abonnement Unibet Coolblue
pi_181001897
dubbelpost
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:13:17 #177
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181002977
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:23 schreef Meike26 het volgende:
Eventjes bezig geweest voor Cryotic, uit vrije wil (verslaving ja?). Twintig minuutjes aanklooien met vlakjes, emmertjes verf en de screenshot functie.. Omdat ik zijn bedrijfslogo niet heb, gekozen voor een ander oranje vierkantje met witte tekst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel een tof effect zo ja. Wel een hoop moeite om die lijntjes dan zo te doen, maar het oogt heel tof.
pi_181004371
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:13 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Dat is wel een tof effect zo ja. Wel een hoop moeite om die lijntjes dan zo te doen, maar het oogt heel tof.
Die moeite valt wel mee hoor ;) Gewoon een 'open' vierkant/raam kiezen bij de Shapes, deze zo rekken dat je bij het wiel niets ziet van die zijde van het raamwerk en dan opvullen. Hier had ik vier vlakken voor nodig, meestal begin ik bij de grootste. Depth zet ik op 5 zodat naden ook goed opgevuld worden, als je dat eerste vlak hebt staan dan kopiëren om gehele auto te bedekken en als laatst elk vlak kopiëren naar de andere kant.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:13:14 #179
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181004895
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:57 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die moeite valt wel mee hoor ;) Gewoon een 'open' vierkant/raam kiezen bij de Shapes, deze zo rekken dat je bij het wiel niets ziet van die zijde van het raamwerk en dan opvullen. Hier had ik vier vlakken voor nodig, meestal begin ik bij de grootste. Depth zet ik op 5 zodat naden ook goed opgevuld worden, als je dat eerste vlak hebt staan dan kopiëren om gehele auto te bedekken en als laatst elk vlak kopiëren naar de andere kant.
Zit wat in
Maar je moet wel iets meer nadenken van te voren over je livery, en niet zomaar gaan beginnen en kijken waar je eindigd. Dat is vaak mijn methode :D
pi_181004975
Daarom zie ik het ook meer als therapie dan gamen, je zit echt aan niets anders te denken, van een halfuurtje tot een hele avond bezig zijn, heerlijk !

En soms race ik ook echt nog wel eens :D
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:17:49 #181
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181005080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:15 schreef Meike26 het volgende:
Daarom zie ik het ook meer als therapie dan gamen, je zit echt aan niets anders te denken, van een halfuurtje tot een hele avond bezig zijn, heerlijk !

En soms race ik ook echt nog wel eens :D
Als ik het verschil zie tussen het aantal uren "racen" en het aantal uren dat GTSport aan heeft gestaan heb ik meer tijd besteed aan GTSport buiten het racen om dan aan menig andere game op t moment :D
pi_181010511
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 07:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Eerst maak je een livery, deze ga je in Gtsport 'sharen' en wanneer je dit gedaan hebt kan je de afbeelding zoals hierboven of eventueel racefoto's en scapes bekijken via je persoonlijke pagina op gran-turismo.com en daar haal je dan ook de url vandaan om hier weer te delen. Het is wel aan te raden om dat met die race foto's of scapes te doen, want zoals die standaard foto met de megane is echt slecht van kwaliteit.

Trouwens ook wel handig, eerst dacht ik dat je helemaal uit de livery editor moest om nieuwe decals toe te voegen aan je collectie. Nu doe ik dat laatste ook via de tablet, kan je in de livery editor blijven en nadat je op de tablet een decal hebt toegevoegd aan je collectie, staat deze binnen een minuut bij je decals in GTsport zelf, erg fijn dat je er niet steeds uit hoeft + je kleurenselectie kwijt bent van de wagen waarmee je bezig was.
Cool thanx, ik wist dat ik 1 auto van wat stickers en kleurtjes had voorzien... uit verveling, hij is dan ook echt oerlelijk :')

Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_181012219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:47 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Cool thanx, ik wist dat ik 1 auto van wat stickers en kleurtjes had voorzien... uit verveling, hij is dan ook echt oerlelijk :')

[ afbeelding ]
Gras is bij de buren ook altijd groener ;)
Ik weet van mijzelf dat ik vrij creatief kan zijn en dit soort dingen gaan mij dus makkelijk af. Heerlijk om mee te spelen en vooral veel uitproberen. Misschien is het ook een beetje de achtergrond dat ik in het verleden veel meedeed met photoshop wedstrijden op een autoforum.

Dat je hem dan lelijk vind, dat maakt niet uit, gewoon blijven klooien. Laat je door de gekste dingen inspireren en save af en toe ook de mislukte liveries, ik heb bij een aantal liveries ook behoorlijk gefaald, dan was ik met iets anders bezig en opeens wist ik wat ik met die ene mislukte liverie wilde doen.

Bij je Mazda hier bijvoorbeeld, kan je dat patroon nog 2 keer kopiëren, deze beweeg je een heel klein beetje beide naar 1 kant toe, naar links bijvoorbeeld. De onderste van deze 3 maak je fel rood, de middelste maak je geel of oranje en dan nog wat schuiven voor het beste resultaat. Wat dan ook wel gaaf is, is om over de onderste een kleine gradient te maken, tussen de twee wielen in en dan wit, rood of zwart kiezen voor het kleur verloop ^O^
Voor een betere overgang bij je spatbord zou je ook nog een witte gradient kunnen plaatsen, bovenste layer. Dan wordt de neus helemaal wit met bijvoorbeeld de koplampen mint blauw 8-)
  woensdag 8 augustus 2018 @ 07:44:03 #184
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181024151
Ik wil een editor update.

Ik wil zoals in Forza:
-Layers kunnen groeperen (en die opslaan)
-Groepen kunnen verplaatsen
-Opacity van een layer aan kunnen passen (misschien niet van merklogo's, maar wel de shapes)
-Indicatoren voor positie, rotatie, schaal
-Gebruik van de vierpuntsdruktoets om heel precies layers te verplaatsen of te schalen

Nu moet alles zo ontzettend omslachtig en grof. Krijg maar eens een shape netjes 90 graden gekanteld. En dan op het dak bijvoorbeeld. Kom je links net niet goed uit t.o.v. rechts. Moet je een "tikje" tegen de R2 knop geven, staat ie weer te ver de andere kant op...

Maar goed, dat uploaden van eigen svg's is dan wel weer heel tof. Bij Forza moest ik op het dak van de mini (want dat was het grootste vlakke oppervlak van alle auto's) logo's met shapes zelf namaken. Dat was ook een hel, maar wel erg belonend :D
pi_181025046
Dat richten doe ik met behulp van de smallere balkjes, is je zicht op de auto verticaal, dan pak je ook de verticale balk. Dan plaats ik 1 of 2 balkjes aan één zijde van het dak of motorkap en kopieer ze beide naar de andere kant. Hiermee kan ik vrij nauwkeurig logo's en andere decals in het exacte midden plaatsen, als GT dat zelf al niet doet.
pi_181055647
Gister weer wat rondjes gereden in de Mercedes F1 W08. Er zat een bug in het spel waarbij die auto wat vreemd terugschakelde maar dat hebben ze in de laatste update alweer gefixt :)



  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:24:50 #187
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181056663
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:38 schreef Sjemmert het volgende:
Gister weer wat rondjes gereden in de Mercedes F1 W08. Er zat een bug in het spel waarbij die auto wat vreemd terugschakelde maar dat hebben ze in de laatste update alweer gefixt :)



Rij je dan manual of automaat?

Want ik las dat vooral de automaat fucked is van dat ding. Schakelde te fanatiek terug.
Manual was er best mee te rijden.
pi_181057069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:24 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Rij je dan manual of automaat?

Want ik las dat vooral de automaat fucked is van dat ding. Schakelde te fanatiek terug.
Manual was er best mee te rijden.
Manual en er was wel mee te rijden maar je had er wel last van.

Tijdens remmen en terug schakelen was het alsof hij in neutraal sprong of de koppeling indrukte. De auto remde ook niet op de motor. Pas als je de rem los liet voelde je hem pas weer aangrijpen. Ook zag je dat het gaspedaal vol open bleef als je hard remde.

Dit rondje monza was voor de update en daar zie je het duidelijk als je naar de gaspedaal inputs kijkt tijdens remmen.

pi_181075591
Met een goede setup is het me gelukt om Lewis Hamilton zijn ronde tijd te evenaren in zijn auto op Suzuka.

Lewis Hamilton: 1:27.3

Mijn rondje: 1:27.3
pi_181075802
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:19 schreef Sjemmert het volgende:
Met een goede setup is het me gelukt om Lewis Hamilton zijn ronde tijd te evenaren in zijn auto op Suzuka.

Lewis Hamilton: 1:27.3

Mijn rondje: 1:27.3
Mooi rondje ^O^

Hamilton haters die je video disliken.. :')
pi_181076198
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:30 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Mooi rondje ^O^

Hamilton haters die je video disliken.. :')
Thanks :)

En tja... Hamilton haters of misschien een 'elite sim racer' die vind dat GT geen sim is ofzo... Geen idee maar haters gonna hate :P
pi_181159556
Nog een paar races van afgelopen week op Interlagos.



Die laatste race had ik echt een prachtige inhaal actie in T1/T2 in ronde 2.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 09:01:11 #193
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181196741
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg absoluut geen snelheid meer uit die Gr4. Megane.
Gisteren op DragonTrail gereden, gequalificeerd als 13de ofzo (daar ben ik inmiddels aan gewend sinds de daily's weekly's zijn, alleen op de maandag heb ik nog kans om in de top 8 te komen).

M'n optimale ronde had nog 7 tiende harder gekunt, maar ik heb simpelweg geen tijd om een hele avond te besteden aan de ideale kwalificatie. Daarbij, de complete top 10 was 2+ seconden sneller dan ik.

Maar zelfs op het rechte stuk wordt ik echt gewoon om m'n oren gereden. Ik zag dat die Megane ook ge-nerfd was vorige week, en ik was gisteren de enige Megane van de 15 deelnemers (dat was vorige week ook wel anders).

Van de week maar eens met de TT ofzo proberen. Kijken of ik die sneller over het asfalt krijg.
pi_181196838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:01 schreef Cryothic het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg absoluut geen snelheid meer uit die Gr4. Megane.
Gisteren op DragonTrail gereden, gequalificeerd als 13de ofzo (daar ben ik inmiddels aan gewend sinds de daily's weekly's zijn, alleen op de maandag heb ik nog kans om in de top 8 te komen).

M'n optimale ronde had nog 7 tiende harder gekunt, maar ik heb simpelweg geen tijd om een hele avond te besteden aan de ideale kwalificatie. Daarbij, de complete top 10 was 2+ seconden sneller dan ik.

Maar zelfs op het rechte stuk wordt ik echt gewoon om m'n oren gereden. Ik zag dat die Megane ook ge-nerfd was vorige week, en ik was gisteren de enige Megane van de 15 deelnemers (dat was vorige week ook wel anders).

Van de week maar eens met de TT ofzo proberen. Kijken of ik die sneller over het asfalt krijg.
De Mégane was te oppermachtig in Gr4. terwijl hij daar niet thuis hoort. Ze hebben de auto in de laatste update teruggezet in de BoP , minder vermogen én meer gewicht.

Helaas is de Veyron nu een populaire wagen geworden en wordt je aan het eind van elk recht stuk op je achterbumper gereden door gaatjes die jou gebruiken als rem :(
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:14:27 #195
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181200742
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:09 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De Mégane was te oppermachtig in Gr4. terwijl hij daar niet thuis hoort. Ze hebben de auto in de laatste update teruggezet in de BoP , minder vermogen én meer gewicht.

Helaas is de Veyron nu een populaire wagen geworden en wordt je aan het eind van elk recht stuk op je achterbumper gereden door gaatjes die jou gebruiken als rem :(
Jep, die Veyron en TT staan nu veel bovenaan. Misschien toch die Veyron maar eens kopen en kijken hoeveel sneller ik daarmee kan zijn :D
Wat ook irritant is, is dat (voor zover ik las) je DR punten bepaald worden aan de hand van je tegenstanders. Als je de race wint, maar je hebt ook de hoogste DR, win je minder punten dan wanneer je een lagere DR hebt.
Laat ik nou gisteren de enige zijn geweest in de race met een DR van B, tegen een heel veld C.
En dan achteraan eindigen... niet goed voor m'n DR score.

Die 250GTO race was wel leuk maandag. Toen wel wat plaatsen goed kunnen maken.

Edit:
je kunt aan m'n DR score zien wanneer de laatste GTSport Update plaats heeft gevonden (toen de weekly's dus begonnen)... heel apart/toevallig
pi_181206647
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:14 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Jep, die Veyron en TT staan nu veel bovenaan. Misschien toch die Veyron maar eens kopen en kijken hoeveel sneller ik daarmee kan zijn :D
Wat ook irritant is, is dat (voor zover ik las) je DR punten bepaald worden aan de hand van je tegenstanders. Als je de race wint, maar je hebt ook de hoogste DR, win je minder punten dan wanneer je een lagere DR hebt.
Laat ik nou gisteren de enige zijn geweest in de race met een DR van B, tegen een heel veld C.
En dan achteraan eindigen... niet goed voor m'n DR score.

Die 250GTO race was wel leuk maandag. Toen wel wat plaatsen goed kunnen maken.

Edit:
je kunt aan m'n DR score zien wanneer de laatste GTSport Update plaats heeft gevonden (toen de weekly's dus begonnen)... heel apart/toevallig
[ afbeelding ]

Klopt ja van dat DR. Met DR A+ (71.5K) moet ik vaak minimaal podiums rijden maar het komt ook genoeg voor dat ik nog punten verlies met P2 tegen een minder veld. Ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als ik dan laatste wordt :P

Deze week Bathurst op race C. Een van mijn favoriete circuits en gister vast even wat rondjes gereden. Zit momenteel op een 2:02.211 met een optimal van 2:01.7. Was al een paar keer goed onderweg voor een 2:01 om het dan in de laatste bochten nog te verneuken.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 17:12:32 #197
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_181207582
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:09 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De Mégane was te oppermachtig in Gr4. terwijl hij daar niet thuis hoort. Ze hebben de auto in de laatste update teruggezet in de BoP , minder vermogen én meer gewicht.
Ah dat verklaart veel... ik begon me ook al af te vragen of ik de enige was die op DragonTrail behoorlijk tekort kwam in die bak.
Volgende keer toch beter de release notes lezen dan. :)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:09:14 #198
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_181213802
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ah dat verklaart veel... ik begon me ook al af te vragen of ik de enige was die op DragonTrail behoorlijk tekort kwam in die bak.
Volgende keer toch beter de release notes lezen dan. :)
net quali gedaan daar in de hurican (en tt, maar dat was waardeloos). Denk dat ik, als ik een goed rondje rij, met de hurican minimaal een halve seconden en misschien zelfs een hele sneller kan zijn.

Zowel die tt als de hurican reden 200+ op start-finish. Met die megane kwam ik niet meer boven de 192 uit op de streep.
pi_181242750
Vanavond ook wat rondjes gereden op Dragon Trail in Sport mode. Eerst met de Veyron gereden, daarna nog even met de SLS amg gereden en daarna gaan shoppen voor een nieuwe wagen in Gr4.. De Viper SRT ! Fijne wagen, snel en goed in bedwang te houden zonder TC ! ^O^
pi_181244160
Vandaag 6 races gereden waarvan 5 gewonnen en 1 keer 2de. Helaas door een disconnect (-1600 DR :( ) maar 200 DR punten erop vooruit gegaan...

Bathurst is een zeer technisch en uitdagend baantje waar het vooral belangrijk is geen fouten te maken in de race, wat makkelijker gezegd dan gedaan is daar. Ik pitte steeds in ronde 5 en tegen die tijd zijn de banden er aardig aan en is het echt op eieren rijden die laatste in-lap. De pit entry is ook best tricky hier, het kan zeker geen kwaad tijdens het oefenen deze vast een paar keer mee te nemen.

De nummer 4 op het leaderboard pakte een paar poles van me af met zijn tijd van 2:01.6 maar ik wist hem in de race steeds te verslaan door constant te rijden, geen fouten te maken en meer benzine te sparen waardoor mijn pitstops korter waren.

Niet de meest spectaculaire race... maar wel effectief...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')