Straf... Nee de staat maakt schoon in dit geval, straf suggereert dat je iemands gedrag wilt sturen door middel x dat als onprettig wordt ervaren te gebruiken.quote:Op maandag 23 april 2018 12:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
We principieel op tegen zijn dat de staat mensen kan doden als straf, vind ik best te begrijpen.
Is te makkelijk. Gewoon zorgen dat dit stuk verrot zich niet kan voortplanten. Nooit meer met iemand communiceren en vastketenen aan een muur in een krocht wat net te klein is om volledig in te kunnen staan, liggen en/of zitten.quote:Op maandag 23 april 2018 12:16 schreef ludovico het volgende:
Snap niet zo goed wat mensen tegen doodstraf hebben met dit type tuig...
De dood is te goed voor dit soort mensen.quote:Op maandag 23 april 2018 12:16 schreef ludovico het volgende:
Snap niet zo goed wat mensen tegen doodstraf hebben met dit type tuig...
Alleen blanken snappen dit.quote:Op maandag 23 april 2018 13:47 schreef HSG het volgende:
Wat racistisch! Nu is zijn hele leven verwoest.
Bij goed gedrag is hij over een jaar of 10 weer vrij.quote:Op maandag 23 april 2018 11:50 schreef fetX het volgende:
20 jaar maar...
Gelukkig moet 'ie nog een keer terechtstaan
Dit is niet de veroordeling voor de terroristische aanslag he? Die gaat er nog bijkomen.quote:Op maandag 23 april 2018 14:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Bij goed gedrag is hij over een jaar of 10 weer vrij.
Maar dan is zijn volgende aanslag tenminste uitgesteld tot 2028.
Dat hopen we dan maar.quote:Op maandag 23 april 2018 14:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit is niet de veroordeling voor de terroristische aanslag he? Die gaat er nog bijkomen.
Laten we met zijn allen hopen dat de eerste zin van het artikel op waarheid berust.quote:
Onderdeel van deze rechtszaak was dat hij na veroordeling in Frankrijk zijn straf daarna bij onze zuiderburen zou uitzitten hoorde ik vanmorgen op de radio.quote:Op maandag 23 april 2018 12:03 schreef _--_ het volgende:
[..]
Owh, das dan wel mooi. Dan blijft de vraag waar hij in de gevangenis komt.
Alsof dat betwijfelbaar is...quote:
Joah ik ben iets pragmatischer, geen zin om daar kosten aan te hebben..quote:Op maandag 23 april 2018 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De dood is te goed voor dit soort mensen.
Ik wil dat hij lang leeft, heel oud wordt en de rest van al die jaren elke dag met zijn neus op de consequenties van zijn daden gedrukt wordt.
Geen uitweg, geen ontsnapping, geen verlossing.
België heeft meerdaadse samenloop, en ik meen Frankrijk ook. De straffen tellen dus niet op zolang hij niet tussentijds veroordeeld is geweest (in dat geval is het recidive). Hij krijgt dus hooguit de maximale straf. Dat kan levenslang zijn in Frankrijk, maar zal wellicht moeilijk zijn voor elkaar te krijgen. Het enige wat België heeft gedaan is een goede ondergrens neer te zetten.quote:Op maandag 23 april 2018 14:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Alsof dat betwijfelbaar is...
Echt, denk jij serieus dat iemand uit zoiets weg kan lopen zonder straf? Zonder veroordeling?
En zo ja, waarom denk je dat?
Maar het punt blijft dat dit de straf is voor andere zaken dan de terroristische aanslag, het hier dus niet bij zal blijven.
Stel dat hij voor dat terrorisme een lage straf van (ik roep maar wat) 15 jaar zou krijgen zitten we al op 35 jaar in de bak. Begint erop te lijken dan, of niet soms?
Hij zal zeker veroordeeld worden als het tot een rechtszaak komt, maar er zijn ook nog andere scenario's denkbaar:quote:Op maandag 23 april 2018 14:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Alsof dat betwijfelbaar is...
Echt, denk jij serieus dat iemand uit zoiets weg kan lopen zonder straf? Zonder veroordeling?
En zo ja, waarom denk je dat?
Je vergeet de debiele regeling dat criminele slechts 2/3 van de hun opgelegde straf daadwerkelijk uitzitten. Dan wordt 35 jaar in de praktijk 23 jaar met aftrek van voorarrest e.d. Zodat zijn volgende aanslag omstreeks 2038 te verwachten zal zijn.quote:Maar het punt blijft dat dit de straf is voor andere zaken dan de terroristische aanslag, het hier dus niet bij zal blijven.
Stel dat hij voor dat terrorisme een lage straf van (ik roep maar wat) 15 jaar zou krijgen zitten we al op 35 jaar in de bak. Begint erop te lijken dan, of niet soms?
Of het een strohalm is weet ik niet. Het hof heeft het bezwaar afgewezen met het argument dat de vorderingen en toewijzingen geen "onderzoeksdaden" maar "ordemaatregelen" waren, en daarom niet onder de taalwetgeving vallen. Ik weet niet hoe overtuigend dat argument is, juridisch gezien.quote:Op maandag 23 april 2018 13:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja, als verdediging sta je in een zaak als deze natuurijk ontzettend zwak. Dan grijp je elke strohalm.
Oh ik ben geen jurist dus kan allemaal wel kloppen. Het zou wel de ultieme belgenmop zijn als zo iemand kan lopen door een vormfout. Al zouden ze hem dan natuurlijk meteen op een politietransport naar Frankrijk zetten.quote:Op maandag 23 april 2018 18:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of het een strohalm is weet ik niet. Het hof heeft het bezwaar afgewezen met het argument dat de vorderingen en toewijzingen geen "onderzoeksdaden" maar "ordemaatregelen" waren, en daarom niet onder de taalwetgeving vallen. Ik weet niet hoe overtuigend dat argument is, juridisch gezien.
Een aantal vormfouten zijn uitgesloten van automatische nietigheid (wet-Landuyt), maar de taalwetgeving valt daar niet onder. Dat ligt gevoelig, gezien de historische achtergrond (vlaamse beklaagden die zich nauwelijks konden verdedigen omdat hun proces in het frans gevoerd werd).quote:Op maandag 23 april 2018 18:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh ik ben geen jurist dus kan allemaal wel kloppen. Het zou wel de ultieme belgenmop zijn als zo iemand kan lopen door een vormfout. Al zouden ze hem dan natuurlijk meteen op een politietransport naar Frankrijk zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |