Danku, kijk ik vanavond even terug.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2018 21:12 schreef daNpy het volgende:
Komkommertijd op motorsport.com? Het circus begint morgen toch weer?
Zie nu dat hij het hier zelf zegt:quote:Op donderdag 26 april 2018 21:12 schreef daNpy het volgende:
Komkommertijd op motorsport.com? Het circus begint morgen toch weer?
Beetje matig Engels, maar Ferrari zou mogelijk op illegale wijze lucht vanuit de uitlaat over de achtervleugel blazen.quote:Amid suspicions that Ferrari have been working on their car's blown exhausts, the FIA indicated that they will have to control the engine of the manufacturer, ahead of the Azerbaijan Grand Prix.
Blown exhausts, wat is dat voor een onzin? Daar zijn die dingen voor. Blown rear wing lijkt me logischer.quote:Op vrijdag 27 april 2018 10:33 schreef zoem het volgende:
FIA to control Ferrari's blown exhausts
[..]
Beetje matig Engels, maar Ferrari zou mogelijk op illegale wijze lucht vanuit de uitlaat over de achtervleugel blazen.
Ze gaan er niet eerder dan volgend jaar wat aan doen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 10:33 schreef zoem het volgende:
FIA to control Ferrari's blown exhausts
[..]
Beetje matig Engels, maar Ferrari zou mogelijk op illegale wijze lucht vanuit de uitlaat over de achtervleugel blazen.
Ik las blown alszijnde kapot (opgeblazen)quote:Op vrijdag 27 april 2018 10:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blown exhausts, wat is dat voor een onzin? Daar zijn die dingen voor. Blown rear wing lijkt me logischer.
Dan bedoelen ze dat de motor onnodig extra lucht door de uitlaat blaast, speciaal om de aero dynamica te helpen. Alhoewel ze altijd weer een kutexcuus hebben, bij de V8 was het zogenaamd om de kleppen te koelen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 10:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blown exhausts, wat is dat voor een onzin? Daar zijn die dingen voor. Blown rear wing lijkt me logischer.
Bij de blown diffuser heette het wel, nou ja, blown diffuser dus. Waar het aangeblazen onderdeel dus genoemd werd. Lekker consequent allemaal weer.quote:Op zaterdag 28 april 2018 08:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan bedoelen ze dat de motor onnodig extra lucht door de uitlaat blaast, speciaal om de aero dynamica te helpen. Alhoewel ze altijd weer een kutexcuus hebben, bij de V8 was het zogenaamd om de kleppen te koelen.
Eigen is de term exhaust blowing, met de uitlaat dingen (aan)blazen (van de aerodynamica)
quote:Op zaterdag 28 april 2018 02:02 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij zitten er nog wat verdwaalde Button fans hier, hij gaat Le Mans en de rest van WEC doen voor SMP racing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hangt er vanaf he. Ze mogen de uitlaatgassen wel gebruiken maar ze mogen die niet creeeren voor downforce. Kwestie van goed naar engine mapping kijken.quote:Op vrijdag 27 april 2018 18:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze gaan er niet eerder dan volgend jaar wat aan doen.
https://www.racefans.net/(...)-blowing-until-2019/
Huiliequote:Op zaterdag 28 april 2018 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar goed, Ferrari is snel dus volgen de verdachtmakingen, terwijl het juist de Mercedessen zijn die wat rare geluidjes maken in de bocht.
Terwijl het juist Renault was die als eerste genoemd werd. Conclusie: ze doen het allemaal.quote:Op zaterdag 28 april 2018 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hangt er vanaf he. Ze mogen de uitlaatgassen wel gebruiken maar ze mogen die niet creeeren voor downforce. Kwestie van goed naar engine mapping kijken.
Maar goed, Ferrari is snel dus volgen de verdachtmakingen, terwijl het juist de Mercedessen zijn die wat rare geluidjes maken in de bocht.
Waarom men het dan niet gewoon toelaat is ook weer een raadsel.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Terwijl het juist Renault was die als eerste genoemd werd. Conclusie: ze doen het allemaal.
Terwijl Renault alles heel transparant doet en qua uitlaathoek gewoon binnen de regeltjes zit. Dan blijft de engine map nog over, maarja die krijgen wij nooit te zien als gewone sterveling.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Terwijl het juist Renault was die als eerste genoemd werd. Conclusie: ze doen het allemaal.
Dat geldt dus voor alle teams.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:58 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Terwijl Renault alles heel transparant doet en qua uitlaathoek gewoon binnen de regeltjes zit. Dan blijft de engine map nog over, maarja die krijgen wij nooit te zien als gewone sterveling.
Ze gebruiken allemaal uitlaatgas, en natuurlijk gaan ze niet doen alsof heet uitlaatgas voor de aerodynamica gelijk is aan buitenlucht. Dus bij het uitaccelereren hebben ze allemaal voordeel.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Terwijl het juist Renault was die als eerste genoemd werd. Conclusie: ze doen het allemaal.
Ze willen een rechtstreeks verband tussen de stand van het gaspedaal en de output van de motor, om de rol van de coureur groot te houden. Als je dan de deur openzet voor mapping die de motor andere dingen laat doen, zal het op termijn ook weer moeilijk worden om te controleren of ze daar niet stiekem TC achtige dingen in gaan programmeren. Althans dat lijkt mij.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom men het dan niet gewoon toelaat is ook weer een raadsel.
Zoals Monaco?quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Stratencircuit. Andere regels. En er staan en stonden wel meer stratencircuits op de kalender hoorquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een waardeloos 'circuit' blijft dit toch ook. Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Zelfde verhaal, maar dat ligt natuurlijk net even wat anders dan die andere stratencircuits.quote:
Dat is meer zoals racen bedoeld is. Een coureur zou moeten boeten voor ieder foutje dat hij maakt. Op veel van de moderne banen komt een rijder ermee weg en dat is jammer, tenzij je natuurlijk wilt dat alle 20 auto's aan de streep komenquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een waardeloos 'circuit' blijft dit toch ook. Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Levert wel vaak leuke races op.quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een waardeloos 'circuit' blijft dit toch ook. Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Ik vind een race veel mooier om te zien op circuits zoals Silverstone en Spa. Dit soort urban-races houden ze maar lekker in Need for Speed ofzo. Maar ja tegenwoordig draait het toch alleen maar om geld.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |