Whiting bepaalt wanneer de SC nodig is, niet Vettel, niet Weltschmertz, niet Hamilton. Jij bent het er uiteraard niet mee eens op het moment Vettel (volgens jou) een nadeel heeft, maar zult ook Whitings new best friend zijn als hij een call maakt in het nadeel van Hamilton. En natuurlijk zijn meer call's in het nadeel van Vettel (volgens jou).quote:Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.
De timing van de Safety Car in Australië, was logisch want meteen bij het incident. Nu duurde het twee (één?) ronde. Dus daar mag mijns inziens best over geklaagd worden (geluk dat niemand lek reed), maar klachten/pechvogels zijn nooit volledig te voorkomen zijn.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:08 schreef Geralt het volgende:
Vettel zelf had ook al zitten mekkeren over de timing van de SC las ik links en rechts.
Hij vergeet dan maar eventjes dat hij er zelf ook al vaak zat, dit jaar nog een keer zelfs, behooorlijk mee gemazzeld heeft. Dan hoor je die knaker uiteraard niet. Dan moet je ook een kerel zijn en zeggen dat de SC timing slecht was en beter moet, ookal was jij de enige die er voordeel van had.
Ik zie er ook geen opzet in, het punt is dat pech en geluk hier afhankelijk zijn van het moment van een menselijke beslissing, en niet van het moment van het incident zelf. En waar was het wachten eigenlijk op? Dat de onderdelen wegwaaiden van de racelijn? De SC is een veiligheidsmaatregel, waarom dan wachten?quote:Op donderdag 19 april 2018 11:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
SC is laatste redmiddel(op de rode vlag na natuurlijk), uiteraard probeer je die (ALS HET KAN) zo lang mogelijk uit stellen omdat het invloed heeft op de uitslag. Maar als de beslissing dan genomen is moet je hem zo snel mogelijk uitvoeren. In dit geval kwam het Red Bull goed uit en Vettel wat minder. (neemt niet weg dat RAI en HAM ook naar binnen hadden kunnen gaan om voordeel te hebben).
Ik zie hier geen opzet in.
In het voetbal zie je dus dat er zo min mogelijk vrije beslisruimte wordt gelaten. Je zult altijd interpretatiekwesties houden maar in de F1 is zo'n beetje elke beslissing een interpretatiekwestie.quote:Op donderdag 19 april 2018 11:49 schreef maniack28 het volgende:
Het is zoals het is, die dingen gebeuren, net als een goal die eigenlijk buitenspel is of een onterechte penalty. Hoe je daarmee omgaat is wat bepaald of je een winnaar bent of niet en zoals ik Vettel nu zie is hij daar prima toe in staat, so dont worry!
Toen hij met te lage bandenspanning reed was er ineens een uitzondering op de regel dat de auto altijd aan de regels moest voldoen. Hij werd niet gestraft voor het blocken van Grosjean op Silverstone, niet voor het van achter eraf beuken van Rosberg kort na de start, niet voor het afsnijden van de baan kort na de start en voor het opzettelijk blokkeren van Ricciardo in de pitstraat kreeg hij 5 seconden die er niet toe deden. Racing room heb ik nooit eerder in een beslissing gelezen.quote:Op donderdag 19 april 2018 11:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dit is ook onzin, dat is jouw mening omdat je iets nieuws gehoord hebt. Wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk nieuw is (voor mij in ieder geval niet, ervan uitgaande dat je hier op de 'Racing Room' doelt).
Men wilde geen safety car omdat dat de race beïnvloedt (uitstekende reden). Achteraf bleek de inzet van de SC onvermijdbaar. De timing is altijd discussieerbaar want elke coureur rijdt op een ander stuk van hrt circuit.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie er ook geen opzet in, het punt is dat pech en geluk hier afhankelijk zijn van het moment van een menselijke beslissing, en niet van het moment van het incident zelf. En waar was het wachten eigenlijk op? Dat de onderdelen wegwaaiden van de racelijn? De SC is een veiligheidsmaatregel, waarom dan wachten?
Waarom? Ze reden allebei snel weer weg en er lag volgens mij niks op de baan?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
Edit: andere kant: de crash van Verstappen in de auto van Vettel had tot een safetycar moeten leiden. Ik ben benieuwd welke racefan dit vindt.
Daar moet je dus ook niet naar kijken, je moet dat puur een kwestie van geluk of pech houden. Dat doe je door onmiddellijk een beslissing te nemen op basis van de beelden zodra er een incident is geweest. Het slaat ook nergens op om te wachten tot er iemand door de debris heenrijdt in de hoop dat dat het opruimt want het is een veiligheidsaangelegenheid.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Men wilde geen safety car omdat dat de race beïnvloedt (uitstekende reden). Achteraf bleek de inzet van de SC onvermijdbaar. De timing is altijd discussieerbaar want elke coureur rijdt op een ander stuk van hrt circuit.
Voor objectiviteit moet je mensen houvast geven, anders blijven ze subjectief. Als een voetbalscheidsrechter altijd mag kiezen of een overtreding wordt bestraft met een vrije trap, een penalty of een indirecte vrije trap krijg je ook veel meer betwisting. Maar binnen of buiten het strafschopgebied is gewoon een objectief criterium waar de scheidsrechter houvast aan heeft, dan gaat het nog slechts om de waarneming. Er zullen altijd moeilijke gevallen zijn die opgelost worden met een bepaalde interpretatie, maar in de F1 zijn incidenten die best vaak voorkomen ook nog steeds een interpretatiekwestie. Dan zijn de regels niet voldoende uitgekristalliseerd.quote:Nadeel van het per incident bekijken is inderdaad dat de wedstrijdleiding theoretisch de race kan probeerden te beïnvloeden. Zoals dat nu ook kan, door ongelukken of overtredingen (buiten de baan drukken) individueel te beoordelen en context mee te nemen.
Ik denk dat de wedstrijdleiding (of zoals sommige expres jury zeggen) objectief moet zijn en tegenwoordig ook is. Elke beslissing is per definitie te betwisten. Kan niet anders. Om de hypothetische subjectiviteit als argument te gebruiken, doet de discussie geen goed.
Als een situatie zoals deze late SC voorkomen had moeten worden, dan was dit dus ook een SCquote:Op donderdag 19 april 2018 13:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom? Ze reden allebei snel weer weg en er lag volgens mij niks op de baan?
quote:Op donderdag 19 april 2018 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een situatie zoals deze late SC voorkomen had moeten worden, dan was dit dus ook een SC
Jij verwachtte objectiviteit van de FIA?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Vind het toch wel redelijk ver gaan ditquote:Op donderdag 19 april 2018 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij verwachtte objectiviteit van de FIA?
Volg je de autosport wel?
In dit topic staan eenzelfde filmpjes van Vettel, Hamilton e.a. Alleen dat de FIA dit manifesteerd is wel triest natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vind het toch wel redelijk ver gaan dit
Mijn punt was dat ze misschien hebben gewacht om te zien of Marshalls toch niet de troep konden opruimen om zo een overbodige SC te voorkomen. Niet alles is altijd zo klaar als een klontjequote:Op donderdag 19 april 2018 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie er ook geen opzet in, het punt is dat pech en geluk hier afhankelijk zijn van het moment van een menselijke beslissing, en niet van het moment van het incident zelf. En waar was het wachten eigenlijk op? Dat de onderdelen wegwaaiden van de racelijn? De SC is een veiligheidsmaatregel, waarom dan wachten?
Verder hebben we in een Spanje ook wel eens een SC gezien die eigenlijk niet nodig was maar Alonso wel de overwinning bracht. Daar moet in de regels gewoon geen ruimte voor zijn.
Had Verstappen nog zijn hele voorvleugel intact?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De SC kwam door de aanrijding van Hartley en Gasly, waarbij er rotzooi op de baan lag.
Als er geen rotzooi op de baan komt is er toch geen reden voor een SC?
Vettel had wat vloer flapjes omhoog en omlaag staan, voor de rest geen carbon eraf.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Had Verstappen nog zijn hele voorvleugel intact?
Vettel had sowieso zichtbare schade, dus ook troep op de baan.
ja dat bedoelde ik, dat iemand anders die compilaties maakt prima, maar je focust nu weer al die (nog steeds) woedende Ferrari fans op Verstappen.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
In dit topic staan eenzelfde filmpjes van Vettel, Hamilton e.a. Alleen dat de FIA dit manifesteerd is wel triest natuurlijk.
Van Hamilton is op YouTube nog redelijk weinig te vinden terwijl er artikelen geschreven werden hoe hij nog eens iemand dood gaat rijdenquote:Op donderdag 19 april 2018 13:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
In dit topic staan eenzelfde filmpjes van Vettel, Hamilton e.a. Alleen dat de FIA dit manifesteerd is wel triest natuurlijk.
Schuldigequote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Echt kwalijk dit van de FIA. Mogen Verstappen en Red Bull best even over klagen. Duidelijk dat FIA geen wedstrijden wil zien, maar optochten.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Schuldige
Filmpje 1 : Raikonnen
Filmpje 2 : Vettel
Filmpje 3 : ophouden in Mexico, zelfde techniek die Raikonnen afgelopen grand prix deed bij Bottas.
Filmpje 4 : Verstappen
Filmpje 5 : Vettel![]()
Filmpje 6 : Hamilton
Filmpje 7 : Verstappen
2 van de 7 filmpjes is de fout van verstappen.
Stemmingsmakerij.
Zie net dat je de video ook als "bullying" kan rapporteren bij Youtube, zou wel grappig zijn als die neergehaald wordt door Youtubequote:Op donderdag 19 april 2018 14:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echt kwalijk dit van de FIA. Mogen Verstappen en Red Bull best even over klagen. Duidelijk dat FIA geen wedstrijden wil zien, maar optochten.
Volgens mij is Fomule1.com niet van de FIA, maar van de Formula One Group (en dus Liberty).quote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Mogen die uberhaupt op de baan als er geen SC is? Maar het punt was nou juist dat je moet voorkomen dat het niet zo klaar als een klontje is want dan krijg je dat het wedstrijdverloop afhangt van Whitings beslissing om te kijken of het probleem misschien vanzelf verdwijnt om vervolgens toch in te grijpen.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:54 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ze misschien hebben gewacht om te zien of Marshalls toch niet de troep konden opruimen om zo een overbodige SC te voorkomen. Niet alles is altijd zo klaar als een klontje
Nee, want Kimi had de kans.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:38 schreef MaGNeT het volgende:
Het blijft een theoretisch verhaal, Mercedes gaf al aan dat ze niet naar binnen zouden zijn gegaan. Ferrari wel?
Je wilt toch gewoon een menselijke component hebben die bepaald of de sc nodig is?quote:Op donderdag 19 april 2018 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mogen die uberhaupt op de baan als er geen SC is? Maar het punt was nou juist dat je moet voorkomen dat het niet zo klaar als een klontje is want dan krijg je dat het wedstrijdverloop afhangt van Whitings beslissing om te kijken of het probleem misschien vanzelf verdwijnt om vervolgens toch in te grijpen.
Als je de regel hebt dat die zsm bepaalt of er na incident debris op de racelijn ligt en zo ja de SC onmiddellijk naar buiten stuurt dan beinvloedt zijn timing de race niet.
Maar die was vlak daarvoor al naar binnen gegaan.quote:
Er wordt nergens in het filmpje gezegd dat het allemaal de fout van Max is maar de kudde trapt er wel in, stemmingmakerij dus inderdaad.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Schuldige
Filmpje 1 : Raikonnen
Filmpje 2 : Vettel
Filmpje 3 : ophouden in Mexico, zelfde techniek die Raikonnen afgelopen grand prix deed bij Bottas.
Filmpje 4 : Verstappen
Filmpje 5 : Vettel![]()
Filmpje 6 : Hamilton
Filmpje 7 : Verstappen
2 van de 7 filmpjes is de fout van verstappen.
Stemmingsmakerij.
Ik heb geen idee of ze dat mogen. Maar misschien heb je gelijk ja.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mogen die uberhaupt op de baan als er geen SC is? Maar het punt was nou juist dat je moet voorkomen dat het niet zo klaar als een klontje is want dan krijg je dat het wedstrijdverloop afhangt van Whitings beslissing om te kijken of het probleem misschien vanzelf verdwijnt om vervolgens toch in te grijpen.
Als je de regel hebt dat die zsm bepaalt of er na incident debris op de racelijn ligt en zo ja de SC onmiddellijk naar buiten stuurt dan beinvloedt zijn timing de race niet.
Die ging laat naar binnen, omdat die geslachtofferd werd om Bottas op te houden voor Vettel.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar die was vlak daarvoor al naar binnen gegaan.
Raikkonen startte op softs en switchte naar mediums, die tijdens de SC nog maar 4 ronden oud waren.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die ging laat naar binnen, omdat die geslachtofferd werd om Bottas op te houden voor Vettel.
En hij had soft banden denk ik? (gestart op Ultra's toch?) Hij had weer naar binnen gaan naar Ultra's aangezien hij nu aan het reglement had voldaan.
Nouja, 4 ronden is vrij nieuw idd, maar ze hadden de gok kunnen wagen om ook naar softs te gaan. Maar vraag me af of hij dan alsnog het podium had gehaald.quote:Op donderdag 19 april 2018 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen startte op softs en switchte naar mediums, die tijdens de SC nog maar 4 ronden oud waren.
Ik vraag me überhaupt af of de ultra's het zo lang zouden hebben uitgehouden.
Nee ik heb geen rommel zien vliegen, vandaar dat ik het geen SC vind. Dus vandaar mijn vraag, wellicht had ik wat gemistquote:Op donderdag 19 april 2018 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Had Verstappen nog zijn hele voorvleugel intact?
Vettel had sowieso zichtbare schade, dus ook troep op de baan.
Je wil volgens mij iets te graag denken dat ik het een SC vond
bij de botsing van beide TR’s met elkaar, had de wedstrijdleiding blijkbaar gemist dat er brokstukken op het circuit terecht waren gekomen. Anders was de SC waarschijnlijk wel direct naar buiten gegooid. Makes sense right?quote:Op donderdag 19 april 2018 17:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee ik heb geen rommel zien vliegen, vandaar dat ik het geen SC vind. Dus vandaar mijn vraag, wellicht had ik wat gemist
Ja, maar een menselijke component wil niet zeggen dat die telkens maar ad hoc op basis van zijn gevoel moet beslissen.quote:Op donderdag 19 april 2018 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je wilt toch gewoon een menselijke component hebben die bepaald of de sc nodig is?
Dat weet ik niet, ik denk wel dat hij zijn best doet om neutraal te zijn maar dat is niet per se hetzelfde. Van de neutraliteit van de stewards heb ik in ieder geval geen hoge pet op.quote:En verder is Charlie natuurlijk compleet neutraal en gooit hij de sc eruit op het moment dat hij denkt dat het nodig is.
Ik had begrepen dat ze opzoek waren naar een gat in het verkeer, die konden ze niet vinden en gooide toen de sc naar buiten. Geen idee waarom dat zolang duurde.quote:Op donderdag 19 april 2018 17:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
bij de botsing van beide TR’s met elkaar, had de wedstrijdleiding blijkbaar gemist dat er brokstukken op het circuit terecht waren gekomen. Anders was de SC waarschijnlijk wel direct naar buiten gegooid. Makes sense right?
Dus stel als absoluut voorkomen moet worden (niet mijn stelling....) dat de SC pas na twee ronden op de baan wordt gestuurd, en dus te laat, dan zou je kunnen pogen te stellen dat de crash van Verstappen en Vettel, op eerste gezicht nagenoeg gelijk aan die van de TR’s, ook tot een SC had moeten leiden. Want misschien wel brokstukken op het circuit
Ja achteraf lag er niks
https://racingnews365.nl/(...)-op-de-renault-motorquote:Renault: 'Max Verstappen heeft een kwalificatiemodus op de Renault-motor'
150 PK in bahrein?quote:Op vrijdag 20 april 2018 12:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
https://racingnews365.nl/(...)-op-de-renault-motor
Ik zie daar geen probleem in.quote:Op donderdag 19 april 2018 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar een menselijke component wil niet zeggen dat die telkens maar ad hoc op basis van zijn gevoel decennia lange ervaring en inschattingsvermogen moet beslissen.
Wat een walgelijke actie van de FIA, met zoiets maken ze de F1 nou compleet kapot. Degene die daar de media verzorgt zouden ze meteen moeten ontslaan.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:47 schreef SnowOokami het volgende:
FIA is ook maar ingestapt op de hate train:
Alles en iedereen aan die tafelquote:
Zet Rick Winkelman op de plek van Jack Plooij aub.quote:
Iddquote:Op zaterdag 21 april 2018 12:48 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zet Rick Winkelman op de plek van Jack Plooij aub.
Zodra de OP is gepost is het raceweekquote:
#fakenewsquote:Op zaterdag 21 april 2018 14:29 schreef Nattekat het volgende:
654d177035624d555fd846f92c2691a46e3da4a9
Check deze gave acestream
Hij doet het alleen niet
Waarom zou hij dat doen als je zelf net zegt dat hij niet werkt?quote:Op zaterdag 21 april 2018 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zodra de OP is gepost is het raceweek
En ik durf te wedden dat je die link niet geopend hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |