abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:23:57 #1
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_178511925
Het probleem met photonen als ze naar een object toe reizen en er vanaf kaatsen naar je oogballen is dat dit tijd kost om een afstand af te leggen. laten we die afstand is verlengen naar intergalactische schaal, dit betekend dat het soms miljoenen jaren kan duren voordat de photonen de aarde bereiken en jij ze kan zien.

Dit betekend als jij naar de sterren kijkt dat je letterlijk naar iets zit te kijken wat al gebeurd is.

Als het universum een uur oud is betekent dit dat de mensheid nog geen een seconde geleefd heeft, dit is nadelig als wij of hun het leven in een ver universum ons willen zien want hun kunnen ons niet bereiken door A niks is sneller dan lichtsnelheid en B door de afstand die photonen moet afleggen dat tijd kost.

Dus als wij een seconde hebben geleefd maar de photonen doen er 15 seconden om van de afstand te overbruggen betekent dat je naar het verleden zit te kijken hoe het was 15 seconden geleden terwijl er al wel intelligent leven aanwezig is!

Wij zullen nooit grote afstanden afleggen buiten ons universum het duurt gewoon te lang en het feit dat niets sneller is dan lichtsnelheid is ook een probleem. ik denk wel dat we voor het
jaar 3000 alpha centauri kunnen bereiken maar daar is voor de rest niks,

Sommige wetenschappers zullen zeggen dat je het universum als het ware moet ombuigen is onpraktisch en waarschijnlijk fantasie.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:27:47 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_178512013
Bedankt, Nostradamus.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_178512111
Eens met de eerste 3 woorden

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 17:32:01 ]
pi_178512132
Als je ver genoeg van de aarde af bent kun je dinos zien _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_178512137
En d-day
Ik zwaai naar dieren.
pi_178512156
Ik denk dat je het universum als het ware moet ombuigen
pi_178512258
En ja misschien kunnen fotonen die strugles die ze hebben een keer oplossen, bitch ass fotonen zitten altijd maar wat aan te kloten en nemen nooit iets echt serieus
pi_178512261
"Dit betekend"
:')
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:40:41 #10
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178512274
photonen?

je bedoelt FOTONONEN TOCH???????????????
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:44:50 #11
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178512351
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:23 schreef cherrycoke het volgende:
Het probleem met photonen als ze naar een object toe reizen en er vanaf kaatsen naar je oogballen is dat dit tijd kost om een afstand af te leggen. laten we die afstand is verlengen naar intergalactische schaal, dit betekend dat het soms miljoenen jaren kan duren voordat de photonen de aarde bereiken en jij ze kan zien.

Dit betekend als jij naar de sterren kijkt dat je letterlijk naar iets zit te kijken wat al gebeurd is.

Als het universum een uur oud is betekent dit dat de mensheid nog geen een seconde geleefd heeft, dit is nadelig als wij of hun het leven in een ver universum ons willen zien want hun kunnen ons niet bereiken door A niks is sneller dan lichtsnelheid en B door de afstand die photonen moet afleggen dat tijd kost.Hier kan ik geen touw aan vast knopen

Dus als wij een seconde hebben geleefd maar de photonen doen er 15 seconden om van de afstand te overbruggen betekent dat je naar het verleden zit te kijken hoe het was 15 seconden geleden terwijl er al wel intelligent leven aanwezig is! :')

Wij zullen nooit grote afstanden afleggen buiten ons universum het duurt gewoon te lang en het feit dat niets sneller is dan lichtsnelheid incorrect is ook een probleem. ik denk wel dat we voor het jaar 3000 alpha centauri kunnen bereiken maar daar is voor de rest niks,

Sommige wetenschappers zullen zeggen dat je het universum als het ware moet ombuigen is onpraktisch en waarschijnlijk fantasie.
TS, laat ik het duidelijk maken. Je wordt geen wetenschapper.
pi_178512382
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:44 schreef _--_ het volgende:

[..]

TS, laat ik het duidelijk maken. Je wordt geen wetenschapper.
Volgens jouw is er wel iets dat sneller reist dan het licht?
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:47:44 #13
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178512389
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:47 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Volgens jouw is er wel iets dat sneller reist dan het licht?
Het universum bereidt zich uit met een snelheid sneller dan het licht.

Volgens wetenschappers beste theorie.
pi_178512398
Oeeeh shots fired! Lul je hier maar eens uit streepje
pi_178512413
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:47 schreef _--_ het volgende:

[..]

Het universum bereidt zich uit met een snelheid sneller dan het licht.

Volgens wetenschappers beste theorie.
Hehe nou ja hier heeft hij je wel te pakken want dat is niet waar. Is ook genoeg informatie over te vinden waarom dat niet klopt. Denken namelijk veel mensen
pi_178512423
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:47 schreef _--_ het volgende:

[..]

Het universum bereidt :') zich uit met een snelheid sneller dan het licht.

Volgens wetenschappers meest begaanbare theorie.
De ruimtetijd dijt uit. Oftewel het medium zelf. Dit betekent niet dat er wat dan ook relatief gezien sneller reist dan het licht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 17:54:10 ]
pi_178512433
And we got a winnerrrrrrrrr
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:55:37 #18
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178512509
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:50 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

De ruimtetijd dijt uit. Oftewel het medium zelf. Dit betekent niet dat er wat dan ook relatief gezien sneller reist dan het licht.
Er is geen sprake van een 'reis' inderdaad. Maar de snelheid van de uitdijing is nog steeds een snelheid. Oftewel we kunnen nog steeds zeggen dat de snelheid van een uitdijing van punt A naar punt B een hogere snelheid heeft dan licht.

http://www.astroblogs.nl/(...)r-dan-lichtsnelheid/
pi_178512522
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:44 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Onderzoeksresultaten horen reproduceerbaar te zijn, even checken of het echt klopt

[ afbeelding ]
:') _O- Ik begrijp nu pas wat je bedoelde.
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:58:28 #20
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178512544
quote:
Voorbeeld met de ballon: teken met viltstift wat stippen op het oppervlak van een ballon. Als de ballon wordt opgeblazen, worden de onderlinge afstanden van de stippen steeds groter. En hoe groter de afstand tussen twee stippen is, des te sneller bewegen ze uit elkaar. De stippen stellen de sterrenstelsels voor en het ballonoppervlak de uitdijende ruimte.
Geweldig uitleg dit. :Y
pi_178512566
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:55 schreef _--_ het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een 'reis' inderdaad. Maar de snelheid van de uitdijing is nog steeds een snelheid. Oftewel we kunnen nog steeds zeggen dat de snelheid van een uitdijing van punt A naar punt B een hogere snelheid heeft dan licht.

http://www.astroblogs.nl/(...)r-dan-lichtsnelheid/
Maar niet relatief gezien. Het is een imaginaire observatie die in de praktijk niet mogelijk is.

Maargoed, ik begrijp nu wat je bedoeld en wat je zegt klopt wel ja. Maar ook weer niet.

Haushofer kom er maar in. :P
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:01:06 #22
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178512597
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:59 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Maar niet relatief gezien. Het is een imaginaire observatie die in de praktijk niet mogelijk is.

Maargoed, ik begrijp nu wat je bedoeld en wat je zegt klopt wel ja. Maar ook weer niet.

Haushofer kom er maar in. :P
Ja, klopt daarom is het ook niet in strijd met de relativiteitstheorie. :)
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:03:31 #23
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178512634
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178512690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:58 schreef _--_ het volgende:

[..]

Geweldig uitleg dit. :Y
Zeker! Hier zit nog een interessant stuk achter, ik hoop dat je hem kan volgen.

Laatst was er ergens een topic met "Wat is het centrum van het heelal?", vanuitgaande dat de big bang het centrum is en vanuit daar alles ontstaan is. Echter omdat het bij de big bang niet gaat om een klap, maar om inflatie waarbij het gaat om een niet te bevatte expansie van de ruimtetijd zelf, betekend dit dus eigenlijk iets anders wat resulteert in het feit dat dit centrum niet aan te wijzen is. Het gaat namelijk om de ruimtetijd.

De analogie die jij aanhaalde, die van de ballon, geeft en nog duizelingwekkender antwoord op de vraag: "Heeft het heelal een centrum?". Stel namelijk, dat je tijdens het opblazen van de ballon (tijd loopt vooruit), besluit de ballon leeg te laten lopen (en dus de tijd terugspoelt), dan zul je dus uiteindelijk uitkomen op een 1-dimensionaal punt, wat een singulariteit heet. Dáár is dan je centrum.

Dit betekent dus, dat wanneer je om je heen kijkt, naar boven kijkt op een heldere zomerse avond, al die sterren, stelsels, moleculen, álles, het centrum is. Want wanneer je de tijd terugspoelt, zal alles wat bestaat en ooit heeft bestaan op het zelfde punt uitkomen: het centrum van het heelal. Het centrum van het heelal ben jij, net zo goed als ik, net zo goed als de eerste de beste ster die je kunt aanwijzen, maar ook net zo goed als de smeuïge drol die je hond net heeft uitgescheten. Het heelal ís het centrum. In zijn geheel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 18:35:56 ]
pi_178512734
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:01 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja, klopt daarom is het ook niet in strijd met de relativiteitstheorie. :)
Klopt, maar omdat het imaginair is dus hè? Want stel ruimtetijd A en B dijen uit met een snelheid > c, dan betekent dit nog steeds dat het heel goed kan zijn dat ik over deze "weg" van A naar B kan lopen binnen een paar seconden.

Dit bovenstaande klopt niet helemaal, omdat ruimtetijd 1 geheel is en je hierover dus "niet kan lopen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')