Als je haar laat lopen weet je zeker dat het geen neuken wordt. Kun je thuis je vuistje even observeren.quote:Op zondag 22 april 2018 08:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind het wel degelijk bavianengedrag dat wanneer je een vrouw op straat ziet lopen je binnen de fractie van een seconde besluit haar aan te spreken met het doel haar telefoonnummer te verkrijgen en haar later te bellen (zij mag hem niet bellen) om een relatie aan te gaan cq een wip te maken.
Normaal zou zijn haar aantrekkelijk vinden en even observeren of die eerste blik wel klopte. Als het dan komt tot een gesprek, het doel van het gesprek niet het telefoonnummer laten zijn, maar het aftasten of in dat goddelijke lichaam een aantrekkelijke geest zit. Als dat zo is en er een klik is, kun je alsnog telefoonnummers uitwisselen.
De baviaan slaat verschillende stappen over in de veronderstelling dat elke vrouw hem wil en dus geen bezwaar heeft als hij elk moment kan bellen.
Off-topic maar eh, hoi!quote:Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef Sarasi. het volgende:
Ik vind het prima hoor, wat aandacht is sowieso wel leuk van wie dan ook (vind ik) en van een hoe leukere man het is, hoe leuker het aangesproken worden is natuurlijk.
Ik ken veel meiden, die het bij lelijke mannen dan weer niet leuk vinden, maar ik kan ook hun avances wel waarderen voor wat ze zijn. Over een jaar of tien heb ik ze waarschijnlijk helemaal niet meer, dus ik kan het beter waarderen toch?
Stalken, is een ander verhaal natuurlijk. Dat is nooit acceptabel. Zelfde geldt voor aanrakingen.
quote:
Mja we zijn niet echt makkelijk te onderscheiden zo nee.quote:Op zondag 22 april 2018 23:17 schreef Sarasi. het volgende:
[..]
Sorry, maar vond het gewoon een leuke naam.
Misschien moet ik maar een andere nemen dan.Is opzich wel chill om herkenbaar te zijn aan m'n nickname namelijk haha.
Ik had je al een DM gestuurd met die vraag of jij die andere Sarasi was.quote:Op zondag 22 april 2018 23:17 schreef Sarasi. het volgende:
[..]
Sorry, maar vond het gewoon een leuke naam.
Misschien moet ik maar een andere nemen dan.Is opzich wel chill om herkenbaar te zijn aan m'n nickname namelijk haha.
Deze manhatende feministe, lolquote:Op vrijdag 20 april 2018 22:04 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat "echt mijn type" baseert op een blik van een paar seconden op een vrouw die je totaal niet kent.
Natuurlijk is er het instinct van "hop gelijk er bovenop" maar naja... om dan gelijk een heel fakegesprek aan te knopen om haar een telefoonnummer te ontfutselen?
Dat soort bavianen zijn vaak zo op het einddoel gefocust dat het ze ontgaat dat de vrouw zich totaal ongemakkelijk voelt of zelfs geen enkele belangstelling heeft, maar uit opgelatenheid of beleefdheid maar wat antwoordt.
Het is iets heel anders als je toevallig aan de praat raakt (kan dus ook haar initiatief zijn) en dat je na een gesprek van een half uur denkt dat je nog wel wat langer met elkaar wilt praten omdat er een klik was en je dan telefoonnummers uitwisselt.
Of het geaccepteert wordt of als lastig gezien wordt hangt erg af van de persoon. Een leuke man krijgt geen verwijt, een onaantrekkelijk figuur wel.quote:Op donderdag 19 april 2018 22:22 schreef Buurtzwaan het volgende:
Een paar dagen terug stond op een vraag en aanbod Facebook pagina een oproep van een jongen om een debateerclub exclusief voor mannen op te richten. Doel van de debateerclub was om manieren te bespreken om de mannelijke seksualiteit te kunnen uiten. Daaronder viel op een respectvolle manier dames op straat aanspreken. Zoals je je kunt voorstellen liet een reactie van boze vrouwen niet lang op zich wachten en werd de jongen in kwestie voor potentieel aanrander uitgemaakt.
Iemand aanspreken op straat viel onder de noemer lastig vallen bij deze dames vanwege eerdere ervaringen uit het verleden. Nu vraag ik me af, is het werkelijk zo raar als een man met je op straat een gesprek begint en vervolgens om je nummer vraagt ? Ik heb het dan niet over hé lekker ding, neuken !, maar een spontaan koetjes en kalfjes gesprek wat tot nummer- uitwisseling leidt. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als een man na een leuk spontaan gesprek op straat naar mijn nummer vraagt. Het staat je uiteindelijk vrij om daar op in te gaan of niet en ik denk dat de doorsnee man het ook gewoon accepteert als het een nee is. Echter merkte ik in de thread op dat veel vrouwen daar niet zo vanuit gingen vanwege eerdere ervaringen en niet wilde worden lastig gevallen op straat.
Ik zet het er maar bij, ik hoop dat dit topic niet weer tot het alom bekende maar mannen hebben het moeilijker in het leven dan vrouwen geklaag verzandt. Mijn vraag gaat erom of je dit sociaal geaccepteerd gedrag vind ja of nee. De reden dat ik het hier open is omdat de klagende vrouwen in de thread allemaal een link met het feminisme hadden en het beeld daardoor wellicht gekleurd kan zijn. Vandaar deze vraag.
"Fractie van een seconde": hoe lang denk jij dan dat het duurt voor de beslissing is genomen om zomaar een vrouw op straat wel of niet aan te spreken, en ook als het een traagdenkende laaggeleide is en het wat langer duurt: waarop wordt die beslissing genomen, anders dan de pure uiterlijke oppervlakkingheid? Of loop je er eerst nog eens minutenlang achteraan om meer informatie te krijgen over de vrouw in kwestie voordat je een beslissing neemt over aantrekkelijkheid?quote:Op zondag 22 april 2018 20:52 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid:
- jij haalt die fractie van een seconde erbij
- jij haalt dat (zij mag hem niet bellen) erbij
... of je gaat op een normale manier met vrouwen om en doet even wat meer moeite om haar te leren kennen voordat je haar telefoonnummer vraagt.quote:Op zondag 22 april 2018 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je haar laat lopen weet je zeker dat het geen neuken wordt. Kun je thuis je vuistje even observeren.
Een voor een vrouw "leuke man" hoeft niet per se een aantrekkelijke man te zijn in de zin van uiterlijk aantrekkelijk. Nogal wat jonge gasten die denken dat wanneer ze er als een playboy uitzien en goed in de kleren zitten ze gebeiteld zitten. Dat er ook nog gedrag en dergelijke bij komt kijken wordt vaak vergeten. Maar ja, als je zelf al zo oppervlakkig bentquote:Op zondag 22 april 2018 23:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Of het geaccepteert wordt of als lastig gezien wordt hangt erg af van de persoon. Een leuke man krijgt geen verwijt, een onaantrekkelijk figuur wel.
Zo lang je maar tijdig doorhebt dat jouw benadering niet in de smaak valt en je dan ook nee accepteert is er niets aan de hand.
Er zijn ook vrouwen die een ONS kunnen waarderen hoor.quote:Op maandag 23 april 2018 01:11 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
... of je gaat op een normale manier met vrouwen om en doet even wat meer moeite om haar te leren kennen voordat je haar telefoonnummer vraagt.
Zomaar met een onbekende de koffer in duiken geeft meestal alleen maar gelazer. Vooral als zij denkt dat er sprake is van een relatie en jij het als ONS ziet
Jij maakt ervan dat mijn opmerking puur over uiterlijk zou gaan, maar dat staat er niet. Aantrekkelijk of niet gaat ook echt verder dan de buitenste schil.quote:Op maandag 23 april 2018 01:18 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Een voor een vrouw "leuke man" hoeft niet per se een aantrekkelijke man te zijn in de zin van uiterlijk aantrekkelijk. Nogal wat jonge gasten die denken dat wanneer ze er als een playboy uitzien en goed in de kleren zitten ze gebeiteld zitten. Dat er ook nog gedrag en dergelijke bij komt kijken wordt vaak vergeten. Maar ja, als je zelf al zo oppervlakkig bent
Ja, zozeer dat ze nog een keer willenquote:Op maandag 23 april 2018 07:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen die een ONS kunnen waarderen hoor.
En hoe kom je zomaar op straat verder dan die buitenste schil? Is dat:quote:Op maandag 23 april 2018 07:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij maakt ervan dat mijn opmerking puur over uiterlijk zou gaan, maar dat staat er niet. Aantrekkelijk of niet gaat ook echt verder dan de buitenste schil.
Komt ook voor.quote:Op maandag 23 april 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, zozeer dat ze nog een keer willen
Je begint altijd met heel weinig informatie en van daaruit ga je op onderzoek.quote:Op maandag 23 april 2018 07:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En hoe kom je zomaar op straat verder dan die buitenste schil? Is dat:
- volkomen intuïtief waarna je besluit een gesprek aan te knopen met het doel haar telefoonnummer te vragen,
of
- gewoon een gesprek aanknopen, waarna je nog wel ziet of er aantrekkingskracht genoeg is om verdere stappen te ondernemen.
- anders?
Het gaat erom dat jij je telefoonnummer geeft. Je krijgt zijn nummer niet.quote:Op maandag 23 april 2018 07:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nee vind het niet zo raar, hoe moet je anders in contact komen met een vrouw die je leuk vind. Heb ook wel telefoon nummers gekregen, dacht niet meteen dat is een potentieel aanrander en weet ik veel wat. Heb een half jaar met de betreffende man een relatie gehad, helaas werkte het niet.
Niets mis mee.
Soms na een poosje, toen nog smsen, kom je erachter dat het niet je type is, nou klaar toch.
Een praatje en daarna een telefoon nummer krijgen vind ik niet gek, ik vind het vreemder als mensen ineens in je persoonlijke ruimte gaan staan en opdringerig overkomen, een telefoon nummer geven vind ik niet zo vervelend, dan heb je een keus.
Ook geen moeite mee, enige nummer die ik nooit zo geef is huisnummer.quote:Op maandag 23 april 2018 07:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij je telefoonnummer geeft. Je krijgt zijn nummer niet.
Misschien begrijp ik jou of de OP niet goed, maar hoe wil je onderzoek doen naar een willekeurige vrouw die je straat tegenkomt?quote:Op maandag 23 april 2018 07:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je begint altijd met heel weinig informatie en van daaruit ga je op onderzoek.
Heel simpel: als je niet op onderzoek gaat, kom je sowieso nooit verder dan die eerste schil.
Ik snap wel dat het veiliger is om dat onderzoek te doen in een situatie dat je toch al tijd met elkaar moet doorbrengen, maar dan beperk je je keuze wel enorm.
Als ik het bij een keer wil houden moet ze niet aandringenquote:Op maandag 23 april 2018 07:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Komt ook voor.
Er zijn mensen die trouwen met degene waarvan ze ooit dachten dat het voor een nachtje zou zijn. Is dat een probleem dan?
Ah, dus fysieke aantrekkingskracht bestaat. En is geen schande!quote:Op maandag 23 april 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:
Lijkt mij nogal tijdrovend als je niet gelijk ziet dat iemand aantrekkelijk is.
Ik meen me te herinneren dat we in topic 'Nummeruitwisseling op straat' zitten.quote:Op maandag 23 april 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:
Zij mag hem niet bellen, immers, haar telefoonnummer wordt gevraagd (zie OP en verder),
En dat 'niet mogen bellen'... Dus die versierende man zegt haar: "Jij mag mij NIET bellen?"quote:Op maandag 23 april 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:
Zij mag hem niet bellen, immers, haar telefoonnummer wordt gevraagd (zie OP en verder),
In een ander topic schreef ik gisteren:quote:Op maandag 23 april 2018 08:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik jou of de OP niet goed, maar hoe wil je onderzoek doen naar een willekeurige vrouw die je straat tegenkomt?
Ik stel me daarbij voor dat je allebei loopt, ze komt je tegemoet zodat je haar gezicht ziet, ze valt je op en als je niet gelijk handelt is ze je voorbij gelopen. Je kan dan omdraaien en achter haar aangaan, wat al snel als stalken wordt gezien.
Het is een totaal andere situatie als je elkaar regelmatig op straat ziet en je tussen twee toevallige ontmoetingen inderdaad de kans hebt om wat meer over haar uit te zoeken.
Het is ook anders als je "samen op de tram wachten" ziet als op straat ontmoeten. Hoewel je dan maar weinig tijd hebt voor onderzoek.
Sowieso is de beste manier om meer te weten te komen het gesprek aangaan. Maar dat doe je dan dus met het doel om meer over haar te weten te komen en niet met het doel haar telefoonnummer te vragen (al kan dat later volgen).
Dus volgens mij zijn wij het best eens met elkaar.quote:Op zondag 22 april 2018 23:26 schreef VEM2012 het volgende:
En minstens zo belangrijk: ga er niet in om te ‘scoren’, maar gewoon voor de interactie zelf.
Nee, voor je het weet neem je per ongeluk op met je vriendin in de auto.quote:Op maandag 23 april 2018 08:35 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En dat 'niet mogen bellen'... Dus die versierende man zegt haar: "Jij mag mij NIET bellen?"
Nee, ze mag best bellen... maar hoe moet ze dat doen als ze zijn telefoonnummer niet heeft? Het is immers niet de bedoeling (zie OP en verder) dat hij het initiatief uit handen geeft door haar zijn nummer te geven. Dat is ook wat de meeste dames in dit topic bezwaarlijk vinden: hij wel jouw nummer, en jij niks. Nummeruitwisseling is acceptabel. De meeste dames vinden het het beste als hij zijn nummer geeft, want hij nam het initiatief tot contact, de dames voelen zich geenszins verplicht hun nummer te geven.quote:Op maandag 23 april 2018 08:35 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En dat 'niet mogen bellen'... Dus die versierende man zegt haar: "Jij mag mij NIET bellen?"
NIEMAND verplicht ze toch? En regelmatig - echt waar - vraagt de man haar 't telefoonnummer en antwoordt zij: "Nou, geef me dat van jou maar".quote:Op maandag 23 april 2018 08:53 schreef Lunatiek het volgende:
Nummeruitwisseling is acceptabel. [...] de dames voelen zich geenszins verplicht hun nummer te geven.
Ja, kloptquote:Op maandag 23 april 2018 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In een ander topic schreef ik gisteren:
[..]
Dus volgens mij zijn wij het best eens met elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |