Over een week 7 maandenquote:Op donderdag 19 april 2018 10:56 schreef Adrian4 het volgende:
Mijlpaal LeSage. Mooi. Voor mijn gevoel is jou M nog maar net geboren...
Jullie baby's gaan goed vooruit zeg!
Haha FF
Ik zit in de trein naar schiphol en ga zo een paar dagen naar valencia met een vriendin. Super veel zin in, maar net toen mijn mannen mij afleverde bij het station volgde er een huilbui... nah
Voor de eerste keer dat Kevin een paar dagen niet bij mij is. Ook een mijlpaal :p
Hè, wat vervelend voor de kapitein. Hier ook weer eens een zieke die mama aan het werk heeft gezet. Eerst hem laten douchen en daarna de hele kinderwagen uit elkaar gehaald en in de wasmachine (peuter trouwens).quote:Op donderdag 19 april 2018 14:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Meh de opvang belde met de vraag of ik koortsige kapitein wilde komen ophalen. Dus werk uitgezwaaid en naar 010 geraced. Weet iemand hoe het zit met verlof als je kindje ziek is? Is dat zorgverlof wat je kan gebruiken oid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Je kunt dit ook onder calamiteitenverlof opnemen:quote:Op donderdag 19 april 2018 14:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Meh de opvang belde met de vraag of ik koortsige kapitein wilde komen ophalen. Dus werk uitgezwaaid en naar 010 geraced. Weet iemand hoe het zit met verlof als je kindje ziek is? Is dat zorgverlof wat je kan gebruiken oid?
Thnxquote:Op donderdag 19 april 2018 15:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Je kunt dit ook onder calamiteitenverlof opnemen:
https://www.rijksoverheid(...)teitenverlof-opnemen
Calamiteitenverlof is kortdurend verlof, om 1e dringende zaken te regelen (bv. als de waterleiding bij je thuis gesprongen is of als je een ziek kind van de opvang moet halen). Meestal duurt dit calamiteitenverlof een paar uur tot een dag. Je loon zou dan gewoon doorbetaald horen te worden.
Zorgverlof is bedoeld om echt zorg te geven aan je kind, partner of bv. ouders. Je hebt hierop recht voor 2x keer je werkuren per week. Tijdens het zorgverlof krijg je minstens 70% van je salaris doorbetaald.
Val je onder een CAO? Daar kunnen nl. andere afspraken in staan.
Ik zou zeggen, dat vandaag voor het ophalen van je zieke kapitein onder calamiteitenverlof valt. Mocht je bv. ook morgen thuis moeten blijven omdat ie ziek is, dan valt het onder zorgverlof.
Beterschap voor je kleine kapitein!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: als ik de voedingswaarden vergelijk zitten er in die mini's meer zout dan in die grote met zeezout![]()
![]()
![]()
[ Bericht 25% gewijzigd door TolstoiFan op 19-04-2018 17:52:17 ]
quote:Op donderdag 19 april 2018 17:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Baby's mogen rijstwafels of soepstengels als tussendoortje.
Neem je dan die grote rijstwafels of van die mini's speciaal voor baby's (bv. deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-bio-baby-rijstwafels/p/1863240 )van goodies heb je ook babywafeltjes, met appel en bananensmaak geloof ik. Wie weet zit daar minder zout in? Het is sowieso biologisch, maar dat zegt verder niet zoveelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: als ik de voedingswaarden vergelijk zitten er in die mini's meer zout dan in die grote met zeezout![]()
![]()
![]()
![]()
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Oh, dit schreeuwt om een filmpjequote:Op donderdag 19 april 2018 17:55 schreef Flav het volgende:
V begint keihard te schaterlachen als ik een boer laat![]()
![]()
Gelukkig kan ik boeren op commando want dit is superschattig, kan het alleen niet in het openbaar doen
warm water op n zacht doekje/gaasje en dan zachtjes weghalen tijdens het drinken.quote:Op donderdag 19 april 2018 20:04 schreef Nanuke het volgende:
Kom ik thuis vandaag heeft man Dirk ineens met 2 rooiige prutoogjes van het kdv opgehaald. Echt, hoe zielig wil je het hebben.Heb met een washandje er wat prut uit proberen te halen, maar hij vond dat toch niet zo leuk. Ervaringen? Tips?
quote:Op donderdag 19 april 2018 17:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Baby's mogen rijstwafels of soepstengels als tussendoortje.
Neem je dan die grote rijstwafels of van die mini's speciaal voor baby's (bv. deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-bio-baby-rijstwafels/p/1863240 )Die van je linkje heb ik ook. Als er serieus meer zou in zit is dat wel gek! Maar ze zijn wel heel handzaam, dat is wel handig hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: als ik de voedingswaarden vergelijk zitten er in die mini's meer zout dan in die grote met zeezout![]()
![]()
![]()
![]()
En wat heerlijk van jullie buitenslaapje.
Schaterlachen om een boer. Ik kan niet boeren dus het ook niet testen.
Leuk he Fleur, dat de kinderen op de crèche jouw kind herkennen. Wij hadden dat afgelopen week ook, een ouder meisje zei 'dat is Jacob'. Ik was helemaal vereerd.
Sneu van de prutoogjes, Nanuke. Schoonmaken mag gewoon met kraanwater (koken hoeft niet) maar een beetje warm geeft misschien minder protest inderdaad.
Jacob zwaaide net terug naar mijn moeder. Zo schattig, ik kon 'm wel opeten daarna.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Romper korte mouw en gewoon pyjama’tje. Ze ligt onder een fleecedekentje, kamer zo’n 20 graden, denk ik.quote:Op donderdag 19 april 2018 21:49 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ja Lemijn ik was inderdaad ook een beetje vereerdIk hoor ook elke keer dat hij graag tussen de andere kinderen zit, hoop dat dat zo blijft
Lief van dat zwaaien
![]()
Oh wat fijn PKM! En snel al enthousiaste kijkers dus, da’s helemaal mooi![]()
Wat hebben jullie baby’s aan ‘s nachts met dit weer? Ik vind het een beetje lastig
Kun je eens op de verpakking kijken hoeveel zout er per 100 gram in zit? Ik had een tabel online gevonden, maar kan bijna niet geloven dat er in die speciaal voor baby's meer zout zit.quote:Op donderdag 19 april 2018 20:52 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Die van je linkje heb ik ook. Als er serieus meer zou in zit is dat wel gek! Maar ze zijn wel heel handzaam, dat is wel handig hoor.
En wat heerlijk van jullie buitenslaapje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wij hebben een mobiele airco in de slaapkamer met zulke temperaturen. Het ding kostte 260 euro aanschaf en dat was echt de beste 260 euro die ik ooit uitgaf. Hij slurpt veel stroom, dat wel. Geen idee wat het kost moet ik eerlijk zeggen, want het comfort wat het brengt is het sowieso meer dan waard.quote:Op donderdag 19 april 2018 23:45 schreef LuDann het volgende:
Ik wil ook airco, we slapen sinds een paar maanden op zolder maar pfewww... Ook een jaren 30 huis. Ik schat nog zo'n 28 graden nu maar ik heb de ramen tegen elkaar open gezet. Wat kost zoiets aan stroom LeSage? De aanschaf viel mij nog mee.
Bliksem heeft een romper en een jumpsuit aan en ligt op een schapenvacht. Geen sokken en geen deken maar wel aangekleed want ben een beetje bang dat hij op de toch ligt.
Ok, en nu snel slapen. Morgen presenteren op een congres(je) op 2 uur rijden. Manlief dus voor het eerst een hele dag alleen met de kinderen. Ik ben met het eten ook nog niet thuis en mogelijk met bedtijd ook niet dus dat wordt even vogelen voor hem met baby de peuter op bed leggen.Ik hoop maar dat Bliksem niet toevallig wil clusteren ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bonusfoto omdat leuk. Meneer heeft de vooruit ontdekt en gaat echt als een speer door het huis (soort van mengelmoes van proberen te kruipen en afduwen en tijgeren). Dus het nieuwe spelletje is, wie is sneller bij het kattenvoer, mama of ik? Hij won de 4e poging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
Ik ging zelf een beetje te laat naar bed, zo rond half twaalf. Normaal komt ie nl. rond elf/twaalf wel voor een voeding, dus ik dacht nog even te wachtenquote:Op vrijdag 20 april 2018 09:37 schreef rena het volgende:
Tolstoi wat goed van S!!Ben je zelf ook een beetje bijgekomen nu?
Het is echt een superfoto! Krijg helemaal de neiging om er allerlei grappige onderschriften bij te verzinnen à la "Dit was het nieuws".quote:Op vrijdag 20 april 2018 09:09 schreef Nanuke het volgende:
Daarom vond ik het dus ook zo stom dat imgur stuk was!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lief jurkje. HM toch? Heb hm ook gezien maar had al een jurkje gekocht en wilde niet impulsief nog 1 kopen. Had al teveel uitgegeven.quote:Op vrijdag 20 april 2018 08:45 schreef rena het volgende:
Oh KrisAls hij 16 is staan ze in rijen voor de deur voor hem
Ik zag een heel lief mannetje van Franny en O op het strand
Hier heb ik haar in rompertje met korte mouw, dun zomerjurkje in haar slaapzak gelegd, het koelt hier nog best af 's nachts en ze heeft er super op geslapen vannacht.
Ik ben nu echt gestopt met borstvoeden, ik wilde eigenlijk nog niet maar mijn productie liep echt terug en ik begon te merken aan C dat ze er niet meer voldoende uitkreeg en haar luiers na de bv begonnen steeds droger te worden. Ik heb gisteren even een traantje gelaten er omGelukkig pakt ze de fles goed op, maar ik was er eigenlijk nog niet klaar mee. Maar het is wat het is. Ben toch trots dat ze 3,5 maand volledig en daarna nog een maand ochtend en avond heeft gehad
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
H&M inderdaadquote:Op vrijdag 20 april 2018 14:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat een lief jurkje. HM toch? Heb hm ook gezien maar had al een jurkje gekocht en wilde niet impulsief nog 1 kopen. Had al teveel uitgegeven.![]()
Ik overweeg om zelf te stoppen met bv.
Sowieso voor overdag. Ik merk dat ik het gedoe met kolven, lastige bh’s, spuitende tepels etc. nu wel vervelend begin te vinden.
Beetje klaar mee.![]()
Misschien matige argumenten maar ik denk dat ik het straks met werken toch beu ga worden.
Ze is nu 4 maanden dus de basis heeft ze toch al even gehad.
Wou alleen wel dat ze eens fatsoenlijk uit de fles ging drinken. Dan kan ze ook gewoon lekker mee naar buiten zonder dat ik onzeker ben of ze misschien gaat drinken als we op pad gaan.
Voor de nachten vind ik het ideaal nog.
Meer dan! 3/4 donkerdonker. En ze lijkt nu al donkerder te worden dan grote broerquote:Op vrijdag 20 april 2018 22:05 schreef LeSage het volgende:
Mabawa, wat een mooie namen heeft zeGetint kindje, toch?
Thanks. Het ding is een beetje dat man thuis werkt op zolder, zo'n ding zou dan dus niet maar 2 uur per dag aanstaan waarschijnlijk. Eerder de halve dag in de zomer. Vandaar.quote:Op vrijdag 20 april 2018 07:45 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben een split-airco met een unit op het platdak. De airco zelf hangt op de overloop en houdt de hele bovenverdieping (2 grote slaapkamers, een kleintje en de badkamer) best koel.
Wij zetten hem trouwens aan totdat we gaan slapen, dan gaat hij uit of op ventilatiestand.
Ik geloof dat hij in aanschaf 750 euro was, en geen idee wat hij verbruikt. Maar kan we weinig schelen. Gistermiddag was het 28 graden boven en nu 24. Heeft de airco een uurtje of 2 voor aan gestaan.
M. sliep nogal onrustig vannacht. Steeds als ik naar hem toe ging kwamen er enorme scheten los, vind ik altijd zo’n komisch geluid uit zo’n klein lichaampje.
Gisteren trouwens de eerste oranje-wortel-poep!hij krijgt echt al wel wat binnen van de hapjes dus!
Wat fijn joh!quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Mabawa, welkom en gefeliciteerd!
Ik ga nog een voorzichtige![]()
voor S. doen. Hij ging vanavond volledig zonder gedoe slapen
![]()
Vandaag gingen ook de slaapjes overdag heel goed. Ik was alleen met hem, dus het gaf mij ook weer wat vertrouwen dat het mij ook lukt.
Hij heeft ook weer redelijk goed gegeten.
Zal het proberenquote:Op zaterdag 21 april 2018 07:29 schreef minilot het volgende:
Tolstoi, wat is het je ontzettend gegund dat S. weer even wat beter slaapt! Misschien ook proberen er wat uit te halen tegen je onzekerheid: je weet het simpelweg nooit met babies en als het slapen toch weer een poosje wat minder gaat: daarbij stil staan en het jezelf niet teveel aanrekenen, okee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |