Geralt | dinsdag 17 april 2018 @ 23:47 |
Vroeger woog een middenklasser zo een beetje wat nu een klein boodschappen autootje weegt. Is de wegenbelasting ooit eens aangepast naar het formaat wagen wat we tegenwoordig hebben? Ik heb het idee dat die kilo's nooit zijn aangepast of wel? Vroeger woog een klein autootje 750 kilo; tegenwoordig zit "datzelfde" kleine autootje misschien op 1000 kilo. Zou het niet eerlijk zijn om, nu al jaren lang de auto's steeds zwaarder worden, al die treden eens op te schuiven of iets dergelijks? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? | |
Fer | dinsdag 17 april 2018 @ 23:52 |
Ssst ik zou ze niet wakker maken. Strak verzinnen ze iets om het juist te verhogen. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 april 2018 @ 23:54 |
Het zou eerlijker zijn naar Duits of Belgies systeem, dat is inhoud motor of pk s. Het liefste nog hetzelfde tarief en of lpg benzine of het afkeurende diesel. Dan wordt Nederland echt milieu bewust, lpg stoot veel minder uit als benzine of diesel! Maar ja tot nog toe hebben lpg rijders de stempel veel rijders, niet milieu bewust rijders, alsof men voor de hobby door Nederland rijden doet, dan is men toch wel op zwaar op zijn achterhoofd gevallen denk ik of niet? [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 23:56:44 ] | |
Fer | dinsdag 17 april 2018 @ 23:57 |
lpg maakt meer kilometers, belast de wegen dus meer. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 april 2018 @ 23:59 |
Er zijn er maar weinige die meer km maken dan, diezelfde welke die nu ook maken, zie het eerder als een opstapje naar electro rijden, die maken straks ook kilometers en belasten ook wegen rijden echter tot nog toe eerste tijd belastingvrij. Die spoorvorming op de wegen komt trouwens door zwaar verkeer! [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 00:01:56 ] | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 00:00 |
Ik heb vaak nog geen tijd om tv te kijken laat staan om door Nederland te rijden, en al helemaal niet om mijn tijd in een file te verdoen. | |
Geralt | woensdag 18 april 2018 @ 00:06 |
Nouja omdat de auto's door de jaren heen steeds zwaarder zijn geworden hebben ze niets hoeven verhogen om elk jaar steeds meer geld te vangen. De auto's vallen gewoon telkens in een hogere trede qua belasting. Ik vind dat niet eerlijk en volgens mij, maar dat weet ik dus niet zeker, is dit nooit aangepast. Ja misschien wat inflatie erbij of verhoging of iets over de hele linie, maar het is toch raar dat je, procentueel gezien, nu meer moet dokken voor een auto uit dezelfde klasse als 20 jaar geleden? Overigens is de binnenruimte van de auto's volgens mij niet echt toegenomen. Een kleine auto toen is nu een nieuwe kleine ook nog steeds klein. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 00:07 |
Mijn eerste Kadett had een zee van ruimte hoor! http://autos.tweedehands.(...)&utm_medium=referral [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 00:09:11 ] | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 00:14 |
https://auto-en-vervoer.i(...)ng-in-duitsland.html Stel je hebt een BMW 318i uit 2001 op je Duitse oprit staan. Deze auto stoot 175g co2/km uit dit betekent dat er over (175-120) 55 g co2/km belasting moet worden betaalt. Dat is dus ¤2,- X 55= ¤110,- per jaar voor de co2 belasting. Daarbij komt nog eens (1995cm3/100)x¤2,- = ¤40,- per jaar op basis van de cilinderinhoud. Totaal kost deze auto uit 2001 dus ¤150,- aan wegenbelasting per jaar. Let op jaar bedrag niet per kwartaal. Zo eenzelfde wagen hier! http://www.wegenbelasting.nl/resultaat 1395 kg Groningen 199 796 Friesland 181 724 Drenthe 202 808 Overijssel 190 760 Flevoland 190 760 Gelderland 199 796 Utrecht 184 736 Noord-Holland 179 716 Zuid-Holland 200 800 Zeeland 193 772 Noord-Brabant 187 748 Limburg 189 756 [ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 01:15:21 ] | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 18 april 2018 @ 00:16 |
Auto’s worden inderdaad zwaarder, door luxe en veiligheidsvoorzieningen. Maar de MRB gaat alleen maar omhoog, de auto is een melkkoe in NL dus maak je maar geen illusies. Als je diesel rijdt ben je over 2 jaar helemaal aan de beurt. | |
Carlos93 | woensdag 18 april 2018 @ 13:14 |
Idd, voor mijn diesel 296 per 3 maanden, voor diezelfde auto hier op Brits kenteken, 110 pond per jaar. Maar eens tijd om naar een UK auto te gaan kijken, na al die tijd dat ik hier nu woon [ Bericht 2% gewijzigd door Carlos93 op 18-04-2018 13:28:38 ] | |
Sounddragon | woensdag 18 april 2018 @ 16:54 |
koopie! Ik betaal 165 per máánd | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 16:56 |
Hummer is nog goedkoper, wel vrachtwagen rijbewijs. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 16:58 |
44 Euri en ik kom net zo goed overal. Per kwartaal. Voor speciale gelegenheden rijd ik iets anders. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 16:58:27 ] | |
Carlos93 | woensdag 18 april 2018 @ 16:59 |
Maar persoonlijk vind ik een diesel het meer dan waard. Vind het prettiger rijden vergeleken met een benzine. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 17:01 |
Diesel is wat mij betreft nog niet duur genoeg, ik ben geen diesel fan, stam nog uit de tijd dat buitenlanders met diesels reden. | |
Diqiu-Long | woensdag 18 april 2018 @ 17:22 |
Ja auto's met energielabel A zijn een tijdje belastingvrij geweest: nu niet meer helaas, want dat is maar een paar jaar geweest. | |
oldford | woensdag 18 april 2018 @ 18:44 |
Op dit moment geldt het nul-tarief voor volledig elektrische auto's. Maar dat gaat in 2021 veranderen. Plug-in hybride voertuigen betalen nu nog het half-tarief, maar ook dat gaat in 2021 veranderen. Zie: https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020 | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 18:48 |
Ships ik mag nog schorsen tot (denken) van 1985 tot 2025 hoop dat er dan nog benzine te krijgen is of lpg. Als niet maak ik, als ik nog ben, een Flintstone auto ervan. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 18:49:24 ] | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 18:59 |
Als jij in een beerput springen doet moet ik dan ook? | |
Hyperdude | woensdag 18 april 2018 @ 19:02 |
¤10 per maand. Overgangsregeling. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 19:02 |
Netjes die kan je nog goed verkopen nu in die regeling. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 18 april 2018 @ 19:34 |
Phoe, hoeveel weegt dat ding? Mijn duurste was volgens mij 135 euro pm, A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro. De BMW op LPG kost 125 euro per maand (1737kg). Zit wel in NH, goedkoopste provincie zover ik weet. Porker? 🤤 | |
oldford | woensdag 18 april 2018 @ 19:55 |
Voorlopig kun je nog doorrijden, zoals het er nu uit ziet tot 2050. Zie: https://www.rijksoverheid(...)/de-autobrief-ii.pdf 1 ding is wel zeker, autorijden gaat flink duurder worden. Men verwacht in 2020 bijna 3 maal zoveel te ontvangen aan MRB, BPM en bijtelling t.o.v. van 2017. Zie: https://www.rijksoverheid(...)ettaire-effecten.pdf [ Bericht 0% gewijzigd door oldford op 19-04-2018 10:22:37 ] | |
Hyperdude | woensdag 18 april 2018 @ 20:13 |
Jah. 5 is ¤80 per maand ongeveer,1695 Kg. | |
Hyperdude | woensdag 18 april 2018 @ 20:14 |
kleine fok!-storing [ Bericht 40% gewijzigd door Hyperdude op 18-04-2018 20:45:20 ] | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 18 april 2018 @ 20:59 |
Geinig, mijne was dat ook toen ‘ie nog alleen op benzine reed 😄 Zit jij ook in NH? | |
Hyperdude | woensdag 18 april 2018 @ 21:17 |
Dat bedrag zegt niks. In alle provincies wordt je uitgeperst. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 18 april 2018 @ 21:43 |
Dat is een feit! Maar aangezien deze gewichtsklasse in NH het goedkoopste is met 81 euro. Was dat mijn, verder onschuldige, observatie 😉 | |
Sounddragon | woensdag 18 april 2018 @ 23:16 |
Niet als je (gemiddeld) honderd kilometer per dag woon-werk rijdt. En ik heb ABCE, dus er mag nog een aanhangertje achter die hummer ook | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 23:18 |
Dichterbij gaan wonen en het milieu sparen, jij staat met een grijnzend gezicht in de file? Jij hebt ja immers airco toch, evt automaat dan is het toch een plezier om erin te staan immers. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 23:18:52 ] | |
oranjevogel1 | woensdag 18 april 2018 @ 23:20 |
Belastingen zijn nooit eerlijk. Ik vind het eigenlijk veel storender dat de rijbewijscategorieen niet worden aangepast. Met een rijbewijs B zou je gewoon 7,5 ton moeten kunnen rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 23:23 |
Bedoel je kunnen of mogen? | |
oranjevogel1 | woensdag 18 april 2018 @ 23:25 |
Mogen. | |
Sounddragon | woensdag 18 april 2018 @ 23:29 |
Geen idee wat voor karretje je rijdt voor je geld, maar stel je even voor: zondagnacht om een uurtje of 3 rijd je thuis weg, effe 450 km doen, om 07.00 daar zijn voor een werkdag van 12 - 16 uur, hele week volhouden, en op vrijdagavond aansluitend weer effe terug naar huis. U kiest: een Fiat Panda of een wat luxer automobiel waarin je geen oordopjes in hoeft op de snelweg, omdat je die de hele week al in hebt? Ik heb ook een heel wagenpark gehad.. bijna een fulltime baan bovenop je fulltime baan om ze allemaal te rijden en te onderhouden.Zonder is beter, maar ook saai | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 18 april 2018 @ 23:29 |
Vind genoeg automobilisten in een a-segmenter al een gevaar op de weg, laat ze alsjeblieft niet met een 7,5 tonner gaan rijden! | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 23:30 |
Zo een afstand rijd ik iets anders, is wel dorstig. 1 op 5km | |
Sounddragon | woensdag 18 april 2018 @ 23:37 |
Sja, de mijne doet 1 op 10.. als ik de cc op 200 zet.. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 23:44 |
Bij iedere dag zo een afstand kan ik mij dat goed voorstellen, ik hoef het ja niet, ik ben milieu vriendelijk. Daar ik niet eraan mee hoef te doen. Op 200 dus jij gaat naar het Oosten over de grens. | |
oranjevogel1 | woensdag 18 april 2018 @ 23:48 |
Tja, uiteindelijk zal iedere bestuurder zelf voordat hij in een voertuig stapt een overweging moeten maken in hoeverre hij zichzelf in staat acht deze te besturen. Verder denk ik dat het overbeladen van 3,5 tons voertuigen en het rijden met aanhangers veel gevaarlijker zijn, wat je grotendeels zou kunnen elimineren met een rijbewijscategorie die standaard 7,5 ton toe laat. | |
RealBizkit666 | woensdag 18 april 2018 @ 23:53 |
Ik tik graag 170 per maand neer voor mijn gebakje. Alle luxe en weelde voor korte en lange stukken. Op hoge of lage snelheid. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 23:53 |
En die 7,5 ton verplaats je waarmee? Hoeveel pk en hoeveel koppel? | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2018 @ 23:54 |
Daar heb ik er drie voor rijden in alle soorten, bij ieder passende gelegenheid een auto, buiten die op stalling. En ja ik ben een groene letterlijk en figuurlijk. Jij weet wat men onder groene verstaan doet, een gierigaard, als eentje stuk gaat neem ik gewoon een andere. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2018 23:58:55 ] | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 19 april 2018 @ 00:36 |
Maar die overweging kunnen er al genoeg niet maken voor een gewone auto, laat staan in eem vrachtwagen. Check de dashcam vids maar eens of rijd gewoon een dagje rond. Mensen zoeken altijd de grenzen op. Dus een zwaar beladen bus wordt dan gewoon een zwaar beladen vrachtwagen. Idem voor de aanhangers. | |
oranjevogel1 | donderdag 19 april 2018 @ 16:03 |
Met een Iveco Daily, die je ook gewoon op 3,5 ton kan zetten, bijvoorbeeld. | |
oranjevogel1 | donderdag 19 april 2018 @ 16:05 |
Kans dat mensen genoeg lading meenemen voor een zwaar beladen vrachtwagen is natuurlijk kleiner dan voor een zwaar beladen bus, [/quote] Idem voor de aanhangers. [/quote] Idee is dus dat mensen minder met aanhangers gaan rijden. | |
Sounddragon | donderdag 19 april 2018 @ 16:19 |
mjah, of het is donker en heel rustig .. Maar in de regel gooi je in NL idd niet de cc op 200 nee. | |
vaginabeheerder | zaterdag 28 april 2018 @ 20:15 |
Regels zijn aangepast. Laadruimte moet langer zijn dan cabine anders betaal je gewoon voor geel. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 april 2018 @ 20:45 |
Is wel geen hummer echter het kan nog toch. https://www.telegraaf.nl/(...)ntjes-wegenbelasting | |
vaginabeheerder | zaterdag 28 april 2018 @ 20:51 |
Die video is van 2015. https://www.autoblog.nl/n(...)s-zo-werkt-het-70367 Het kan nog wel maar dan moet je een F-350 hebben of een pickup met enkele cabine. | |
KeesBromfiets | woensdag 2 mei 2018 @ 00:49 |
Nee beter blijft het gewoon zo, betaal liever naar gewicht dan vermogen. De belasting over de benzine dekt het vermogen wel :p Anders word je dubbel gestraft... | |
ACT-F | zaterdag 19 mei 2018 @ 16:53 |
Wat heb ik gemist? EDIT: https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020 O, voor mij is het maar 15% extra Op een grijs kenteken [ Bericht 16% gewijzigd door ACT-F op 19-05-2018 17:01:34 ] | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 19 mei 2018 @ 19:55 |
Op grijs kenteken zou ik me niet al te veel zorgen maken nee | |
Rockefellow | zaterdag 19 mei 2018 @ 20:08 |
In Spanje betaal je ook een paar tientjes per jaar. Altijd interessant dat als het op dit soort zaken aankomt je het kabinet nooit hoort over 'moet gelijkgetrokken worden met anderen lidstaten' of 'moet van de EU omlaag'. | |
Sounddragon | zaterdag 19 mei 2018 @ 20:31 |
nog interessanter is dat 'het volk' het zonder mopperen gewoon blijft lappen. 50 jaar geleden hadden de Nederlanders gewoon het hele land platgegooid. | |
eXplorer1 | zondag 20 mei 2018 @ 01:20 |
klopt, sterker nog, de fransen slopen een stad voor minder door dat diesel geouwehoer zit ik te denken om weer terug te gaan naar LPG. | |
TamVR | zondag 20 mei 2018 @ 01:48 |
Komt ook omdat we een stel mietjes geworden zijn, dat alles slikt en bukt als we genomen worden. Dat wordt er steeds meer, en we kijken ernaar en nemen het voor lief. Als je een kikker in een pan met kokend water gooit, springt-ie eruit. Maar als je hem in een pan met lauw water gooit, en dan vervolgens steeds warmer maakt, dan went-ie eraan en doet-ie niets. | |
Sounddragon | zondag 20 mei 2018 @ 18:03 |
ja, die 25 cent erbij in een paar maanden tijd word je ook niet vrolijk van. In Bels was hij kunstmatig opgeschroefd, die kwamen nu massaal bij ons tanken in plaats van andersom. In .be was de diesel een maandje of anderhalf geleden al 1.30, maar daarentegen was de benzine 1.32, die kost bij ons gewoon 1.60+. Ergens worden er prijsafspraakjes gemaakt, en die zijn niet bepaald in ons voordeel. Maja, as said; wie gaat er mee staken? En wie van die mensen zijn bereid (en financieel draagkrachtig genoeg) om domweg een maand lang vol te houden als dat nodig is? | |
Sounddragon | zondag 20 mei 2018 @ 18:03 |
very true | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 18:07 |
50 jr geleden was er minder verschil en ging alles met de hooivorken in staking, nu is dat niet meer, maar het zal wel terug komen, en dan begint men van voor af aan. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2018 18:07:57 ] | |
Sounddragon | zondag 20 mei 2018 @ 18:51 |
wegblokkades, heel Den Haag dicht, vrachtwagens op verkeersknooppunten, Brienenoord afgesloten, tunnels dicht, gewoon met tigduizend man sitdowns doen op/voor/rondom het binnenhof.. Manieren te over om die door ons gesubsidieerde maatpakken duidelijk te maken dat ze moeten nokken met stelen en/of betuttelen van het volk.. Alleen niemand doet het. | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 23:48 |
Ik zou zeggen begin misschien trek je er meerdere naartoe? |