abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178664621
hij heeft twee x de dance scene vernieuwd. allereerst na bromance en levels door een nieuwe sound te lanceren waar veel (slechte) rip offs gemaakt van zijn door andere djs (denk aan basto, guetta, zelfs afrojack) . deze sound herken je uit duizenden en klinkt als vrolijke klanken door je speakers.

na wake me up nogmaals door jazz- en countryinvloeden in de edm te implementeren.

kortom. hij was een grootmeester en had een goud karakter.
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:49:08 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178664642
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:37 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je kan altijd bewijs vinden voor je eigen mening als je hard genoeg zoekt.
Dance muziek met zang.
Gast, dat was er begin jaren '90 al in de poplijsten. Niks bijzonders aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178664747
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dance muziek met zang.
Gitaarmuziek met zang was er in 1920 ook al. Daarna is er niks nieuws meer geweest uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2018 23:56:05 ]
  zondag 22 april 2018 @ 00:00:32 #154
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_178664810
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:47 schreef bechirti het volgende:
hij heeft twee x de dance scene vernieuwd. allereerst na bromance en levels door een nieuwe sound te lanceren waar veel (slechte) rip offs gemaakt van zijn door andere djs (denk aan basto, guetta, zelfs afrojack) . deze sound herken je uit duizenden en klinkt als vrolijke klanken door je speakers.

na wake me up nogmaals door jazz- en countryinvloeden in de edm te implementeren.

Parov Stelar mengde electronica al met jazz in 2007. Maarja die is niet mainstream en niet dood.
Koel en donker bewaren
  zondag 22 april 2018 @ 00:01:15 #155
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_178664821
Maar goed, ik wil ook niet mijn gelijk halen ofzo, Avicii was heus getalenteerd, waarom zou ik daaraan twijfelen als vakcollega's dat zeggen. En een goeie jongen.

RIP.
Koel en donker bewaren
  zondag 22 april 2018 @ 00:04:10 #156
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_178664878
Is wel een aanrader trouwens, Parov Stelar.
Koel en donker bewaren
pi_178664901
Hij heeft gewonnen.
pi_178664970
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker dat is vernieuwend.
Net zoals gitaarspelen, jengelen en op een drumstel rammen ineens vernieuwend was toen een Beatles of Nirvana bekend werd
Welnee, de Beatles jatten van alles bij elkaar in hun tijd en als je de Pixies kent weet je ook wel waar Kurt de mosterd haalde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178665018
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:00 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Parov Stelar mengde electronica al met jazz in 2007. Maarja die is niet mainstream en niet dood.
hij zal niet de eerste ziin geweest nee die ermee expirimenteerde maar hij breekte er wel een lans mee. t sloeg na wat sceptis behoorlijk aan bij t grote publiek.

en vind m vooral een grootheid om de muziek die hij uitbracht in de jaren 09-11. heeft twee jaar lang al mijn afspeellijsten geregeerd.
  zondag 22 april 2018 @ 00:42:20 #160
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178665278
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 22 april 2018 @ 00:43:27 #161
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178665288
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:47 schreef bechirti het volgende:

Ik vind het net carnavalsmuziek }:|
  zondag 22 april 2018 @ 00:50:58 #162
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178665354
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:43 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik vind het net carnavalsmuziek }:|
Past prima in een rijtje met Queen dan.
2000 light years from home
pi_178667855
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dance muziek met zang.
Toen klonk dance nog als dance.

Toen gasten als Tiesto opdoken met hun usb-stick muziek en de hele scene verkrachtte door het commercieel te maken was die muziekstroming voor mij al dood en begraven.

Nu is het gewoon een popsample met een dance deuntje eronder. Het klinkt ook allemaal hetzelfde, zonder bezieling.
  zondag 22 april 2018 @ 09:20:26 #164
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_178668104
Oude vs nieuwe generatie. Popcorngenot.
  zondag 22 april 2018 @ 09:27:37 #165
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_178668210
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toen gasten als Tiesto opdoken met hun usb-stick muziek en de hele scene verkrachtte door het commercieel te maken was die muziekstroming voor mij al dood en begraven.

Nu is het gewoon een popsample met een dance deuntje eronder. Het klinkt ook allemaal hetzelfde, zonder bezieling.
Gebruik nou niet Tiesto als voorbeeld van de verloedering.

90's dance was ook gewoon samplen op de synthesizer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 22 april 2018 @ 09:33:09 #166
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_178668268
quote:

[..]

Gasten als Tiesto opdoken met hun usb-stick?
Tiesto was juist een DJ die nog lang trouw bleef aan z’n vinyl. In tegenstelling tot een flapdrol als David Guetta is een liveset van Tiesto ook echt een liveset, en dus geen kant en klaar mixje dat klaar staat op een stick. Tevens maakt een DJ of producer de muziekstroming niet dood, dat doet het publiek dat als vliegen op de stront duiken.
pi_178668341
Avici heeft goede muziek gemaakt, maar het is natuurlijk geen legende zoals Michael Jackson ofzo.......Hij heeft niet echt muziek gemaakt dat tijdloos zal zijn.

Over 10 jaar weet bijna niemand meer wie hij was.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178668502
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Gasten als Tiesto opdoken met hun usb-stick?
Tiesto was juist een DJ die nog lang trouw bleef aan z’n vinyl. In tegenstelling tot een flapdrol als David Guetta is een liveset van Tiesto ook echt een liveset, en dus geen kant en klaar mixje dat klaar staat op een stick. Tevens maakt een DJ of producer de muziekstroming niet dood, dat doet het publiek dat als vliegen op de stront duiken.
Tiesto introduceerde een vercommerciele vorm van de trance house. Daarmee werd een begin gemaakt van het commercieel maken van een muziekstroming. Overigens gebeurde dat ook al bij de gabberhouse en the happy hardcore.

Voor mij was het toen al een keerpunt de muziekstroming de rug toe te keren. Wat Avici maakte was meer pop dan dance te noemen. Het waren gesampelde popsongs met een beat eronder. Het staat zo ver af met waar de stroming ooit mee begon.

Maar goed, kwestie van smaak hoor.
  zondag 22 april 2018 @ 10:10:47 #169
342627 tja77
pi_178668784
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tiesto introduceerde een vercommerciele vorm van de trance house. Daarmee werd een begin gemaakt van het commercieel maken van een muziekstroming. Overigens gebeurde dat ook al bij de gabberhouse en the happy hardcore.

Voor mij was het toen al een keerpunt de muziekstroming de rug toe te keren. Wat Avici maakte was meer pop dan dance te noemen. Het waren gesampelde popsongs met een beat eronder. Het staat zo ver af met waar de stroming ooit mee begon.

Maar goed, kwestie van smaak hoor.
Een vercommerciele vorm van trance?
De muziek van Tiesto en een hoop andere DJ’s is door de jaren heen verandert hoe het wordt opgepikt door het publiek ligt aan het publiek.

Gabberhouse is een heel ander genre dan happy hardcore. Het 1 staat los van het ander. Er wordt vandaag de dag nog heel veel hardcore house gemaakt. Het animo is een stuk minder omdat “het grote publiek” er geen behoefte aan heeft. Maar de liefhebbers en het genre blijven bestaan.
pi_178669973
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:38 schreef klaasweetalles het volgende:
Avici heeft goede muziek gemaakt, maar het is natuurlijk geen legende zoals Michael Jackson ofzo.......Hij heeft niet echt muziek gemaakt dat tijdloos zal zijn.

Over 10 jaar weet bijna niemand meer wie hij was.
Juist de vroege dood van Avicii zorgt ervoor dat men over tien jaar nog wel weet wie hij was. Daarbij is tien jaar ook weer niet zo lang.

Een beetje kromme vergelijking met Michael Jackson, Jackson was zelf het gezicht van zijn muziek, hij zong, danste en trad op in zijn videoclips, dit terwijl Avicii meer op de achtergrond was.

Overigens, de carrière van Michael Jackson duurde veel langer, maar er zaten ook vele niet-productieve jaren bij.
pi_178670069
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Juist de vroege dood van Avicii zorgt ervoor dat men over tien jaar nog wel weet wie hij was. Daarbij is tien jaar ook weer niet zo lang.

Een beetje kromme vergelijking met Michael Jackson, Jackson was zelf het gezicht van zijn muziek, hij zong, danste en trad op in zijn videoclips, dit terwijl Avicii meer op de achtergrond was.

Overigens, de carrière van Michael Jackson duurde veel langer, maar er zaten ook vele niet-productieve jaren bij.
Er waren hier mensen op fok die zich afvroegen wie Avicii nou was....

We moeten zijn grootheid helemaal niet gaan overdrijven.

het is niet te vergelijken met Micheal Jackson die 1000000 x groter is dan Avicii ooit zal zijn.

Het is een specifiek publiek die Aviccii echt kende
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_178670248
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Er waren hier mensen op fok die zich afvroegen wie Avicii nou was....

We moeten zijn grootheid helemaal niet gaan overdrijven.

het is niet te vergelijken met Micheal Jackson die 1000000 x groter is dan Avicii ooit zal zijn.

Het is een specifiek publiek die Aviccii echt kende
Die mensen die zich afvroegen wie Avicii was hadden wel zijn muziek gehoord, want de muziek is overal, op de radio, in winkels, op feestjes. Of ze hadden de muziek in hun eigen playlist, zonder er verder een beeld bij te hebben van Avicii.

Zoals ik al zei, Avicii was vooral op de achtergrond, terwijl Michael Jackson op de voorgrond trad. Daarbij kreeg Jackson niet alleen aandacht als frontman, maar ook met schandalen, bijvoorbeeld de kinderen op zijn ranch.
pi_178670257
Qua muziek vind ik Jackson helemaal niet groter dan Avicii, Jackson heeft meer geproduceerd, maar was ook vele jaren langer actief.
pi_178670280
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die mensen die zich afvroegen wie Avicii was hadden wel zijn muziek gehoord, want de muziek is overal, op de radio, in winkels, op feestjes. Of ze hadden de muziek in hun eigen playlist, zonder er verder een beeld bij te hebben van Avicii.

Zoals ik al zei, Avicii was vooral op de achtergrond, terwijl Michael Jackson op de voorgrond trad. Daarbij kreeg Jackson niet alleen aandacht als frontman, maar ook met schandalen, bijvoorbeeld de kinderen op zijn ranch.
micheal jackson was al groot voordat al die grote schandalen begonnen man...

Zijn eerste album verkocht hij al 40 miljoen van ofzo

dat is allemaal niet te vergelijken man

Avicci is een nobody vergelijken bij MJ
  zondag 22 april 2018 @ 11:33:32 #175
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178670327
quote:
Ja hier had ik ook wel een beetje een :') gezicht bij, je kan ook overdrijven met iemand ophemelen na z'n dood. Ik heb toch ergens het gevoel dat over dik tweehonderd jaar niemand meer naar "Hey Brother" zit te luisteren :P
pi_178670353
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:30 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

micheal jackson was al groot voordat al die grote schandalen begonnen man...

Zijn eerste album verkocht hij al 40 miljoen van ofzo

dat is allemaal niet te vergelijken man

Avicci is een nobody vergelijken bij MJ
Wie koopt er tegenwoordig nog albums? Mensen zetten muziek in hun playlist of luisteren via youtube.

De twee officiële versies van 'Wake me up', de clip en de lyricvideo, zijn samen op youtube al bijna 1,8 miljard keer bekeken.
pi_178670444
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wie koopt er tegenwoordig nog albums? Mensen zetten muziek in hun playlist of luisteren via youtube.

De twee officiële versies van 'Wake me up', de clip en de lyricvideo, zijn samen op youtube al bijna 1,8 miljard keer bekeken.
Hoi riazop :W
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178670474
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat zegt toch allemaal niets

In de tijd van MJ had je helemaal geen youtube

In pInricipe zijn er de laaste 20 jaar helemaal geen echte wereldsterren meer onstaan in de muziekwereld

Het zijn allemaal korte termijn artiesten die scoren met 1 of 2 nummers en dan van het toneel verdwijnen..

We leven in een hele andere tijd dan de generatie Micheal Jackson, Madonna prince U2 Rolling Stones enzovoorts

dat is allemaal van een ander kaliber dan een snotneus als Avicii......
pi_178670528
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

In pInricipe zijn er de laaste 20 jaar helemaal geen echte wereldsterren meer onstaan in de muziekwereld

Het zijn allemaal korte termijn artiesten die scoren met 1 of 2 nummers en dan van het toneel verdwijnen..

We leven in een hele andere tijd dan de generatie Micheal Jackson, Madonna prince U2 Rolling Stones enzovoorts

Dat zegt heel veel. Dat jij dat niet snapt is iets anders.

En dat er geen grote sterren meer zijn is ook onzin natuurlijk. Dat jij het allemaal niet meer volgt wil niet zeggen dat er geen grote wereldsterren meer zijn die jaar in jaar uit succes hebben.

Je weet er echt niets meer van zo te zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2018 11:44:51 ]
pi_178670681
quote:

[..]

onzin

Ja en wat dan nog? Avicii was ook geen Mahatma Ghandi, geen Mozart, geen John F Kennedy, geen klaasweetalles, geen Marilyn Monroe, geen Napoleon, etc etc. Dus?
  zondag 22 april 2018 @ 11:56:00 #181
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178670747
Madonna in dat lijstje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_178670775
quote:

[..]

Michael Jackson produceerde vele jaren niet. Madonna heeft een paar leuke pophitjes maar kon nauwelijks zingen, Prince heeft ook maar een paar echte hits en hetzelfde geldt voor The Rolling Stones.

Valt me op dat je Queen en The Beatles niet eens noemt.
pi_178670888
quote:

[..]

Klaas :')..
pi_178670943
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hij heeft dancemuziek populair gemaakt bij de massa door goede zanglijnen te combineren met aanstekelijke melodietjes. Dancemuziek die je kunt meezingen die iedereen kent, dat was toen heel vernieuwend. Het feit dat je denkt dat het heel normaal was (is niet zo) zegt eigenlijk genoeg over de prestatie :) .
Schei uit, eppo :')..
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 12:09:45 #185
236264 crew  capricia
pi_178670952
Ben benieuwd of mensen over 10 jaar nog weten wie hij is.
Denk het antwoord wel te kennen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_178670995
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:09 schreef capricia het volgende:
Ik denk het wel, mede door zijn jonge overlijden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 22 april 2018 @ 12:46:10 #187
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178671709
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 00:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Past prima in een rijtje met Queen dan.
haha ja dat wel
  zondag 22 april 2018 @ 13:03:10 #188
342627 tja77
pi_178671989
quote:
Ken je Amy Winehouse? En over een aantal jaar nog?
Qua hitlijst noteringen scoorde hij beter dan Amy Winehouse. Echter had zij wereldwijd een grotere bekendheid. Maar ik denk dat zeker in landen waar zijn muziek populair is/was hij over 10 jaar nog wel bekend is ja.
Al is zijn genre wel meer onderhevig aan tijd en leeftijd.
pi_178672091
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ken je Amy Winehouse? En over een aantal jaar nog?
Qua hitlijst noteringen scoorde hij beter dan Amy Winehouse. Echter had zij wereldwijd een grotere bekendheid. Maar ik denk dat zeker in landen waar zijn muziek populair is/was hij over 10 jaar nog wel bekend is ja.
Al is zijn genre wel meer onderhevig aan tijd en leeftijd.
Ik denk dat ik over 10 jaar nog wel weet dat hij die dj was die op jonge leeftijd het loodje legde ja. Terwijl ik geen fuck met zijn muziek heb. Ik ben erop gaan googlen en kwam tot de conclusie dat ik heel wat van zijn nummers voorbij heb horen komen op de radio zonder dat ik wist dat het van hem was.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 22 april 2018 @ 13:17:11 #190
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_178672222
Wist niet dat hij samen met Coldplay ‘Sky full of stars’ heeft geproduceerd.

Vind ik wel heel mooi gedaan hoor. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 22 april 2018 @ 13:17:44 #191
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_178672231
quote:
We weten nu wel dat jij er geen ruk aan vindt
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_178672258
Moet eerlijk zeggen dat ik die gast niet kende voordat hij doodging.
  zondag 22 april 2018 @ 13:26:28 #193
319979 Fok-it
All is well
pi_178672355
quote:
0s.gif [b]Op zondag 22 april 2018 11:40 schreef klaasweetalles

_O-
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 22 april 2018 @ 13:26:54 #194
319979 Fok-it
All is well
pi_178672363
Echt om te huilen sommige users hier
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_178672385
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

_O-
Klaas weet duidelijk weer niet waar hij over praat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 22 april 2018 @ 13:31:51 #196
319979 Fok-it
All is well
pi_178672426
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klaas weet duidelijk weer niet waar hij over praat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amy was al een van de grootsten in haar genre. Rip
  zondag 22 april 2018 @ 13:32:24 #197
319979 Fok-it
All is well
pi_178672434
Wereldsterrenstatus staat ook niet gelijk aan kwaliteit natuurlijk
pi_178672504
Hoe oud is Klaas eigenlijk?
  zondag 22 april 2018 @ 13:43:41 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178672596
quote:

[..]

En zonder creativiteit.
Alsof je met je tong uit de mond op een xylofoon zit te hengsten, zeg maar.

Ik weet nu niet wie ik zieliger vind. Die gasten die dit maken of hun zieloze schaapjes die dit slikken als zoete koek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 22 april 2018 @ 13:43:45 #200
319979 Fok-it
All is well
pi_178672597
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:37 schreef luxerobots het volgende:
Hoe oud is Klaas eigenlijk?
Mentaal of in zijn paspoort?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')