Assad zijn. Turkije bombardeerde zogenaamd ook IS, maar raakte voornamelijk PKK. En toen hebben die Russische straaljagers naar verluidt net het Turkse luchtruim betreden en werden ze neergehaald. Vanaf dat moment moet bij de meeste mensen toch een belletje zijn gaan rinkelen? Want het is natuurlijk volstrekt onlogisch dat 2 landen die ogenschijnlijk goede betrekkingen met elkaar hebben en zogenaamd beide IS bestrijden elkaar gaan aanvallen omdat de Russen misschien net wel, net niet het Turkse luchtruim hadden betreden?

Stel jezelf nog eens de vraag, waar ging het werkelijk om? Rusland is vol gas verder gaan stoken in Syrië, want de vluchtelingenstroom richting Europa berokkende ons financiële schade wat strategisch gezien in het voordeel is van Rusland. De huidige vluchtelingen krijg je met geen 10 paarden richting Syrië onder het regime van Assad. Het is tevens niet in het belang van Rusland, want ze hebben liever dat de vluchtelingen aan het infuus van Europa blijven. De huidige situatie zal met een reële kijk op de wereld niet zo snel veranderen. Iedere politicus die beweert dat Syriërs maar even moeten ophoepelen naar hun eigen land is een populist.

quote:
In bepaalde Europese landen is het weldegelijk gelukt. Hoeveel vluchtelingen zitten er in Hongarije, Polen of Tsjechië? Je kunt vluchtelingen wegpesten en het leven onmogelijk maken.
Fijne buurvrouw ben je. Je zult zelf maar eens hulp nodig hebben van je buren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_179856455
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 19:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik vrees dat je alleen de buitenkant ziet en niet weet wat er allemaal op de achtergrond gebeurt. Rusland steunt om strategische redenen al jaren het regime van Assad, een strategie die zich rechtstreeks tegen Turkije en de rest van de NAVO keert. Er moest iets verzonnen worden om Assad weg te krijgen, dus zijn regime was aan de buitenkant een mooie stok om mee te slaan. In werkelijkheid zal het een rotzorg zijn dat er ergens een dictator aan de macht is, maar o wee als hij je plannen dwarsboomt. En zo werd ISIS geboren, Islamitische Staat Irak Syrië, maar waarom uitgerekend Irak Syrië :? Het had toch ook ergens anders gekund? Ja ja, dat zit er wel erg dik bovenop, laten we de naam veranderen in IS. Een groep met zogenaamd een islamitische ideologie :') In werkelijkheid een proxy van Saudi Arabië, onze 'bondgenoot' van de NAVO, omdat ze olie en gas hebben. En vooral dat gas, daar ging het om. De pijpleiding van Turkije naar Qatar moest o.a. door Syrië wat aanvankelijk leek te lukken, totdat Putin Assad inpalmde en daarmee de weg voor een pijpleiding werd gedwarsboomd. En zo stond de NAVO schaakmat, want nu bleven we afhankelijk van Russisch gas waarmee Putin een politiek instrument in handen had om Europa in de kou te zetten als hij zijn zin niet kreeg. Daarnaast betekent het een geldstroom naar Rusland wat uit strategisch oogpunt onwenselijk is.

Het verdrijven van Assad ging niet om de persoon Assad, maar de Russische invloed waarin hij verkeert. IS moest die klus klaren en kon jaren lang z'n gang gaan terwijl de NAVO hoopte dat het zou lukken en ze zodoende tot 2015 geen strobreed in de weg lag. Het plan mislukte, Assad bleef overeind, miljoenen Syriërs sloegen op de vlucht en IS werd een zeskoppige draak waar naïeve moslims zich aansloten omdat ze werkelijk dachten dat ze voor een islamitische staat streden. Toen werd het minder leuk, want IS keerde zich sindsdien tegen het westen met aanslagen in Europa tot gevolg. Pas toen gingen er stemmen op om IS actief te bestrijden. Tot die tijd was het een ver-van-mijn-bed-show waar de gemiddelde westerling z'n schouders ophaalde.

Pas in 2015 werd de invloed van Rusland zichtbaar waarvan jij denkt dat de Russische interventie in 2015 begon. Rusland bombardeerde IS en FSA omdat ze tegen bondgenoot Assad zijn. Turkije bombardeerde zogenaamd ook IS, maar raakte voornamelijk PKK. En toen hebben die Russische straaljagers naar verluidt net het Turkse luchtruim betreden en werden ze neergehaald. Vanaf dat moment moet bij de meeste mensen toch een belletje zijn gaan rinkelen? Want het is natuurlijk volstrekt onlogisch dat 2 landen die ogenschijnlijk goede betrekkingen met elkaar hebben en zogenaamd beide IS bestrijden elkaar gaan aanvallen omdat de Russen misschien net wel, net niet het Turkse luchtruim hadden betreden?

Stel jezelf nog eens de vraag, waar ging het werkelijk om? Rusland is vol gas verder gaan stoken in Syrië, want de vluchtelingenstroom richting Europa berokkende ons financiële schade wat strategisch gezien in het voordeel is van Rusland. De huidige vluchtelingen krijg je met geen 10 paarden richting Syrië onder het regime van Assad. Het is tevens niet in het belang van Rusland, want ze hebben liever dat de vluchtelingen aan het infuus van Europa blijven. De huidige situatie zal met een reële kijk op de wereld niet zo snel veranderen. Iedere politicus die beweert dat Syriërs maar even moeten ophoepelen naar hun eigen land is een populist.

[..]

goed verhaal dit :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179857791
Komt toch wel wat dystopisch over zo vanuit de gevangenis.

Met extra vezels!
pi_179857926
Voor de users die zeggen dat de oppositie in Turkije steeds heilig wordt verklaard in de Nederlandse/Westerse pers, dat is echt onzin. Dit is sowieso de eerste keer dat er uberhaupt wat over de leiders van de oppositie wordt geschreven. De enige andere keer was toen de HDP opgerold werd, en toen werd er ook niet veel meer over verteld dan dat ze Koerdisch zijn.

Het is vooral steeds 'Erdogan is slecht/stom/stout/fout/etc misschien een keer wat anders' en niet van 'de oppositie is veel beter!!'
  maandag 18 juni 2018 @ 08:08:45 #298
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_179886194
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt wel of er een nieuwe Chavez is opgestaan, die werd ook zo populair toen ie president was

gaf veel aan de armen en zo
Chavez heeft zijn hand overspeeld helaas. Of dat voor erdo ook geldt moet blijken. Ik zie momenteel geen land dat dreigt in te storten. Veel signalen van een crisis, maar de Turken zijn aardig wat crises gewend ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179886804
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt wel of er een nieuwe Chavez is opgestaan, die werd ook zo populair toen ie president was

gaf veel aan de armen en zo
Zulk soort trucjes hoef je Erdogan niet te leren:

quote:
Erdogan trakteert: week voor verkiezing bonus voor ouderen

De Turkse premier Binali Yildirim wil vlak voor de Turkse verkiezingen een cadeau uitdelen aan alle Turkse pensioengerechtigden. Een week voordat ze mogen stemmen voor een nieuw parlement en een president, ontvangen gepensioneerden een bedrag van 1.000 Turkse lira (omgerekend 203 Euro)

Dat kondigde Yildirim maandag aan. Vlak voor de verkiezingen is het een opmerkelijke maatregel: 15 procent van het electoraat bestaat uit mensen met de pensioengerechtigde leeftijd. Dat meldt persbureau Bloomberg. In april schreef de Turkse president Recep Tayyip Erdogan onverwacht verkiezingen uit. De Turken kunnen op 24 juni naar de stembus voor zowel parlements- als presidentsverkiezingen.

Verkiezingen van belang voor macht Erdogan
Als Erdogan de verkiezingen wint, wordt de nieuwe Grondwet van kracht, en krijgt hij nieuwe bevoegdheden. Als voorschot op de komende campagne kondigt de regering gunstige maatregelen voor ouderen aan.

De oppositie is woedend over de maatregel en noemt het omkoping. De grootste oppositiepartij CHP zegt hierover op dinsdag: ‘De AK-partij heeft gisteren snel een pakket samengesteld. Deze maatregel is gestolen uit ons verkiezingsprogramma in 2015.’

Ook wil premier Yildirim in de toekomst meer voor mensen op leeftijd doen. Hij noemde onder meer het kwijtschelden van schulden, hervormingen van de belastingen en sociale voorzieningen. Het is nog onduidelijk hoeveel geld dit de Turkse regering gaat kosten.

Tezcan: ‘Laat je niet misleiden’
Volgens CHP-woordvoerder Bülent Tezcan zijn de toezeggingen van de regering op drijfzand gebouwd. ‘Deze maatregelen lijken misschien wel problemen op te lossen, maar duurzaam is deze oplossing niet,’ zegt Tezcan tegen de Turkse krant Hurriyet. ‘Ik roep onze burgers op om zich niet laten misleiden door deze maatregelen.’

Het Internationaal Monetair Fonds waarschuwde eerder dit jaar dat de Turkse regering te veel geld uitgaf, en dat daarmee de Turkse economie in gevaar zou kunnen komen. Volgens critici zijn de maatregelen overduidelijk bedoeld om de sympathie van de Turkse kiezers te winnen, in aanloop naar de verkiezingen van 24 juni.
https://www.elsevierweekb(...)voor-ouderen-611043/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')